Renaşterea Bănăţeană, iunie 2009 (Anul 21, nr. 5897-5921)

2009-06-11 / nr. 5905

RI BANAȚEANA \Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5905 - joi, 11 iunie 2009 - 16 pagini - 1 leu Secetă de locuri de muncă Viitorul nu arată prea bine pentru șomerii care se gândeau că în lunile următoare vor reuși să-și găsească un loc de muncă. Companiile din regiunea de vest a țării au anunțat că nu mai au nevoie de forță de muncă pentru al treilea trimestru al acestui an, conform unui studiu realizat de compania Manpower. Deși, compartiv cu celelalte opt regiuni ale țării care au fost analizate, restul stă cel mai bine, previziunile de angajare crescând cu 25 la sută față de trimestrul trecut, a rămas totuși pe minus (2 la sută) față de aceeași perioadă a anului trecut. Cel mai mare declin raportat față de aceeași perioadă a anului anterior este anunțat de către angajatorii din regiunea Nord-Vest, unde statisticile prezintă o scădere de 39 de procente. La nivel național, 64 la sută dintre angajatorii români estimează că nu vor mai face angajări în următoarele trei luni ale anului. Și totuși, există încă domenii în care se caută forță de muncă și în perioada următoare, însă acolo unde vara se lucrează la capacitate maximă. Angajatorii din construcții sunt cei care caută cel mai mult mână de lucru, ei dorind să angajeze cu trei la sută mai dți oameni decât au vrut să o facă în prima jumătate a anului. De asemenea, angajatorii din sectorul hoteluri și restaurante doresc să-și mărească numărul angajaților cu doi la sută, pentru sezonul de vară. Un trend ascendent se înregistrează și în sectoarele finanțe, asigurări, servicii imobiliare și servicii de afaceri, cu o intenție de angajare de unu la sută. (O.H.) www .renașterea .ro Prefectura e datoare vândută Dacă nu plătește, reprezentanta guvernului în teritoriu ar putea fi executată silit Vijeliile revin în mare forță! Codul galben de ploi și vijelii a fost instituit, ieri, și în județul Timiș. Meteorologii au avertizat că până mâine dupăamiază este posibil ca vremea rea să cuprindă jumătate din teritoriul țării. Instabilitatea atmosferică va fi accentuată în Banat, Crișana, Maramureș, Transilvania, nordul Moldovei și cea mai mare parte a Olteniei; în plus, izolat, este posibil ca pe alocuri să se înregistreze căderi de grindină. Cantitățile de precipitații prognozate în județul Timiș nu pun însă probleme din punct de vedere hidrologic, susțin specialiștii Direcției Apelor Banat. "Conform atenționării meteorologice, ploile nu vor depăși 20- 30 de litri pe metru pătrat, ceea ce nu va determina creșteri spectaculoase de nivel ale râurilor", ne-a declarat, Gabriel Munteanu, șeful Serviciului dispecerat și apărare împotriva inundațiilor din cadrul Direcției Apelor Banat. (D.l.)