Progresul, ianuarie-iunie 1866 (Anul 4, nr. 1-44)

1866-01-05 / nr. 1

PROGRESUL. lui Dima sin Petrea Sărbu şi Ioana a lui Gheorghie Pletea Ciubotariu, foşti robi a D. Nicolae Greceanu, pentru pradarea Ds. Zamfir Mădărjacu, regulânduse în conformitatea art. 75, punctul al 6-lea aliniatul al 2-lea din procedura Codului Civil, a se trata în clipa de 18 a curentei luni Ianuarie, anul 1866, se publică terminul arătat, deşteptănduse pe numiţii ca în arătata ei să se prezinte la Tribunal, spre a fi faţă la trataţia procesului. No. 3615. Procesul fiinţat asupra lui Ioan Bejenariu, Ştefan Ungureanu, Costachi Macsim, pentru prădarea evreului Idei sin Iosip, regulănduse în conformitatea art. 75, punctul al 6-lea alienatul al 2-lea, din procedura Codului Civil, a se trata în clipa de 17 a curentei luni Ianuarie anul 1866, se publică terminul arătat, deşteptănduse pe numiţii ca în arătata oi să se prezinte la Tribunal, spre a fi faţa la trataţia procesului. Tribunalul judeţ. Botoşani. No. 14,930. Terminul publicata prin Foaea No. 120, pentru arenduirea moşiilor Rădiu şi Cobicenii proprietăţi a fraţilor Teodor şi Mihail Caţichi, şi interdictul Alecu Caţichi, pe timpii de 3 ani de la 23 Aprilie 1866, mancarisinduse din nepresentarea amatorilor, emanat de petiţiunea D. Mihail şi Teodorii Caţichi, se publică alt termin de 40 zile, spre ştiinţa amatorilor pentru această împosesiere. No. 9760. Adjudecaţiea esproprierei silnic a imobilelor din acest oraşu, rămasă după râpos. Panaite Theodoru, obştite prin Foaea No. 9, spre îndestularea D. Gheorghie Petrovanu cu o sumă bani, amânânduse pe a 3-ea Vinere de la data Foaei, după resonabile împrejurări, se publică citatul termin, fără scăderea dilelor vacante, spre ştiinţa amatorilor, de a se presenta la Tribunal cu garanţii în regulă, şi cu lămurire, că dacă acea Vinere s’ar ocaziona în ţii vacanţă, mezatul se va defini în prima Vinere ce va fi după acea lucrătoare, totodată se deşteptă şi pe D. tutore, că daca nu va aduce restul de bani spre îndestularea creditorului, după cum s’a şi prevenit şi prin publicaţiea anterioară, atuncea Tribunalul fără a mai lua în consideraţie orice propunere, va vinde acaretele scoase în mezat, râmâind tutorele respundletorii de veri ce consecvenţă către clironomii râpos, datornicii. Tribuntlul judeţ. Calini. No 5499. Conformii cerere făcută de D. Mihail Harting plenipotentele părintelui şefi Carl Harting, proprietarul moşiei Gâvănoasa din acest judeţîi, şi Evdochiea Juravlevîi posesoara acestui imobil, se publica destabularea contractului cu care au fost arendată această moşie defunctului Fior Guravlievîi. No. 5527. Urmând a se vinde licitativu 42 stănjini pac, recoltă din anul 1864, trierate cu cai în anul 1865, şi un minier cară vechi stricate, roate şi alte obiecte de gospodărie aflate pe moşiea Goteştii, avere a faliţilor Scănteeşti, se publică terminul de 14 zile socotit de la data Foaei, cu deşteptare, ca toţi concurenţii ce vor fi amatori, să se presinte la starea locului, unde urmea de a se face licitaţiunea şi unde se vor încredinţa de adevărata calitate. Tribunulu, judeţ. Dorohoiu. No. 6822. Destabulănduse creansa legalizată de desfiinţată Curte de întăritori, sub No. 75, la 1861, după care D. Anastasie Başotă datorea D. Evghenie Alazu suma de 6000 galbeni, cu hipotecă în fondul moşiilor Hilaşeul şi Livenii de la acest judeţîi, iar sarcina de 1418 galbeni şi a lor procentii, prevăzuţi ca sarcină la legalizarea mencionatei creanşă, asigurânduse de D. Evghenie Alazu în garanţiea de 2000 galbeni legalizată de Tribunalul de Bacău sub No. 7263, primitoare în fondul moşiei Cernoacel judeţei, se publică desfiinţarea mencionatei creanse şi asigurarea sarcinei de 1438 galbeni, în fondul moşiei espusă, spre generala cunoştinţă. No. 736 ’. Testamentul grabnicit a râpos. Iorgu Buşilă, se publică în toată a lui cuprindere, cu deşteptare, ca toţi acei ce ar avea vreo pretenţiune asupra râpos., se o reclame la acest Tribunal în lăuntrul terminului de 100 zile socotit de la data Foaei, cu probe legale, despre care să se poată regula cele cuvenite. TESTAMENT GRAINICUI. Subscrisa Casandra muma râpos, meu fiu Iorgu Buşilă, declara prin aceasta , cum că fiul meu până a nu sosi momentul dârei sufletului seu, fiind şi cu simţirile şi mintea sa în întregime, au declaraţii mie fi cuscrului meui D. Ioan Tabară, cum că partea sa de moşie ce o are în trupul moşiei Borole de mine şi soţul meu Gheorghie Buşilă trecuţii din vieaţa încă în anul 1854, legalizat de Tribunalul Dorohoi şi la acel an sub No. 62, să râmâe în deplina proprietate a soţiei sale Catinca născută Tabară, fiind liberă a despoza de acea parte de moşie după cum interesul o va povâţui; aceasta în priivirea iubire! ce aii avut şi a neurmatei cântări ce aîî întrebuinţat la boala de care aîî pătimit de la a sa căsetorie, cu cheltueala cuvenită din dreptul seu avut, cu doctorii şi altele necesarie, făcându’i şi grijile cuvenite după legi, prea iubita sa soţie, după cum cugetul şi voinţa ’iar fi, având toată încrederea şi fără a da vreo samă cuiva; aceasta fiind declaraţie a fiului meui Iorgu, o mârturisescu în cugetul curat ca maică, şi renunţu şi din parte’mi de orice părtâşie ca de la fiu, râmâindu stăpână nora mea Catinca, pentru care am rugat şi pe Tribunalul judeţului Dorohoiu de a fî legalizat aceasta pe forme. 1865 Fevruarie 17. Cacamlin Birşilă. Renunţu, C. Buşilă. Iscălită prin mine, C. Samsonovich Faţă am fost şi noi subscrişii la facerea acestuia, şi poftiţi fiind de D-na Casandra Buşilă subscrisă prin acesta, adeverim: Costachi Dimitriu Iconom faţă am fost: G. Stoean, T. loan, V. Tilet, Teodor Cernovodeanu, D. Carage, N. Paladi, G. Caraiman, loan Anestin, G. Tăutu. Tribunalul Ii-a H. Fălciu. No. 7648. Avănd în priivire că la împlinirea terminului de acea Vinere publicat după vechea procedură, prin Foaea No. 27 din 16 Noemvrie espirat anul trecut, pentru vânlarea moşiei Micleşti, cu siliştele ei de la acest judeţ îi plasa Mijlocul, proprietatea D. Lascarachi Costachi domiciliat în oraşul Bârlad judeţul Tutovei, pusă în vândare spre îndestularea creditorilor hipotecari arătaţi în Foaea No. 71 din 28 Iunie anul trecut, cu banii ce aîî a lua, nu s’aîi putut desevârşi adjudecațiea din oarecare împrejurare motivată, Tribunalul conform art. 535 din noua procedură civilă, regulăndu amânarea adjudecațiunei moşiei mencionată, pentru termin de 4 septâmâni, drept care dar conformii art. 508 din noua procedură, se publică mencionatul termin de 4 septămâni socotit de la data Foaei, pentru vânzarea mencionatului imobilii, care să face pe puterea stăpânire actuală, cu escluderea pământului daţii locuitorilor după legea rurală, având şi cumpărătorul a se folosi şi de bunurile date de guverna şi cu sarcinele şi pretenţiile lămurite prin Foaea No. 74 din 1 Iunie 1868 din care s’au esclusu numai procesul intentat de D. Iordachi Costachi, contra D. Lascarachi Costachi pentru pameni din Berbenceni, totodată se face cunoscut concurenţiloru ce vor fi, ca în plipa împlinire! terminului de 4 septâmâni socotit de la data Foaei, la oarele 12 din di, să se presinte la Tribunal cu garanţii prevăzute de art. 542 din disa procedură, spre a se desevârşi mezatul, iar preţul este datoriţi cumpărătorul a’l numera la priimirea actului de proprietate. No. 7638. La 19 Noemvrie respirat, când s’aîi împlinit terminul licitaţiei de 400ile a esproprierei moşii Leoştii de la acest judeţîi, a D. Gavril Butucea, pusă în licitaţie spre îndestularea Dlui Rafail Biga, cu o sumă de 4040 galb. şi procent s’aîi adjudecat asupra D. creditorii Rafail Biga cu suma de 3600 galb., pe o parte s’aîî eliberat Dlui Biga actul de proprietate sub No. 1, iar pe de alta se publică recunoaşterea Dlui Biga de proprietarii, asupra mencionatului imobil. No. 7439. In conformitatea circularei Ministeriului Justiţiei No. 9 din 1858, se publică terminul de 100file, spre deşteptarea acelor ce ar avea vreo pretenţie cu orice dintîi în averea repos. Sava sin Hie. No. 7470. Pentru alegerea de cătră 1). Supleant împreună cu un delegata a Prefecture!, a pârţei de pământ din moşia Oţălenii a repos. Constantin Scurta, care urmeate a se vinde spre îndestularea creditorilor, regulânduse termin de 500ile de la data Foaei, se publică fără scăderea dilelor vacante spre ştiinţa celor ce făcu parte, carii povăţuinduse de cursul publicaţiei, să se presinte la faţa locului cu dovezile ce vor avea. Tribunalul judeţ. IVeamţu. No. 5238. Pentru a se efectua împârţala averei râmase de la reposaţii Vasile Verdişu şi soţia sa Mariea din T. Neamţului, legiuiţilor lor moştenitori, cum şi pentru plata unor datorii a râpos, prin deciziea de la 18 Martie 1863 No. 25 a protocolului, a se vinde de veci, o casă cu locul ei din oraşul Neamţu, pe propietara monastire, cu asemenea numire, rămasă de la reposaţii pomeniţi, compuse din 3 odăi, şi altă odăiţă de bucătărie, toate în şir sub un acoperemânt de şindilă, în stare veche cu pâreiii de materieal de lemn, şi cu beciîi de petră încăpători până la 8 vase, în mărime locul arătatelor case, după măsurătoarea făcută de fostul membru D. Vasile Stepleanu, 16 st. 3 palme faţa la apus, în uliţa de comunicaţie la mahala, 14 st. 1 palmă, fundul la răsărit megieşit prin despărţire de gard cu locul D. Iancu Velcea, 25 st. 1 palmă lungul laturei de la mea de noapte, megieşit cu altă uliţă de comunicaţie In mahala, 25 st. lungul, laturca despre medalii, megieşit prin despărţire de gard, eară şi cu locul Dlui Iancu Velcea, cuprinzând peste tot de jur împrejur 81 st. 5 palme, evaluat locul împreună cu acaretele vorbite de pe el în sumă de 140 galb., se publică în termin de 6 luni, ca toţi acei ce vor avea vreo pretenţie cu orice drit asupra acestei vân- tâii, că ipolame la Tribunal în lâuntrul terminului. No. 8438. Considerănduse că toate formalităţile văndurei moşiei Bâlăneştii de la acest judeţ, proprietar D. Costandin Rosetîi, spre îndestularea D. Petru Rosetîi cu o sumă bani, sunt deplinite prin lucrările anterioare, şi numai adjudecaţiea s’a şi amânat după ordinele Ministeriului Justiţiei sub No. 5726 şi 7822 din 1864, considerănduse că acuma acele ordine sunt revocate prin oficie a Ministeriului No. 11.523, de la 9 Martie anul trecut, urmând a se aduce la împlinire hotărârea dată pentru îndestularea D. Petru Rosetîi din vîndarea emisei moșii, se publică legiuitul termin de 40 zile considerat de la data Foaei, ca mustereii ce ar fi de a cumpăra moşiea, să se înfăţoşeze la acest Tribunal în toate Vinerile ce ar fi în lâuntrul terminului cum şi la cea întâi după împlinirea lui, când are a se face adjudecaţiea asupra celui ce ar da mai folositorii preţîi, cunoscând muştereulii că vâmlarea în urmarea decretului publicat prin Monitoriul Oficial No. 210 din 1962, urmând a fi definitivă, şi muştereul ce ar fi să aibă toţi banii, preţul cu care s’ar adjudeca asupră’Î, pregătit ca îndată se’l şi numere în Tribunal, spre a i se da actul cuvenit şi stăpânirea cumpărăturei, cu respectarea înse a contractului de posesie lucrătorii până la 23 Aprilie 1870, şi cu pricinele de hotar, deschise care la mezat anume se vor pune în viderea concurenţilor, ştiind că la neurmare cu depunerea banilor, vînlarea se va face pe conta cumpărătorului şi paguba ce va fi, se va împlini din orice avere a lui,iar sporul va rămânea în folosul ecsproprieatului în Tribunal, pentru acoperirea datorielor sale, totoda, se deşteaptă pe concurenţi, că în publicaţiea de 6 luni obştiţă prin adaosul No. 1, din 2 Ianuarie anul 1893, urmând greşeli din partea redacţiei, şi anume la rândul 166, a hotarnicei colona a 3-ea pag. a 2-a, în loc să 7^o linie dreaptă, şi prin bahnă, au Z's? linie dreaptă prin bahnă, la rândul al 5-lea a inventariului acaretelor, colona a 2-ea pag. a 2-a, au pus cu îngrăditura veche, cuvânt ce în acel inventariu nu se cuprinde, şi la rândul 36 tot aceiaşi coloană şi pagină şi tot la inventaria., în loc să 7 °fl locuitori pontaşi au 7^b locuitori pe moşie. No. 9884. D. Alecu Crupenschi cu sunetul intabulat de acest Tribunal sub No. 28, la 26 Fevruarie 1864, împrumutănduse cu banii 200 galb. de la D. Laba locul, pe timp de un an fără dobândă sub asigurarea în fondul locului și a binalelor în care astazi stau, localurile Prefecture! și a jandarmăriei, la neurmarea debitoriului cu plata banilor la termin, Tribunalul după cererea primită de la D. creditori prin suplica No. 939, considerând că creditoriul pentru arătații bani, este asigurat în menționatele fonduri, că la cata de a nu i se plăti banii, să se despăgubească din amanet, considerând că termenul de plată este îndeplinit și creditoriul cere îndestulare, considerând dritul ce creditoriul are după § 582, Codul Civil, pe temeiul art. 1 din Ofisul. No. 28, şi art. 10 din Sobornicescul Hrisov, a î regulat vămlarea hipotecei pe puterea documentelor, şi cu pricinele ce ar fi deschise, şi dar conform § 105, din Codul Civil, se publică terminul de 6 luni, ca toţi acei ce ar avea vreo pretenţie asupra fondului scos în vânzare, se reclame în lâuntrul terminului cu pâzirea regalelor prescrise de legele de procedură. No.0,691 Vâmlarea averei mişcătoare a repos. Grigorie Crupenschi, neputându-se efectua nici la terminul publicat în Foaea No. 126, din lipsă de concurenţi, se publică o altă a 3-ea Vinere de la