Renaşterea Bănăţeană, iunie 2014 (Anul 26, nr. 7414-7437)

2014-06-11 / nr. 7421

OBĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 1421 - miercuri, 11 iunie 2014 -16 pagini - 2 lei Primul candidat eliminat de la bacalaureat Vădit emoționați, absolvenții clasei a XII-a din promoția actuală și din cele anterioare s-au prezentat ieri la prima probă a examenului de bacalaureat, cea de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română. La Timișoara, un candidat a fost prins cu un telefon mobil asupra lui. Tânărul a fost imediat eliminat din examen și, potrivit legislației în vigoare, el nu va mai avea voie să participe la următoarele două sesiuni de bacalaureat. Mulți dintre elevii care au susținut ieri proba orală la limba română au spus că subiectele au fost ușoare. La Colegiul Național "Ana Aslan", 34 de absolvenți au fost prezenți la examinarea orală. Adriana Sopon, directoarea colegiului, a amenajat două săli pentru candidați - una pentru evaluare și una pentru bagaje. "Am căutat un spațiu retras, pentru ca elevii să se poată concentra", a precizat directoarea instituției de învățământ. De asemenea, în fața celor două săli, conducerea școlii a montat un panou pe care scria "Examen de bacalaureat -2014". Continuare în pagina 4 I www.renasterea.ro] în câțiva ani, Timișoara nu va mai avea garaje între blocuri Conform estimărilor făcute de municipalitatea timișoreană, urbea de pe Bega deține un record printre orașele de mărime asemănătoare: avem cele mai multe garaje. Construite printre blocuri, de-a lungul a peste 20 de ani, garajele au fost, și ele, un simbol al bunăstării și siguranței. Cel care are garaj își știe autoturismul la adăpost de intemperii și intenții rele, iar dacă poziția este una centrală, îl poate închiria. De asemenea, pe piața imobiliară valoarea apartamentelor era sporită de existența garajelor. Se pare, însă, că zilele acestor construcții - de cele mai multe ori urâte foc - din tablă sau blocuri de beton sunt numărate, pentru că primăria are de gând să le desființeze, rând pe rând, pe măsură ce domeniul public pe care îl ocupă acestea va primi o altă destinație. Continuare în pagina 3 începe ofensiva împotriva țânțarilor în orice parte a orașului ar locui, timișorenii se plâng că țânțarii și alte insecte dăunătoare îi agasează, intrând în case cu roiurile. Ploile de la începutul lunii și căldura din ultimele zile au favorizat înmulțirea insectelor, astfel că Primăria Timișoara a anunțat că va relua, începând de astăzi, aplicarea tratamentelor fitosanitare la sol în parcurile și spațiile verzi ale orașului, prin aplicarea de substanțe avizate de Ministerul Sănătății, care nu pun în pericol populația și animalele. Cetățenii sunt atenționați să-și curețe gospodăriile și să combată insectele și alți dăunători sau să anunțe prezența acestora la telefoanele 0256/214.778 sau 0256/408.366. (D.D.) Schimbări iminente la deconcentrate Destrămarea USL va continua să producă efecte la nivelul deconcentratelor din Timiș. Deja, câțiva directori PNL au fost înlocuiți, urmând ca și alți liberali să fie îndepărtați din funcții. Titu Bojin (foto), președintele filialei județene, spune că analiza efectuată la direcțiile deconcentrate s-a încheiat, iar mâine, în Biroul politic județean al PSD Timiș, se vor tranșa lucrurile. "Probabil că vor fi schimbări. Vom trage concluzii după analiza făcută, pentru că nu vrem să schimbăm doar de dragul schimbării. Trebuie să vedem unde nu se înțeleg directorii între ei, unde există probleme cu personalul, unde sunt reclamații sau activitatea are de suferit. Ar trebui să se retragă singuri cei care au fost numiți pe criterii politice și nu mai au susținere. Așa ar fi corect", a declarat Bojin. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei