Ramuri, 1984 (Anul 21, nr. 1-12)

1984-01-15 / nr. 1

Revistă lunară editată de Comitetul de cultură și educație socialistă al județului Dolj * 15 ianuarie 1984 * 20 pagini * 5 lei Redactor şef : MARIM 8ORESCU O personalitate de excepţie Comuniştii, toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregul nostru popor întîmpină, cu alese sentimente de mîndrie patriotică, aniversarea zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, exponentul celor mai înalte aspiraţii de libertate, bunăstare şi progres ale naţiunii noastre socialiste, cu ferma convingere că, de gîndul şi fapta sa revoluţionară, se leagă cele mai mari împliniri din întreaga istorie a neamului. Aniversarea zilei de naştere a conducătorului partidului şi al ţării este un nou şi minunat prilej de exprimare a dragostei şi stimei neţărmurite faţă de opera sa, a ataşamentului la cauza şi lupta partidului nostru comunist, continuator glorios al celor mai înalte tradiţii de luptă revoluţionară a poporului român, pentru dezvoltarea continuă a patriei, pentru ridicarea ei pe noi culmi de civilizaţie şi progres. Totodată, aniversarea zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, eminentă personalitate a vieţii politice contemporane, ne oferă fericitul prilej să evocăm, la acest început de an care va fi marcat de mari evenimente politice — împlinirea a 40 de ani de la revoluţia de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, de la 23 August 1944 şi Congresul al XIII-lea al P.C.R. —, epocalele împliniri ale evului socialist, cu precădere pe acelea care conferă perioadei scurse din 1965, de la Congresul al IX-lea, „profil de epocă“, într-adevăr, „epoca Ceauşescu“ este epoca celor mai mari şi mai importante realizări din întreaga istorie a poporului român. România se prezintă astăzi ca o ţară cu o economie puternică, în plină dezvoltare, cu o industrie care a înregistrat şi înregistrează ritmuri dintre cele mai înalte, cu o agricultură modernă, cu o viaţă ştiinţifică şi cultural-artistică înfloritoare. Aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Expunerea la adunarea festivă consacrată celei de-a 65-a aniversări a făuririi statului naţional unitar român, producţia industrială a României este de peste 50 de ori mai mare, iar producţia agricolă de peste 3,5 ori mai mare decît în 1938. Aceste realizări ilustrează cu prisosinţă justeţea şi clarviziunea liniei politice a partidului nostru comunist, capacitatea sa de organizare şi mobilizare a maselor, faptul că-şi exercită cu cinste rolul de forţă politică conducătoare a naţiunii noastre socialiste. In acelaşi timp, România socialistă este o participantă activă la schimbul internaţional de valori şi o fervenţă susţinătoare a conceptului de nouă ordine politică şi economică internaţională, pentru o lume a păcii şi coexistenţei paşnice, ferită de ameninţarea armelor, o promotoare activă a luptei pentru dezarmare şi pace în Europa şi în întreaga lume, pentru înlăturarea pericolului nuclear. Tot acest imens prestigiu internaţional al României socialiste este indisolubil legat de activitatea neobosită a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al poporului român, chintesenţa celor mai nobile dorinţe ale tuturor celor ce trăim şi muncim în vatra strămoşească. Alături de toate judeţele ţării, Doljul se prezintă astăzi ca o unitate teritorial-administrativă puternică şi înfloritoare, plenar angajată în epopeica operă de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. Ca şi celelalte judeţe, Doljul s-a bucurat şi se bucură de o atenţie deosebită din partea conducerii de partid şi de stat, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Ponderea judeţului în ansamblul economiei naţionale a sporit de la an la an, cele mai importante salturi fiind înregistrate, şi aici, în anii de după 1965, de cînd la conducerea partidului se află tovarăşul Nicolae Ceauşescu. De atunci şi pînă acum, pe harta economică şi cu Iton Radu prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. (Continuare în pag. 2) DIN CUPRINS: ■ în paginile 2, 3, 4, 5 - Omagiu Preşedintelui Ţării S3 Unirea - naţiunea a făcut-o ! B Un călător danez în România veacului trecut PI Semnalizări de Şerban Cioculescu B Caligrame de Eugen Simion H „Moda retro" de Anatol Vieru şi „Poezia lui Mircea Dinescu" de Eugen Negriei fl Cronica literară de Ion Pecie. r Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! 1 (235) 1984 Pictură de Elisabeta Dorobăț Omagiu Spre slava sa şi-a celui care In miezul său fierbinte este miez, Ne-ar trebui un gund, un cîntec mare, La înălţimea unui mare crez, Ca să cîntăm lumina vie Iluminînd sub zări brăncoveneşti, Destinul aşezat drept temelie La temelia Ţării Româneşti... Nicolae Diaconu Acestui azi care rămîne-n timp Sub aurora unui mare miie, Aşa cum griul se preschimbă-n pline Să-i pună gura de copil un nimb, Acestui azi curat, esenţial, Precum un arbore în timp crescînd Din ceea ce-i adine, primordial, Din foc şi apă, aer şi pămint,