Renaşterea Bănăţeană, iunie 2016 (Anul 28, nr. 8019-8043)

2016-06-11 / nr. 8028

Vreme caldă, dar instabilă în aceste zile, țara noastră se află sub influența unui aer cald, tropical, astfel că maximele vor depăși pragul unei zile de vară în majoritatea regiunilor. Meteorologii mai spun că, odată cu orientarea circulației aerului din sector vestic și sud-vestic, un aer bogat în umezeală va fi adus în primul rând peste zona Banatului. Prin urmare, aversele se vor extinde treptat și, din loc în loc, vor fi însemnate cantitativ, iar fenomenele de instabilitate vor fi tot mai frecvente. Pe alocuri este posibil să se semnaleze grindină. Astăzi, vom avea o vreme cu înnorări și cu posibilități extinse de averse de ploaie și descărcări electrice. Temperaturile minime se vor situa în intervalul 13-17 grade Celsius, iar cele maxime vor fi cuprinse între 25 și 27 de grade. Mâine, vremea își va menține aspectul instabil, dar se va răcori ușor, astfel încât în zori vom avea în termometre 12- 15 grade, iar la orele amiezii, 21- 24 de grade. De luni, cerul se va mai însenina. (D.D.) □BĂNĂȚEANĂ Parcul Copiilor a rămas încremenit printre proiecte în urmă cu patru ani, pe când nici nu se uscase bine cerneala de pe mandatele noii (pe atunci) administrații a Timișoarei. Parcul Copiilor (inaugurat după șapte ani de absență din spațiul public și după investiții de peste două milioane de euro, la 1 iunie 2012), a fost luat la paricat. S-a spus atunci că obiectivul are multe probleme de neconformitate. Printre acestea se aflau existența a trei tobogane din inox - în condițiile în care legea românească prevedea că acestea trebuie să fie din material plastic - lipsa autorizației ISCIR pentru carusel și a instrucțiunilor pentru echipamentele de joacă. Trenulețul electric, care a costat 80.000 de euro, a fost socotit prea scump, existând și multe alte critici. O altă problemă a constituit-o castelul construit nu doar fără autorizație, ci și în plus față de ce prevedea proiectul. Continuare în pagina 2 Robu l-ar vrea pe Bojin șef la județ Secretarul general al PNL Timiș, Dănuț Groza, nu a bătut câmpii când a vorbit de susținerea liberalilor pentru Titu Bojin la președinția Consiliului Județean Timiș. Până și Nicolae Robu, liderul liberalilor timișeni, a afirmat răspicat că are o părere bună despre Bojin și că actualul președinte de la "județ" rămâne o ipoteză de lucru pentru șefia CJT. "Poate fi o soluție, pentru că noi nu am avut conflicte majore niciodată, dacă dăm timpul înapoi", a spus Robu. Continuare în pagina 3 I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8028 - sâmbătă, 11 iunie 2016 - 16 pagini - 2 lei Agricultorii, marii câștigători Cea mai categorică victorie în alegerile din 5 iunie a obținut-o... Asociația Producătorilor de Cereale și Plante Tehnice. Atât președintele asociației, Viorel Matei, cât și secretarul acesteia, Nicolae Oprea, vor deveni consilieri județeni, ceea ce face ca agricultorii să aibă un neverosimil procentaj de sută la sută! Mai mult, ambii ar putea fi chiar vicepreședinți ai Consiliului Județean Timiș (Matei e aproape numit), dacă Titu Bojin renunță la funcție, lucru ce ar conduce la o victorie răsunătoare a producătorilor de cereale și plante tehnice. Practic, nici o altă asociație profesională nu a mai obținut un asemenea succes în alegerile politice, fiind o premieră chiar la nivel național. Continuare în pagina 4 C Telefonul %/4Qft . « este numărul la care ne puteți sesiza probleme cititorului UiMl-IVU 14? dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! ! Titlurile zilei Se pregătește Music Travel Festival Autorizațiile de construire vor fi obținute mai ușor Judecătorul Cristi Danileț, în discuție cu elevii timișoreni Debut cu dreptul www repasterea.ro [ CURSUL VALUTAR 4,5110 lei Soarele răsare la 5,45 și apune la 21,25