Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2016 (Anul 28, nr. 8096-8121)

2016-09-15 / nr. 8108

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8108 - joi, 15 septembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Sfântul Ierarh Iosif cel Nou de la Partoș Astăzi, creștinii ortodocși aduc cinstire Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș, ocrotitorul Banatului, iar Catedrala Mitropolitană a Timișoarei își celebrează cel deal doilea hram. Sfântul Iosif cel Nou de la Partoș a văzut lumina zilei în anul 1568, în orașul Raguza din Dalmația, și a primit numele de Iacob. La vârsta de 15 ani a intrat în viața monahală și, după alți cinci, a plecat în Muntele Athos și a fost primit în obștea Mănăstirii Pantocrator, unde mai târziu a fost hirotonit preot. Făcător de minuni și sihastru desăvârșit, sfântul a devenit, după un deceniu, egumen la Mănăstirea Cutlumus și superior al Muntelui Athos. _ . . Continuare ipogina 2 Șmecherie cu iz de legalitate De la agonie, la extaz financiar ■ Patru milioane de lei (aproape un milion de euro) au ieșit din bugetul local și au intrat în pușculița SC Drumuri Municipale Timișoara SA, societate a primăriei, care a cerșit un ajutor financiar pentru a scăpa de insolvență ■ în anul următor injecției de capital, primite pentru acoperirea unor găuri negre generate de prostia unor șefi, aceștia nu numai că nu au fost sancționați, dar li s-au dublat salariile! Rețea de trafic de migranți, destructurată de DIICOT O rețea de trafic de migranți, bine organizată, care opera pe relația Serbia-România-Ungaria, a fost destructurată de DIICOT Timișoara, în colaborare cu polițiștii de frontieră timișeni. Capii rețelei au fost monitorizați pe teritoriul țării noastre, în ultimele zile, în 12 septembrie, călăuzele au racolat un grup de cetățeni sirieni din București. 11 dintre aceștia trecuseră ilegal frontiera în 26 august, fiind prinși și predați Serviciului pentru Imigrări Timiș, ulterior ajungând la Centrul Regional de Cazare și Proceduri pentru Solicitanții de Azil București. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Transportatorii sunt hotărâți să-și continue protestele Sarazinii încep asaltul în Cupa Regelui CheckART cu mimi și statui care levitează Bufoni și mimi, statui care levitează, muzică și magicieni, pictură și lampioane înălțate către cer, la lăsarea întunericului, toate vor fi ingredientele manifestării CheckART, care își propune ca, la sfârșitul acestei săptămâni, să transfome centrul urbei de pe Bega într-o mare scenă în aer liber, deschisă artelor stradale, dar și publicului mai mult sau mai puțin cunoscător în domeniu care se va lăsa atras de spectacolele urbane pregătite de organizatori. Parte a campaniei Timișoara - Capitala Tineretului din România, CheckART va aduce sâmbătă, în Piața Unirii, dar și în Piața Libertății, artiști aflați deja pe drumul afirmării, dar și debutanți talentați, gata să le urmeze exemplul. Continuare în pagina 4 Telefonul cititorului 0256/490145 ISS SERV5T9 Soarele răsare la 7,14 și apune la 19,46