Renaşterea Bănăţeană, iunie 2015 (Anul 27, nr. 7715-7739)

2015-06-10 / nr. 7722

»BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7722 - miercuri, 10 iunie 2015 - 16 pagini - 2 lei Timișul, în topul creșterilor salariale Timișul se situează pe locul al patrulea când vine vorba de salarii, într-un top care clasează, previzibil, Municipiul București și Ilfovul pe primele două poziții. Județele Cluj, Timiș și Sibiu se apropie tot mai mult de capitală, din punctul de vedere al cuantumului veniturilor salariale ale populației, în coada listei stau județele din Moldova, cu creșteri mult sub media națională. Cea mai mare creștere salarială din ultimul an a fost înregistrată de județul Constanța, cu un plus 12,2 la sută în 2015 față de anul trecut. Dintre județele de top, salariile din Brașov au urcat cu 10 la sută în ultimul an, în Cluj creșterea a fost de 9,4 la sută, în Timiș și Sibiu, 8,7 la sută, respectiv 7,7 la sută. Bucureștiul este în continuare pe primul loc în topul salariilor, cu o medie de 2.419 lei salariul net și o creștere de peste șase procente în 2015 față de 2014. Urmează județul Ilfov, cu 2.018 lei și creștere de peste nouă la sută. Pe locul trei se situează Clujul,urmat de Timiș. (C.D.T.) Deși primul proiect de reabilitare a centrului istoric nu e finalizat Primăria vrea să schimbe pavajul dintre Operă și Catedrală Dacă lucrările se vor desfășura ca în piețele Unirii, Libertății, Sfântul Gheorghe etc., timișorenii vor trebui să învețe să zboare ca porumbeii pentru a traversa centrul orașului După ce am intrat în a doua vară plină de praful șantierelor din zona centrală a Timișoarei, pe unde abia dacă se mai poate circula în mod confortabil, o nouă idee de proiect se ivește la orizont, deocamdată doar sub formă de plan. Ideea nu este nouă, iar proiectul poartă numele Cetate 2 și mocnește, deocamdată, în creuzetele municipalității pentru a fi propus spre finanțare în exercițiul 2014-2020. Așadar, ce poate fi mai urgent în Timișoara decât să ne pregătim pentru schimbarea pavajului din Piața Operei, după ce nici primul proiect de reabilitare a centrului istoric nu a ajuns încă la final? Continuare în pagina 2 O străbunică va sări cu parașuta pentru copiii nevoiași Joan Wells, din Scoția, are » • 89 de ani și vrea să vină în sprijinul familiilor nevoiașe din Jimbolia. Ea va sări cu parașuta, în 13 iunie, cu scopul strângerii de fonduri pentru cantina și centrul de zi la care să aibă acces copiii din Jimbolia proveniți din familii defavorizate. Acolo, jimbolienii cu probleme sociale vor beneficia de o masă, vor avea acces la duș și vor primi haine curate. Străbunica din Scoția va înfrunta această provocare cu scopul strângerii de fonduri. Joan s-a oferit voluntar și de-abia așteaptă noua provocare din viața sa. Ea are trei copii, șase nepoți și patru strănepoți. Continuare în pagina. 4 Salon internațional de invenții și inovații, organizat la Timișoara Un salon cu peste 150 de standuri, cu participare internațională, este o ispravă care nu-i la îndemâna oricui, iar Societatea Inventatorilor din Banat se poate lăuda cu așa ceva. O primă ediție a Salonului Internațional de Invenții și Inovații "Traian Vuia" va fi găzduită de Timișoara, în perioada 11-13 iunie. După cum aflăm de la Remi Rădulescu, președintele Societății Inventatorilor din Banat, expoziția va reuni 152 de participanți, din șase țări: România, Republica Moldova, Belarus, Ungaria, Serbia și Turcia. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei" Premierul Victor Ponta, salvat de Parlament Festival interjudețean de poezie dialectală Pagina 4 ^ CURSUL VALUTAR 3,9644 lei 4,4677 lei 150,3556 lei/gram Soarele răsare la 5,45 și apune la 21,24. www renasterea.ro