Progresul, ianuarie-iunie 1867 (Anul 5, nr. 1-47)

1867-06-10 / nr. 42

No. 42. PROGRESUL FOAEA PUBLICATIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IASI ■IUT IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia IT. Goldner, uliţa Hiristigieî. Ziarul se publica de la 192 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii, Sâmbătă 10 Iunie 1867. ANUL V. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un lec cursul fiscului. Iaşii 10 Iunie. Ordin circular a Prefecturei oraşului Iaşi vatră D-nii Comisari acelor I despărţiri, şi vatră Domnul Comandor de Serjenii. De la prima întrevidere, şi ori când am putut să fiu între Domnia-Voastră, iam lipsit a ve vorbi despre îndatoririle ce contractant cu toţii către Guvernul de a cârnea încredere ne bucuram, din momentul ce am priimit asupra-ne sarcina şi respunderea funcţiune! ce esercităm. Eu am credut, câ fiecare s’au convins pe deplin şi ştie ca misiunea noastră este a menţinea ordinea, a asigura bunul train şi liniştita petrecire a blâmfilor şi pacînicilor noştri concetăţeni, a fi drepţi şi echitabili pentru apararea intereselor private în marginile competenţii noastre, şi mai presus de toate a conserva demnitatea personală ca cetăţanii, şi funcţionarii public mai cu osebire. Din nenorocire în timp de 40 ţ zile de când sunt Şeful Domniei Voastre, am putut sa mă convingă câ eram înşelat în credinţa mea, şi eata probele: Domnul Comisarii! al despărţire!a Il-a uîtăndu-se pe sine şi funcţiunea ce ocupă, aii provocat scandalul din casepiea D-luî Bobea, pentru care aii trebuit sâ cer destituirea sa; eare. Comisarii! de la despărţirea a V-a s’aui făcut solidarii! oare cum de această urmare, intervenindu ca mijlocitorii! pentru a acoperi faptul. Dv. cu toţi! şi mai cu osebire. Comisarii! de la despărţirea a IV-a, sunteţi culpabil! de neglijenţă şi abater! din datori!, de vreme ce nu mi-aţî raportat de îndatâ mie, Şeful Domnieî-Voastre, cele petrecute sub ochi! şi cu cunoştinţa D-voastre. Pe lângă aceste ma! multe des-ordine, mai multe gâlcevii! şi mic! încăerat! se faci! fără ca agenţi! Poliţieneşti să aresteze pe provocator! cel puţinii. Se sparge încâ o dugheană în uliţa Mare, dârâmându-se o fereastră zidită, şi rumpându-se puternice gratii de fier, în presenţa Serjentulu! de Vil putem Zice: Dl. Comandiriu de Serjenţî, de vreme ce punctul Serjentulu! era chiar în faţă, şi a garde! de noapte compuse din agenţi! D-tale subaltern! Domnule Comisariu a despărţirea III, şi atăt D-ta cât şi D. Comandir de Serjent!, aflaţ! tocmai a doua zii cănd pradaturii ve dă de veste despre cele petrecute. Această stare de lucruri nu poate, nu trebue sâ dormeascâ ma! mult timp. Sarcina şi responsabilitatea ce am priimit asupra m ca Şefă. Eu am vrut sâ o împârţesc cu Domnia-Voastră, de aceea v’am şi lasat fiecarnea în parte facultatea de a alege pe funcţionari! subaltern!, şi a-mi recomanda spre mijlocirea confirmareî. Dacă simţiţi şi înţelegiţ! această responsabilitate care impune îndoite îndatoriri,îndatorirea ce are un cetăţanii conştiincios, şi aceea ce are un funcţionarii! integru şi pătruns de datoriile luî), nu înţeleg cum sâ’mî esplic neglijenţa, abaterea din îndatoriri. Este timpul Domnilor să părăsim obiceiurile cele râre şi învechite. Astâţlî unii omi onorabili! sub toate puncturile de vedere, nu acordă cu uşurinţă sprijinul şi susţinerea sa a celor ce nu o merită; dar funcţionari! care merită încredirea Guvernului lor, şi stima oamenilor de bine, nu ai trebuinţă, şi nie! aleargă după sprijin şi susţinere oriunde le-ar găsi. Astâţiî fiecare este firul faptelor sale, şi adevărul triumfă până în sfârşitu. ‘Ei! ve repet şi astă dată terminându, cele ce v’am ţlis în toate ţiilele, şi ve previi! câ voî avea o neadormită privighere, şi stăruinţă neobosită, ca fiecare din Domnia-Voastră sâ se menţie neabătut în marginile îndatorirelor ce aui contractat priimind postul ce ocupă, căci numai aşa voim! răspunde la încredirea de care ne folosim, şi la trebuinţa ce are societatea a se videa asigurată în bunul săi strain şi liniştita sa petrecere. Prefect Poliţiei ŞTEFAN SIHLEANU. No. 6831. 1867 Iunie 8. ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞII 10 Iunie 1867. Relaţiunele asupra timpului şi a preţurilor curente de la 3 Iunie pana astâiji sunt: unoae au urinat în 5file, semănaturile de toamnă şi primăvară proaste, popuşoii de mijloc, epizootie esista în comuna Belceştiî şi satul Hâlcenii a comunei Şipotele, lipsa de producte se simte în parte dintre locuitori, epidemia tifosu esistâ în unele din comuni. Preţul productelor este: Grău ceacâru calitatea I-ea chila 222 lei, idem a Il-a 200, popuşoî calitatea I-ea 135, a Il-a 130, sacară calitatea I-ea 135, a Il-a 130, orz îi calitatea I-ea 105, a Il-a 100, ovâsu calitatea I-ea 85, a II-a 80, malaiu calitatea I-ea 120 leî, lână neagră oca 2 leî, idem albă 2 leî 20 parale, ţigae 4 leî, boul de mijloc 350 leî, vaca 259, carulu de fănfi 80, 75 și 60 leî, păne oca 36 parale, lemna 44, carnea de vacă oca 72, idem de miel 56 parale. TECUCI D 9 Iunie. Căldura 23 grade, la 5 şi 6 ploae parţială, iar la 7 generală, vântii de la sudfi, semănăturile de mijlocii, epizootie nu esista, epidemie a tifosu încearcă în plasa Berheciu, productele lipsescu. Preţurile curente sunt: Grâul chila 245 leî, porumbul 170, sacara 130, orzul 120, mălaiul 140, boul consumativă 183, vaca 120, carul fân 70 leî, oca jemnâ 60 parale, pânea ordinară 30, carnea 56 parale, oca lână nespalatâ 30 leî, rapița nu se cultivă. VASLCÎ 9 Iunie. Gradele câldureî din ultima (ji 15, ploae 3 (jile dearândul, liniştită fără vânt, recolta se spereae de a se îndrepta după ploae, epizootie la 5 comuni, epidemie între oameni nu esistâ, lipsă de producte mai mult în grâu şi mai puţină în porumbă, de când guvernul n’a venit în ajutorul locuitorilor. Preţurile curente sunt: Grâul cârnâă chila 222 lei, porumbul 158, orzul 113, sacară nui, grâu amânt nu se cultivă, idem ceacârnul, oca lână albă de rănd nespalata 2 lei 30 parale, idem ţigae 6 lei 10 parale, idem neagră ordinară 2 lei 5 parale, boul 300 lei, vaca 165, carul fân ordinară 50 lei, jemna oca 54 parale, pânea 40, carnea de vacă 56, idem de miel 48 parale. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE Intendenţa Militară din laşi. No. 2909. Fiind câ după publicaţiea înserată în Foaea No. 39, nu s’au presentat doritori pentru cumpărarea efectelor militare afară din serviciu, se publică din nou, câ la 22 a curente se vor vinde licitativă acele efecte şi obiecte, toţi Domni! doritor! ce voru voi a cumpăra asemenea efecte, sunt rugaţî a se presenta la cirpa destinata pe pieaţa Palatului Administrativă, unde are a se face mezatul. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 6554. In urmarea raportului ce s’au primită de la sub-Prefectura plase! Jijia No. 1545, se publică ca pentru darea în antreprize a eratelor de băuturi şi vântlori de vite, terminile de 20 şi 21 la comuna Todireniî, 24 şi 25 Comândâreştî, şi pentru comuna Ungureni! la 22 şi 23 a curente!, spre cunoştinţa concurenţilor, ca în acele cale sâ se presinte în Camera acelor Primării de a înainti mezatul, când vor vide şi condiţiile după care se d’aă în antreprize aceste erate. Primariea comunei Inşii. No. 4588. La 26 Octomvrie viitoru espirândă contractulu actualului arendaşă al crâşme! cu pivniţă şi o căsuţă de la peaţa din Tatarasă, proprietate a aste! comune, se publică rearendarea acelor m acarete pe termen de 3 an!, începător! de la indicata dată, învitându-se pe toţ! doritori! ce vor fi de a le lua asupra-le, ca după 30 Zile socotite de la eşirea Foaeî, sâ se presinte în pretoriul Primărie! acompaniaţi de garanţii în regulă, spre a se face licitaţiună şi adjudecaţiunâ asupra persoane! care va oferi piţulă cel ma! avantajosă pentru tesaurul case! comunale, condiţiunele relative se vor pute vide de amator! în oricare Zi lucrătoare, la Biuroula I-i, din cancelarie a aceste! Primărie. Primărie a de Vaslui». No. 675. La 24, 25 şi 26 cu peritocîca legiuită la 27 a curente! Iun!, regulându-se al doilea rând de termine pentru săvârşirea mezatului, dării în antrepri- Ze a Zidire! clopotniţei şi a osebite îmbunătăţiri necesare biserice! Sf. Ioan din acest oraşă, se publică spre ştiinţa concurenţilor ce vor fi de a lua în antreprize, ca în aceleaşi termine să se înfăţoşeze în Camera acestei Primăria cu garanţiile cuvenite. No. 676. La 20, 21 şi 22 cu peritocîca legiuită la 23 a curente! Iun!, regulăndu-se al doilea rând de termine pentru săvârşirea mezatului dări! în antrepri Ze a 29 stănjin! lemne de focă, necesare pentru încălzirea localurilor, pendinte de casa comunală a acestui oraşă, se publică spre ştiinţa concurenţilor, ce ar fi de a lua în antreprize, ca în aceleaşi termine să se înfăţoşeze în Camera acestei Primării cu garanţiile cuvenite. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de Iaşi secţiea a l-a. No. 3199. D-nei Efrosina Lozonschi născută Carp, prin suplica adresată Tribunalului, aă intentată procesă de divorsu contra soţului seu Panaite Lozonschi, fără a-i arata domiciliul sau reşedinţa, cerându a se îndeplini în priivirea pârâtului art. 75 din Procedura Civilă, din aşa motivă acest Tribunal prin ordonanţa din 27 Mai contenit, au regulat înfăţoşarea litiganţilor în Camera secretă a Tribunalului, la 14 a lunei Iunie, spre a se proceda la instrucţiunea cerută de art. 221 din Codul Civil, prin urmare se publică aceasta spre deşteptarea D. Panaiti Lozonschi, a se înfăţoşa la terminul citat mai sus, câcă la neurmare se va resolvi cauza în nefiinţă’. Secţiea a 2-a. No. 2475. Domnii Filip I. Hudică şi Melidon Melidonovicî, pe lângă petiţiunea adresată Tribunalului la 1 a curentei, comunicând în copie actul de desfacerea asociaţiune! urmată între Domnia lor la comerţă, au cerut a se îndeplini formalităţile ordonate de art. 45 din Codul Comercial, combinat cu art. 41, 42 şi 43, pe temeiul câriea cereri, Tribunalul în virtutea art. 41 şi 45, pe de o parte aă regulată înaintarea lucrurilor necesarii, iar pe de alta publică acel act în toată a lui cuprindere spre cunoştinţa obştească, cu lămurire, cu magazinul la care au avut loc firma tovarăşasca T. I. Hudic & Melidonovici, va purta de acum înainte firma „Iludicu Fraţi.“ ACT DE DESFACERE. Subsemnaţii Iilipă I. Iludicu de profesiune comerciant, domiciliat in Iaşi, şi Melidon Melidonovici, de profesiune comerciant, domiciliat iarăşi în Iaşi, prin înţălegere amicală şi după condiţiunile de mai josă, au hotărât desfacerea asociaţiunei în nume colectivă ce au avută locă între ei cursă de 7 ani, la magazinul subu firma tovarăşasca, „Ph. I. Hudică et Melidonovici“ din oraşul Iaşii. 1. D. Melidonovici se retrage cu deplina mulţumire de la această asociaţiune, şi lasă pe sama D. Hudică singură, magazinul cu toate obiectele şi mărfurile ce se află în transal, şi cu totă activul şi pa ei-