Renaşterea Bănăţeană, mai 2012 (Anul 24, nr. 6783-6808)

2012-05-04 / nr. 6785

Nr. 6785 - vineri, 4 mai 2012-16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite -1,5 lei Dascălii nu mai sunt interesați de titularizare "Anul acesta, în județul Timiș, cadrele didactice nu s-au arătat foarte interesate pentru a se înscrie la examenul de titularizare, comparativ cu anul trecut", a declarat Francisc Halasz, inspector generaladjunct al Inspectoratului Școlar Județean Timiș, "în județ sunt 2.080 de posturi și fracțiuni didactice disponibile și s-au înscris pentru a participa la examenul de titularizare doar 1.400 de profesori, educatori și învățători. Până în data de 8 iunie vor avea loc probele practice și inspecțiile speciale la clasă, prilej cu care candidații vor fi verificați dacă au abilitățile necesare să preia. în funcție de rezultatele raportului întocmit de comisia de evaluare, candidatul va afla dacă va participa sau nu la examenul scris din 2 august. Concurenții care iau minimum nota șapte la probele orale și practice vor susține examenul final. a Continuare în pagina 10 După câteva tentative eșuate lamentabil Aleșii timișorenilor s-au mai opintit o dată pentru parcările subterane Constructorul vine cu banii, municipalitatea cu amplasamentele, profitul viitor se-mparte frățește și-ntr-un an și ceva șoferii timișoreni nu vor avea decât să aleagă între cele 8.000 de locuri de parcare subterane din buricul târgului. Acesta este scenariul în care rolul principal îl au mult-comentatele parcări din zona centrală a orașului, a căror construire a fost, în sfârșit, aprobată de aleșii locali. La spartul târgului și al mandatului, dar într-o remarcabilă unanimitate, consilierii au dat undă verde proiectului de hotărâre ce prevede asocierea cu două firme - Kronvest Investment Group Brașov și austriecii de la Mandelbaum Graz - care vor demara lucrările. Continuare în pagina 7 "Țările" din comune atrag milioane de euro Asocierea cetățenilor cu autoritățile locale și structurile private este răsplătită cu finanțări nerambursabile consistente La nivel național sunt constituite 81 de grupuri locale de acțiune, zece dintre acestea funcționând în Regiunea Vest. Probabil că multora nu le spune mare lucru inițiativa constituirii unui grup local de acțiune, care, tehnic definit, este un parteneriat public-privat, constituit într-un teritoriu rural omogen și care implementează o strategie integrată pentru dezvoltarea teritoriului. Comunitățile care au astfel de organizații nu au decât de câștigat. De ce? în primul rând, este preferabilă elaborarea unei strategii de jos în sus, adică pornind de la cetățeni și nevoile lor. Constituirea și funcționarea grupurilor este, de altfel, sprijinită cu finanțări europene nerambursabile. în al doilea rând, utilitatea acestor organizații rezidă în fondurile nerambursabile extrem de consistente, la care au acces cu prioritate. Continuare în pagina 10 Bani nerambursabili pentru grupurile de producători Agricultorii pot primi bani nerambursabili, prin intermediul măsurii 142 din cadrul Programului Național pentru Dezvoltare Rurală, dacă devin membri ai unui grup de producători. Sprijinul financiar se calculează anual, în funcție de valoarea producției comercializate, astfel că în primul și al doilea an grupul poate aconta câte 100.000 de euro, iar în următorii trei ani, plafoanele maxime ale ajutorului nerambursabil sunt de 80.000, 60.000, respectiv 50.000 de euro. Continuare în pagina 10 Titlurile zilei "Deta are nevoie de un primar cu o puternică susținere politică" Cea mai bogată fermieră din Coșteiu de Sus Velcea, nevoit să improvizeze www .renașterea jd în loc să-și măsoare glicemia, s-a ales cu o.. plimbare