Renaşterea Bănăţeană, iunie 2013 (Anul 25, nr. 7111-7134)

2013-06-10 / nr. 7118

BANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7118 - luni, 10 iunie 2013 - 16 pagini - 2 lei Astăzi începe bacalaureatul Elevii de liceu din județul Timiș intră astăzi în febra examenelor de bacalaureat, care încep cu proba orală la limba și literatura română. Prima probă, cea de evaluare a competențelor lingvistice în limba română, se va încheia în 12 iunie, în perioada 12-14 iunie va avea loc proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, urmată de proba de evaluare a competențelor digitale, ce se va desfășura în intervalul 17-21 iunie. în perioada 25- 28 iunie, elevii vor susține proba de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională. Probele scrise de la bacalaureat se vor desfășura în luna iulie. Astfel, în 1 iulie se va da examenul la limba și literatura română și în 2 iulie la limba și literatura maternă. Examinările vor continua în 3 iulie cu proba obligatorie a profilului și în 5 iulie cu proba la alegerea profilului și specializării . consumare in pagina 4 Slujbe să fie, dar să știm și noi! Angajatorii timișeni nu respectă legea care îi obligă să anunțe posturile libere la Agenția județeană de ocupare a forței de muncă Județ cu o rată a șomajului la care alții privesc cu jind, Timișul nu duce lipsă de locuri de muncă. Cel puțin așa reiese din scriptele Agenției județene pentru ocuparea forței de muncă, instuție care, nu mai departe de săptămâna trecută, anunța că peste 500 de slujbe sunt vacante la Timișoara și în împrejurimi. Absolvenți de învățământ superior cu și fără licență, absolvenți de liceu teoretic sau cu studii medii de specialitate, cu școală profesională la bază sau doar cu cea a... vieții, la care au mai adăugat, de bine, de rău, și niște clase primare, șomerii timișeni nu se pot plânge, spun cei de la AJOFM Timiș, de oferta de pe piața locală a muncii. Ba chiar, sunt siguri reprezentanții instituției, joburile sunt ele și mai multe, dar angajatorii cam trag chiulul când vine vorba să le anunțe, așa cum au datoria legală, și celor de la agenție. Continuare în pagina 3 www .renașterea.ro Telenovela Autostrăzii Vestului continuă La începutul acestei luni, lungimea tronsoanelor de autostradă deschise circulației în țara noastră a atins aproape incredibila cotă de 546 de kilometri, adică o lungime aproape egală cu cea dintre Timișoara și București. Cel mai recent tronson dat în circulație aparține Autostrăzii Vestului: lotul Deva-Simeria,cu "impresionanta" lungime de 17,5 kilometri, inaugurat în prezența ministrului Dan Șova, aproape simultan cu anunțarea îndelung așteptatelor rezultate ale licitațiilor organizate pentru atribuirea celor trei loturi restante din tronsonul Lugoj-Deva. Continuare în pagina 3 Finanțarea publică a camerelor agricole ba e legală, ba ilegală După ce, sub guvernarea Boc, legea camerelor agricole a fost schimonosită după chipul și asemănarea politicienilor care voiau cu orice preț să transforme aceste entități în simple structuri de partid, stăpânirea instalată cu Ponta în frunte, anul trecut, a mimat aproape convingător preocuparea pentru constituirea unor camere cu și pentru agricultori. Chiar a prevăzut, anul trecut, sumele necesare organizării structurilor de conducere ale camerelor agricole, la nivel județean, dar în cele din urmă a amânat scrutinul pentru acest an. Dar iată că suntem aproape de jumătatea anului și încă nu avem un termen pentru organizarea alegerilor. Mai mult, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) spune curat că nu va contribui nici măcar cu un sfanț la finanțarea alegerilor pentru sistemul cameral agricol; "în prezent, camerele agricole au statut de interes public, fără a fi menționat și statutul de utilitate publică", afirmă ministerul. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Pagina Spațiile pentru birouri valorează milioane de euro Pagina în pași de zumba, împotriva unei maladii Pagina 5 înscrierile la "Rabla 2013" încep azi Pagina 6 La Timișoara continuă testarea gratuită a alunițelor ii