Renaşterea Bănăţeană, iunie 2012 (Anul 24, nr. 6809-6833)

2012-06-10 / nr. 6816

Nr. 6816 - luni, 11 iunie 2012 - 16 pagini - 1,5 lei Nicolae Robu este noul primar al Timișoarei Titu Bojin , favorit la președinția Consiliului Județean Timiș Nicolae Robu, candidatul USL la Primăria Timișoarei, a câștigat alegerile de ieri, potrivit exit pollului realizat la ieșirea de la urne. Robu a fost votat de 51,6 la sută din timișoreni, pe locurile următoare situându-se Adrian Orza - (Uniunea pentru Timiș), cu 22,3 ută și Gheorghe Nodiți(PD-L), cu 9,1 la sută. Potrivit aceluiași exitpoll, USL a câștigat alegerile în Timișoara cu 51,9 la sută, formațiunea fiind urmată de PD-L, cu 14,7 la sută, Uniunea pentru Timiș, cu 12,3 la sută și PP-DD, cu 7,7 la sută. Cu toate că a fost operat recent pe inimă, Robu a ținut să trăiască emoția aflării rezultatelor preliminare la sediul PNL Timiș, înțesat de persoane care simt că acolo este unul dintre cele două locuri de unde se va da ora exactă în politica timișeană. Vizibil emoționat, Nicolae Robu a făcut declarații prudente: "Mă bucur, dar trebuie să avem în vedere că este vorba de exit-poll. Trebuie să ptăm rezultatele oficiale dar, până atunci, vreau să le mulțumesc tuturor timișorenilor care au optat pentru schimbarea în bine propusă de mine și de USL. Vreau să le mulțumesc tuturor pentru încrederea acordată. Sigur, nu se mai poate schimba ceva, însă mie nu-mi place să mă hazardez. Să așteptăm până mâine (azi ex.), când se vor comunica rezultatele oficiale". Robu a stat alături de Titu Bojin, candidatul USL la președinția Consiliului Județean Timiș, care s-a bucurat, la rându-i, pentru victoria liberalului: "Trebuie să fim corecți și să spunem că cei care au câștigat astăzi sunt timișorenii și timișenii care au făcut această schimbare. Așteptăm rezultatele numărătorii voturilor și sper să avem același rezultat bun și la Consiliul Județean Timiș". Potrivit unor surse care au realizat exit-poll-ul în Timișoara, Bojin avea o diferență confortabilă față de Constantin Ostaficiuc, aproape de cea avută de Robu în detrimentul lui Orza, în localitățile din județ nu s-au realizat exit poll-uri pentru a avea o imagine completă a rezultatelor la Consiliul Județean Timiș. silvii Florescu Foto: ADRIAN PÎCLIȘAN Detain în paginile .1-4 Postul Sfinților Apostoli Petru și Pavel o perioadă de viață mai cumpătată, fără mâncare "de dulce",dar cu ceasuri petrecute în rugăciune, cu milostenie și fapte bune. Aceasta îi așteaptă pe credincioșii ortodocși, începând de astăzi, când intrăm în Postul Sfinților Apostoli Petru și Pavel sau al Sânpetrului, care precede praznicul din 29 iunie. Spre deosebire de celelalte posturi, care se extind de-a lungul unui număr fix de zile, acesta are o durată variabilă de la an la an, fiind legat de data serbării Paștilor. Postul începe în lunea de după Duminica Tuturor Sfinților și ține până în ziua de 29 iunie, inclusiv. Dacă praznicul cade miercurea sau vinerea, se face dezlegare numai la pește și untdelemn. Despre vechimea acestui post există mărturii încă din veacul al IV-lea, când Sfinții Părinți îl numeau postul de vară sau al Cincizecimii. Ținut inițial numai în lumea călugărilor, acest răstimp al reculegerii și restricțiilor alimentare dedicat celor doi apostoli s-a extins mai apoi și la credincioșii din lume. Continuare în pagina 4 Azi începe bacalaureatul 6.497 de absolvenți timișeni de liceu vor susține începând de astăzi examenele de bacalaureat. Din totalul candidaților, 5.000 au absolvit liceul în acest an, ceilalți fiind tineri care au terminat în anii trecuți. în județul Timiș au fost constituite 21 de centre de examinare pentru probele scrise și șapte centre de evaluare, unde se vor corecta lucrările. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei 11 Pagina 71 i ° știm jp Locul unde lumea se desparte de toate fandoselile ! www .renașterea .ro CURSUL VALUTAR 3,5734 lei 4,4610 lei 181,3373 lei/gram