Rampa, decembrie 1931 (Anul 16, nr. 4162-4184)

1931-12-02 / nr. 4162

«Ingunil cotidiai românesc «te sport L«ILJ gpafin dintre dinţi a*ă« «6 sfr*«® «mieten »sstabil!» es asisse*x% s® earătă !o mai eficace ce paria special —— mmmw———I— adaptată Chlorodont w perii retexaţi la tona* dinţilor şi cu pasta de dinţi Chlorodont Pasta de dinţi Chlorodont are efeetul agreabil de a nu fi săpunoaşi făcând spumă, ei a Înviora şi retreşa prin aroma plăcută de menţi. Pasta de dinţi Chlorodont mubul Lei 38. şi Lei 30.-. Perla de dinţi Chlorodont Lei 42.pentru copii Lei 80.-. De cumpărat pretutindeni. Pemlţând S. A. R. Chlorodont Braşov, Ciocrae 8 acest anunţ, primiţi in mod gratuit un tub de pastă de dinţi Chlorodont. «ooeoooeaoeseeooeoeeeeoseoseseasessosaeesoesoooeooe H. Grünstein ARAD Schoenberger & Fabrică de Frânghii SUGURS. BtîUUHfcS ti str. com No. 14 Tel S69/15 Msre depozit de : Covoare, Pruuri, Plugari, Stofe du Mobile, Pânza de Cioară ’i Garnituri de i«piţerie, beci, Moară, Funii Minunale, cămpă, Inţi fabricaţiuni de iuţi. Frânghii pentru maşini pi Ceaune «Un tineng şi vtă oo^aeaatsaaeeooaoooooosssssssssssssssoossooooooooooe O-na Parvian Ecouri sportive B-DUL PACHE 85 BIS ?Anunţă distinsa sa clientelă că a redeschis atelierul de ROCHI-MANTOURI Preţuri excepţional reduse. apeoeoeeooaeeooaeoeoeotwioe Blănăria ION LALU Str. Franklin 6 bis Primeşte comenzi şi tranformări ca preţuri convenabile. Bogat asortiment de blănuri Doamnelor, iama b* te 1« u$e IngrijW-vft de«/ cu üianä bund de la veche t Bllisă te de Heredere Wilhelm Steinhart J81 Casa Moşior 182 Prețuri extrem de reduse — Atelier propri'' — La Berlin, italianul Negri a făcut match nul cu Harry Stein. Cu prilejul unui turneu ce a avut loc la Genua, Frau Reznîcek a învins pe Fraulein Friedleben cu 6—4, 8—6. Dri seară, la Paris, Locatelli a boxat cu Pete Nebo, un excelent pugilist american. Desnoulet, cu cart Marcel Schoenfeld, a terminat la egalitate într’un match care a avut loc în 1929, la Circul Sidoli, boxează. Sâmbătă seara, la Casablanca, cu Bensa, pentru campionatul Franței la categoria „pană“. Turneul Craţiiii ii riTO! C. TANASE CU MARELE SUCCES A fi o Radio Cărăbuş ! Super Revistă în 2 acte 27 tablouri de N. Vlădoianu şi Nonstmitinescu IN PRIMELE ROLURI ttsica I P etrescu, Mia Apostolescu, Cleo Dragontirescu, Lulu Savu, Willy Petrescu, L. Grof, AS. Giugariu, Dan Deutetrescu, N. Stroe, M. MUian, loan Aignelescu, I. Lorents, Th. Burcuș. MXTY & DANILO Celebri ^acrobaţi de la Coloseum Londra afare montare. Costume «2 decoruri dele Paris Orchestră proprie, sub conducere» ni Iul Beţi Horria. St. de baie vine. NOEMBRIE Marţi 1 Dec. Timişoara. Miercuri 2 l Dec. I deva. Joi îl 1 locombrie. Lugoj. Vineri 4 Dec. Caransebeş. Sâmbătă 5 Dec. Oraviţa. Duminică I» Dec.. Timişoara. Luni T lHec.. Turnu Severin. Marţi N Dec. Craiova. Miercuri 9 Dec. T.Măgurele. Joi 10 Dec. Piteşti. a! 11-lea turneu ectorii şi picol (Continuare din pag. I-a) noi erori de optică sau de perspectivă, cum vreţi. Când, după o reprezentaţie strălucită câteva sute de persoane stau la poarta teatrului ca la aştente la esire pe vedetă, ele admiră superbul automobil ce aşteaptă pe această muritoare, şi între timp ies aproape nevăzute cei zece-cinsprezece camarazi cari au jucat în piesă şi cari aşteaptă autobuzul sau metroul. Publicul nu ştie că suntem oameni ca toţi ceilalţi şi căutăm să ne ajutăm între noi ca toată lumea. Există o solidaritate profesională la noi ca şi in alte meserii Partea miraculoasă a meseriei noastre, nu e luxul unor anumite vedete nici reclama zgomotoasa, e ceea ce dăm din sensibilitatea noastră, personagiilor imaginare pe cari le creăm. Desigur că meseria noastră nu e ea celelalte. Cea mai bună recompensă pentru noi e cea de care nu ne putem lipsi, e emoţia sau veselia spectatorului. Publicul îşi plăteşte, după puteri un loc mai mult sau mai puţin bun, dar actorul joacă la fel pentru toţi spectatorii din sala. Ovaţiile, fie că vin din parter sau de la galerie ne încântă deopotrivă. • ’Publicul trebue să ştie că nu beau şampanie câinii noştri, şi că ni trăim în feeria pe care şi-o închipuie. Dar întralta mult superioară. Aceasta feerie ne menţine tineri, iar nu unsorile şi fardurile. Ceea ce ne menţine tinereţea e că avem un suflet gata la orice entuziasm, o lacrimă şi un surâs, totdeauna gata, şi că iubim tot ce merită un elan sau o emoţie. Sersari din Italia (Continuare din pagina I-a), care e un efort inutil fără scop, pentru mine e un non sens.. Şi din ochii scânteetori ţicnesc raze de energie, întreaga-i făptură e înconjurată de un nimb de glorie... pare un arhanghel bălai scăldat în raze de soare. ...şi fiindcă o văd scoţând degeantă arsenalul femenin o întreb ; dar sub în ceruri, când e-n la volan, fără rouge şi fără pudră... merge? — Sus da, dar imediat ce mă cobor pe pământ, vreau sa devin iar femee... şi imediat roşul şi pudra îşi iau rolul lor în viaţei... chiar dacă aşi face traversarea oceanului şi aşi ajunge istovită de forţe... întâi trucajul necesar... şi apoi pot cădea... în braţele celor care vor veni să mă pun. mea°că. « ...Estetica înainte de toate. Milano, Noembrie 195î. Jî. I. ALEXANDRESCU Stimulat de marele succes pe sare La obţinut primul nostru concurs : „Gîne va fi campion de toamnă 7“ la care, In puţinele zile cât a rămas deschis, s’au primit peste 500 de răspunsuri, — cifră care probează elocquent covârşitorul interes pe care l-a stârnit în lumea sportivă, — am instituit un nou concurs pe marginea celei mai palpitante teme ce frământă cercurile sportive : — Cine va fi campion regional ? Căci, deşi prima ediţie a campionatului bucureştean, turul de toamnă, a fost epuizată, punctele de orientare care să ducă la desemnarea favoritului probei regionale, sunt foarte vagi, foarte relative şi deslegarea marei şarade a campionatului bucureştean, devine un ,,ce“ de delicioasă atracţie... Când intre primul şi cei doi următori clasaţi nu există decât o diferenţă de 2 puncte, când cel de al patrulea clasat nu este despărţit de locul 5 decât printr’un insignifiant punct şi când, pe locul 5, s’au înghesuit nu mai puţin de trei puncte, separate prin goal-average, nici că se putea o situaţie mai confuză ca aceasta, sub auspiciile căreia se va relua, în primăvară, campionatul regional. Deci : „Cine va îi campion regional 7“ Invităm pe cititori să ne răspundă şi la acest nou concurs, dotat cu următoarele premii : Premiul l„ 1000 lei şi un abonament pe un an la ziarul nostru, va reveni, fireşte răspunsului care va indica exact, clasamentul regional de la sfârşitul campionatului ; Premiul II Cinci sute lei şi un abonament pe un an la ziarul nostru, pentru soluţiunea cea mai apropiată de realitate. Premiul III, constând dintr'un abonament pe un an la ziarul nostru, pentru răspunsurile eşuate ca necorespunzând la condiţiunile primelor două premii dar indicând pe deţinătorii locurilor I şi II. Publicăm în continuare, răspunsurile cititorilor noştri : Camil Petrescu, romancier, str. Câmpineanu, loco: 1. Juventus ; 2. Venus ; 3. Olympia; 4. C. F. R. ; 5. Unirea Tricolor; 6. Macaby; 7. Sp. Studenţesc; 8. Voevodul Mihaiu. Lutz Gheorghe, Loca, Plevnel HI : 1. Venus; 2. Unirea Tricolor; 3. Juventus; 4. C. F. R.; 5 Macaby; 6. Oympia; 7. Voevoduî Mihaiu; 8. Sp. studenţesc. Sofia Iliescu, loca, Plugarilor Sf : 1. Unirea Tricolor ; 2. C. F. R. ; 3. Olympia; 4. Juventus; 5. Venus; 8. Sp. Studenţesc; 1. Makaby; 8. Voevodul Mihaiu. Feldman Sigismund, Loco, Jos Fi,tan 34 ; 1. Makaby; 2. Venus; 3. Unirea tricolor; 4. Juventus 5. C. F. R.; 6. Olypia; 7. Voevodul Mihaiu, Sp. Studenţesc. Mircea Braja, student. Domniţa Anastasia 19, Loco : 1. Venus; 2. Unirea Tricolor ; 3 Juventus; 4. C. F. R. ; 5. Olympia; 6. Macaby; 7. Voevodul Mihaiu; 8. Sp. Studenţesc- Scroter Avram. Loco, Petre Carpi; 1. Unirea Tricolor ; 2 Juventus; 3. Venus; 4. Olympia; 5. Macaby; 6. CF. R.; 7. Sp. Studenţesc; 8. Voevodul Mihaiu. Dora AL Nozoc, loco. Silfidelor S . I. Venus ; 2. Unirea Tricolor; 3 Juventus; 4. C F. R.; 5. Olympia; & Macaby; 7. Voevoduî Mihaiu; 8. Sp. Studenţesc. Mircea Tomescu, Loco, Griviţel 1S7: 1. Juventus; 2. Unirea Tricolor; 3. C F. R.; 4 Venus; 5. Olympia; 6. Macaby; 7. Voevoduî Mihaiu; 8. Sp. Studenţesc. Vuţu Şandru, loco, Ion Maiorescu S7 : 1. Unirea Tricolor; 2. C. F. R. ; 3. Juventus; 4. Venus; 5. Olympia; 6. Voevoduî Mihaiu; 7. Macaby; 8. Sp. Studenţesc. Solomon S. Halm, calea Griviţei 130■ loco ; 1. Venus; 2. Unirea Tricolor; 3. Macaby; 4. C. F. R.; 6. Juventus; 6. Olympia; 7. Voevoduî Mihaiu; 3 Sp. Studenţesc. Victoria Dumitriu, Loco, Calea Fioreasca 20 : 1. Venus; 2. Unirea Tricolor ; 1. Juventus; 4. C. F. R.; 5. Macaby; 6. Olympia; 7. Voevoduî Mihaiu; 8. Sp. Studenţesc. Iliescu Niculae Loco, Racoviţă: 1. Juventus ; 2. Unirea Tricolor; 3. Venus; 4. Macaby; 5. C. F. R. ; 6. Lympia; 7. Voevoduî Mihaiu; 8. Sp. studenţesc. , Gogu Ionescu, Loco ; 1. Unirea Tricolor; 2. C. F. R., 3 Juventus; 4. Venus; 5. Olympia; 6. Voevoduî Mihaiu; 7. Makaby; 8. Sp. Studenţesc. 6. Hozoc, LOCO Silfidelor 5. 1. Unirea Tricolor; 2. Venus; 3. Juventus; 4. C. F. R.; 5. Macaby; 6. Olympia; 7. Voevoduî Mihaiu; 8. Sp. Studenj țese. Concursă! nostra cu premiij ..Cineva ti campion raţional?" tâspnasul i 1st comit Petrescu Camera a învins Canalo pe Vineri seara, la New-York, în faţa unei asistenţe de 12.000 de persoane, s-a disputat matchiul dintre italianul Primo Camnera şi argentinianul Vittorio Carapolo. Camera şi-a sdrobit adversarul învingându-l prin K. O. la al doilea round. La sonetul gongului, ambii coloşi se reped vijelios, lovindu-se cu putere. In roundul II, Camera reuşeşte o dreapta la maxilar şi Campolo crede, la podea, rămânând down 9 secunde. Se ridică groggy şi primeşte un crochet de stânga, in urma căruia a knockout. După 24 ore, Prima Camera s’a îmbarcat pentru Europain cursul aceleiași reuniuni, americanul Walter Gobil a învins prin K. O. în roundul II, pe Ted Sandwina. Azi program ion la Bara! Zissn Cu începere de azi 1 Decembrie Barul Zissu prezintă un program complect schimbat în frunta căruia, printre alte atracţebucureştenii vor avea prilejul să admire din nou pe celebra dansatoare de la Theater an der Wien, graţioasa vedetă a cărei farmec a fost mult aplaudat în scurta apariţie de asă vară la Colonada. In program Bardy and Barely cântăreţi şi dansatori de la Moutlin Rouge din Paris, Greta Ledemayr • un trmw.ii I ir I ulttrium 0 strălucită istforaian’a românească . Duminică, la Atena, România a terminat impunător ultima etapă a competiţiunii balcanice, învingând Grecia cu categoricul scor de 4—2. O izbândă care, — fără a fi fost imperios cerută de situaţiunea clasamentului, — era însă viguros reclamată pentru a imprima un oarecare reviriment, prestigiului foot-ballului românesc, atât de terfelit în matchul de pomină dela Budapesta. Deși n’am expediat cel mai bun „11”, ci, dimpotrivă, în afară de scăderile lui technice, un team ’ care nu putea da tot ceea ce putea da, din motive pe care e inutil a le mai repeta, am izbutit, prin in transigenta diferenţă de clasă care există între foot ballul nostru şi cel al elenilor, — şi, fireşte, printr'o bunăvoinţă, de astă dattă prezentă, a „baefilor” noştri, să repurtăm o victorie extrem de preţioasă. CUM A DECURS MATCHIJL ROMANIA. Zauber, Sfera Albu, Chiroiu II, Steinbech, Morawetz, Glanczmann, Covaci, Sepi, Bodola, Cocis. Grecia: Ianiolis, Vickelide, Mohos, Leeos, Baltazis, Vickelide II, Migiakis, Anghelackis, Ciolinas, Bataas II, Arghirachie. De la început se remarcă superioritatea jocului desfăşurat de Români. Atacurile se succed la poarta lui lamalis şi sunt urmarea unor acţiuni bine închegate spre deosebire de cele ale grecilor. Steinbach, serveşte impecabil înaintarea. Acţiunile sunt înjghebate în deosebi de tripletă, dată fiind forma bună a viterilor Bodola şi Covaci. 1-0 p. ROMANIA In minutul 15 în urma unui atac frumos, BODOLA deschide scorul. Publicul nu este suprins, întrucât deschiderea scorului în favoarea României era prevăzută. Noi atacuri române, dau posibilitate lui Jamalis să se evidențieze. Reacţiunea grecilor este timida- AL DOILEA PUNCT In minutul 16, Bodoga urcă scorul spre stupefacţia spectatorilor cari prevăd reeditarea dezastrului de la Bucureşti. Publicul încurajează sgomotos pe greci. Urmarea este un joc mult mai coordonat al apărării şi -2 . —»*. a* câteva atacuri periculoase ale înaintării. Românii continuă însă dominarea, de astă dar mai puțin netă. Jocul este foarte viu, grecii fiind cei cari impun iuţeala. 2-1 O acţiune periculoasă a Grecilor în minutul 33, are drept urmare reducerea handicapului prin punctul marcat de Anghelachis. Entuziasmul galeriei este indescriptibil. E un delir. Balonul repus la centru, are darul sa-i liniştească, complect cac în câteva secunde Românii sunt în faţa porţii lui Jomalis, de unde Covaci trimite fulgerător lângă bară. Grecii îşi revin şi domină câteva minute. SURPRIZA: 2-2 In minutul 40, se produce egalarea- Ciolinas marchează de aproape. Entuziasm. Până la sfârşitul reprizei, Romaniia domină pronunţat, dar Jamalis, în poarta Greciei, face minuni. După pauză, ostilităţile sunt reluate cu mai multă paşiune şi adversitate. Din nou România atacă şi din nou face impresia că va marca. INSFARSIT Şase minute de la reîncepere, Sepi marchează tot în urma unei acturi a tripletei. Reaciunea grecilor este de astedată mai puțin eficace ca aceia ci« Prima remiză-Sfera şi Alba joacă fără greşilă şi orice atac advers este respins prompt. Jocul se menţine animat, nici unul din cei 23 de jucători nedând semne de oboseală. Cu şase minute înainte de sfărşit, Bodoga pecetlueşte victoria noastră. România a avut cei mai buni oameni în Bodoga, Steinbach, Albu şi Sepi. Arbitrajul iugoslavului Fabris îi a fost pe placul grecilor. Firește, fiindcă a fost obiectiv. înzestraţi aparatul Dvs» de radio cu noile lămpi ORIO 4 inviorându-l prin aceasta. Toate greşelile aparatului Dvs» vor fi îndepărtate datorită acestora. Limpile ORION însemneazăanipulara modernă, liberă de zi, a radioului. O inexpicabilă decizie a lui I. B .U. Federaţia Română de box a primit, în cursul zilei de Sâmbătă, o scrisoare din partea I. B. U.ului prin care este informată că nu s-a admis provocarea lansată de Spakow, campionului Europei la categoria „semi-grea“, germanul Ernst Pistulla. Ca challenger a fost acceptat campionul Spaniei la categoria ..semi-grea“, Jose Martinez Alfaro... Nu avem nici o linie care să ne servească un cât de mic indiciu asupra raportului de forţe dintre reprezentantul nostru şi spaniolul care a obţinut hotărîrea I. B. U.-ului la intenţia de a ataca titlul continental al categoriei „semi-grea“. ' ' ■' Dar, intervine un amănunt preţios. Acum un an, când italianul Bonaglia, plecând în America, a lăsat vacant titlul de campion al Europei la categoria „se- mi-grea“, au fost agreaţi de I. B. U., în competiţiunea pe sa deschis, Ernst Pistulla şi acest Martinez Alfaro. Matchul dintre cei doi s’a disputat în Spania şi Pistulla a câştigat la puncte, rezultat în urma căruia a fost proclamat campion al Europei la „semi-grea“. Incât, prin această înfrângere, şi cum, între timp, Martinez n’a mai realizat vre-o performanţi de mare merit, se elimina din rândul candidaţilor în titlul deţinut de Pistulla. De aceea e profund inexplicabilă decizia I. B. U.-ului şi ea răpeşte lui Spakow prilejul, — meritat — de a-şi valorifica şansele în titlul european al categoriei „semi-grea“. Cum însă, Pistula e încă ..bolnav şi nu prea pare posibil. c. va putea ridica provocarea, cu siguranţă că se va deschide o competiţiune şi atunci Spakow are o nouă ocazie de a-şi spune cuvântul. JOHNNY KiwnmnniBiB .Fiica cioco’afloră pleacă ld turneu D.ra Maria Ventura, societara Comediei Franceze şi ilustra noastră artistă în dorinţa de a prezenta publicului din provincie spectacolele aplaudate în teatrul d-sale din Bucureşti, a convenit, aşa cum a procedat şi cu „Şoarecele de biserică”, să trimită în turneu recentul triumf al teatrului Ventura: „Mica ciocolatieră”, cu Leny Caler. Faţă de triumful obţinut de „Mica ciocolateră”, socotiă drept cel mai atractiv şi mai amuzant spectacol al stagiunii d. Lică Teodorescu, reputatul impresar, şi-a luat asupra sa organizarea unui mare turneu cu această mesă. LENY CALER, excelenta noastră comediană, consacrată ţionată de public, se află in fruntea strălucitului ansambe unanimitatea criticii şi orabiu. Leny Galer 11 Informeție rapidă fi precisă Critici* obiectivă fi curagioasă |1 Mineralul Vineri 8 Ianuarie 1332 Ploeşti Sâmbătă 9 lan Duminică 16 lan. 1332 Litri l1 lan. IS32 Morți 12 lan. 1932 Mierurri 13 lasr. 1932 laşi Joi4 lan. IS32 Brtissari Vineri 15 lan. 1332 Cernăuţi Sâmbătă 16 lan. 1222 Briman Duminică 17 lan. 1932 Piatra Neamţ Luci 18 lan. 1932 Biliuţî Marţi 19 Ian. 1932 Bacău Miercuri £0 lan. 1932 Tecuci Jci 2f lan. 1932 Fccsani Vineri £2 lan. 1332 R.'Sârai Sâmbătă 23 lan. 1932 Buzău Duminică 24 lan. 1932 Piteşti Luci £5 lan. ISS2 Craiova Marţi £6 lan. 1932 T8.«JÎH Miercuri 27 lan. 1332 T. Severin Joi 28 lan. 1932 Timisoara Vineri £9 lan. 1932 Arad Sâmbătă 36 lan. 1932 Iradia Mare Duminică 31 ian. 1932 Cluj Luni 1 Februarie 1932 Sibiu Marţi 2 Februarie 1931 Braşov Miercuri 3 Febbr. 1932 Moreni Joi 4 Febr. 1932 Constanţa Vineri 5 Febr. 1332 Olteniţa Sâmbătă 6 Febr. 1932 Târgovişte Duminică 7 Febr. 1331 Turnu-Măgurele Brăila Galaţi Brînd Chişinău