Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-06-11 / nr. 43

ce! Banu, Zoiţa Negruţî, N. Lehu epitropii biasrice! Banu, Enghila, I. Vodişca, Cratinca Ionescu, Trascovieschî, Diraitrie Boteză, Rozentzveigă, S. Tufâscu, N. Leahu epitropii bisericei Banul, Davidovici. Noi membrii Comiavinei Interimare a comunei urbei Iaşii, pentru considerentele cuprinse în prescriptulaverbalu încheiet la 4 ale curentei luni, prescripti»ce sau publicată prin placarda cu No. 5021, datată Iunie 10, anul 1869, constatândă că locurile şi edificiile proprietari a D-lor voastre, ce suntă situate în despărţirea lui, pe liniea stradei Arcul, conducatoare la gura drumului fertin, sunt de interesă comună a se expropria pentru lărgirea acelei strade. Avem dar onoare prin presenta notificaţiune a face cunoscuții atâtă D lor voastre câtă și ori cărora altor persoane vor fi purtând o interesă în cauza propusei esproprieri, invitAmu pe toţi ca conforma art. 5 d'n legea relativă a espropriereî, sâ binevoeascâ a veni la pretoriulu Primăriei urbei Iaşii pănă în 10 zile libere calculate de la data acestei notificaţiunî, spre a lua cunoştinţa necesară din planul parcelară dresată de D. Inginiru Alfred Bogusi, şi depus cu raportul registrat sub No. 8545, care ple din preună cu prescriptulverbal menționat mai sus, se află pricardat pe uşa pretoriului Primăriei. Spre deplinirea aliniatului 2 de sub art. 5 al legei de expropriaţiune, aceasta se va comunica persoanelor în dreptu, iar o copie legalizată se va afige pe uşa pretoriului, publicându-se şi prin Foaea Progresului * Ch. Măcărescu, Ch. Carp, C. Dodin. Printariea de Dorohoiu. No. 932. Fiind că la terminul de 28 Mai trecută nu s’a efectuat mezatul antreprizei îndestulărel obştiei cu carne şi luminări, s’au însemnată alt termin la 18 a curentei luni; se publică acest termin spre deşteptarea concurenţilor, a se înfăţoşa la Primărie, când urmează a se fini licitaţia după condiţiile ce li se vor ceti. No. 756. De la 1 Iulie viitoră până la 23 Aprilie 1870, urmându a se antreprizui obşteasca îndestulare cu pane şi temnă cu modulă de monopolu; se publică terminul de 26 iunie curent, spre deşteptarea concurenţilor, cari ea se presinte în Camera Primăriei, orele 11 de dimineaţă, cu garanţii în regulă, când se va efectua mezatul după condiţiunele ce li se vor ceti, de 1 Iulie viitorii, orele 9 de dimineaţă, să se adune la aspelul Primăriei spre a proceda la alegerea numeralul indicata de membri, conforma legei comunale. Primăriea T. Frumoşii. No. 1259. De cătră această Primărie urmându a se da în antrepriză facerea din nou a obiectelor necesare soldaţilor de la comanda pompierilor din asta urbă, şi anume: 64 părechi ciubote întregi, 64 părechi capurnte, 64 cămeşi pânză leşască de prima calitate, 32 părechi pantaloni pânză parosina, şi 32 galstice; se publică aceasta cu termin de 30 clile de la data Fotel, cându urmeaele a se ţine licitaţia în Camera acestui oficiu, iar condiţiile D nil concurenţi ie potă vide ori când la cancelariea acestei Primării. No. 1257. In anul 1868 unii individu ce să elicea a se numi Vasile Andronic, au lasat 2 boi, unul la pâr porumb închis, cu coarnele ţspoşe, şi unul porumb cam galben, cu coarnele ţapoşe, stricat de picioarele de dinapoi, şi amândoi mici de trup, se publică afirea păgubaşului arâtatelor vite în termină de 6 luni, conformă legei Poliţiei rurale. I’rutăriea de Neamţu. No. 1701. Se publică din nou termin la 24 a curentei, pentru darea in arendă pe timp de 3 ani, a unei mori cu 3 petre pe apa Neamţului, proprietate a bisericei cu patronul Sf. Gheorghe din această urbă. D-nii concurenţi se vor presenta în Camera acestei Primării la arastul, terminii însoţiţi şi de garanţiile cuvenite. Primăria comunei Movileni. No. 311. La această comună, plasa Copou, judeţul Iaşii, fiind loci vacanţa de preot pentru 2 sate, Larga şi Movilenii, se publică pentru cunoştinţa preoţilor, doritori de asemenea parohie; condiţiile de anglisment se pot vide totdeauna la acest poată. Comitiiunea Interimară a comunei urbei Peatra. No. 1534. Pentru alegerea a 13 membri care așa compune noulu Consiliu comunal, în locul acelui încetat din funcțiunele sale, Comisiunea convoacă etnii alegători comunali înscriși în listele rimare definitive ale anului curent 1869, ca în ÿioa ficsată FOBUOAŢî! JUDECÂTOREŞTÎ TrihoDRlal ('Bl! do Ia?! «ceţtea 3-n. No. 33. Dl. Miliţii Boldescu, domiciliata în Iaşi, cu&rtalul al 2-le, prin îndeplinirea art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, somând pe D. Sandulachi Dudescu conservatorul averei defunctului Anastasie Panu, domiciliata în cvartalul 1 iu, strada Toma Cozma, la plata sumei de 748 galbeni 300 lei vechi căpiţe, împreună cu a lor legiuit, procent de la 4 Septemvrie 1864 şi până la numeratoare, precum şi cheltuelile de judecată, în virtutea garanţiei ligalisată de desființată Curte de Intărituri sub No. 258, cu hipoteca caselor din cvartalul al 4 le, strada Sf. Vineri, învestită asemenea cu formula executorie sub No. 11, notificată prin comandtimentul prealabil sub No. 92 la 15 Martie anul present, cu anousă că dacă până în termin de 30 crile libere nu va fi urmatori cu plata, atuncea va urmări imobilile de casă pusă hipotecă, situate în Iași cuartalul 4 al 4 le, strada Sf. Vineri, terminul comandamentului espirând și D S. Dudescu neurmând cu plata. D. creditorii au cerut punerea în urmărire a clientui imobil, Tribunalul pe baza art. 503 din clisa Procedură, publică vendarea conforma art. 510 din mencionatul Cod, cu concurenții ce vor fi de a cumpăra clisul imobil, care este o casă mare în doue etaje, înscrisa la No. 838, situata îa cvartalul al 4 le, strada Sf. Vineri, pe loc vecinic, în care cară este aşezată Gimnasiul Alecsandru Cel Bună, în temeiul contractului încheiet între D. Gheorghe Petriui şi Ministrul Cultelor şi Instrucţii Publice, pe timpul de la 26 Octomvrie 1865 şi pănă la 1870 Octomvrie 26, cu preja de 165 galb. pe fiecare an, sâ se presinte în Camera acestei Secţiuni ,iea a Tribunalului laşi, la 12 a lunei Septemvrie, el p» Vineri, orele 12 din eli, anul 1869, când are a se face adjudecaţia conformă art. 539—550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, cu condiţiune că pa noul cumpârătoru are el privi orice dare cătră Stat Safi comună ce nu va fi păţit pe timpul trecutu pentru acest imobil, precum şi tacsa mezatului, totodată se spunei ele pe toţi acei ce vor avea vreun drept de proprietate, usufruct, servituţi, chirii, privilegii, hipotecă, dotă sau ori ce buna, ca înaintea adjudecaţei să se arăte cu reclara;.ţile lor la acesta Tribunal, căci în urmă nu li se vor mai ţine în samă; se lămureşte că din dosardul No. 570, unii figură ca sarcini asupra defunctului Anastasie Panu următoarele: 1) 1250 galb. o garanţie,întabuită de desfiinţată Curte de întărituri sub No. 256 la 31 August 1861. 2) 1000 galb. după garanţia intabulată sub No. 257, tot la 31 August 1861, cătră Meyer Holondt, din care au primit 340 glbeni. 3) 450 galb. cu procente cătră D. Nicu Costinescu, după adresa Prefecturei oraşului Iaşi sub No. 6524 din 24 Aprilie 1865. 4) 135 galb. cătră D. loan Lateşă, după adresa Prefecturei distr. Iaşi No. 8295, şi 4 galb. tacsa procesului depusă de D. Lateşă. 5) şi cătră D. Agapi Panu 500 galb. cu interesă, şi 435 gab. le ar fi dat fratelui seu Anastasie Panu, după suplica înregistrată la No. 215, No. 200. D. Costachi Cigolea, de profesiune proproprietara, domiciliat în lași, cuartalul al 2 le, prin comandamentul ce s’au înregistrat la No. 124, au somato pe D. Iancu Ciuhureanu, domiciliata tot în Iași, cuartalul al 2-le, ca în termin de 30 clile libere să'i respundă suma de 300 galb. cu a lor procentu, asigurată în binalele din Tataraşi şi viea din podgoria Tomeştil, a datornicului seu părinte defunctul Diacon Toma Ciuhureanu, ce le au primitu cu beneficiu de inventare, provocluta această datorie prin Anaforanu întărită de Donmul ţerel la 23 Mai 1850, osebită de 400 g. lb. privitori în sarcina D. lancu Ciuhureanu, după cum se arată in înscrisul seu din 8 Octomvrie 1867, legalisata sub No. 7325 și in citata Anafora, fiind că D. Ciuhureanu n’au achitat plata debitorului în terminul arătat, iar D. Cigolia prin suplica ce s au înregistrat la No. 4171, au cerut de a se proceda la urmărirea vânzărei fişelor imobile, care sunt: o casă intr’un rând, situată în Iaşi, cvartalul al 5-le, strada Movilă, cu o dugheană şi pivniţă la faţă, amendoue in stare veche, pe locu cu besmănă, înscrise la No. 1437 şi 1524, o vie ca de 3,2 pogoane lucrătoare, cu puţin fâneţă şi buciu de pădure, situată în podgoria Tomeştil, cu dâre de dejmă, aflătoare în judeţul Iaşului, comuna Tomeştil, plasa Codru, megieşindu se cu viile: a D. loan Anisan, a D. loan a Harabsgiţel, a D. Gheorghe Constandin Mihaiţa, a D. Vasile Bădica, a D. Toader Chirilă, a D. Ioan Obada, cu pădurea Tomeştilor şi cu viea Monast. Golia; pe acest temeiu şi în baza art. 503 din Procedura Civilă, Tribunalul publică vendrirea conformă art. 510 din acea Procedură, ca concurenţii ce ar fi de a cumpăra indicatele imobile, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3 ea cu garanţia cerută de lege, la 17 a lunei Septemvrie, elipa Mercur, anul 1869, ora 1 din oli, când are a se face adjudecaţiunea conform art. 539—550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, totodată se spunea ele pe toţi acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, uşu-fructe, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra bunurilor urmărite, ca înaintea critei de adjudeenţie să se arăte cu reclamaţie la Tribunal, spre a-şi arăta pretenţiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în samă. No. 225, în virtutea procesului verbală din 16 Septemvrie 1868, a consiliului de familie a casei defunctului Halm Lelb sin Persic, şi al adresei Secţiune 1 l a acestui Tribunal No. 4697 din 4 Iunie 1869, D. Iţic Altar Ovenbaum ca tutore minorului Mochi Leizer sin H dm Leib, şi ca parte şi în averea rămasă după defunctul Persic, au cerut de a se pune în venerare un imobil de case într’un rând, situată în târgul Podul Iboaei, pe loc cu besmăn cătră D. Lascar Cantacuzin Paşcanu, înscrisă la No. 45, ce vină cu faţa la soae în caputul podului de pe Beluiu despre nordă. Tribunalul pe temeiul art. 686 din Proedura Civilă, publică conformă art. 687 din acea Procedură, ca concurenţii ce ar fi de a cumpăra indicatul imobilă, sâ se înfăţoşeze în Camera acestei Secţiuni a 3-ea cu garanţia cerută de lege, la 28 a lunei AugUsta, Ziua Joi, anul 1869, ora 1 din Zi, când în presenţa D-lui tutore are a se face instrucţiunea de vânzare, conform art. 538, 542, 544, 545 şi 546 din Procedura Civilă, începându-se cu preţulu de la cifra de 120 galbeni, urmându ca preţul să se depue la casa de consemn ..ţiuuT. No. 224. Prin încheierea acestei Sacţiuni din 9 Aprilie 1869, No. 43 a jurnalului, adicându-se secvestru asupra veniturilor imobilului de casă a D. Ioan Tăutu, aflătoare în Iaşi cvartalul al 3-lea, întru pretenţiunea D. Iţic Moscovici cu 1260 lei vechi cursul fiscului, ce are a lua după titlul licvidat de Prefectura oraşului Iaşii din 1865, se public aceasta conformă art. 481 din Procedura Civilă. Tribunalul judeţ. Dorohoia. No. 2938, în urmarea cerirei dată acestui Tribunal de D-na Parasca Daneu, prin care au cerut dinspărţenie de soţul ei Vasile Dancu, pentru că a părăsită convieţuirea timpi de 14 ani, îndeplinindu-se toate actele cerute de lege în acest căzu. Tribunalul prin sentinţa de la 24 Martie anul curent, au hotărât definitiva dispărţenie acestor însoţiţi, dând drept părţel nemulţumită a face apela la Curtea competentă în termenul prescris de lege, socotit din Ziua notificarea copiei de pe sentinţă, în persoană sau la domiciliu, şi pentru că domiciliul pârâtului rămasă în judecată nu se cunoaşte unde ar fi, se publică acesta cu lămurire că exemplarul ce ’l la cuvine se află în grefa acestui Tribunal, şi că din Ziua publicarei acestui aviz se va compta pentru el terminul de apel. Tribunalul judeţ. FAlcitt. No. 4765. Ina Mariea Bucură, fără profesiune, domiciliată în Huşi, prin petiţiunea dată Tribunalului la 19 a trecutei luni Mai, înregistrată sub No. 3510, au cerut Repararea patrimoniului ei din averea consolului Ioan Popa Bucur, de profesiune testurii, domiciliata în Huși, mărginită în 500 lei c. p. bani în muvaetariu, și osebită obiecte casnice mărginite prin foaea dotală cu data 29 Ianuarie 1859, pentru care conform art. 629 din Procedura Civilă, s’ar formata acest estract care se va atige şi publica, conform art. 630 din Ziar Procedură. Tribunalul Judeţ. Nemţu. No. 6142. Dl. Costachi Gheorghiu, de profesiune arendaşă, domiciliat în urba Peatra, acest judeţ, in puterea cărţei de judecată dată de D. Judecătorief