Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-07-22 / nr. 56

PROGRESUL Prin Bentința din 13 a curentei luni Iulie, s’au declarat în stare de falit pe bancherul evreu Leiha Cihana, domiciliat în Iaşi despărţirea 1-iîij strada mare, ficsindu-sa provizoriu încetarea plăţilor de la u/a3 Iulie curent. S’au numit Judecătorii Comsaru la acest faliment D. Supleante C. Macedon, iar Sindici provizori pe D.D. Dimitrie Cornea, Gh. A. Ureche, Constantin Baptist şi Constantin Popescu. S'au autorisat Domnul Jude Comisarii ca în unire cu sindicii faţă şi cu rânduitul Poliţiei se pună sigila pe toată averea falitului. S’au mijlocit Poliţiei a pune în arestul ei pe falit. S’au mijlocit Tribunalelor de Botoşani, Tutova şi Cahul, a asigura ori ce avere mişcătoare, vite şi producte aflătoare pe 3 moşii din acele judeţe, proprietăţi a falitului. Falitul pierde de nstâira driturile sala de rocărmui ori ce avere a sa saă ’iar maî veni în beneficiul sau de acuma, și pentru or! ce prigoniri urmesc ă a fi representat prin s indici. Pentru numirea sindicilor definitivi s’au citilt creditorii cu termin la 29 Iulie curent pentru a’ș! di» părerea înaintea D. Jude Comisarii, care trâgându conclusiunele sale le va supune Tribunalului. Această hotărâre se publică în „Monitorul official“ şi se afige în estract în sala audienţelor Tribunalului, unde va sta 3 luni spre ştiinţa coleră ce vor avea a lua de la falit, să se arăta la acest Tribunal cu reclamaţii şi titluri, cum şi acel ce vor avea a da ceva falitului să nu’i încredinjaele ci sâ’i aducă acest Tribunal, căci dând în mânăle falitului vor fi supuşi a plăti de a doua oară. Ministerialul Justiţiei i s’au supUHs despre aceasta. Cel în drept a face opoziţie la această hotărâre să se conformele art. 319 şi următorii din Codulu Comercial. Hotărârea s’au pusă în lucrare provizorie. Secţie» « 3«. No. 195. Dana Prora Ionescu de profesie liberă, domiciliată îa Iaşi quartalul Iiu, prin avocatul seu D-lă Costachi Baptistă, cerând de a sa puna în vînzare o vie din podgoria Vişani, proprietate a D-lui Petru N. Malcociu succesorulu defunctului Gheorghe şi Theodosia Malcociu, titlurile cura vii ar fi şi deposante spre siguranţa D-nei Ionescu pentru bani debitaţi de numiţii defuncţi, mai întâiă principalulă creditoru D lu Major Costantin Păcurariu, iar aceasta a cesionată drepturile cătră D-lu Costantin Alcazi, şi D lu Alcezi cătră D-na Elena Malcociu, iar apoi D-na Mcociu cătră D-na Ionescu, care bani după parte Judecătorului de ocolit I-iu din Iaşi cu No. 570 din 1 Octomvrie 1868, sunt 983 lei vechi cu procentu de la 7 Dechemvrie 1864, şi 50 lei cu procentu de la 10 Fevruarie 1865, şi spre acestă sfârşită D. Petru Malcociu prin petiţiunea înregistrată la No. 2385, a declarată că se desistă de la beneficiul comandamentului prescrisă de art. 496 Procedura Civilă, pe aceată temetă şi în basa art. 503 şi următor din trasa procedură, Tribunalul publică în termen de 3 luni vînelarea mencionatei vii, situată în podgoria Vişină comuna Buciudel plasa Codru judeţul Iaşi, în câtime ca la 10 pogoane roditoare cu osebită rocă de fâneţi şi cu copaci roditori, megieşindu-se cu viile D-lui Costathi Cârpă, o alta de la Mitocă şi cu a D-lui Theodor Paladi; şi dar concurenţii ce ară fi de a cumpără, se vor presenta în camera acestei Secţiuni a III a cu garanţia cerută de lege la 17 Augustă 1870 oara 1 din ţifi, cândă are a se face adjudecaţia conform art. 539—550 şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 Procedura Civilă, totodată se someaze pe toţi acei care ară pretinde vreun dreptă de proprietate, usu-fructii, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca saă,ori ce altă dreptă asupra bunului urmărită ca inaintea adjudecaţiunel să se arâte la Tribunal spre a’şi arata pretenţiile tată sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în samă. Tribunalul judeţ, Iteuiţu. No. 7960. La terminul de 26 Mai anul curent, neputându-se efectua vînzarea moşiei Hoiseşul şi Propeşul a D-lui Alecu Jora publicat prin Progresul oficial No. 15, urmărită de D-lă Mateiă Câlimânescu procuratorele tutelei casei defunctului Zalman Davidă şi a D lor fraţi Roică Dimitriu şi de D-lă Alecsandru Blancford procuratorele D-lui sub-Locotenentă Ioan Patraşcu. Tribunalul prin procesul-verbal de la 26 Mai, No. 3 a jurnalului pe suplica D-lui Alecu Jora, inregistrată la No. 3548, conformă art. 535 Pocedura Civilă, au regulat punerea din nou în vînzare a aratatului imobil cunoscut din publicaţia inserata în Progresul oficial No. 15 din 25 Fevruarie sunt curent, şi dar se publică terminul de 60 zile invitându-se pe muşterii a se presenta în camera acestui Tribunalu în cea întâi f olioarele 12 după expirarea termenului de la data Foael, socotit conform art. 536 şi 729 Procedura Civilă. Domail concurenţi şi creditori se vor conforma art. 542 Procedura Civilă, imobilul se află în comuna Hoiseştii plasa Mijlocul acestui judeţu, megieşit spre răsărit cu moşia Horţeştil a D-lul Hristia Ovaneau, despre apoau cu moşia Mărginenii şi D-lui Raducan Roseti; sarcinile asupra imobilului urmărită sunt publicate prin Progresul elis No. 15 din 25 Fevruarie anul curent. No. 7936. In virtutea ordonanţei dată de Tribunalul judeţului Neamţu pe adresa Consulatului Ces. şi Reg. al Austriei Ungariei, No. 4665, trecută la No. 3 a jurnalului, prin care în basa decisiei a C. R. Tribunalului de Hurnals No. 10.747, ordoană punerea în vînzare a moşiei Faureu situată după lămurirea luată îa plasa Mijlocul enecsa comunei Budeştil Ghicâî, şi miglisitâ despre râbarit şi miaçla-eli cu moşiile: Tatomireştil a D lui Th Solomon şi Climeştil a D-lui Grigore Corodîne, despre apus şi measâ noapte cu moşiile: Budeştil Ghicâi, a D lui Eugenie Ghina, Brăniştenii a D-lui Gh. Dimitriu cu parte din Bărgâoani şi Mărginenii a D lui Roseti, a minorilor Emil Baron de Reglnicek şi Helena Baronesa de Repaide, fii D-sale G. R. Feldmarşal Lebenant Isoră Baron de Regnicek, cu următoarele condiţiuni: I.) Ziua moşie Faurel nu se va striga şi nici se va adjudeca decât sub preţul de 9000 galbeni, adecă: 9000 galbeni austriaci, puindu-se pe lângă aceasta cumpârâtorelul îndatorire de a purta de la sine toate cheltuelile devenite din cumpărarea şi transmiterea proprietăţii precum şi de numararea preţului cumpărăturel. II.) Preţul cumparaturel de 9000 galbeni, saă în tot cstul preţul mai mare ce s'ar capata d’mpreunâ cu cheltuelile de mai sus, să se depuene întâi chefc în bani gata şi în sumă complectă, dar preţul cumpărâturci fără de nici o scădere a cheltueliior ce ating pe cumpărător se vor trimete în drumul cuvenit cătră C. R. Tribunul circular Hernals ca autoritate curatelară acelor minori saă ttft se numere D-sale Isofă Baron de Reelnicek părintele acelor minori, pentru de îndată depunere la mencionatură Tribunal circului C. R. , și dar în virtutea art. 686 şi 687 Procedura Civilă, se publică vînelarea casei moşii cu termen la 3 Septemvrie anul curent; vînelarea se va face în camera acestui Tribunal oarele 12 din eli, cu condiţiune de elise mai sub, în clipa de 3 Septemvrie elise, deşteptându-se pe toţi acei ce ar pretinde vreun dreptă de proprietate, usu-fructă, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca sau orice altă dreptă asupra acestui imobil, ca înaintea adjudecaţii să le arăta la Tribunal căci în urmă nu li se vor mai ţine în sumă. CITAŢIUNI DE HOTĂRNICIE. No. 5635. Din ordinul Tribunalului civil de Iaşi Secţia a 3-ea, din 17 iulie a. c., sub semnatur, am terminat la 19 octomvrie a. c., se hotârnicescă locul a D. Adam Troacoveschi din Ia şi lângă strada Arcul şi Păcurari, la care hotărnicire sunt citaţi vecinii acelui locă, şi anume : Primăria cu ambele strade şi cu un locă sterpă a bisericei Cuvioasa Paraschiva; D. Dimitrie Boteză, D. Halm sin Nuşeu şi D. Theodor loan, cu documentele rocurdorilor, să fie presanţi în susă terminata I0, conformă cu noua lege a hotărniciilor. No. 3943. Di ordinul Tribunalului civilă de laşi Secţia a 3-ea, din 13 Mai a. c., subsemnatul am terminat la 22 Octomvrie a. c., se hotărnicează locul a D-nei Zoiţ-* Gheorghiu din L.şi lângă uliţa Aloţouă, la care hotărnicie sunt citaţi vecinii acelui loc, şi anume: Primăria cu uliţa Moţocă, D. Dimitrie Mihailescu, ciconumil defunctului Gheorghe Crâşmaru, şi D-na Zeiţa Negruţi, cu documente locurilor lor, să fie pretenţi iu ausă terminata ori, conformă cu noua lege a hotărniciilor. Inginenă hotarnic jurat, Dimitrie Ciuntuliac. LUCRĂRILE COMUNEI Jieşti • CONSILIULU COMUNALUI. Şedinţa a 55 de la 34 Martie 1870. Preşedinţa Domnului Primar Dimitrie Gusti. Şedinţa se deschide la oara 8 sara. Membrii presenţi 6 şi anume : D. Major C. Langa, D. Lupu, N. Dimitriu, S Dudescu, N. G. Măcărescu, Sc. Paşti . Absenţi: D. Th. Tăutu, I. Bocan, A. D. Ghica, D. Tăcu, A. M. Şendrea, D-tor An Reni, Al. Racoviţă, H. Cernea, Cost. Crist. Cerchez, D. Primară, supune peliciunea D. Cozlovski, prin care roagă pe consiliu a fi pâstiita pentru plata sumei de 322 lei c. p. ce nu’i ajunge pănă la cifra de 722 lei c. p. pentru drojdii de bere uscata, cumpărate la licitaţiune. Consiliul in unanimitate a încuviinţată cerirea D-lui petiţionar. D. Primară, pune in viderea consiliului, că sărbătorile Pascelor să apropie; preoţii stau mai multă de cată oricând in biserică şi afară de asta aă mai multe cheltueli de făcut, şi crede ca ar fi drept a li se da subvenţiunea prevăzută prin budget mai nainte de finele lunei. Consiliul d in unanimitate a admisă propunerea D-lui Primar D. D. Primar, face asemine propunere şi pentru funcţionarii interni şi estem! al Primăriei. Consiliul in unanimitate a admis şi această propunere D. Dudescu, propune a se lua un vot ca D. Casier, să nu mai primească pe viitor declaraţiuni pentru scontarea de lefi a funcţionarilor dependenţi de Primărie, căci consiliul trebue să fie şi părintele acestor funcţionari şi nu trebue a-i lasa să se deprindă a fi cheltuitori, căci chiar D-lu! afirmă că a vâlut un copist de la starea civilă a scontândă leala s’a pentru a se pute preumbla cu birja. Consiliul in unanimitate a admis propunerea D. Dudescu. D. Primara, arată consiliului că este un ciubotariă ce avea o casă sub dealul curțel domnesci și fiind câ după votulă consiliului acea casă s’a stricată cere acuma de la consilia se’I se facă o indemnisare Consiliul in unanimitate a decis, ca , casa nefiind de cât o baratcă nu i se poate acorda nici o indemnisaţiune; iar pentru loca când comuna va avea trebuinţă de ei şi’iă va lua, alunec va plăti. D. Pustia, observa ca pavelele ce se faca din nou sa esecută in risce condiţiuni aşa de proaste, că in aceiaşi lună să şi strică ; de aice propune că cu pavagii de astăzi să nu se facă mai mult de cât să se repareze pavelele construite odaia şi să se aducă pavagii din Transilvania. Consiliul discutând asupra acestei propuneri, in unanimitatea admisă, ca in interesulă bunei lucrări a pavajului fiind ca pavagii de astăzi nu sunt buni, se se a insercineze un înadins persona, care să meargă in partea de josă: berlad, Focşani, Galaţi ete. şi angajand pavagii sei aduca in laşi. Drumul se va piari dupa tarifa deligenţei şi se va da o diurnă de galbenă pe eli, iar pentru arvona ce va trebui a li se da la contractare, se vor trimite banii la Primarieie respective, pentru a se constata ca s’au primit banii prin aceste autorităţi. D. Primară, supune o petipune a D. Nulă Igher prin care se cere autorisaţiunea de a fabrica lumânări de seu. Consiliul d in unanimitate a decis a se pune la ordinea elilei pentru şedinţa viitoare. Şedinţa s’a ridicat la oara 9/9 sara. Şedinţa a 50 de la 30 Martie 1870. Preşedinţa D-lui Primară Dimitrie Gusti. Şedinţa se descinde la oara b Sara. Membrii presenţi , şi anume : D. Major C. Lunga, I. licean, D. Lupu, N. Dimitriu, S. Dudescu, Al. Racoviţa, N. G. Măcărescu, Sclastia. Absenţi: D. Th. Teulu, A. D. Ginea, D. Tăcu, A. M. Şendrea, D-tor Aubetu, 11. Cernea, C. Cusiodulo Cerchez. D. Primară, arată că a sosită un transport de gază şi dupa contractă trebue a se plaţi in galbeni, daru in casă nu sunt galbeni. Consiliul in unanimitate a decisă a să Insa in sarcina D. Casieria pentru a plaţi in auru. D. Primară, arată ca D. Sadoveanu Andrei, primesce a merge in partea de jusă aerei pentru a angaja partgil pentru trebuința comunei. Consiliulă in unanimitatea imaereviată pe D. Sadoveanu a merge se angajeze 16 picheri cu șefii lor focaindu-i-se diurna pentru 20 olile.