Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2017 (Anul 29, nr. 8196-8214)

2017-01-14 / nr. 8206

Iarna mai are multe de spus Poate că vremea aproape căldură de ieri le-a dat speranțe unor locuitori ai Banatului că iarna pleacă de pe meleagurile noastre, dar a fost vorba doar de o scurtă pauză. Astăzi, zona de vest a țării se mai află, până la ora 12, sub incidența avertizării de cod galben pentru depuneri de polei, precipitații mixte moderate cantitativ, intensificări ale vântului și ninsori viscolite la munte. Temperaturile scad, însă, din nou, trecând sub limita înghețului. Astfel, cele minime vor fi cuprinse între -9 și -4 grade Celsius, iar cele maxime, între 1 și 4 grade. Mâine, cenul se mai înseninează, dar vremea devine și mai rece, cu temperaturi minime situate între -13 și -7 grade și maxime de la -1 la 2 grade. (D.D.) Vântul falimentului șuieră prin fermele crescătorilor de animale din Banat ■ în ultimii ani, tot mai mulți fermieri au fost nevoiți să pună lacătul pe fermele în care au investit bani, muncă, timp și suflet ■ "Țara asta se duce de râpă, iar țăranul este lăsat să moară", spune, cu năduf, un fost crescător de vaci din Peciu Nou ■ Ferma lui a ajuns astăzi doar un fel de muzeu al creșterii animalelor ■ "Dacă lucrurile continuă așa, va veni vremea când vom vedea vaci doar în poze", susține bănățeanul "Dacă lucrurile continuă așa, va veni vremea când și vise de mărire a exploatației. A pus suflet, multă vom vedea vaci doar în poze", susține Gheorghe muncă și a investit mulți bani pentru a-și dezvolta Văduva, un fost crescător de vaci din comuna timișeană afacerea, dar totul a fost împotriva lui Peciu Nou. A avut cândva peste 20 de vaci de lapte Continuare în pagina 5 Pacienții cu boli grave vor avea acces mai rapid la tratament. Persoanele care suferă de afecțiuni grave, precum cele oncologice, cardiovasculare și boli rare, vor avea acces mai facil la medicamente gratuite și compensate, după ce guvernul a aprobat desființarea comisiilor de experți de la casele de asigurări de sănătate. Actul normativ va intra în vigoare începând cu 1 martie. Astfel, pacienții vor putea beneficia de tratament compensat sau gratuit în baza prescripției medicului specialist. Continuare în pagina 4 Miracolul de la supermarket Mai există omenie și bunătate, chiar dacă sărbătorile au trecut. Dacă știm să privim, le vom observa în jurul nostru, în imediata noastră apropiere, ascunse sub veșmintele banalității cotidiene, pândesc adevărate miracole. Despre asta este vorba în povestea timișoreanului Radu Răducan, care a asistat la o mică minune iscată din senin în incinta unui mare magazin din oraș. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Pericolele ascunse ale băuturilor energizante Schimbare la conducerea Consiliului Județean Timișoarța va avea, din februarie, o grădiniță cu program prelungit. Timișoara Saracens își pierde căpitanul .Pagina 3 m bd. B Pagina 8 www .renaștereajotSULVA Soarele răsare la 8,13 și apune la 17,16