Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-07-22 / nr. 56

No 56. ANUL VIU FOAIA PUBIICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa primăriei, airarul ne publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. lafii, Mercuri 22 Iulie 1870. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea naun rând de 35 litere, costa inde caraul fiscalu BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din clipa de 21 Iulie 1870. Iaşii, 22 Iulie 1870. Depeşe Telegrafice. PARIS, 27 Iulie. — S’asecură, în modă oficială, că tratatulă franco prusian, de care s'a vorbită, pentru a se ceda Franciei Belgia, este resumatulu unei simple convorbiri între D. de Bismark și Benedetti. Imperatorele nici odată n’a aprobată acestă proiectă. BERLIN, 27 Iulie. — Un convoiu pe calea ferată, care conducea o ştire prusiană, s’a lovită c’ună altă convoiă deşertă; resultatulă a fostă 7 morţi şi 40 răniţi. Totă din această sorginte ne vine şi ştirea următoare: O mică luptă la Rheinheim. (Locul este greşit şi nu’l putem ghici). Francesii aă fostă respinşi, avendă ună mortă şi Prusienii doi răniţi. MUNICH, 27 Iulie. — Principele moştenitori ală Prusiei a sosită astăzi. PARIS. Ună decretă ală Imperatorelul numeşte pe Imperăteasa regiune. BERLIN, 28 Iulie. — Gazeta oficială publică o notă a D-lui Bismark cătră ambasadorele Prusiei la London, prin care confirmă cele publicate de Times în privinţa propunerilor guvernului francesi despre Belgia. PAIRS, 28 Iulie. — Imperatorele şi principele imperială aă plecată pentru armată. KOPENNAGA, 28 Iulie, ameită.—Scadra francese a trecut pe Skagen. (Capul Skagen Iutlanda—pe mare, între Skager-Rak şi Cattegat.) BERLIN, Trei companii francese fură respinse de Prusieni lângă Forbaeh. PARIS, 29 iulie 1870. Proclamaţia împăratului cătră armată. Soldaţi, Viă în fruntea voastră pentru a apăra onoarea şi pământul patriei. Ve duceţi a combate una din puterile cele mai bune armate. Dar, precum în alţi timpi, alte armate n’aă putută resista bravurei voastre, faceţi ş’acum totă asemenea. Lungă şi penibilă va fi acestă resbelă dar silinţa ne clintită a soldaţilor, care aă luptată în Africa, Crimeia, China, Mexico, va fi încoronată cu isbândă. Ori unde veţi merge peste fruntarii, veţi întîlni urmele glorioase ale părinţilor voştri. Se ne arătăm dar demni de dânşii. Frauda întreagă ne urmeată cu urările cele mai ardintî. Universulă are ochii ţintiţi asupra voastră. De succesulă vostru depinde soartea libertăţii ş’a civilisaţiuneî. Fie care se-şi facă datoria şi D-areală bătăliilor va fi cu voi. „NAPOLEON.“ (Bomănulă.) PUBXJlOATH APMINiaTftATIVS. IhrefecturA judeţ. Iaşii. No. 6843. Conforma telegramei D. Ministru de Culte şi Instrucţiune publică Bub No. 6491, la espirarea terminului de 150 file enumerat de la data Foael inclusiva, urmând a obţine licitaţiune în Camera Prefecturei pentru darea în antrepriză a reparaţiunelor necesare localului institutului Vasile Lupu, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 6851. La espirarea terminului de 15 zile enumerat de la data Fotei inclusiv, urmându a se ţine în Camera Prefecturei licitaţiune pentru aprovizionarea şcoaleior secundare de fete şi bâeţî din acest oraşu, cu lemnele necesare pentru carne viitoare, după condiţiunele înserate în Monitorul Oficial No. 146, cu deosebire că lemnele urmează a fi de fign şi carpăm calitatea cea mai bună, şi plata sa va face prin mandat, atunci când antreprenorele va presenta chitanţele d‘n partea directorilor că ai trădat întreaga sumă de lemne, conformă condiţiunelor atipulte; 83 publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 6848. Conform telegamei D. M nistru de Finance No. 15.744, li espirarea terminului de 15 ţlile enumerat de la dita Foael in lustru, urmeadu a se ţine din nou licitaţiune în Camera Prefecture! pentru închirierea dughene! No. 486 de pe strada mire, dependenta de Monastirea Trei-Ierarh7, pe terminu de un an cu începere de la 23 Aprilie anul curent, cu deficitul în câmpta defunctului chiriaşu Herşcu Blaacă, se publică aceasta spre cunoştinţa doritorilor de a lua în chirie acea dugheană. No. 110. Oficiu Ministeriului Agriculturei, Comerţului şi Lucrărilor publice No. 5011, se publică aicea mal josă în toată a ei suprindere spre generala cunoştinţă. „Domnul Ministru al afacerelor streine prin adresa cu No. 4400 arată că, o esposiţiuna îmbrăţişând productele de agricultură, de iconomie forestieră şi de industrie se va inaugura la 6/12 Septemvrie viitor, anul curent, la Timişoara în Ungaria, că comitetul ce regăsește în capul acestei întreprinderi dorește a avea unii concuraui numeroau de productele României, cu care Ungaria are atâtea interese homogene sub acest raport; şi că onor. Agenţie şi Consulatu general al Austriei Incintând, programa din care resulta toate detaliurile acestei esposiţiunî, cere a fi publicată în toate districtele ţerei şi totodată ne informă că, terminul ficsat prin acea programă pentru notificarea concursurilor s’au prelungit pentru caposanţii Românl la 6is August viitoru, şi că societatea Dunăreană a vapoarelor precum şi administraţiunea drumurilor de ferit Ungare, au decis de a le acorda înlesnirele de preţu atâtu pentru transportul persoanelor cât şi a obiectelor lor. Comunicându-ve cele altea espuse, vă invită D le Prefects, a publica aceasta în judeţul ce administraţi şi arătându - lor agricultori şi industriaşi foloasele ce decurg din asemenea esposiţiunî, îi veţi îndemna a trimete canţione din productele de care dispună, spre a fi prosentate la afisa esposiţiune, iar programald menţionată mai sus se va publica în Monitorul spre cunoştinţa generală.“ Comisie a cvartalului întâi din Iaşi, a No. 2963. In taon de 30 a curentei,*orele 12 din ţoi, în peaţa Primăriei urmându a se vinde nişte obiecte împlinite de la D. N. Popovici, în pretenţia D. Nastasă Vasitiu, se publică aceasta spre deşteptarea concurenţiiorii. Comisia cvartalului al 2-lea din Iaşi. No. 946. i se publică terminul de 23 Iulie curent, destinat pentru venirea a o păretea hamuri bune de cură cu giugul lor, în localul D. Judecătoră ocolului al 2-lea din lași. No. 968. Conforma adresei D. Judecatora ocolului al 2 lea sub No. 429, urmându a se vinde licita,ptivit obiectele casnice împlinite de la evreul Iţic sin Zalmăn, întru îndestularea D. Vasile Mihailescu, în clipa de 25 a curentei, orele l1 dimineaţă, în localul Comisariatului al 2-lea, se publică aceasta spre cunoştinţa concurenţilor. no asemenea licitaţie în 3 orile de a rândul după espirirea mencionatului termina, cu recursă de 5 ţrile în Camera Comitetului, cară condiţiile din foaea de mezat se potu vida în toate elitele până la adjudecare, la reşedinţa acelei sub-Prefecturî. No. 1734. Se publică spre generala cunoştinţă, că la repirarea terminului de 30 ţlile de la data Foael, are a ae ţine licitaţie în Camera Comitetului pentru darea în antrepriză a construirea unor încăperi de lemnă stabile pentru Esposiţie şi Tiru, doritorii ce vor bine voi a se învercina cu astfelu de antrepriză, să se pmainte la terminul sua ficsatu în Camera Comitetului; toate relaţiunele până în clipa terminului se pot vide la Comitetul Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 1739. Se publică terminulu de 15 zide de la data Foael, cu concurenţii ce vor voi a lua în antrepriză accizele pe băuturile spirtuoase şi altele din comuna Rusenii, plasa Braniştea, pe terminu de 3 ani începători de la 1 a trecutei luni ianuarie anul curent şi pănă la asemenea zi şi lună a anului viitor, 1873, să se presinte la reşedinţa acelei sub-prefecturi însoţiţi de cauţiunele cuvenite, unde avu a se ţi- Primăria Comunei Iaşii. No. 7479. De cătră epitropia avere! bisericei Sf. Ptelimon urmând a se da în chiria 2 crâşme, şi anume: unaflătoare în poarta bisericei şi una în târgul făinei, pe timpu de 3 ani începători de la 26 Octomvrie viitorii, mintorii de a lua asemenea acarete în chirie, sunt, poftiţi aşe presenţa în Camera acestui oficiu Luni în 10 August, viitor, orele 12 meridiane cu garanţia necesară, spre a se pute face adjudecarea asupra persoanei care va da un preţu mal avîmtajosu pentru biserică. prox.IOAŢIÎ JUDECATOREŞTI. Curtea de Apel din Iaşi. No. 1877. In urma unei nouă disposiţiunî luată de D. Ministru da Justiţie comunicată Curţel, cu adresii No. 6211, urmând a se ţine o nouă licitaţiune pentru darea în întreprinderea a publicaţiunelor oficiile numai de resortul acestei Curţi cu condiţiunele publicate prin „Monitor“, se publică ca la 8 a viitoarei luni August, terminul fisat pentru licitaţiune pe la oarele 12 de dimineaţă, concurenţii ce vor fi, să se presinte în camera acestei Curţi cu legiuite garanţie. No. 1879. Pe basa autorisaţiunei data de D. Ministru de Justiţie prin adresa No. 6349, urmând a se ţine licitaţiunea pentru darea în întreprindere a 30 stânj ni lemne necesare pentru încălzirea odăiloru ocupate de aceasta Curte şi ace cu Juraţii pe iarna viitoare 1870—71, precum şi 24 stânjini necesare pentru Judecătoriele de pîăşî şi ocoale din circumscripţiunea acestei Curţi; sa publică ca în termin de 30 elile, şi anume la 25 a viitoarei luni Augusta, concurenţii ce vor fi, să se presinte în camera acestei Curţi au leg,uite garanţii, iar condiţiunele acestei antreprize se pot vede la grefa Curţei în toate filele lucrătoare. Întorrialuil civil de Iaşi secţiei la No. 237. D. Iordachi Caramfilu eredele defunctului Vasile Caramfilu, a căruea domiciliu este necunoscută in România, în virtutea art. 71 Procedura Civilă, este citata a se presenta în Camera Tribunalului Ieşit Secția 1 ia, la 3 a lunei Septemvrie, a Jiua Joi, orele 12 din zii, anul 1870, când are a se cerceta procesul intentat de D. Ioan Orneanu, procuratori casai defunct. Aleasa Caramfil, pentru afaceri de tutelă. Tribunalul în virtutea art. 75, aliniatul 6 Procedura Civilă, publică ca D. Iordachi Caramfil la arătataţii ca le presinte la această Secţiune, că ne urmare causa se va regula conformă art. 93 Procedura Civilă. Secţii* a 2-a. No. 2857. Estructură relativă la darea pe faţă a falimentului Leîba Cohana, se publică aicea mai josă în toată anul cuprindere spre generala cunoştinţa. ESTRACTUI. Tribunalul judeţului Iaşii constituit în comerciali. Secţiunea vacanţiilor.