Progresul, ianuarie-iunie 1866 (Anul 4, nr. 1-44)

1866-01-05 / nr. 1

PROGRESUL, Prefectura judeţ. Calini. Ro. 11,039. Din motivul referatului D. Sub-Prefect plase! Cotul moroi No. 565, se publică terminul legiuit de 3 luni pentru ivirea păgubaşului a 3 iepe, la păru sură, cu coama din stânga, fără alte semne, 1 şargă, 1 murgă, la şoldul drept inferată cu un feru ne înţeleşii, pripăşite pe moşia Oracîi, care cu dovedi legale, să se presinte la acea sub-Prefecturâ, spre a ’i se da în îndestulare. Prefectura judeţ. Dorohoî. No. 15,151. Din raportul D. sub-Prefect plasei Herţa No. 4351 luănduse informaţie, că în comuna Oroftiana s’aîi pripăşit un înânziu în păru murgii deschişii, pântănogîi de tus-patru picioarele, capu alb, se publică deşteptarea păgubaşului, carele în termin de trei luni să se presente de aicea cu legale dovedi, spre ai se face cuvenita îndestulare. No. 15,176. Luăndu-se imformaţie din referatul D. sub-Prefect plasei Herţa No. 436-‘, că în comuna Urottiana sail pripăşit un cal în păru murgii fără alte semne, se publică spre deşteptarea păgubaşului carele în termin de trei luni, să se prezente de aicea spre a ’i se da cuvenita îndestulare. No. 15,250. Pe temeiul celor expuse de D. Ministru de Finanţe prin oficiu No. 10.385, se publică terminul de 40 mile pentru vîndarea a 60 merte popuşoi nebătuţi, asiguraţi pe moşia Mitocu, devenită acum în proprietatea Statului, în conta câşturilor anului trecuţii, ca concurenţii la respirarea lui, să se presinte aicea unde urmea de a se efectua mezatul. No. 15,366. în comuna Ililişâii Gafenculuî, s’au pripăşit o viţică la păru gâlbâe fără alte semne, precum D. sub-Prefect plasei Coşula, prin referatul No. ..1051 încredinţare, se publică deşteptarea păgubaşului, ca în termin de 3 luni, să se prezente de aicea cu legale dovedi spre a l i se face cuvenita îndestulare. Prefectura judeţ. Xeautru. No. 16929. Sub-Prefectul plasei Piatra, prin raportul No. 5411 anunse, că în comuna Gârcina au picat de pripas un călii murgii închişii, ţintatîi in frunte şi cu o pişcătură la urechea stângă, se publică aflarea şi înfăţoşarea la Prefectură a proprietar».W ia----------1—L.----------.—J- --”--„1 InnT /socotit de la data Poaeî. No. 17,145. Pentru darea în antrepride a facere! învâlişuluî Monast. Buhalniţa, regulânduse din nou termin la 21, 22 şi 23 a curentei luni Ianuarie, se publică ca concurenţii în acele zile, să se înfăţoşeze cu cuvenitele garanţii la sub-Prefectura [Clase! Muntele, unde se va ţinea licitaţia, şi a li se pune în vedere condiţiunele cu devisul. Prefectura judeţ. Roman. No. 11,055. De la jidovul Mihăi Şalm din Poenari asigurânduse 1 călii, 1 stogîi fâni, 8 merţe popuşoî din recolta anului trecut, şi 50 vedre vinii, spre satisfarea 1). Costachi Andril, cu câştiurile orândeî şi a unei mori, precum şi pentru locurile ce caii sub împosesuet, se publică termin de 40 zile, spre cunoştinţa concurenţilor ce vor fi, carii la împlinirea lui să se presinte la Prefectură, unde are a se face mezatul. No. 9591. Spre satisfarea Ds. Căpitanului loan Petrovici, cu banii ce are a lua de la locuitorii comunei Avereştii, asigurânduse de la aceşti din urmă un numer căpițe vite, care urmea de a se vinde Imitativii, se publică terminul de 40 dile socotit de la data Foael, la împlinirea căruea amatorii de a le cumpăra, să se presinte în Camera acestei Prefecturi unde are a se efectua mezatul. No. 11,861. Spre satisfarea Ds. Grigorie Mardari cu banii 600 lei 18 par., ce are a 1a de la Vasile Geman, asigurânduse 2 boi şi 2 căruţe, care urmeaz a se vinde licitativei, se publică terminul de10 zile socotit de la data Foael, la împlinirea căruia concurenţii ce vor voi a le cumpăra, să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 11884. La espirarea terminului de 40 dile publicat prin Foaea No. 169, neputânduse vinde licitativa, 2 boi asiguraţi de la fraţii Cuharschi, spre satisfarea în totul a Duel Tereza Bumpîi cu banii ce are a mai lua, se publică din nou termin de 40 dile socotit de la data Foael, la împlinirea căruea amatorii de a cumpăra acel bol, să se presinte în Camera acestei Prefecturi unde are a se face mezatul. No. 12012. Spre satisfarea D-lor Vasile Iuviei și Sachi Altărescu, cu banii ce au a lua de la D. Andrei Sastapovschi, nu induse mai multe producte vite şi obiecte a debitorului, care urmează a se vinde licitativa, se publică terminul de 10 zile socotit de la data Foael, la a căruia împlinire concurenţii ce vor voi a le cumpăra, să se presinte la Prefectură, unde are a se face mezatul. No. 12079. D. G. Gheorghiu, prin suplica dată Prefecture!, au făcut arătare că cu umblarea sa după osebite interese, au perdut 2 sunete sub semnătura D. Tanasă Gheorghiu, şi anume unul pe suma de 200 galb. detalii 186 Octomvrie 18, care bani sunt cunoscuţi în testamentul repos, seu părinte Dimitrie Gheorghiu, şi celalalt de 600 galb. din 1813 Noemvrie, în total 800 galb., pe care l’au şi priimitu de la debitorele D. Gheorghiu, se publică dlar că ori cine va fi găsit, s’au va găsi acele sunete să le aducă la Prefectură, fiind ne lucrătore mai mulţii, aşa precum şi persoana în dreptu s’au priimit îndestularea de banii cuveniţi dupâ ele. No. 12116. Pentru vinderea vitelor asigurate de la un numer locuitori din rnmuna IDlmantarea Ds. Costachi Stratîi cu banii ce are a lua, se publică din nou termin de 40 zile socotit cu data Foael, la a căruea împlinire concurenţii ce vor vroi a le cumpăra, să se presinte la Prefectură, unde are a se face mezatul. S’relectura judeţ. Vasluiu. No. 13,221. Din partea D-nei Paraschiva Stârcea, vârlinduse îngreuere de a respunde banii 223 lei 3 par., ce debitează Shimonahiei Elisaveta Cuza, ’is’aîî împlinit 4 vaci cu viţel, se publică pentru vânzarea lor la Camera acestei Prefecturi teminul de 40 dile. No. 13,229. Se publică în terminul legiuit aflarea păgubaşului, unui calu la păr murgii închişii spânii, şi înferatii la şoldul stângii denapoi ■ cu lit. III, picat de pripăşii în comuna Buhâeştiî. No. 13,168. Se publică terminul de pobile* spre deşteptarea amatorilor, de a lua păreche boi împliniţi de la D. Costachi Dimitriu, spre despăgubirea casei a Ospitalului Drăghici cu suma de 224 lei costul întreţinere! până la însenătoşarea individului Vasile a Ciobăniţel, care au fost contudiate de trăsura D. Dimitriu, ca la respirarea terminului de 40 Z de la data Foael, să se înfăţoşeze în Camera acestui post, unde are a se vinde licitativui. Consiliul de revizie din Iaşi. No. 64. Din raportul DD. Comisari cvartalelor din astă Urba, luăndu-se informaţiune că tinerii a cărora nume şi pronume se însamnă mal jos, s’ar afla strâmutaţi din oraşîi, şi avăndu-se în vedere că el după sorţii capataţî la tragerea urmată în anulu contenită, scutindu-se a fi recrutaţi pentru armata permanentă acum trebue a lua parte în corpul dorobanţilor, şi anume: Horoviţî Nusim care au capatat sortul cu No. 37, Meîerîi Iosipu idem No. 365, Altăr Ioana idem No. 372, Copcinie idem No. 386, Iancu Iberşcovicî idem No. 385, Moise Bendit idem No. 37, Moise Bergher idem No. 369, Moise Avram idem No. 379 şi Panaite Gheorghie idem No. 38 . Consiliulu dorind a înlătura ori ce consecințî nefavorabile Dior, publică despre aceasta șil invită ca până în termin de 10 Zde de la data Foael, nesmintit să vie la elfi spre a’i supune revisiuneî recrutative, căci dupâ trecerea acestui termin considerânduse ca soldat! dezertor! vor fi aduşi prin forţă de om unde se vor afla, daţi în serviciu fără a li se mai tolera vreo propunere de aparare şi supuşi totodată penalităţei dictată de legea militară. No. 6870. Din cadrul tinerilor chiemaţî prin tragerea de sorţi a format corpul dorobanţilor acestei urbe, absentând junele Iorgu Plopii, după cum Comisariul despărţire a 2-a, încredinţate prin raportul No. 391 , Consiliul publică aceasta şi invită pe junele absent a căruia nume şi pronume s’au menţionat, ca în termen de 10 zile de la data Foael, să se presinte nesmintit la elfi, în pretoriul Primăriei, unde îşi ţine şedinţele de revisiune, căci dupa espirarea terminului prescrisa, nici o justificare nu va ave loc, şi ori unde se va afla va fi considerat dorobanţa desertoriu şi adusa prin putere esecutiva. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil dla Iaşi Secţia l-a No. 4443. Pe temeiul declaraţiunei Duel Profira Popovici soţia râpos, căminar Costachi popovici, şi atc din membrii consiliului familiei a acestei case cuprinse prin petiţiunea înregistrată la No. 1241 şi în virtutea art. 422 din noul Codice Civile, Tribunalul recunoscend majoritatea Dnei Flori Arghiropolîî fiica numitului răpos, regulea de a sa emancipare, finit pentru care şi conform art. 423 din acelaşî Cod, se publică aceasta emancipare spre obşteasca ştiinţă. Secţiea a 2-a. No. 11,984. Din îndemnul petiţiuneî adresată acestui Tribunal, de D. Curator mesei cred. 1 * râpos. Costachi Lipan, Tribunalul observând lucrările din dosar au vedut, că mai înainte de a face D. Curator repartiţie avere! răpos. C. Lipan, toate pretenţiile credule ce au fost urmărite asupra acestei mese, s’au precurmat prin hotârârî judecătoreşti, în cât astâdî nu e chestiunea de a sâ deplini altă lucrare de clase, ce numai asupra complesului repartiţiei, ce D. Curator o au format, aşa dar luândusă aminte şi la cuprinderea § 205, din Codul Civil, unde el ir SSÎl» C-Hmn imlv oW 1—o --rv/17ai tltlT^ Ci V'â 1" toril se urmeze singuri a să înfăţoşa de a observa asemenea repartiţie, şi să pue înainte întimpinârile ce poate să aibă, şi aceasta sa o facă în termin de 14 dile, de la deşteptarea ce li să vor face, căci almintrelea nil vor fi mal mult ascultaţi, Tribunai în faţa acestora au regulat ca aşa precum falimentul acesta să trăgâneadâ de căcimî de ani, fără ,să pune capăt, şi aceasta numai din cauză acum şi nu să presintâ cu stăruinţă toţi creditorii, şi nici să pot afla cu citaţiele ce li se fac direct de Tribunal, apoî pentru a să ajunge odată la culmea finitului, cu acestea lucruri pe temeiul compresului mencionatuluî § 2025, din Codul Civil, se publică terminul de 14 zile de la data Foael, spre deșteptarea tuturor roditorilor râpos. Costachi Lipan ca în acel termin sâ se presinte la grefa acestui Tribunal, unde s.Vşî ele informaţie despre cuprinderea repartiţiei şi în caZ' când ar avea vre o contestaţie de făcut, să o pue în viderea Tribunalului, în lăuntrul Z^su^u^ 6mm, căci în urmă nu li să va da mai mult ascultare. Secţie» a 3-a. No. 2511. Hotarnica adeverită provizor de Tribunalul de Iaşi secţia I, sub No. 921a 30 lunii 1864, şi publicată prin Progresul No. 32 din 22 Mar tie « nul trc-^.Ti, rn&goristpn. locului supus bezmauului cătră Monast. Sf. loan Gură de Aurii, cu case pe elu din mahalaua Tatarasiî a Dlor sale Costea Dieamandi, şi soţia sa Costanda, întârinduse acum şi «datornicit de acest Tribunal, se publă aceasta spre « steasca ştiinţă. Tnlbituilii! judeţ. Iaşii necţiea a 4*ii Corecţională. No. 3544. Pentru 21 a curentei luni Ianuarie anul 1816, fie căndusă, spre cercetarea procesulu intentat contra lui Oîşie Idei, inculpat pentru maltruia ca usatâ Dlul Dimitrie Theodorul, şi fiind, că dincurile dosarului nu se cunoaşte unde anume ,a avut inculpatul domiciliul său, se publică cum câ uimitul este invitat, că la oarele 1 I de demineaţa sa se presinte în pretoriul acestui Tribunal, spre a fi faţă la cercetarea procesului, căci la neurmare, va fi judecat în nefiinţă, conform rostire! art. 182, din procedura Codului Penal în vigoare. No. 3555. Pentru 14 Ghenarie 1816, la oareici , de demineaţâ fie căndusă a să cerceta procesul vi tat contra lui Herşcu sin Strul Bercul Crodinsul lui Wolf Chiril şi Hanmi Blumenfeld pentru furt.,u fiind că Prefectura oraşului prin adresa No. 968, din 16 Ghenarie anul trecut, în cunoştiinţa de clinică Herseu sin Strul şi Bercul Credinciosul nu’l poate alia necunoscănd forul locuinţei lor, pe aşadar privire şi în virtutea art. 75, punctul al 6-lea, alinieatul al 2-lea, din procedura Codului Civil, se publică acest termin întru ştiinţa numiţilor spre a se preilenta la Tribunal la acel termin întru a fi faţă la cercetarea presului. No. 3608. Procesul înfiinţat asupra fugitului Ioan Creţu, fost pompier şi a soţiei sale Catinca, pentru prădarea Ds. Theodora Scobilioni, regulânduse în conformitatea art. 75, punctul al 0-lea, alineatul al 2-lea din procedura Codului Civil, a se trata în film de 18 a curentei luni Ianuarie 1865, se publică terminul arătat, deşteptănduse pe muniţii ca în arătata ei sâ se prezinte la Tribunal, spre a fi faţă la trataţia procesului. No. 3609. Procesul înfiinţat asupra disrobiţilor Gheorghie Pletea Ciubotarii, Andrei Ferariiy,Lion Ciubotariu, Enachi a lui Gheorghie Bulubaşa, Costa» I Ciubotari«, fimela Tudora a lui Vasile Isari, Ileana