Ramuri, 1986 (Anul 23, nr. 1-11)

1986-01-15 / nr. 1

Profund omagiu ctitorului României Socialiste moderne Cu nemărginită dragoste şi adine respect, cu vie şi aleasă recunoştinţă, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Dolj, mobilizaţi în amplul proces de înfăptuire a istoricelor hotărîri ale Congresului al XlII-lea al partidului nostru, a sarcinilor complexe de excepţională însemnătate ce le revin în acest al optulea cincinal, cinstesc, laolaltă cu ţara, prin fapte exemplare de muncă şi de conştiinţă, pe cel mai iubit fiu al naţiunii noastre socialiste, genialul conducător al destinelor României contemporane, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu prilejul aniversării îndelungatei sale activităţi revoluţionare şi al zilei de naştere. De-a lungul celor aproape 42 de ani care au trecut de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi îndeosebi în perioada de glorioase înfăptuiri revoluţionare inaugurată de Congresul al IX-lea, care poartă pe frontispiciu numele drag şi scump inimilor tuturor locuitorilor patriei al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, România a parcurs un drum de cutezanţă şi profund avînt creator care i-a schimbat din temelii înfăţişarea, aducîndu-i un binemeritat prestigiu şi o aleasă reputaţie internaţională. Marile succese înregistrate în industrie, agricultură, în construcţia de locuinţe, transporturi, în sfera serviciilor, în apărarea sănătăţii populaţiei, avîntul fără precedent pe care l-au cunoscut ştiinţa, cultura şi arta, creşterea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor au fost posibile ca urmare a uriaşului potenţial al întregului nostru neam condus cu înţelepciune şi clarviziune de partidul comunist, avînd la cîrmă pe conducătorul genial, strategul de excepţie al înfăptuirilor istorice din vatra de lumină a patriei noastre, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, eminentă personalitate a lumii contemporane, vizionar îndrăzneţ şi gînditor de excepţională înzestrare, profund devotat cauzei socialismului, înfloririi României socialiste, păcii, dezarmării şi colaborării în lume. Păşind, încă de la vîrsta fragedă a adolescenţei, sub faldurile luptei pentru dreptate şi libertate socială şi naţională condusă de Partidul Comunist Român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a dovedit înaltele sale calităţi de revoluţionar înflăcărat, cu patosul şi cutezanţa, ardoarea şi pasiunea, dăruirea, îndrăzneala şi devotamentul nemărginit faţă de ţară care aveau să consolideze un destin inconfundabil şi să contureze o personalitate politică de excepţie, înscrisă la loc de cinste în epopeea luptei clasei muncitoare din ţara noastră împotriva exploatării, impilării şi inechităţii sociale, în condiţiile dificile ale scoaterii partidului comunist, de către regimurile burghezo-moşiereşti, în afara legii, în perioada marilor convulsiuni politice şi sociale din deceniul 1930— 1940, prezenţa tînărului revoluţionar Nicolae Ceauşescu în prima linie a unor evenimente de adîncă semnificaţie precum Procesul luptătorilor petrolişti şi ceferişti de la Craiova, din 1934, cel de la Braşov, intentat unor comunişti, în 1936, de la care se împlinesc anul acesta 50 de ani, organizarea sărbătoririi zilei de 1 Mai din 1939 rămîne memorabilă în conştiinţa istorică a neamului nostru. Datorită curajului, fermităţii, intransigenţei şi cutezanţei tovarăşului Nicolae Ceauşescu, procesul memorabil de la Braşov, din 1936, a fost transformat într-o adevărată tribună de acuzare a claselor exploatatoare şi regimului burghezo-moşieresc. Victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă a deschis epoca unor profunde transformări democratice şi revoluţionare, reprezentînd începutul unei noi istorii a patriei noastre, a împlinirii idealurilor de dreptate socială şi libertate naţională visate de nesfîrşite generaţii de fii ai neamului. Militînd cu aceeaşi Gheorghe Stoica Prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. (Continuare în pag. 2) Vastă ctitorie înfloritoare, azi, întreaga ţară Din temelii adinei a renăscut, Eroii acestui timp o înălţară, Ei, comuniştii, vieţii noastre scut. Partidul luptei clasei muncitoare Călăuzit de marele bărbat, Prin epopeea muncii creatoare, Vestită zestre patriei a dat. Maiastre împliniri de avuţie, Avînturi luminînd spre viitor, O epocă de vastă ctitorie înnobilează harnicul popor. EPOCA CEAUŞESCU - e mîndria A noastră, a tuturora s-o numim. De cînd in lume este România N-am cunoscut mai fericit destin ! Ilarie Hinoveanu Omagiu Preşedintelui în pag. 2, 3, 4, 5 şi 16 1 (259) 1986 Revistă lunară editată de Comitetul de cultură şi educaţie socialistă al judeţului Dolj © 15 ianuarie 1986 # 16 pagini • 5 lei Ofensiva noului Desfăşurat la confluenţa a două etape de dezvoltare a României socialiste, Forumul ştiinţei şi învăţămîntului a marcat, simbolic, debutul celui de al optulea cincinal, inaugurarea, la o nouă altitudine, pe noi spaţii de referinţă economică şi socială, a înfăptuirii programelor şi obiectivelor adoptate de Congresul al XlII-lea al P.C.R.. Materializarea strălucită a ideilor de democraţie şi participare la cultură, forumul, organizat din iniţiativa şi cu activa contribuţie a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a pus în lumină virtuţile spiritualităţii româneşti actuale. Ştiinţa şi învăţămîntul se află implicate într-o operă naţională definitorie pentru prezentul şi viitorul nostru. Participarea ştiinţei, învăţămîntului, a culturii la ridicarea nivelului muncii, al gîndirii şi creaţiei pentru înfăptuirea programelor construcţiei socialiste, sporirea aportului lor în toate domeniile şi situarea permanentă în contextul noului, a tot ce slujeşte viaţa, libertatea, independenţa reprezintă un orizont fertil prin care se ilustrează la cote noi de împlinire şi răspundere însăşi condiţia omului de ştiinţă, a omului de la catedră în societate. Congresul ştiinţei şi învăţămîntului a conturat vasta problematică a viitorului în ceea ce priveşte contribuţia celor două domenii fundamentale ale existenţei societăţii la dezvoltarea pe mai departe a patriei socialiste, înscrise în programul partidului ca importanţi factori de progres şi civilizaţie, învăţămîntul şi ştiinţa — cu puternica lor înzestrare materială, tehnică şi umană — s-au transformat în componente esenţiale ale mersului înainte al societăţii, fiind văzute într-o inseparabilă şi densă legătură, într-o perspectivă care le conferă o permanentă şi programatică actualitate. Crearea unui organism unitar ce asigură valorificarea deplină a potenţialului de creaţie de care dispune ţara noastră, Consiliul Naţional al Ştiinţei şi învăţămîntului, desemnarea, în funcţia de preşedinte al său, a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, reprezintă chezăşia sigură a înfăptuirii, la nivelul celor mai înalte exigenţe, a sarcinilor ce revin acestui important domeniu de activitate. Ne facem o datorie de onoare de a exprima încă o dată, în numele miilor de educatori comunişti din Dolj, omagiul fierbinte tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, pentru contribuţiile excepţionale în conducerea şi îndrumarea nemijlocită, elaborarea şi înfăptuirea exemplară a politicii partidului de dezvoltare multilaterală a societăţii socialiste. Totodată, exprimăm aleasa gratitudine tovarăşei Elena Ceauşescu, savant de renume mondial, pentru contribuţia valoroasă, inestimabilă la dezvoltarea şi modernizarea fără precedent a ştiinţei şi învăţămîntului în ţara noastră. Un ecou profund în conştiinţele oamenilor şcolii doljene l-au avut ideile şi aprecierile din cuvîntarea tovarăşei Elena Ceauşescu la încheierea lucrărilor Congresului ştiinţei şi învăţămîntului. Un imperativ esenţial este acela că „trebuie să folosim mai bine condiţiile create învăţămîntului, pentru ca el să-şi poată îndeplini, cu rezultate tot mai bune, marile sarcini ce îi revin, să ţină în permanenţă pasul cu schimbările determinate de desfăşurarea revoluţiei tehnico-ştiinţifice din ţara noastră“. Gheorghe Călbureanu inspector general al Inspectoratului şcolar judeţean Dolj (Continuare în pag. 2) !V»• !