Renaşterea Bănăţeană, august 2011 (Anul 23, nr. 6558-6582)

2011-08-05 / nr. 6562

GIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6562 - vineri, 5 august 2011 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 1,5 lei Ministrul sănătății, Cseke Attila, a demisionat Ministrul sănătății, Cseke Attila, a anunțat, ieri, că demisionează din funcție, nemulțumit de banii primiți de MS la rectificarea bugetară, care s-a discutat fără a i se cere punctul de vedere, și a precizat că în mandatul său a avut mai multe dispute cu reprezentanți ai Ministerului Finanțelor. Liderul UDMR, Kelemen Hunor, a declarat că regretă demisia lui Cseke Attila, îl înțelege pe acesta și îi mulțumește pentru efortul depus, precizând că Uniunea va numi un nou ministru al sănătății în următoarele 15 zile. Cseke Attila va mai ocupa încă maximum 15 zile funcția de ministru al sănătății, interval în care premierul Emil Boc va înainta prezentelui Traian Băsescu o propunere pentru această funcție, informează guvernul. "Demisia ministrului Cseke Attila a fost depusă azi (n.r. ieri) la cabinetul primuluiministru. Continuare în pagina 3 învățământul românesc rămâne fără persoane calificate ■ La concursul pentru suplinitori organizat iori, pentru cele 1.800 de posturi și fracțiuni de posturi puse la dispoziția cadrelor didactice, s-au prezentat 423 de candidați ■ Zece la sută dintre aceștia s-au retras după o oră "Peste 420 de candidați au fost înscriși la concursul de suplinitori din Timiș, organizat sori de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului", ne-a declarat Francisc Halasz, inspector general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Timiș. Concursul a avut loc în cele trei centre constituite la nivel județean, subiectele fiind elaborate de Ministerul Educației, la nivel național, întrucât Ministerul Educației a modificat structura concursului înlocuind proba orală cu una scrisă, în toate sălile în care s-a susținut examenul s-au montat camere de supraveghere. Continuare în pagina 5 ~~~~ Curtea de Conturi pârjolește primăriile timișene După ce, ani buni la rândul, Curtea de Conturi din Timișoara desfășura activități de control pe la instituții publice din an în Paști, mai nou, s-a pus pe dat amenzi cu nemiluita, în special primăriilor, căutându-le nod în papură pentru a mai strânge bani în vistieria golită de guvernanți. De exemplu, au fost amendate toate administrațiile publice locale din Timiș care au vândut, pe Legea 112, terenurile aferente clădirilor, în suprafață mai mare de 250 de metri pătrați. Aceasta, deși actul normativ nu delimita precis suprafața care poate fi vândută. Una dintre primăriile amendate este cea din Mașloc, căreia i s-a interzis, astfel, dreptul de a mai putea înstrăina un alt imobil conform Legii 112, până la clarificarea juridică a situației. Un alt exemplu de amenzi date de curte, la limita legalității, îl constituie nerecuperarea debitelor cauzate de neplata amenzilor de circulație. Continuare în pagina 3 Consilierii județeni sunt fermi, vor referendum Ședința în plen a Consiliului Județean Timiș de ieri a consfințit, pentru început, încetarea mandatului consilierului (fost PD-L) Traian Stancu. Deocamdată, nu se știe cine va fi înlocuitorul acestuia, întrucât următorul pe listă era, în 2008, Tiberiu Lelescu, care nu dorește să (re)devină consilier județean. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Jimbolia sărbătorește trei zile la rând Polițiștii de frontieră de la Moravița au dat examen la căminul cultural Liturghia din spatele porții de fotbal I www .renașterea .ro] CURSUL VALUTAR 4,2236 lei 2,9716 lei PJBÍ 158,9593 lei/gram LuJlKU: