Renaşterea Bănăţeană, mai 2015 (Anul 27, nr. 7690-7714)

2015-05-16 / nr. 7702

2 Renașterea bănățeană - sâmbătă 16 mai 2015 Actualitate îmi continui drumul prin Timișoara poposind asupra unui personaj absolut fermecător. Este imperios necesar să cunoașteți numele celei care prin toți porii respiră artă și talent. Alina Emandi pur și simplu te farmecă atunci povestește despre munca ei minunată și despre drumul său în viață. Doctor în giuvaieruri originară din Ineu, dar stabilită în acest oraș minunat ce înflorește pe malurile Begăi, a studiat la un liceu cu profil real, apoi a urmat Facultatea de Medicină și, cu o specializare de medic laborant, făurește cele mai frumoase bijuterii întâlnite de mine până acum. Om frumos, așa am văzut-o pe cea care, după închiderea Centrului Medical la care activa și implicit pierderea locului de muncă, a avut tăria și inspirația de a-și transforma talentul ascuns într-o carieră. Doar mama i-a fost mereu alături, călăuzind-o. Podoabe rare pentru doamne și domnite . Crede cu tărie că lucrurile în viață nu sunt întâmplătoare, că destinul nostru este scris și că trebuie doar să avem curajul și intuiția să schimbăm tot atunci când realizăm că sufletul nu este hrănit. Boemă, dar în același timp realistă, și-a înființat o întreprindere individuală, iar acum se întreține singură, fără nici un fel de problemă, din munca ei inedită. Făurește bijuterii în tehnica Sontache și, cu strălucire în ochi, îmi explică felul în care prind viață coliere și piese deosebite care mai apoi pleacă spre a face fericite doamne și domnițe din întreaga împărăție numită acum, prozaic, țară. "Soutache-ul m-a ales pe mine și m-a schimbat ca om" în urma orelor de creație, satisfacția este în primul rând sufletească. S-a îndrăgostit de această tehnică de a fabrica bijuterii, pe care a învățat-o autodidactă fiind, neurmând vreun curs de specialitate. "Sontache-ul m-a ales pe mine și m-a schimbat ca om", îmi mărturisește, cu modestie, Alina. Alchimia unor opere JH de artă unicat Adevăratele opere de artă sunt unicate, lucrate manual până în cel mai mic detaliu, fără nici o schiță în prealabil. Creează în timp ce lucrează și, empatizând într-un mod incredibil cu fiecare clientă, niciodată nu știe cum va arăta modelul final. Simte culorile într-un mod aparte și mereu vine cu ceva inovativ. Pietre semiprețioase, mătase Shibori, cristale Swarovski, perote, caboshoane... Pietrele semiprețioase, mătasea Shibori, cristalele Swarovski, perotele, caboshoanele și toate accesoriile pe care creatoarea le consideră adecvate îi completează lucrările, ajutând astfel la un produs finit spectaculos. Piesele create de mâinile de aur ale Alinei nu sunt simple bijuterii, fiecare are o poveste, o energie aparte și o altă sursă de inspirație. Prezență consecutivă în ultimii trei ani la Concursul internațional de bijuterii îi place să călătorească, să asculte muzică de calitate și să cunoască oameni noi, iar acest lucru o îmbogățește mereu, transpunând fiecare stare sau experiență trăită în lucrările ei. Participă alături de designeri, make-up artiști și specialiști în domeniu la proiecte artistice și se poate mândri cu prezența consecutivă în ultimii trei ani la Concursul internațional de bijuterii. Colecție de bijuterii soutache cu coconi de mătase Autoimpulsivă, cu o forță de muncă incredibilă, găsește timp pentru a preda cu multă dăruire această tehnică mai departe prin cursuri speciale în Soutache organizate în toată țara. Mereu își forțează limitele și momentan pregătește cu entuziastm o colecție de bijuterii sontacte cu coconi de mătase de inspirație futuristă. Poetă, dansatoare... Complexitatea acestui personaj nu se oprește aici, înzestrarea cu aptitudini este plurivalentă. Alina Emandi scrie poezii, având deja un album de suflet și practică, de trei ani, dansuri de societate. Dansul a început ca un hobby, în urma dorinței de a petrece timp lângă o persoană dragă, iar acum participă la concursuri de profil organizate în întreaga țară. "O pereche de pantofi de tango" Talentul incontestabil i-a fost recunoscut și în acest domeniu, fiind premiată cu o pereche de pantofi de tango în urma scrierii unui eseu emoționant pe această temă. Vă împărtășesc doar un crâmpei dintr-o poveste de dragoste specială: "Știam că o să doară. Diminețile, toate dor. Așteptăm amândoi o lumină albă lăptoasă și zglobie din spatele norilor să intre pe fereastră. Eu și Natalie stăm cuminți lângă oglinda impunătoare de cristal, dornici de îmbrățișare. (...) Fără Natalie, tangoul nu mai are sens. Ea îmi dă toată bucuria îmbrățișării, mă poartă prin stări similare cu nirvana. Alături de ea, improvizăm Absolutul. Suntem împreună aici, în miezul Lumii. Ne tatuăm pe piele jumătăți de gest, acorduri de vioară. Suntem artistul, lumina, suntem noi prin decret liric. Roșu și negru, în această sală de așteptare spre noi înșine, împreună clădim cea mai frumoasă terapie împotriva morții care fură sufletele celor singuri. DANSUL. V-o prezint pe Natalie, ca și cu mine suntem o pereche de pantofi de tango”. Cum se transformă un vis într-o poveste... "A nu se confunda entuziasmul, dragostea pentru lucrul bine făcut și încrederea în forțele proprii cu lipsa modestiei!" - aceasta este deviza personajului meu de astăzi, care trăiește din plin fiecare clipă, fiind, totodată, un exemplu desăvârșit al faptului că se poate reîncepe mereu, că lucrurile trebuie făcute cu dragoste și dăruire, iar astfel, un vis se va transforma negreșit într-o poveste de succes. OANA VASILESCU Și totuși, zânele există... ■ Desprinsă parcă din cărțile de povești cu prințese și zâne ce îndeplinesc până și dorințele nerostite, Alina Emandi ar putea face fericită orice fată de împărat cu giuvaierurile ce-i ies din mâini după chipul și sufletul celor care le vor purta ■ Poezia și dansul întregesc, alături de arta bijuteriilor prin tehnica Soutache, domeniile prin care pășește cu grație o absolventă de... Medicină Dansul a început ca un hobby, în urma dorinței de a petrece timp lângă o persoană dragă, iar acum participă la concursuri de profil organizate în întreaga țară Pietrele semiprețioase, mătasea Shibori, cristalele Swarovski, peretele, caboshoanele și toate accesoriile pe care creatoarea le consideră adecvate îi completează lucrările, ajutând astfel la un produs finit spectaculos . Sf A. V.N . Piesele create de mâinile de aur ale Alinei nu sunt simple bijuterii, fiecare are o poveste, o energie aparte și o altă sursă de inspirație Adevăratele opere de artă sunt unicate, lucrate manual până în cel mai mic detaliu, fără nici o schiță în prealabil Alina creează în timp ce lucrează și, empatizând într-un mod incredibil cu fiecare clientă, niciodată nu știe cum va arăta modelul final Alina Emandi crede cu tărie că lucrurile în viață nu sunt întâmplătoare, că destinul nostru este scris și că trebuie doar să avem curajul și intuiția să schimbăm tot atunci când realizăm că sufletul nu este hrănit în urma orelor de creație, satisfacția este în primul rând sufletească. S-a îndrăgostit de această tehnică de a fabrica bijuterii, pe care a învățat-o autodidactă fiind, neurmând vreun curs de specialitate