Ramuri, 1978 (Anul 15, nr. 1-12)

1978-01-15 / nr. 1

r Editor : Comitetul de cultură ■şi educaţie socialistă al judeţului Dolj O Apare lunar amuri Anul XIV (163) 15 ianuarie 1978 • 16 pagini, 3 lei Nr. 1 Revoluţionar eminent şi patriot devotat Alături de întreaga ţară, comuniştii, toţi oamenii muncii, participă cu emoţie şi bucurie sinceră la o apropiată aniversare care se înscrie ca un moment deosebit în viaţa poporului nostru, al mersului său pe drumul făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, comunistul înflăcărat şi conducătorul nostru înţelept împlineşte 60 de ani de viaţă şi 45 de ani de neobosită activitate în rîndurile mişcării revoluţionare, comuniste. Cu acest minunat prilej toţi oamenii muncii din judeţul Dolj — muncitori, ţărani, intelectuali — îşi unesc glasul cu al ţării pentru a aduce un vibrant omagiu activităţii îndelungate a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, militant revoluţionar eminent care a adus o contribuţie excepţională la triumful socialismului pe pămîntul românesc, la avansarea rapidă a ţării noastre pe calea progresului şi prosperităţii. Patriot şi revoluţionar dîrz, profund devotat clasei muncitoare, poporului din rîndurile căruia s-a ridicat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a luat parte din cea mai fragedă tinereţe la lupta comuniştilor, a celor mai progresiste forţe pentru libertate şi justiţie socială, înfruntînd cu neînfricare teroarea burghezo-moşierească, participînd activ la luptele duse de partid pentru răsturnarea vechiului regim, pentru instaurarea puterii populare, fiind mereu un autentic exemplu de dăruire totală pentru cauza libertăţii şi fericirii poporului. In anii care au urmat după 23 August 1944, alături de alţi conducători ai partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a desfăşurat, cu fermitate revoluţionară, o intensă activitate pentru organizarea şi mobilizarea maselor în marile bătălii pentru reconstrucţia ţării şi dezvoltarea ei pe drumul socialismului. Este unanim recunoscut şi preţuit aportul său remarcabil la înfăptuirea politicii de industrializare, de cooperativizare a agriculturii, la măreaţa operă de dezvoltare a patriei. Congresele al IX-lea, al X-lea şi al XI-lea, desfăşurate în intervalul de timp de cînd tovarăşul Nicolae Ceauşescu se află la cîrma partidului şi a ţării, au constituit tot atîtea borne esenţiale prin promovarea spiritului profund innoitor în întreaga viaţă social-politică a ţării, spirit specific felului de a gîndi şi a activa al iubitului nostru conducător, care a dinamizat puternic energiile creatoare ale oamenilor muncii, inaugurînd perioada cea mai fertilă din istoria postbelică a României. Se bucură de o mare stimă şi adeziune eforturile secretarului general al partidului nostru pentru permanenta întărire a alianţei dintre muncitori, ţărani, intelectuali, a unităţii şi frăţiei tuturor oamenilor muncii, care constituie premise esenţiale pentru temelia orînduirii noastre noi. Este, de asemenea, remarcabilă consecvenţa cu care conducătorul nostru acţionează pentru promovarea principiilor eticii şi echităţii socialiste în toate domeniile vieţii sociale, pentru formarea şi dezvoltarea conştiinţei omului nou, ca instrument absolut necesar pentru progresul societăţii româneşti contemporane, ca factor decisiv pentru înaintarea spre comunism. Ceea ce caracterizează gîndirea politică şi filozofică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu este, pe lingă dinamismul şi intuiţia excepţională, cunoaşterea aprofundată a învăţăturii marxist-leniniste, aplicarea ei creatoare la condiţiile specifice ţării noastre şi prin aceasta, a adus contribuţii fundamentale la elaborarea de către conducerea partidului a celor mai valoroase soluţii pentru dezvoltarea multilaterală a României socialiste, întreaga experienţă politico-ideologică şi social-economică a partidului nostru acumulată de peste un PETRE PREOTEASA prim secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. fVy. Jio rpl Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! La mulţi ani, tovarăşe Nicolae Ceauşescu ! \ \ \\ Tg.-Mureş . 'S Gînd suprem Dacă această vîrstă a ţării e de aur, Şi umerii-s de stîncă, şi visele de faur, Izbind în zaua vremii cu pieptul de lumină, Atotbiruitoare, pe zbor atotdeplină, De crivăţul o-ncearcă, ea bicele îi taie Şi beznele despică cu pulberi de văpaie, In largurile lumii, cuvîntul ei preface Cernitele marame un curcubeu de pace ; Dacă destinul ţării e rodul tuturor Venind din veşnicie, stăpîn pe viitor, Şi gîndul ce o-ndrumă e îndrăzneţ şi clar, Gînd-forţă, gînd-idee, gînd muncii noastre far, Pe cincinale trepte înscris cu hărnicie De braţe iscusite, durînd zidire vie ; Dacă-n această oră solemnă ţara-i ţară Şi inimile noastre în horă o-nconjoară, Ea poartă-n piscu-i veşnic un curajos bărbat, Un comunist în lupte călit şi încercat, O minte-călăuză cu rădăcini în slavă, In sevele din Olturi, în gloria moldavă, In flacăra lui Horia, în Someşul fierbinte, Cu pasul şi privirea mereu tot înainte. Lui se cuvine floarea cu sufletul aleasă, Lui — fericirea noastră de-a fi stăpîni în casă, Lui Ceauşescu-omul, azi, sinceră urare : Să duceţi România pe culmi nepieritoare ! Marie Hinoveanu Strălucită gîndire filozofică Eminentă personalitate a veacului nostru, care s-a distins prin merite excepţionale de-a lungul a peste patru decenii de luptă în rîndurile mişcării revoluţionare, model desăvîrşit al militantului comunist, patriot înflăcărat, identificat pe deplin cu aspiraţiile istorice, vitale ale poporului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al P.C.R. — care va împlini în curînd 60 de ani de viaţă şi 45 de ani de activitate revoluţionară — şi-a consacrat întreaga sa viaţă şi activitate luptei de eliberare naţională şi socială a poporului român, devenind conducător strălucit al partidului şi statului, militant de seamă al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. In îndelungata şi bogata activitate de partid şi de stat, în condiţiile îndeplinirii unor sarcini de cea mai mare răspundere în procesul revoluţionar din ţara noastră, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a realizat o remarcabilă operă teoretică şi practică caracterizată printr-o puternică clarviziune politică, strîns legată de interesele şi năzuinţele poporului pe care-l slujeşte cu credinţă neclintită, îl propulsează pe orbita civilizaţiei socialiste cu toată forţa şi cutezanţa geniului său creator. prof. dr. Tiberiu Nicola (Continuare în pag. 5) (Continuare în pag. 3) (Continuare în pag. 4) Promotorul perfecţionării democraţiei muncitoreşti In aceste zile premergătoare măreţului eveniment — cînd tovarăşul Nicolae Ceauşescu împlineşte 60 de ani de viaţă şi 45 de ani de activitate în rîndurile mişcării comuniste — se cuvine să relevăm, între altele, meritele excepţionale ale conducătorului României socialiste în promovarea neabătută a principiilor democraţiei socialiste, ce-şi află vigoarea în capacitatea de organizare şi conducere a clasei muncitoare, clasă ce se situează în fruntea forţelor sociale pentru dezvoltarea multilaterală a României socialiste. Bazîndu-se pe determinările obiective de natură istorică, economică şi politică, secretarul general al partidului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a formulat teza de o inestimabilă valoare teoretică şi practică, cu privire la creşterea rolului clasei muncitoare în conducerea societăţii, nu numai prin reprezentanţii săi delegaţi în diferite foruri ci în mod direct, nemijlocit în toate domeniile de activitate. Referindu-se la necesitatea logică a creşterii rolului conducător al clasei muncitoare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu sublinia că „Nu este suficient numai conf. dr. Elisabeta Trăistaru Din cuprins : în pag. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 16 - OMAGIU TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU. Semnează : ■ Paul Dinu - Clipele de neuitat ■ Neculce Popescu - Exemplaritatea unui destin ■ Dumitru Dinişor - O amintire pentru viitor ■ Luchian Deaconu - Conştiinţa patetică a istoriei H Victoria Bistriceanu - Călăuziţi de înaltul exemplu ■ Marin Coandă - Neobosit militant pentru pace şi prietenie ■ Lucian Zatu - Satul în care s-a născut Preşedintele ţării ■ Nicolae Novac - Imens prestigiu internaţional. 0 — ANTICARJAT ! _____