Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2004 (Anul 16, nr. 4521-4544)

2004-12-04 / nr. 4522

Păpușarii lucrează în culise. Nu știm, niciodată, cine sunt și nici cum arată. Ei pot fi bărbați ori femei, tineri sau vârstnici, blonzi ori bruneți. Prezența și înfățișarea lor rămân o enigmă. Până într-un anumit moment, sfârșit de spectacol, într-un astfel de mod "muncesc" și francmasonii. De fiecare dată după perdea. Am aflat, într-un anumit context, că prima încercare de tipărire a unui ziar în limba română a fost un proiect francmason. Aveam impresia, la acea dată, că am redescoperit America: înflăcărarea de moment a pălit în fața recentului Atlas masonic, apărut sub semnătura istoricului Emilian Dobrescu. Ceea ce am citit în această carte nu mi-a fost deloc pe plac: Ferdinand, moștenitorul Editorial Păpușarii istoriei tronului austro-ungar, asasinat la Sarajevo, în 1914, fusese condamnat la moarte de un tribunal masonic încă din 1912; primul război mondial a fost un experiment masonic. Francmasoneria a fost cea care a tras sforile istoriei și în România. Ea l-a îndepărtat de la putere pe Cuza și tot ea l-a ridicat pe tron pe Carol I, reprezentantul unei dinastii francmasonice prestigioase. Și tot francmasoneria a înfăptuit unirea Principatelor Române. Nici cultura nației n-a fost de sorginte românească. Societatea "Junimea" a fost un centru masonic. Aflăm, de asemenea, că și iluștrii noștri înaintași s-au numit masoni: frații Golescu, Vasile Alecsandri, Ion Ghica, Costache Negruzzi, Costachi Negri, Alecu Russo, Mihail Kogălniceanu, Ion Heliade Rădulescu, Grigore Alexandrescu, Nicolae Bălcescu, C.A. Rosetti, Cristian Tell, generalul Gheorghe Maieru, colonelul Ion Câmpineanu, Spiru Haret, Nicolae Ipescu, Nicolae Titulescu. Lista este prea lungă pentru a fi purtată până la capăt. Concluzia dicționarului este evidentă: toate faptele mărețe ale românilor de la sfârșitul secolului al XIX- lea și începutul celui de-al XX-lea au fost săvârșite de către masoni. Este firesc să ne cunoaștem adevărata istorie, nu cum a fost trunchiată sau fardată într-o anumită perioadă. Dar, dacă cu adevărat francmasoneria a înfăptuit totul în țara noastră, atunci unde ne-a fost spiritul românesc de dreptate, libertate, adevăr și afirmare de care facem atâta caz? Oare tot ce am învățat în școli a însemnat minciună?... IOAN DAVID Opoziția a câștigat în Ucraina, alegerile se repetă Euro, sub 38.000 de lei Piața valutară internă își menține preferința pentru moneda națională Leul continuă să se întărească în raport cu cele două valute de referință, iar cursurile BNR arată un nivel al euro sub cotația din august 2003 și o rată de schimb a dolarului apropiată de cotațiile din aprilie 2001. Piața valutară internă își menține preferința pentru moneda națională, iar cotațiile euro și dolarului au coborât dramatic față de ședința precedentă. Banca Națională a anunțat un curs de referință de 37.560 lei/euro, cu 804 lei sub cel valabil ieri. Pentru moneda americană, BNR a calculat un raport de schimb de 28.274 lei, nivel în coborâre cu 538 de unități. Alunecarea euro cu ușurință sub pragul de 38.000 de lei poate fi explicată și prin faptul că pe piețele internaționale moneda europeană își continuă trendul descendent în raport cu dolarul. (M.F.) CURSUL VALUTAR H 37.560 lei 1128.2741« Atentate la Bagdad Demisie la ONU "Și nu uita când ești voios"...