Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-06-11 / nr. 43

No. 43. ANUL VII FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURŢEI DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. (loldner, oliţa Primăriei. ţianul se publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. Iaşii,Mercuri 11 Iunie 1869. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costă un lefl cursul fiscului Iaşii, 11 Iiunie 1869. Depeşe Telegrafice, Bucureşti, 9 Iunie 1869. O comisiune din Senatul Adunare au constatat că doi senatori însărcinaţi cu strămutarea Senatului în localul Universităţeî, n’au putut justifica întrebuinţarea a 18.000 lei noi. Majoritatea Senatului înse declarându-se necompetinte a judeca această chestiune, 14 Senatori socotind, prin aceasta lovit prestigiul înaltuluî Corpu, ’şi au dato demisiunea. Aceasta au creat o situaţiune în faţa căriea Guvernul nu poate sta indiferent fără a se rădica puterea morală a Senatului. Aşadar Ministerul socotind că nu se poate mănţine prestigiul acestui institut, decât făcându un nou apel la Ţară, au cerut şi au dobândită de la Înălţimea Sa învoirea de a consulta pe alegători. Senatul actual dar s’au disolvat astăzi Luni în 9 Iunie. CONSTANTINOPOLE, 15 Iunie. Ministerul Persiei au reluat funcţiunele sale, pentru că diferendul cu Turcia este aranjat. Este inesactă că înalta poartă ar fi trimis agenţilor se diplomatici o depeşă circulară, în privinţa călătoriei viceregelui Egyptului. Marele viziru au emisă numai o opiniune a sa cătră oarecare Miniştri asupra acestei călătorii. PARIS, 17 Iunie. Aiiarul oficialii publică o telegramă de la Saint-Etienne, în care se spune că trupele au făcută prisonieri o bandă de minori, care căta a face să se întrerumpâ lucrările. Trupele întrândă în Saint-Etienne, au fostă asaltate lângă sătulă Ricamarie, cu lovituri de petre şi de pistoale de mulţimea ce voea să liberele pe prisonieri. Trupele au trasă. Asăltătorii aă luată fuga. Treizeci și trei de prisonieri s’aă încarcerată la Saint- Etienne. Vre-o șase până larece rebeli s’aă omorâtă. Trupele aă avut patru râniţi. PARIS, 17 Iunie. La Patrie (Jice că numirea generalului Fleury, ca ambasadoră la Florenza, s’aă amânat numai până la finele lui Iulie. — piarul oficială (Jice că mai mult de 500 prisonieri s’aă liberată. FUBUOAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectara judeţ» No. 5005. Anuneiulu şi programulu, ambele relative la esamenele trimestrului al 2-lea a scoale! normale de fete din acest orişu, se publică aicea mai jos, în toată a lor o cuprindere spre generala cunoştinţă. ■AJSTXJKT ChJ. Direcţiunea Internatului Secundarii de fete din Iaşi, are onoare a anuncia onorabililor, părinţi sau patroni, că esamenele anuale la acest stabiliment de instrucţiune şi educaţiune, au a se ţinea de la 16 până la 24 inclusivu Iunie, după programul de mai jos; totodată Direcţiunea invită pe onorabilii părinţi sau patroni, ca să bine voească a asista la aceste esamene, spre a încuraja pe fiele Domniei lor şi elevele acestei şcoale. Inptele de 25 şi 26 Iunie se vor face tesele în scrisă. Directricea, Siguranda Macri. No. 4957. Se publică spre cunoştinţa generală, că la 21 a curentei luni lumie se va ţine în Camera Prefecture! licitaţiune pentru vinderea a 251 copaci din comunele Mogoşeştil şi Voroveştii din acest judeţă, tăete cu ocasiunea facerei drumului judeţian. No. 5077. La 1 Iulie viitor, urmend a se ţine în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru darea în antrepriză a terminării casarmeî de la Copou; se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Prefectura judeţ. Jtpm.ua. No. 2873. Ca să se poată da autonsaţiunele cerute de D nil Pascal Toncu, Giurgiu Farcaş, Gheorghe sin Nicolai Buingiu, loan sin Mihalachi Mancaşi şi loan Pascal Toncu, de a ave deschise câte o crâşmă în acest oraşu, urmând trebuinţă a se cunoaşte dacă numiţii n’au fost căluţi în vre o pricină corecţională sau traşi dinaintea vreunui Tribunal pentru bănueală de crimă sau vini, sau daţi sub privigherea poliţienească, sau în recidive de vine sau crime, se publică ca toate autorităţile competente care vor cunoaşte pe numiţii căluţi în aşa categorii, să bine-voească ai denunţa Prefecture! în termin de o lună socotită de la data Foaei. No. 2941. Ca să se poată da autorizaţiunele cerute de Doru Alecsandru Broască, Vasile Palade, Costantin Lunga, Casandra ALeană, Emil Froim şi Ioaăp sin Herşcu Hârlăoanu, de a ave deschis fiecare câte un stabiliment de crâşmă în aceat oraşu, urmând trebuinţă a se cunoaşte dacă numiţii n’au fost căluţi în vre o pricină corecţională sau traşi dinaintea vre unui Tribunal pentru bănueală de crime sau vina, sau daţi sub privigherea poliţienească, sau în recidive de vine sau crime; se publică ca toate autorităţile competente care vor cunoaşte pe numiţii căluţi în aşa categorii, să bine-voească ai denunţa Prefecture! în termin de o lună socotit de la data Foaei. No. 3003. Ca să se poată da autonsaţiunele cerute de D-nii Mihai Robu, Moisă sin David, Moisă Mendel Zolberman, Rivin sin Halm şi Ber Leibn Leiber, de a ave deschise în acest oraşă câte o crâşmă, precum şi D. Vasile Gheorghiu de a avea deschisă o crâşmă cu locanţă, urmându trebuinţă a se cunoaşte dacă numiţii n’au fost căzuţi în vre o pricină corecţională sau traşi dinaintea vre unui Tribunal pentru bănueală de crimă sau vină, sau daţi sub privigherea poliţienească, sau în recidive de vine sau crime, se publică ca toate autorităţile competente ce vor cunoaşte pe numiţii căluţi în aşa categorii, să bine-voească ai denunţa Prefecture! în termin de o lună socotit de la data Foaei. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 3987. Pentru veneficirea numai a vinului împlinită de la Oise Wecsler, spre îndestularea lui Emil Stein cu o sumă bani, care este publicat prin adresa acestui oficiu No. 3645, însemnându-se din nou termin la 13 a curentei, sa publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor, cu condiţie a prevelută în acea adresă. Comisie a cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 2233, în pretenţiunea I. Gh. Papadachi de o sumă bani, conforma cărţei de judecată No. 102, a Domnului Jude local, împlinindu-se de la debitorul Ivanciu Dimitrie o scoarţă mare şi un laviceriu de lână în dungi; se publică venelarea lor, în clipa de 12 a curentei, dinaintea localului Domnului Judecătorii. No. 2267. După cartea de judecată a D. Judecatorii acestui coplu No. 139, se publicâ venelarea obiectelor amanetate, și anume : un samavariu de alamă galbenă, şi o chiuliţă tot de alamă, cu chilugul ei, ce suntu a D-nei Hana şi soţulu ei Zelicu Pancariu, cu deşteptare, că venelirea urmei dre a se efectua în clipa de 19 a curentei, asupra despăgubire! D-nei Gafiţa Boteză, locul venelarei este dinaintea pretoriului Domnului Judecâtoru. Sub Prefectura plasei Copou, judeţ. Iaşii. No. 1536, în baza cărţei de judecată sub No. 7, dată de D. Judecâtoru de plasă, sechestrându se un bou de la D. Teodora Bonducu, pentru îndestularea evreului Hilm Zilberman cu o sumă bani, se publică venoarea licitativa a acelui bon la împlinirea termenului de 15file de la data Feaei, în pretoriul acestui oficiu, spre cunoştinţa concurenţilor. PROGRAM, specificaţii pe fiile şi ore, în care au a se ţinea la Şcoala Normală de fete din Iaşi, examenele semestrului al 2-lea anul 1868 1869. CLASA I. Luni 16 Iunie, 8-11 Religiunea şi limba Francesă. 2—4 Limba Romană. Marţi 17n 8—11 Istoria, Aritmetica şi Sc. naturale. CLASA II. Mercuri 18n 8—11 Religiea şi Istoria. f)n n 2—4 Aritmetica. Joi 1968—11 Sc. Naturale şi limba Francesă. 2—4 Limba Romană. ? *« Comitetul Permanent al judeţului Neamţu. No. 1590. Pentru darea în antrepriză a 84 stânjini lemne de foc, necesare autorităţilor din acest judeţ, pe iarna anului 1869—1870, regulându-se termin la 30 a următoarei luni, se publică spre deşteptarea concurenţilor, ca amatorii ce vor fi, să se presimte în Camera Comitetului, unde în cea de pe urmă eri are a se face adjudecaţia asupra persoanei ce ar lasa preţu mai avantaj sau pentru casa judeţului. Comisiunea Interimară a comunei Iaşii. No. 5098. Având in vedere că fostul Consiliu comunal aă încetat din funcţiunele sale de la 2 ale curentei, și că după art. 66 din legea comunală, noua alegere este a se efectua cel multu până în 2 luni de la data disolvărei lui. Avându în vedere art. 33 din nisa lege, relativă la convocarea colegiului alegătorilor. Considerându că cu câtă alegerea noului Consiliu comunală se va face mai curând, cu atâta aceasta va fi în favoarea comunei. Comisiunea Interimară a comunei Iaşii, în şedinţa sa de la 9 Iunie regulând, ca alegerea Consiliului comunal să se efectueză în 6 a viitoarei luni Iulie, Mipa Duminică. Această regulare se aduce la cunoştinţa publică. No. 5106. In clipa de 8 a curentei luni neputându-se efectua din lipsa de concurenţi, licitaţiunea ce a fost avansată prin publicaţiunele înserate în Foaea cu No. 31 şi 36, pentru procurarea unui numeră de 82 stânjini lemne necesare stabilimentelor, pendinte de Primărie, pe iarna anului 1869—1870, se publică unu alt termin pe clipa de 25 a curotei luni, când pe la orele 11 dimineaţă toate persoanele ce vor fi amatoare a se angaja cu procurarea acelor lemne, sunt invitate să se presinte în pretoriul Primăriei urbei Iaşii, cu garanţii în sumă de câte 160 galbeni numerariui, spre a concura; condiţiunele relative se pot vide şi mai înainte de terminul ficsatu la cancelariea Primăriei, Biuroul l-iu, în fiecare zi de la orele 11—3 poştă—meridiane. No. 5149. Notificaţiunea No. 5147, se publică aicea mai jos, în toată a ei cuprindere spre generala cunoştință. NOTIFICAȚIUNE. No. 5147. Dumnealoru G. Horna, N. Leahu epitropu biroftv