Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-12-04 / nr. 100

No. 100. ANUL VI FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURŢEI DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia n. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. laţii, Mercurî 4 Dechemv. 1808. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costă un lefi cursul fiscului. Iaşii 4 Dechemvrie. Prin decrete Domneşti, s’au numit D G. Mârzescu, Prefecţii judeţului Iaşii, în locul D-luî Ştefana Sihleanu, D. C. Gadela, Prefecta Poliţiei oraşului Iaşii, în locul D. P. Voinescu. Depeşă Telegrafică. PERA, 9 Decembre. Consiliulu miniştrilor, preşedutu de Sultanul», a luaţii următorea deciziune ce inilatâ fu ipediată la Atena: Dispersarea bandelorii. Oprirea formării altoru bande. Indemnisarea faminelor, oficiarilor turci omorâţi la Syra. Oprirea hotelului „Enosis* d’a intra în porturile Greciei. A lăsa liberă intrarea faminelor din Caudia în căminele lor. Angagjamentu din partea Greciei d’a se menţinea în tratatele esistente cu Turcia. Ministru greco a adresata o notă represintanţiloru puterilor la Atena, prin care spune că nu poate opri intusiasmulu naţionala. COMUNICATII. In foaia „Curierală de Iaşi“ No. 36, de la I a curentei, am veluta trecută la pagina a 2-a, sub titlul „ştiri locale“, o relaţie asupra purtare! pompierilor la incendiulă isbucnitu în noaptea de 28—29 Noemvrie pe la oara 18 V2, în Serărie, casăle Vârnav, unde era Gimnaziulu Ștefană cel Mare. Subscrisulă Primară al urbei, asistândă de la începută și pănă la tinit la acest incendiu, găsescă de datoriea mea a arăta Onorab, publică, că relaţiunea dată de acel char este nefondată. Pompierii s’aă îndeplinită cu stricteţă datoriea D-lor la acest incendiu, care aă isbucnită din lăuntrul unei odăi, unde s’aă fostă aprinsă o grindă ce era aproape de ogeagă; probă că incendiulă s’aă mărginită numai la acoperemăntul caseloră, fără a atinge împrejmuirile ce numai în parte interioruiă caseloră. După terminarea incendiului, subscrisul auelindu vorbindu-se de câţiva din D-nii spectatori a incendiului, că s’ar fi furatu bani şi alte lucruri înseminătoare D-lui Paicu, Directoreie acelui gimnazi, au întrebat pe D. Paicu dacă în adevăru ’îaă lipsită ceva bani şi lucruri. Domnia sa mi-aă respunsu, iată fundă şi D. ajutoră Theodor Tăutu, că nu ’i au lipsită nici uuă banu, ce numai vr’o 2—3 părechi botine, şi mai multe mobile ’i s’aă stricată prin grabnica scoatere a loru din casă în confuzia ce producea incendiulă. A treia ori vaelinda cele publicate prin oitarul in cestiune, am întrebată din noă pe D. Paicu, dacă acea publicaţiune este bazată pe vreo indicaţiune a sa, pentru furare de bani şi altele, şi Dumnealui nu numai că reînoită încredinţarea dată, că nu ’i s’aă furat nimică, dar incă aă arătată subscrisului şi raportulă ce făcea Ministeriului de Culte, relativă la arderea caseloră, şi totodată aă declarată că va da şi însuşi ună articolă iu aliare, prin care să desmintă imputările nedrepte aruncate asupra Pompierilor. Acestea se publică spre constatarea adevărului. Primară: I. AATONIADI. Secretară, Antonescu. No. 9847. 1868 Dechemvrie 4. fubuoaţxi Aimmim&Jkínv‘E. Comisiunea de constatarea bunurilor Statului din judeţul Iaşii. No. 55. Tabloulu de mai jos se publică în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. TABLOIT de bunurile Stutului puse în vânzare prin licitațiune orală, pentru clipa de 30 Dechemvrie viitorii, în Iaşi în localul Prefecturei districtului, la oarele 12. DISTRICTUL FALC10. 1. Un loc de grădină pentru zarzavaturi, vis-avis de tăitoarea de vite, oraşul Huşi, pendinte de monastirea Huşi, întindere ca 3 fălci şi 40 prăjini, evaluata lei 329. 2. O grădină de zarzavaturi, oraşul Huşi, întindere ca 4 fălci, pendinte de Episcopiea Huşi, evaluată lei 2655. DISTRICTUL VASLUIV. Moşiea Doleştii, comuna Chetreştii, plas.Stemnicu, pendinte de mon..ştirea Sântul loan Gură de Aurii, întindere cu 460 fălci, din care 138 pădure în 2 pâlcuri, 7 fălci 72 prăjini în 22 parchete, sunt date în esploatrţiune, o vie de 5 pogoane, o vie cu embatic, pe întindere de 12 fălci, 26 vii cu veciraasă pUşuită, pe întindere de 9 fălci, evaluate, cu toate acestea, împreună cu pădurea, lei 78 851. 2. ) Unu locu înfundat, anume Băleştiî, comuna Cosmeştiî, plasa Stemnicu, pendinte de monastirea Sântul loan Gară de Aură, întindere totală cu 16 fălci 40 prăjini, evaluată lei 3613. 3. ) Moşiea Hârşova, comuna acelaşi plasă Bicovii, pendinte de schitul Hârşova, în 4 blise şi anume: 1) partea din Bâbuşeni cu 40 fălci, 2) partea din Florinteştii de josu, cu 16 fălci, 3) partea din Florinteştii de susii, întindere 56 fâlcî, şi 4) partea analogului Fiorinteştiloru de susu, întindere 48 falci, care peste totu însumează 160 fălci, din care 47 pădure, cu o casâ, un bordeiu, o vie de 4 pogoane, o crâşmă şi alte 3 pogoane tot vie cu dejmă, evaluată cu pădurea, lei 22.740. 4. Moşiea Muntenii de josu, comuna acelaşi, plasa Crasna, pendinte de monastirea Bărnovschi, întindere totală cu 68 fălci, cu 53 vii cu otaşniţă sau dejmă, pe întindere de 17 fălci, evaluate toate acestea lei 18,829. a. Bunurile se vândă în întreguluior, aşa precum se stăpânescă astfel de câtă Stată, şi că toate drepturile şi îndatorirele în cela ce privește vecinătatea, trecu asupra cumpărătorului. b. Că bunurile se vândă cu respectarea contrartelor actuale de arenduire sau închiriere, dară că venitul anual după acele contracte, se va primi de cumpărătoră de la cel întăi câşită ce va urma după respunderea banilor de cătră cumpărătoră, după modurile prescrise la art. 83 din regularaent, litera a, b și c. c. Că la bunurile în a cărora contracte de arenduire sau închiriere va fi prevăzută anume clausa, cumpărătorul va întră în posesiune de la cel întăi an agricol ce va urma vânzarea. d. Că spre a concura pentru cumpărarea de moşî a căroră pieţă este a se plăti prin anuităţi sau care se vândă în loturi, suntă admişi numai cetăţeni români, cară pentru toate celelalte bunuri sunt admişi la concurenţă şi streinii care au drept de a cumpăra proprietăţi imobiliare în România, după legea decretată la 19 August 1864. e. Că concurentul va trebui să depună o garanţie provizorie în numarară, în bonuri rurale sau in bonuri de teaauru, ori în mandate de ale Statului, echivalentă cu 1/6 din valoarea bunului pentru care voeşte a concura, calculată aceasta după preţul estimaţiunei acelui bună. Preşedinte, I. C. BRÃTEANU. Secretară, M. Durma. No. 1529. 1868 Octomvrie 1. Şcoala Hlihitară din laşi. No. 778. La 15 Martie 1860, la amea-eri, se va ţine concursă la Iaşi la Şcoala Militară, pentru catedra de Istoriea generală; condiţiunele vor fi cele stipulate în legea asupra instrucţiune! în Româniea, din anul 1865, secţiunea a 2-a, capul al 2-lea, § 364 şi următoarele; apantamentele vor fi cele prevăzute în budget, conformă lege! în fiinţă. Prefectura Judeţ. Iaşii. No. 10,447. Se publică spre generala cunoştinţă, cât dintre pădurile licitate la acest oficiu, i-ar confirmată la 4 a lunii espirate pădurile: Ciutureştii din districtul Roma, asupra D. Mihail Eni cu lei 108 bani 69 Ulcea; Mânjeştii din districtul Iaşii, asupra D. P. Gheorghiu cu lei 211 bani 50 Ialcea; şi Ghermăneştii din districtul Fălciu, asupra D. Solomonu Zar fu cu lei 161 bani 58 de fiecare falce, arenda anuală. No. 10,512. Conformă telegramei D. Ministru da Culte sub No. 13,558, la 21 a curentei urme dere a se ţine licitaţiune în Camera acestui oficiu, pentru darea în antrepriză fierea hainelor bursierilor din Liceul locală, se pubifica aceasta spre generala cunoştinţă, ca doritorii să se presinte în mencionata ori în Camera acestui oficiu, însoţiţi de garanţiile cuvenite, pentru a fi admişi la concurenţă. No. 6811. La 22 a trecutei neînfăţoşindu de concurenţi spre a cumpăra lemnele moarte din pădurea de pe moşie a Statului Călineştil, se publică în altă termin la 10 a curentei luni Dechemvrie, ca concrenţii ce vor fi amatori a cumpăra asemenea lemne să se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se efectua mezitul. Comisie a cvartalului al 5-lea din laşi. No. 4791, în pretenţie a locuitoriloru Toma Leonti şi al Iui tovarăşi, pentru o sumă bani ce le datorează evreul Solomon Calmană, în baza cărţei de judecată a D. Judecămra locală No. 545, împlinindu-se de la acest din urmă un vasă cu vină ca de 40 vedre, se publică vânzarea lui în clipa de 17 a curentei, cu deşteptarea D-lor concurenţi, că licitaţiea are a se efectua în de faţa D. Judecătorii, la domiciliul debitorului, unde este vasul cu vin. Sub-Prn lectura plasei Ştefâneşti, jud. Botoşani. No. 3202. Din cauza neprezentărei de concurenţi, zedărnicindu se terminal înserat prin Foaea Progresului No. 79, pentru vânzarea a 2 boi secvestraţi de la D. Scarlat Marto, spre satisfacerea D.Zainvi! Sigul cu suma de 370 lei vechi c. p. cu procentul lor şi spesele de procesă, se publică un alt termin de 10 $de socotit de la data Foael, spre cunoştinţa concurenţilor, carii să se presinte la tactul acestui oficiu spre târguire. Prefectura judeţ. Roman. Frimăriea cosmineî laşiî, No. 9824. Domnul Mihail Buznea prin suplica dată, arâtându că aă perdută mandatul ce ’i s’aă eliberată sub No. 1034, din 22 Octomvrie 1868. Primărie»iaă eliberat unu alt mandată sub No. 1200, pentru care se publică anularea celui perdutu, sub No. 1034. i^miâriea d© fteatsitu. No. 3999. Se publică din noă darea în antrepriză pe 1 şi 3 ani, a tacsei de la lână, bere, talpă şi drojdie de bere, începător de la 1869 Ianuarie; concurenţii să se presinte la 17 a curentei în Camera Primăriei, acompaniaţi de garanţii formale. Primăriea T. Funinosu. No. 2534. Luminarisirea acestui oraşu cu 81 felinare cu gru, din care unul de la companies pompieriloră, care ere a se lumina cu luminări de seu, urmândă a se da din nou în antrepriză de cătră această Primărie, pe timpă de ună an începâtură de la 1 Inuarie 1869 şi până la asemenea lună şi îi anul 1870; se publică terminul de 30 elile conformă art. 50 şi 116, aliniatul 2 din legea comptabilitatei generale a Statului, spre ştiinţa concurenţilor, că licitaţiunea pentru antrepriza citită, are a se ţine în pretoriul acestui oficiu, dur respirarea terminului indicat mai susă, considerată de la data Foael, şi cu respectul de 24 oare a adjudecaţiei, începându se operaţia astei licitaţii de la oarele 10 anti-meridiane, avânde ca concurenţii la înfâţoşarea lor Umezat,a.