Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-06-25 / nr. 47

No. 47. ANUL VII. FOAIA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IAŞI In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 36 litere, costa in leu cursul fisculn Iaşii, 25 Iunie 1869. Depeşe Telegrafice. PARIS 1 Iulie. — Corpul legislativă au validată 15 alegeri. Se asigură că Olivier, Sergris, Buffet şi alţii din partida lui Thiers vor presenta Sâmbătă următoarea interpelaţiune. „Ceremă se interpelămă pe guvernă asupra necesităţei de a se da satisîacţiune sentimenteloră ţărei, întrebuinţindă un modă mai eficace în direcţiunea afacerilor.11 (Monitorul I). DECRETE DOMNEŞTI. Precuviosul Archimandrit Thimoteiu, stariţul monăstirilor Neamţu şi Secu, D. deputat Grigorie Cozadini şi D. Colonel Mavrichi Prefectul districtului Neamţu, se numescă membri în comisiunea pentru esecutare în regie a continuărei lucrărilor Zidirilor de la monastirea Neamţu, în mărginirea sumei de 25.000 lei. Înalta ordinii de di pe oaste. Oficieri din tabăra de la Furceni, în curând, am a fi în mijlocuîă vostru. înaintea sosirei mele însă, mamă ocupată cu îmbunătăţirea posiţiunei voastre în timpulă petrecerel în tabără. Pe tot acest timpu, am chibzuit ca fie-care oficierii, de ori ce gradă, să primească acelaşi raţiune de hrană, pe care o primescă soldaţii în generalii. Aceasta este numai o mică dovadă a viului interesa ce porta pentru buna stare a armatei în general şi pentru a voastră în deosebi. Ministru Secretară de Stată ad-interim la Departamentulă de Resbelă, M. Cogălniceanu, CAROL. --------ttttbcrauttflo»---------- Astăzi la orele l şi jumătate dimineaţă, Înălţimea Sa Domnulă va pleca din capitală, va petrece noaptea la Buzeu şi de acolo va merge dreptu la Furcenî, spre a visita lagârulu, înălţimea Sa Domnulă. Vineri în 20 ale curentei, au binevoiti a întruni la prânză în reşedinţa de la Cotrocenî, pe D. Ministru al justiţiei şi ad-interimă la interne, cu toţi D-nii membri al Consiliului municipalii. ţMonitorul Direcţiunea Generală a Telegrielor şi Fostelor ii. Exploatarea prin mijloacele noastre, a întregului teritoriu Română, au fost semnalată publicului prin punerea în esecuţiune, la 20 Martie (1 Aprilie) trecut, a unei convenţiunî poştale închietă la Elena, la 23 Iulie 1868, între guvernulă Română şi guvernul Monarhiei Austro-Ungare, convenţune a căreia introducere am avut onoare a o publica la 9 (20) Martie 1869, trecută. Astăzi am onoare a anuncia introducerea unei noi convenţiunî încheietă la Berlin în 24 Iulie (5 August) 1868, între guvernul Română şi guvernul Confideraţiunel Germaniei de Nord. Convenţiune care va întră în vigore de la 19 Iunie (1 Iulie) viitor. Convenţiunea este relativă numai la serviciul corespondinţelor nu şi a celui de mesigierii pentru care intermediul administraţiei poştale Austro-Ungare ar,me de a fi întrebuinţată. — Basele însă sunt tot aceleaşi. Tarifa publicată cu ocazia în traducerea acestei noi convenţiunî, şi despre care să poate lua ştiinţă chiar de acum în oficiurile poştale din ţară, este complectată prin indicaţiuni care permită a se cunoaşte condiţiunele principale, şi care tind a’i facilita aplicaţiunea. Direcţiunea generală şi personalul postale dependinţe de ea, să pună la disposiţiunea publicului pentru toate desluşirile neceserii. Dir. gen. al postelor şi telegrafeloru, Cociu. No. 6875. 17 (29) Iunie 1869. FUB2.3GATH ADVEMNISTEATIVE. Diviziea a 2 a Militară din Iaşi. No. 141. Se publică spre cunoştinţa tuturoru doritoriloru, ca în clipa de 1 Iulie anul curentă, are a se ţine licitaţie la Palatulă Administrativă în localul Diviziei, pentru darea antreprizei repareţiilor necesare casarmelor din jurul Palatului; devizul şi caetul de însărcinări se pot vide în toate chieie, precum şi orice lămuriri dorite, la oficiul Statu-Majorului de geniu. No. 145. Se publică spre cunoştinţa tuturor doritorilor, că în clipa de 1 iule anul curent, are a se ţine licitaţie pentru darea în antrepriză reparaţia cazarmelor de la Copoă, No. 6, grejdiul No. 1, erbariea, făntânele, localul Manu, spitalulă militară şi gediul ce este lipit de cazarma No. 5; devizale şi cartele de însărcinări se pot vide la oficiul statului majoră de gentă; licitaţia se va ţine în Camera Diviziei a 2 a. Prefectura judeţu Iaşii. No. 5386. Lin 6 a viitoarei luni Iulie urmend a se ţine în Camera Prefecture! licitaţiune pentru darea în antrepriză a îmbrăcămintei ce urra ea ele a se face elevilor, fără mijloace din institutul Vasile Lupu; se publică aceasta spre generala cunoştinţă. No. 5392. La 25 Iulie viitoră se va ţine licitaţiune în Camera acestui ofieră, pentru vinderea a 27 matce şi 4 roluri din prisăcile Mitropoliei, aflătoare pe moşie a Statului Smeştil din acest judeţ, se publică aceasta spra cunoştinţa generală. No. 5422. La 7 Iulie viitoră, urmendă a se ţine în Camera Prefecturei licitaţiune pentru vinderea a 22 stânjini lemne aflaţi în pădurea Bârnova; se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 5419. Se publică spre cunoştinţa generală, că la 8 a viitoarei luni Iulie se va ţine în Camera Prefecture! licitaţiune pentru darea în antrepriză a facerei hainelor, unul numeră de 31 elevi din Seminariură Socola. No. 5421. La 22 Iulie viitoră ficsindu-se termin pentru a se da în antrepriză aprovizionarea Prefecturei oraşului şi Comisiilor de despărţiri, cu lemnele necesarii pe iarna viitoare, în conformitatea ordinului Domnului Ministru de Interne No. 7480, se publica aceasta spre cunoştinţa generală. No. 5477. Se publică din nou spre cunoşiia generală, că la 9 a viitoarei luni Iulie se va ţine în Camera Prefecturei licitaţiune pentru vinderea a 251 copaci din comunele Mogoşeştil şi Voroveştil din acest judeţu, tăete cu ocasiunea facere! drumului judeţeană. No. 5470. La 24 a lune! viitoare Iulie ficsinduse termin de licitaţiune pentru dărâmarea şi vinderea materialului a 7 bolţi din ograda hanului Turcesc, în conformitatea ordinului Domnului Ministru de Finance No. 24.561, se publică aceasta spre cunoştinţa generala. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 4570. Licitaţiunea pentru darea în antrepriză aprovizionarea scoalelor din acest oraşă cu lemnele necesare pe carne viitoare, şi anume: 20 stânjinl pentru Universitate, 8 stânjinl şcoala de musică, 50 stânjinl şcoala centrală de fete, 24 stânjinl institutul Vasile Lupu, 10 stânjinl esterintură secondară de fete, 5 stânjinl gimanaziulă Alecsandru celă bună, 6 stânjinl gimniziulu din Sărărie, şi 7 stânjini scos la primară din Trei-Ierarhi, neputându-se efectua în clipa de 16 a curentei, pentru acest sfârşit se va ţine licitaţie în Camera Prefecturei de judeţu în clipa de 2 iulie viitoră, după condiţiunele publicate în Monitorul Oficial No. 111 din 22 Mai anul curentă, cu osebire numai că plata banilor se va face după totala predare a lemneloră şi înaintarea adeverinţei direcţiei şcoalei de primirea loru, se publică aceasta spre cunoştinţa generaă. Prefectura Judeţ.l Botoşanî. No. 4020. Domnulu sub-Prefectu plasei târgului prin reportul No. 1446 încridinţase, că în comuna Curteşti, pripâşindu-sa o gonitoare în pârbalac, cu pete negre pe totu trupulu, ciopârtatica de coadă şi vârful cornului stâng rupt, se publică terminul de 6 luni debile, conformă ligel Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite nu se presinte la Primăriea respectivă de a’şi priimi vita. Prefectura judeţului Cahul. No. 2440. Pentru a se pute da autorizaţiunea cerută de D-nii Nicolai Loghin, Nică Mocsin, Costachi Chîriloae şi Maria Moimovîci, prin petiţiunele ce au adresat acestei Prefecturi, de a întreprinde specula de crâşmar în oraşul Cahul. Prefectura arendă necesitatea cunoaşte dacă asupra reclamanţilor u mu existâ vreuna din culpabiliăţile prevedute la art. 4 din instrucţiile publicate în Monitorul Oficial No. 152 din 1867, se publică terminul de o lună, în care sunt rugate toate autorităţile respective şi persoanele particulare, care voru cunoaşte că nsurra reclamanţilor, planoare vre una de culpabilităţi, a denonsa Prefecture! spre cuvenita regulare. Sub-Prefectura plasei Codru, judeţ. Iaşii. No. 1638. De către Primărie a comunei Buciumil s’au secvestratu un mânzat de la D. Gheorghe Pararagiu, spre îndestularea D. Nastasă Holercă, după cartea de judecată a Domnului Judice plasei Codru No. 86, se publică terminul de 15 olile de la data Foaei, pentru veocrirea lui. Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 1033. Actulu de mulţumire făcută Părintelui Iconomu Grigore Constandinescu, pentru ofertele făcute în folosulu instrucţiune! din comuna Copou, se publică aicea mai josu în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. Acuste and furnire. Părintele Grigore Constandinescu oferindă şcoalei din comuna podgoria Copou, cărţile necesare elevilor, precum şi alte obiecte necesare la instrucţiune. Comitetul Permanentă vine în publică al mulţumi de o faptă atâta de nobilă şi umanitară. Comisiunea Interimară a comunei Iaşii. No. 5519. Adresa eâtră Domnii Primari comunelor, din judeţul Suceava şi Neamţu, se publică aicea mai josu în toată a ei cuprindere spre generala cunoştinţă. Domnule Primaril, Autoritatea comunală avendă necesitate de o sumă de 400.000 ccă peatră bolovani de Bstriţa, de Moldova sau Tarcă, (culoarea vârâtă), în dimensiile de la 16 până la 20 centimetre în grosime, cu o surfaţâ plană de 8 până la 10 centimetre de fiecare lăture, adusă in Iaşi până la 20 iulie viitoră, pentru suta ocă plăteşte 10 lei cursulă pieţei Iaşiului. Subsemnaţii vă roagă D-le Primarii, ca lift bun.