Renaşterea Bănăţeană, mai 2011 (Anul 23, nr. 6481-6506)

2011-05-04 / nr. 6483

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6483 - miercuri, 4 mai 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Spitalul Județean s-a înscris în clasa I Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara a depus, ieri, dosarul pentru reclasificare la Direcția de Sănătate Publică. Managementul unității sanitare speră ca, până la sfârșitul acestui an, aceasta să fie încadrată în categoria I, cu nivel de competență foarte înalt. Spitalele care vor face parte din această clasă sunt caracterizate de reprezentanții ministerului de resort ca fiind unități care asigură asistența medicală la nivel regional, deservind populația județului din aria sa administrativ-teritorială, precum și alte județe, cu cel mai înalt nivel de dotare și încadrare cu resurse umane și care asigură furnizarea serviciilor medicale cu grad de complexitate foarte înalt". Județeanui mai are însă câțiva pași de făcut pentru ca reclasificarea să fie aprobe " Continuare în pagina 4 www .renașterea.ro Fosta vilă a lui Ceaușescu a ajuns hotelul nimănui Cu tencuiala coșcovită sub motivul unei renovări care nu se mai întâmplă de opt ani, fosta "casă a lui Ceaușescu" din Timișoara pare încremenită în timp și uitată de oameni. Situată într-un loc ultracentral, bucurându-se de un generos spațiu verde de jur-împrejur, fosta Vilă Internațional, cum se numea până în 2003, ar fi trebuit să devină hotel de cinci stele, dar, din păcate, este unul dintre parteneriatele public-private ale Consiliului Județean Timiș care nu a avut nici un drum de succes. Nici celelalte societăți comerciale unde administrația județeană are statutul de acționar nu aduc prea mult profit. O comisie numită de consilierii județeni cu peste un an în urmă a analizat situația și a ajuns la concluzia că ar fi mult mai profitabil ca acțiunile să fie vândute, iar banii să fie folosiți în scopuri cu adevărat stringente. Deocamdată, însă, nu se întâmplă nimic concret. Continuare în pagina 2 Cine și cât controlează în economia românească în România, în anul 2009, au fost identificate 4.696 de grupuri rezidente și 15.258 de grupuri de întreprinderi multinaționale (33 controlate din interior, respectiv 15.225 controlate din străinătate). Majoritatea grupurilor de întreprinderi rezidente sunt constituite din două sau trei firme. în anul 2009, 24 la sută din grupurile de întreprinderi identificate în România erau rezidente, iar 89 la sută dintre acestea aveau două sau trei firme. Cea mai mare parte a grupurilor de întreprinderi din România își desfășoară activitatea în comerț, industria prelucrătoare sau construcții. în anul 2009, cel mai mare procent de grupuri de întreprinderi au fost identificate în comerțul cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor (21 la sută), industria prelucrătoare (18 la sută), construcții (14 la sută). Noul Cod al muncii a făcut primele victime în Timiș O dată cu intrarea în vigoare a noului Cod al muncii, munca la negru se pedepsește cu închisoarea. In Timiș, inspectorii Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) au început, de luni, controalele vizând respectarea angajărilor cu forme legale, de către angajatori. Ileana Tomoiagă, inspector șef-adjunct al ITM Timiș, a declarat că au fost date deja șase amenzi, pentru tot atâtea companii în care s-au descoperit angajați fără forme legale. "Am descoperit angajatori care practică muncă fără forme legale. Am dat prima amendă, în valoare de 10.000 de lei, pentru o singură persoană găsită fără contract individual de muncă. Este vorba de un patron cu mai mulți salariați care nu avea contract pentru unul dintre distribuitorii săi de marfă. Până acum, amenda pentru o contravenție de acest fel era între 3.000 - 4.000 de lei, iar de la 1 mai poate ajunge la 20.000 de lei", a spus Ileana Tomoioagă. în primele două zile ale acestei săptămâni, inspectorii ITM au "vizitat" 14 companii din domeniul construcțiilor, al exploatărilor forestiere și din comerț. Controalele vor continua toată luna. OFELIA HERGHELEGIU Titlurile zilei Prima Casă 4" nu dezgheață prețurile apartamentelor Pagina Itinerar cu ruine, legende, nostalgie și iluzii Pagina Biserica din Kuttl, iluminată cu "Sfânta Sofia" din Istanbul ...■ ■* Wmmini» farctlu Pagina 3 tw Licitație pentru Bastion Pagina