Renaşterea Bănăţeană, iulie 2014 (Anul 26, nr. 7438-7464)

2014-07-22 / nr. 7456

O BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7456 - marți, 22 iulie 2014 - 16 pagini - 2 lei Meșterul Manole și Dorel fac trotuarul în Timișoara La trotuarele din Timișoara pare să lucreze însuși Meșterul Manole, cu tot cu calfe, ziduri și câte un Dorel, ca să fie echipa completă. în unele zone,în care s-a făcut reamenajarea completă a străzilor, trotuarele au devenit, într-adevăr, demne de un oraș, în rest, sunt, din ce în ce mai greu de străbătut. Dacă timișorenii s-au resemnat în ceea ce privește zona centrală, aflată în plină restructurare prin proiectul de reamenajare a centrului istoric, în restul cartierelor situația nu pare să se îmbunătățească. Anul trecut nu a fost unul prea bun cu trotuarele, în sensul că nu s-a lucrat la ele aproape deloc, pentru că nu se ținuse licitația; în acest an, încă de la început, autoritățile au anunțat că au fost stabilite firmele câștigătoare ale licitației pentru repararea trotuarelor. Continuare în pagina 2 www .renaștereajo O lege intrată pe ușa din dos în vigoare, cu doar câteva zile în urmă, îi poate ruina pe mulți producători Agricultorii care își duc cerealele acasă fără acte sunt pasibili de amenzi uriașe Combaterea evaziunii fiscale printr-o legislație adecvată este, desigur, o cauză nobilă. O astfel de cauză dreaptă a stat, fără îndoială, și la baza adoptării de către parlament a unei legi intrate doar de câteva zile în vigoare. Este vorba despre Legea 108/2014, aplicabilă chiar din ziua publicării sale în Monitorul Oficial, adică din 17 iulie. Necazul este, însă, ca nici Ministerul de Finanțe, nici cel al Agriculturii - de Legislativ nu mai vorbim - n-au catadlicsit să-i informeze pe producătorii agricoli la ce amenzi se expun dacă își transportă fără acte, de pildă, grânele recoltate de pe tarla în propria magazie sau în hambar! Ei bine,între 10.000 și... 50.000 de lei (!) este amenda pe care o poate încasa simplul țăran depistat fără aviz de însoțire a mărfii, chiar dacă își transportă propriile produse în propriul spațiu de depozitare, potrivit noii legi, care prevede, de asemenea, confiscarea mărfii depistate fără documente însoțitoare. Continuare în pagina 4