Rampa, iunie 1934 (Anul 17, nr. 4912-4936)

1934-06-01 / nr. 4912

RAMPAPremiera de astăzi „Un vis mai frumos decât fabrica la TRIANON Pe ecranul Trianon-ului are loc azi premiera unei mari producţii americane. „Un vis mai frumos decât iubirea” este unul din cele mai recente filme ale studiourilor Paramount din California. Acţiunea se petrece în mare parte la Hollywood. SCENARIUL Chick Parker e un excelent compozitor de „şlagăre” dar are un mare cusur: îi place să joace. Şi-şi pierde la joc ultimii gologani. Nimeni nu vrea să-i mai împrumute ceva, afară de unul singur: Pete Pendleton, amploiat la expediţie şi la rândul lui un excelent autor de cuplete. Chick — ca să-i stoarcă un împrumut — îi face o propunere ispititoare: să-l ia cu dânsul la Hollywood. In acest scop îi escamotează ultimii bani, chipurile spre a cumpăra cu dânşii biletele de tren, în realitate însă, spre a se duce din nou să joace cu ei... şi bineînţeles că-i pierde. Dar Pete nu vrea să mai renunţe la Hollywood. Pornesc deci pe jos, opresc toate automobilele cari merg în direcţia Iollywoodului, îndrugă celor din maşini verzi şi uscate, şi ajung astfel — din etapă în etapă — până în capitala filmului. Intr’una din aceste etape au cunoscut o birtăşiţă, tânără şi nostimă, pe care — ca s-o stoarcă de ceva gologani — au invitat-o deasemeni la Hollywood, dându-i speranţa că acolo va găsi un formidabil angajament ca vedetă de cinema. Şi tânăra fată — Dorothy — vine la Hollywood, mai înainte ca Chick şi Pete să-şi fi găsit un angajament. Dar toate sforţările celor doui compozitori dau greş, până în ziua când isbutesc să pătrundă într’un atelier de filmat Tinde artista Gloria Duval găseşte delicioasă muzica celor doui amici şi cere directorului ei să-i angajaze. Acum soarta lui Chick şi Pete se îmbunătăţeşte simţitor, şi dacă Chick n’ar face nerozia de a se îndrăgosti de Gloria, care vrea doar să-l exploateze, atât el, cât şi amicul Pete, cât şi Dorothy, ar fi mai fericiţi. Pete o iubeşte pe Dorothy, dar crede că fata e îndrăgostită de Chick, şi suferă din cauza neroziei amicului său. Dorothy îl convinge însă că nu-l iubeşte pe Chick, şi când acesta — stimulat de Gloria — se desparte de colaboratorul său, Pete are cel puţin o consolare în dragostea tinerei fete. In sfârşit, Chick se desmeticeşte din eroarea sa şi reia colaborarea cu Pete. Sunt angajaţi să scrie muzica pentru o fastuoasă revistă, care repurtează un succes monstru cu Dorothy în rolul titular, şi acum toate se îndreaptă spre bine, căci Dorothy se mărită cu Pete şi Chick e mulţumit de fericirea camaradului său. INTERPRETAREA In rolurile principale apar : Jack Oakia,' Ginger Roggers, Thelma Todd, Jack Harley, Gregor Ratoff. MUZICA joacă un rol important în acest film plin de fast și humor. REGIA e semnată de Harry Joe Brown. ii Căsătorii & divorțuri Adolphe Menjou se va căsători cu Veree Teasdale. Ernst Lubitsch s’a despărțit de artista vieneză Greta Koerner. * Norma Talmadge s’a remăritat cu George Jessel. Adolphe Menjou Yves Mirande a scris anion film André Berthomieu a terminat „Aristo“ și va începe un nou film după un scenariu de Yves Mirande: „Le Gillen de Miile". O mare premieră la Hollywood La Graumau’s Chinese Theatre, tradiţionalul cinema al marilor premiere mondiale din Hollywood, a avut loc prezentarea filmului „The House of Rothschild” (Casa Rothschild), dl George Arliss, Boris Karloff şi Loretta Young în rolurile principale. Peste zece mii de persoane se adunaseră în jurul cinematografului în seara premierei. Printre invitaţi sau remarcat : Charlie Chaplin, Constance Bennett, Ronald Colman, Fredric March şi multe alte personalităţi din lumea filmului. După lăsarea cortinei, Darryl Zanuck, producătorul filmului, Alfred Werker, regizorul George Arliss şi ceilalţi interpreţi, au apărut pe scenă în aplauzele entuziaste ale asis tenţei. I.... Lift . Noul film al celebrului tenor italian Tino Pattiera „O noapte în Veneţia” a lansat două tinere actriţe care au cucerit rapid titlul de vedetă. Dina Millers şi Lizzi Balla sunt aceste noui vedete ale ecranului european. In „O noapte în Veneţia” ele sunt partenerele lui Pattiera şi graţia, frumuseţea şi tinereţea lor contribue la succesul filmului. Tino Patlera, Dina Millers şi Lizzi Balla apar în fruntea unui ansamblu din care se relevă doi apreciaţi comici : Oskar Sima şi Ludwig Stossel. * „O noapte în Veneţia” va rula în programul viitor la Capitol şi Roxy. Viitoarele premiere „O noapte în Veneţia” lansează doua noui vedete „Vulturul din California“ Cinematograful Select, care reprezintă actualmente cu mare succes „Femeia biciuită”, a înscris în repertoriul său o palpitantă dramă din viața jucătorilor de rugby, „Vulturul din California” pe care o va prezenta în programul viitor.^ „Vulturul din California se bucură de o excelentă interpretare. In rolul principal apare tânărul star Richard Cromwell, noul june prim al studiourilor din Hollywood. Partenera lui este Dorothy Jordan, cunoscută publicului nostru din numeroase filme. Un rol important e jucat de Mae Marsh, celebra tragediană care a repurtat cu „Mama” (Casa durerii) un mare succes. Prin subiectul uman şi acţiunea palpitantă, „Vulturul din California” va cuceri sufragiile unanime ale publicului. Madeleine Carroll a obţinut medalia revistei Film Weekly pentru cea mai buna performanţă a anului Madeleine Caroll, frumoasa actriţă engleză care se află actualmente la Hollywood, a fost înştiinţată telegrafic de revista londoneză Film Weekly că a fost premiată cu medalia de aur pentru cea mai bună performanță a anului. * Film Weekly, decernează in fiecare an această medalie actriței engleze care a făcut cea mai frumoasă creație. Anul acesta Madeleine Carroll a obţinut medalia pentru rolul ei din „Ivvas A Spy".L ' : * Actulamente Madeleine Carroll turnează la Hollywood un film intitulat „TheWord Moresan". In iunie se va reîntoarce la Londra pentru a turna „Mary Ozuen of Scots“. In toamnă va pleca din nou în America. Gangsterii şi operatorii de actualităţi Un operator al societăţii Pacific Films din Waterloo, filma în faţa băncii First National City din acel oraş, când şapte bandiţi mascaţi conduşi, se pare, de John Diltinger s-au precipitat asupra băncii. Ei au furat 52.000 de dolari şi au izbutit să fugă cu automobilul. Natural, bandiţii l-au răpit şi pe operator, ameninţându-l cu moartea dacă nu va distruge filmul pe care operatorul s-a grăbit să-l ascundă. Eliberat, operatorul şi-a continuat totuşi lucrul început şi filmul, „înainte şi după atentat” rulează actualmente în America cu un succes formidabil. Viitorul film al Gretei Garbo Greta Garbo va turna un film după piesa „Shining Hour” care se joacă actualmente cu mare succes la New York. Greta Garbo Ann Harding amestecată într'o aventură galantă Frumoasa Ann Harding a fost încurcată într’o aventură de dragoste despre care vorbeşte tot Hollywoodul. Ea nu deţine însă unul din cele două roluri principale ale aventurei Eroina aventurei galante este fetiţa Annei Harding, iar „bărbatul“ este artistul Dickie Moore, în vârstă de... şapte ani. In tilmpul filmării scenelor finale ale filmului „Gallant Lady“, noua creaţiune a Annei Harding, vedeta şi-a adus fetiţa la studio. Dickie, care interpretează in film rolul fiului unei femei eroice şi frumoase a fosti imediat fascinat de fiica partenerei sale. Buclele ei lungi, blonde l-au dat gata. Piaţa filmului în India Comisia de cenzură din India a autorizat în cursul anului 1935 un număr de 934 filme, în metraj total de 3 milioane de picioare. Repartiţia pe ţările de origină este următoarea : nă. 9,9? la sută de origină india III. 52, 49 la sută de origină americană. cana. 32,8? la sută de origină englez. 4,6? la sută de origini diverzaise. RAMPA 3 Vi- ■ *= ? VitrjtV Momeiul akm&txi&i al detaliilor cu coki ie Uxcxytxjoctha, uixjcy'uMuîtâ OCUitie deiăuâhdita, un.ciknxec ihcUitilil.... Jockey Club ocupă locul de frunte în acest ansamblu! Să fie oare ochii, tenul, profilul clasic sau îmbrăcămintea-i distinsă cari ’ fac din făptura-i punctul de atracţie a bărbaţilor şi obiectul de invidie a femeilor? Toate acestea la un loc şi în plus parfumul suav şi delicat care, aidoma privirei senine a ochilor sau zâmbetului încântător ce flutură pe buzele ei, face parcă parte din eul ei, îi întregeşte personalitatea. Se prea poate că ea nu vrea să divulge secretul, dar Jockey Club este apa de Colonia pe care o întrebuinţează în permanenţă. Arta parfumeurilor a descoperit şi unit laolaltă mirosurile a zeci de flori, dând frumuseţii feminine un ajutor preţios, slăvit de femei în toate timpurile. Jockey Club este Colonia femeilor distinse, cunoscătoare. O fază nouă șî un progres în aria parfumatului apa de Colonia parfumată! Numele femeii care a întrebuințat pentru prima dată parfumul nu este cunoscut. Se prea poate că nici nu a avut un nume pentru că a trăit în timpurile preistorice şi că ea îşi freca corpul cu flori şi frunze mirositoare pentru ca să-şi păstreze afecţiunea bărbatului. Din vremuri îndepărtate, parfumeurii — artişti în adevăratul înţeles al cuvântului — s’au străduit fără încetare şi au născocit tot felul de mijloace pentru ca să descopere esenţele cari se găsesc în florile mirositoare sau în glandele căprioarelor cari vieţuesc pe piscurile stâncoase ale munţilor Himalaia sau în corpurile uriaşe ale balenelor cari trăiesc în adâncurile oceanelor. Pudrele, pomezile, mirosurile aromate — ca tămâia şi răşina — uleiurile concentrate, toate au fost închinate frumuseţii feminine în diferitele epoci ale istoriei şi toate s’au potrivit liniei feminine la modă pe acele vremuri. Şi acum, iată femeia anului 1934 — zveltă, activă, sportivă. Linia bustului şi a şoldurilor abia curbată, lingeria redusă la minimum, corsetul cu desăvârșire abandonat. Parfumul femeii moderne este apa de Colonia parfumată cu un miros tot atât de discret pe cât este de persistent, tot atât de subtil pe cât este de atrăgător. Această apă de Colonia parfumată este Jockey Club. EAU DE COLOGNE Magistratura franceză şi romanul poliţist Triibunalul din Paris avea de judecat zilele trecute un proces intentat de o doamnă din Libreille (Africa) care pretinde a se fi recunoscut in eroina romanului poliţist „Coup de lune“ de Georges Simenon. Curtea, după ce a audiat martorii şi a ascultat pledoariile, şi-a amânat pronunţarea, printr-o motivare care a provocat mult haz: nici unul din judecători nu-şi dăduse osteneala să citească romanul încriminat. Această indiferenţă a magistraţilor francezi faţă de romanul poliţiei îşi are totuşi excepţiile ei. Un tânăr judecător din Aix-en-Provence, Noel Vindry, s-a consacrat în ultimii ani printre cei mai buni autori de romane poliţiste. Interesul pe care acest magistrat îl poartă literaturii poliţiste e atât de mare, încât şi-a înaintat demisia. Şedinţele îl plictiseau...! O premieră interesantă la Bruxelles In stagiunea viitoare se va reprezenta la Bruxelles una din cele mai interesante piese engle- ze: „Familia Barret din Wimpole Street“ de Besier. Această piesă,, deși a realizat mii de spectacole in Statele Unite nu s’a reprezentat încă nicăeri în Europa, pe continent. | MOBILE FINE Fabricaţiune superioară Specialităţi: Dormitoare, Sufragerii MODELE DISTINSE, SOLIDE şi EFTINE înlesniri — Expediţiuni Provincie CAROL H. KAMIEL Bucureşti — Sir* Romulus SS. — Telefon  Academia de înfrumuseţare Calea Călăraşi 41 Secţiunea masaj facial şi corporal sub supraveghere medicală Consultaţiuni pentru înfrumuseare date de medic experimentat