Renaşterea Bănăţeană, iunie 2011 (Anul 23, nr. 6507-6530)

2011-06-11 / nr. 6516

□BANAȚEANAIDirector onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6516 - sâmbătă, 11 iunie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Creștinătatea sărbătorește Rusaliile Rusaliile sau Duminica Cincizecimii, numită în popor Duminica mare, este sărbătoarea pogorârii Sfântului Duh peste Sfinții Apostoli. Sfânta Scriptură spune că Duhul Sfânt, parte a Sfintei Treimi, s-a pogorât asupra Sfinților Apostoli, care au primit, astfel, harul propovăduirii Evangheliei în lume. Noul Testament arată că Pogorârea Duhului Sfânt ar fi avut loc de rusaliile evreiești, la 50 de zile de la învierea lui Isus din Nazaret. Duminica Cincizecimii e, totodată, sărbătoarea întemeierii bisericii creștine, deoarece în această zi, în urma cuvântării însuflețite a Sfântului Apostol Petru, s-au convertit la creștinism circa 3.000 de suflete, care au alcătuit prima comunitate creștină din Ierusalim, nucleul bisericii de mai târziu. Rusalile se sărbătoresc, în România, mai multe zile. Continuare în pagina 5 Gâlceava politică distruge unele administrații locale în mai multe comune din județul Timiș, consiliile locale sunt nefuncționale din cauza neînțelegerilor dintre aleșii comunității Comuna timișeană Criciova a ajuns celebră în județul Timiș, deținând recordul pentru cele mai multe neînțelegeri între aleșii locali, care s-au soldat, adesea, cu demisii din funcții; în trei ani, localitatea a schimbat un viceprimar, un primar și două consilii locale, ajungând, în prezent, să nu mai aibă nici un astfel de organ reprezentativ al comunității locale. Astăzi, comuna este administrată doar de un primar și un secretar. Totul a început la o săptămână după alegerile din 2008, când mai mult de jumătate din cei 11 membri ai consiliului local de atunci și-au dat demisia: în urma dizolvării consiliului, a fost nevoie să fie organizate din nou alegeri, pentru înființarea altuia. Anul trecut, primarul PSD Ioan Viorel Petrovici, ales în 2008, a fost eliberat din funcție, pentru o condamnare penală. Fostul edil s-a ales cu o pedeapsă de doi ani de închisoare cu suspendare, fiind acuzat de abuz în serviciu în legătură cu tăierea ilegală a unor arbori. Au fost organizate din nou alegeri, pentru un alt primar. Cel care a câștigat votul majorității electoratului este preotul de origine ucraineană, Petru Roșoca, susținut de PD-L. Continuare în pagina 4 Se schimbă vremea Temperaturi ceva mai coborâte, ploi și descărcări electrice - aceasta este prognoza anticipată de meteorologi pentru acest weekend. Conform datelor meteo, bănățenii vor avea parte, în aceste zile, de fluctuații ale vremii. Atât în Banatul de șes, cât și în cel montan, maximele de astăzi nu vor depăși 25 de grade Celsius, noaptea coborând până la 13 grade. Spre seară, cerul se va înnora, iar peste noapte este posibil să cadă ploi. Mâine, șansele de precipitații cresc, iar pe alocuri se anunță episoade de furtună, cu descărcări electrice, în special spre seară. Termometrele vor indica valori cu 2-3 grade mai scăzute decât astăzi. Vremea rămâne schimbătoare și săptămâna viitoare. Temperaturile se situează în jurul aceleași valori, atât ziua cât și noaptea. Răzleț, soarele va fi acoperit de nori aducători de ploaie. (G.l.) înapoi la țară! Măsurile de stimulare a agriculturii și a satului românesc încurajează întoarcerea în spațiul rural Implementarea Programului Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) va spori calitatea vieții în mediul rural. Alocarea financiară din cadrul acestui program european este de circa zece miliarde de euro, pentru perioada 2007-2013. La nivel național, au fost selectate, până acum, proiecte în valoare de 4,2 miliarde de euro, ponderea celor din județul Timiș fiind de șase la sută. Acest program cuprinde o serie de măsuri, cele mai de interes fiind următoarele: Măsura 121 (înființare și modernizare de ferme); Măsura 123 (industrie alimentară); Măsura 141 (ferme de semi-subzistență); Măsura 312 (investiții în activități nonagricole) și Măsura 322 (infrastructura rurală). JímmmmmmumÁ Titlurile zilei Artistul Ștefan Popa Popa'S* a fost distins cu premiul Mediterranea 2011 S-au stabilit capitalele noilor județe Medicii de familie renunță la protest Măguri, un sat cu romi tot mai europeni www .renaștereajo Următorul număr al ziarului va apărea marți, 14 iunie Pagina 3