Renaşterea Bănăţeană, iunie 2008 (Anul 20, nr. 5591-5615)

2008-06-11 / nr. 5599

Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5599 - miercuri, 11 iunie 2008 - 16 pagini - 1 leu BIBANATEANA Poveste expirată Seria capturilor de țigări netimbrate și fără acte de proveniență a continuat ieri, când polițiștii din Deta au confiscat 7.400 de pachete "Atlanta", în valoare de ca 2.200 de euro. Tutunul se afla într-un Opel *ectra oprit pentru control între localitățile Deta și Voiteg. Șoferul mașinii - Alin Ioan V., de 26 de ani, din județul Olt - a declarat agenților că a găsit țigările abandonate pe marginea drumului, la ieșirea din Moravița. Cum povestea este deja expirată, polițiștii l-au amendat pe oltean și i-au confiscat marfa de contrabandă. (G.T.) Membri ai Comisiei pentru mediu și agricultură din Parlamentul Regional al landului Saxonia se află, de astăzi și până la finele săptămânii, în țara noastră, pentru a se informa cu privire la protecția mediului și la problemele din agricultură. Astăzi, oaspeții germani se întâlnesc membrii Clubului Economic German, cu cei din Deutschsprachiger Agrarverband" (o asociație a fermierilor vorbitori de limbă germană), precum și cu cei din Rotary Club 1 Timișoara. Mâine, delegația va vizita, împreună cu primarul Gheorghe Ciuhandu, Piața de Gros, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului și Școala Agricolă din Voiteg. Vineri, membrii comisiei vor vizita Porțile de Fier, după care se vor îndrepta spre Sibiu. (S.F.) Gata de serbare Școala cu Clasele I ■ VIII și grădinița din comuna Parța sunt pregătite pentru serbările de sfârșit de an școlar. Lucrările de renovare a celor trei corpuri de clădire în care funcționează instituțiile de învățământ, începute în luna octombrie a anului trecut, au fost finalizate. Clădirile au fost izolate, tencuite, mobilierul a fost schimbat și în prezent nu își mai arată vârsta, două dintre ele fiind construite la sfârșitul secolului XIX și cea de-a treia în 1960. Conform directorului școlii, Daniel Drăgan (foto), banii cheltuiți au venit de la inspectorat (100.000 de lei) și de la primărie (180.000 de lei). Astăzi, cei 185 de elevi vor participa la serbare, unde, ca în fiecare an, cei mai merituoși vor primi diplome. Mâine, cei mai mici dintre copii, cei 72 de preșcolari de la grădinița din Parța, se vor bucura de o serbare, mulți dintre ei pregătindu-se ca, din toamnă, să meargă în clasa întâi. (C.R.) www renastereajo1 Sute de timișoreni ’’sacrificați” pentru 300 de lei [Avocații pakistanezi au ieșit în stradă Pagina 16 Gură de oxigen pentru parcuri Executivul a decis, prin completarea unei ordonanțe, să interzică schimbarea destinației terenurilor pe care, prin documentațiile de urbanism, există spații verzi, grădini zoologice sau botanice sau parcuri dendrologice, indiferent de regimul lor juridic, a informat, ieri, Ministerul Mediului, întrun comunicat al Ministerului Mediului și Dezvoltării Durabile (MMDD) se precizează că amendamentele aduse ordonanței de urgență care reglementează protecția mediului în România sunt menite să stopeze speculațiile imobiliare cu terenurile grădinilor sau parcurilor de acest fel. "Sperăm ca prin promovarea acestor amendamente să punem punct speculațiilor imobiliare dezvoltate în jurul terenurilor amenajate ca grădini zoologice, a căror destinație nu mai poate fi schimbată acum decât în cazul transformării grădinilor zoologice în grădini botanice sau spații verzi", susține Lucia Ana Varga, secretar de stat în MMDD, citată în comunicat. Schimbarea destinației acestor terenuri devine, după ultimele modificări ale actului normativ, infracțiune. (MEDIAFAX)