Renaşterea Bănăţeană, august 2015 (Anul 27, nr. 7767-7783)

2015-08-05 / nr. 7770

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7770 - miercuri, 5 august 2015 -16 pagini - 2 lei Unele medicamente vor dispărea de pe piață Problemele în aprovizionarea cu medicamente au început să apară deja la unele spitale timișorene. Dacă în săptămânile trecute, Spitalul de Copii "Louis Țurcanu" întâmpina o serie de probleme cu furnizorii de produse farmaceutice, a venit rândul Spitalului de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie "Victor Babeș" să ajungă în corzi. "Un produs nu îl mai aduc. Este vorba de miostin, un medicament neurologic, pe care îl folosim și în specialitatea noastră. Din fericire, utilizarea lui este impusă doar în anumite boli și apelăm la el foarte rar. Deocamdată, nu avem nevoie. De asemenea, pentru alte două produse sunt întârzieri în aprovizionare, dar încă le mai avem pe stoc. Dacă furnizorii ne creează problemele putem facem notificare, iar ei se feresc de acest lucru", a declarat medicul Virgil Musta, purtătorul de cuvânt al unității sanitare. Continuare în pagina 4 Investițiile din domeniul sanitar au ieșit din ceața promisiunilor Unul dintre capitolele la care se face, dar se face în orașul de pe Bega îl constituie diversele investiții în domeniul sanitar, care înaintează cu pași destul de rapizi. După ani lungi de văicăreli și așteptări, autoritățile locale s-au lămurit că dacă nu alocă ele bani de la buget, nu-i fost de vreo investiție de la "centru", cu excepția Spitalului de Copii, care beneficiază de fonduri, însă doar pentru că s-a implicat personal tot un timișorean, actualmente ministru. Spitalul regional și institutul cu profil oncologic s-au cam pierdut în ceața promisiunilor, făcute de autoritățile centrale mai mult din politețe decât din convingere. La ora actuală, Spitalul de Copii "Louis Țurcanu" crește, ajungând la al patrulea nivel, iar în curtea Clinicilor Noi s-a conturat, deja, structura unității de primiri a urgențelor. Continuare în pagina 3 Amenzi consistente pentru locatarii care își inundă vecinii Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP) pregătește o nouă lege a asociațiilor de proprietari. Proiectul se află, deocamdată, în dezbatere publică și conține o serie de prevederi care îi vor ustura la buzunar pe cei care nu-și înmiesc locuințele. Mai mult, restanțierii ar putea fi obligați să-și vândă apartamentele. Neexecutarea de către proprietar a lucrărilor de întreținere, reparații sau de înlocuire a elementelor de construcții și instalații aflate în proprietatea sa individuală, dacă aceasta este de natură să aducă prejudicii celorlalți proprietari (de exemplu, inundarea frecventă a vecinilor), va fi sancționată cu o amendă de la 5.000 la 10.000 de lei, se arată în proiectul Legii privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, emis de MDRAP. Continuare în pagina 6 ISJ Timiș își schimbă sediul în câteva luni, Inspectoratul Școlar Județean Timiș va avea un sediu propriu, în clădirea Liceului Tehnologic Agricol "Petru Botiș". Până în prezent, inspectorii școlari și angajații instituției și-au desfășurat activitatea în clădirea de pe bd-ul C.D. Loga, care aparținea Federației Comunităților Evreiești din România, reprezentată de Fundația "Caritatea" și pentru care s-a plătit o chirie lunară de 13.795 de lei, bani pe care-i asigură Ministerul Educației. Discuțiile privind găsirea unei clădiri în care să-și desfășoare activitatea inspectoratul școlar s-au purtat de ani buni și au existat mai multe variante. La un moment dat s-a vorbit despre clădirea Școlii generale nr.9, iar apoi de căminul Colegiului "Emanuil Ungureanu". Continuare în pagina 2 7 Telefonul ^ si / J.Ori 1 . C este sumărui!la care ne puteți sesiza problemele cititorului dvs. , iar noi vom încerca să vă fim de folos? Titlurile zilei Pagina 2 Visul american, de la Giulvăz la Los Angeles și înapoi Numărul bolnavilor de cancer crește anual Un "sarazin" de pe Bega a ajuns regele Pacificului Pagina 4 20/36 Soarele răsare la 6,22 și apune la 20,59 CURSUL VALUTAR ;> j 4,4056 lei 4,0149 lei ram țwww jenastereajo