Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-11-25 / nr. 89

No. 89. ANUL V. FOAIA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia N. Goldner, uliţa Ihristigiei. Ziarul se publica de la 1—*2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. laţii, Sâmbătă 25 Noemv. 1867 In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. Iaşii 25 Noemvrie. Comitetul, centralii ala vantlăreî domeniiloru Statului. No. 495. Prin comisiunea judeţiana a districtului Dorohoiu, constatându-se posesiunea unui bunit al Statului, compusa de o clădire cu optaspre-tiece camere, situat în oraşul Dorohoiu, pendinte de Schitul Gorovei, în întindere de 18 stânjini şi 5 palme lungimea, 3 stănjini 7 palme şi 3 palma de lăţimea, şi evaluaţii la cifra de 17.600 lei, Comitetul în virtutea legei din 15 Iulie 1866, au decis punerea în văntrare a acestui imobil, înfiua de 17 Fevruarie viitorii 1868, în pretoriul Tribunalului respectivii, pentru care se publică spre generala cunoştinţă, doritorii cumpărători având în vedere condiţiunele generale înserate în Monitorul Oficial No. 234, şi conform art. 5 din acele condiţiuni, sunt invitaţi a se presenta în clipa filisată la acela Tribunal, însoţiţi de garanţiile legale de 15 la % din cifra preţuirei acestui bun. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ. Iaşi. No. 13,638. Tinerii Fişei Irihema Harabagiu, Nuta Şmil şi lancu Fighelu sin David, a cârora signalimente sunt: Fişelii Irihem Harabagiu, 24 ani, statul mic, pârul şi sprincenile castanii, ochii tulburi, nasul, gura potrivite, faţa smadă, barba inferează, osebite semne nu are; Nuţă Smil, 26 ani, statul mijlocii, părul, sprincenile negre, ochii căprii, nasul, gura potrivite, faţa smadă, barba neagră, semne particulare nu are; Iancu Fighel sin David, 25 ani, statul nalt, pârul capului şi sprincenile galbine roşietice, ochii albaştri, nasul, gura potrivite, cam buzat, barba, musteţile roşii, semne mare, din comuna Sculenii, plasa Braniştea, carii la tragerea sorţilor, au luat cel întăi No. 12, al 2-lea No. 16, şi al 3-lea No. 20, făcăndu-se în urmă nevăzuţi, se publică aceasta spre deşteptarea tuturor autorităţilor administrative, de a lua măsuri pentru prinderea şi trimeterea lor la această Prefectură. No. 13.455. D. Consulti al Prusiei prin nota No. 616 încredinţare, că arestatul in Breslau numit Isaac Catzman, care poseda un bilet de drum dat de Primarul oraşului Novo-Suliţa din Basarabiea, s’au părut suspect autorităţilor de acolo, din cauză că avea cu sine 455 perle fine, 29 diamante mari şi 190, mici, pe care lucrurile purta cu sine invălite într o hârtie, şi mai cu samă prin demarsele sale pe timpul când voea a se desface de acele lucruri scumpe, se publică aflarea păgubaşului, presentănd şi dovezile necesarii de proprietatea obiectelor. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 11,716. în comuna Dracşanii picând de pripas o capa în pâr roşie, cu pete albe pe spinare şi încolţită de lupa la piciorul drept denapoi, precum sub Prefectura de Miletin prin raportul No. 3639 încredinţaire, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfăţoşeze aicea de a o priimi. Prefectura judeţ. Cahul. No. 7676. Fiind că la espirarea terminului de 40 Zile publicat în Foaea No. 64, nu s’au ivit nici un concurent pentru a cumpăra acei 4 boi giugari împliniţi de la D. Enachi Hasieadi, spre îndestularea D. Dimitrie Galan cu suma de 16 galbeni şi 26 lei, se publică una alt termină de 40 Zile enumerat de la data Foaei, spre* deşteptarea D-lor concurenţi, carii la espirarea lui să se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde urmează a se ţine licitaţiea. Prefectura judeţ. Borohoiu. No. 7976. în comuna Ibăneştii acest judeţ şi. pripăşindu-se 3 vite cai, adecă: o capâ murgă, cu ste în frunte, pete albe pe spinare, la gât sâgnitâ de ham, un cal în păr murgu, fără alte semne, şi o capă murgă deschisă, cu ste în frunte, lupană pe la bot, oachişe, la şoldul stâng inferată cu litera g, pe spinare cu pete de şe, se publică spre deşteptarea păgubaşului, care să se presinte aicea cu legale dovezi în termin de 3 luni. No. 8012. D. sub-Prefect plasei Prutului de josuAprin raportul No. 2576 incredinţare, că în comuna Darabanii s’au pripăşită un călii la păru surit, cu scoice la amândouă picioarile de dinainte, se publică spre deşteptarea păgubaşului, care sâ se presinte aicea cu legale dovezli câci la din contra se va vinde licitativa. Prefectura judeţ. Xoaniţa. No. 10,720. Tânârul Petrea Gheorghie din comuna Talpa, care la revizie a tinerilor, traşi la sorţi din plasa Mijlocul, pentru clasa anului curent, fiind absenta unde nu se ştie, autorităţile respective sunt rugate a lua măsuri pentru aflarea şi trimeterea lui la această Prefectură in termin de 20 Zile, câci la din contra în urmă găsindu-se se va considera ca desertoru. Primăriea de Botoşani. No. 4195. Venitul cantamaticei urmând a se da in antrepriză, cu condiţiunele de mai jos, pe timpii de la 1 Ianuarie 1868, pănă la 1 Ianuarie 1871, se publică terminul de 20 Zile de la data Foaei, cu invitaţiune, ca D-nii amatori de a lua astă antrepriză, sâ se presinte în Camera Primăriei în cea întăi şi după espirarea terminului, însoţiţi de garanţii legale, spre a se face adjudecaţiea, cu respectul Z^eî a 8-a pentru supra-licitare. CONDIŢII. Pentru antreprisa venitului cantamaticei pe timpi de la 1 Ianuarie 1868 şi până la acea lună şi Zi 1871. I. La licitaţie vor pute concura orice persoane afară de evrei, depuind mai întâiu radiumul de 50 galbeni sau garanţie de îndoită valoră, iar pentru a- sigurarea antreprisei pentru toată durata contractului, câştiurile pe trei luni în bani sau în fond o garanţie informată de Tribunal de îndoită valoră, şi evaluată în presenţa unui consilieră a comunei. A) Patru lei vechi cursul fiscului se va lua pentru una sută ocă clarâ, smernă, ceaia, ieri moi sau tescuite, gândaci de tot soiul, pâr de mascul, vată, cositor, aramă, alamă, şi altele de aseminea mărfuri ce se văndu în preţuri mai mari de 10 lei oca. II. Venitul acestei antreprise D-lui antreprenorul ’lu va strănga de la toţi acei care facultativ vor reclama cantariul conform condiţiilor notate mai jos. B) Doi lei vechi cursul fiscului se va lua de suta de ocă tămâe, hribi, bumbac, lucrata, cafe, zahar, unt de lemnn, măsline, răşcovi, nohot, strafide, smochine, miere, sopon, rom, chiperi, pastrâmuri, peşte saratîi şi proaspâtu, ieri roşii, ploi, frăghii, unt, grăsime sau său, lână, orezu, migdali, alune, plumbi, ţine, fier lucratu şi alte de aseminea mărfuri, ce se vându în preţuri mai mari de doi lei două-Zeci parale oca, precum şi alte de aseminea de valora preţului curent în piaţă. C) Ln leu şi opt parale vechi cursul fiscului se va lua de la suta de ocă- boştina, caşcaval, brănuri de tot soiul, lapte acru, cărnuri pentru pastramă, câmpâ, vin, scumpie, sămânţă de vin, sămânţă de câmpă, de hanu80, ferme lucrate, table de fer, var, ipsos şi producte cereale, adică: făină de tot soiul, crupe, grisa, pasatii, fasole, mazire, bobi, linte, perje uscate, pere, mere, poamă, ceapă, morcovi şi tot feliul de acele mărfuri ce vor ave acela cn pieţă curent în piaţă, precum şi tot soiul de oricare cereale ce se vor vinde sau cumpără cu oca. D) Două Zeci şi opt parale vechi cursul fiscului se va lua de fiecare sută de ocă sare. E) Trei Zeci şi două parale vechi cursul fiscului se va lua de suta de ocă pentru orice soi de mărfuri sau producte, a căror proprietar ar cere facerea de aear sau aprobaţie. III) Cântarele în numer de şase şi măsurile de greutate se vor da D-lui antreprenor, marcate de Primărie, spre a se servi la această antreprise, bune şi solide, cu anume inventar esplicatorii de greutatea şi mărimea fiecăruia, având îndatorire ca şi D-lui antreprenorul să le înapoească la înplinirea terminului contractului în aceiaşi calitate, având în videre de a li se face în toată Ziua aear, spre a nu se causa vre o greşalâ la cântărită, căci dovedindu-se vre o abatere din parte-i la cântârita, va fi responzabil şi supusa la amanda, pentru întrea oară de 25 galbeni, pentru a doua oară de 50 galbeni şi tot asemenea duplicat la casi cănd ar mai înoi o aşa abatere. IV. Primâriea e competentă de a face revizie ori când ar vroi spre a se încredinţa pentru ne abaterea D-sale antreprenorului din datoriile sale. V. Valoarea antreprisei va fi în lei noi şi suma câștiurilor după repartiții pe 12 luni, este dator antreprenorul a respunde pe fiecare lună înainte, în orice monedă aur sau argintii, calculată în lei noi, afară de moneda de graitari. VI. La întâmplare când antreprenorul nu va fi urmator, cu plata banilor la terminele însemnate, sau călcând vreuna din aceste condiţii, atuncea de îndată pe de o parte antreprisa se’,va lua de Primărie în regie pe conta antreprenorului, şi se va revinde în riscul seu cu orice preţă are şi la noua licitaţie, iar pe de alta fondul garantuitor se va pune de îndată în vănzare fără alte proceduri de câtiace a vânzârilor silnice, pe baza contractului ce se va considera actu executoriu, spre despăgubirea drepturilor casei comune, atât de banii ce ar fi neplătiţi, cât şi pentru orice alte pagube sau neajunse la preţu, fie izvorâte din revindere, fie sub orice alt titlu, şi la ne în Comitetul Permanent al judeţ, Iaşii, No. 983. Proprietarii acelora 2 vaci pripăşite în comuna Şorogarii, plasa Copou, şi publicate în Foaea No. 53, nepresentându-se în terminul legiuit spre a le reclama, se publică terminul de 40 zile pentru a lora vănzare la tactul sub- Prefecturei respective.