România Liberă, aprilie 1976 (Anul 34, nr. 9777-9802)

1976-04-01 / nr. 9777

ANUL XXXIV Nr. 9777 6 pagini 30 bani Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI UNITĂŢII SOCIALISTE PREŞEDINTELE NICOLAE CEAUŞESCU ŞI-A ÎNCHEIAT VIZITA ÎN KUWEIT PREŞEDINTELE NICOLAE CEAUŞESCU ŞI TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU S-AU ÎNAPOIAT ÎN CAPITALĂ Entuziasta primire făcută de miile de bucureşteni prezenţi pe aeroport a dat o grăitoare expresie sentimentelor de profundă dragoste şi stimă faţă de secretarul general al partidului, deplinei aprobări cu care întreaga noastră naţiune a luat cunoştinţă de rezultatele remarcabile ale vizitelor efectuate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi de tovarăşa Elena Ceauşescu în Grecia şi Kuweit Miercuri după-amiază, s-a încheiat vizita oficială de prietenie pe care au efectuat-o în Kuweit preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi tovarăşa Elena Ceauşescu, la invitaţia emirului statului Kuweit, şeic Sabah Al-Salem Al-Sabah, şi a doamnei Norryyah Al-Sabah. La ora 16.00, la Palatul Daşman, reşedinţa oficială a înalţilor oaspeţi români, soseşte emirul Kuweitului, însoţit de prinţul moştenitor şi primul ministru al guvernului, de alte înalte oficialităţi ale ţării-gazdă. După ce s-au întreţinut cordial, cei doi şefi de stat au luat loc în maşinile oficiale, escortate de motociclişti. Coloana oficială se îndreaptă spre aeroportul internaţional al oraşului Kuweit, traversînd marile artere ale capitalei împodobite sărbătoreşte, pe sub arcuri de triumf ornate cu portretele celor doi şefi de stat, cu urări de prietenie. Locuitori ai capitalei aplaudă cu căldură în momentul trecerii maşinilor oficiale. La sosirea pe aeroport, împodobit cu drapelele celor două state, are loc ceremonia plecării. Preşedintele Nicolae ■Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, însoţiţi de emirul Kuweitului, îşi iau rămas bun de la membrii guvernului kuweitian, de la şefii misiunilor diplomatice, precum şi de la membrii ambasadei române. Copii ai personalului ambasadei române, îmbrăcaţi în costume naţionale, oferă preşedintelui Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori, îi îmbrăţişează. Cei doi şefi de stat se îndreaptă spre podiumul de onoare. Garda militară aliniată pe aeroport prezintă onorul. Sunt intonate imnurile de stat ale României şi Kuweitului. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul Sabah Al-Salem Al-Sabah trec în revistă garda de onoare. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu îşi iau apoi rămas bun de la înaltele oficialităţi kuweitiene : Şeic Jaber Al-Ahmed Al-Jaber Al-Sabah, prinţul moştenitor şi primul ministru al guvernului, Khalid Saleh Al-Ghunaim, preşedintele Adunării Naţionale, Jaber Al-Abdula, consilierul special al emirului, şeic Jaber Al-Ali Al-Salim Al-Sabah, viceprim-ministru şi ministru al informaţiilor, şeic Sabah Al-Ahmed Al-Jaber, ministrul afacerilor externe, şeic Saad Al-Abdullah Al-Salem Al-Sabah, ministrul de interne şi al apărării, Abdullah Youssef Al-Ghanem, ministrul electricităţii şi apelor, şeful misiunii de onoare constituite cu prilejul vizitei înalţilor soli ai poporului român. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul Kuweitului îşi iau apoi un călduros rămas bun, îşi string mîinile cu prietenie, se îmbrăţişează. La rîndul său, tovarăşa Elena Ceauşescu îşi ia un cordial rămas bun de la emirul Kuweitului. Şeful statului kuweitian mulţumeşte preşedintelui Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu pentru faptul că au răspuns invitaţiei sale şi au vizitat Kuweitul. El şi-a exprimat, apoi, convingerea că această vizită constituie un moment deosebit de important care va contribui la dezvoltarea relaţiilor dintre Kuweit şi România. Mulţumind pentru ospitalitatea ce i-a fost rezervată în Kuweit, preşedintele României a apreciat, la rîndul său,că vizita întreprinsă în această ţară va duce la extinderea şi aprofundarea conlucrării româno-kuweitiene. înalţii oaspeţi urcă scara avionului, în timp ce sunt trase 21 salve de salut. La ora 16.30, ora locală, aeronava prezidenţială decolează, îndreptîndu-se spre patrie. Vizita preşedintelui Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu în Kuweit a luat, astfel, sfîrşit, înscriindu-se ca o pagină de referinţă în cronica relaţiilor româno-kuweitiene, în urma înţelegerilor convenite în cadrul convorbirilor fructuoase dintre cei doi şefi de stat, a dialogului la nivel înalt româno-kuweitian, desfăşurate într-un climat de stimă şi consideraţie reciprocă, legăturile de prietenie şi colaborare dintre cele două state vor cunoaşte o nouă dezvoltare, în beneficiul ambelor popoare, al păcii şi colaborării internaţionale. Vizita preşedintelui Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu în Kuweit, precum şi rezultatele ei deosebit de pozitive, reprezintă, fără îndoială, o contribuţie importantă la adîncirea conlucrării reciproc avantajoase între România şi Kuweit, în toate domeniile. Acest fapt a fost subliniat, de altfel, de numeroase personalităţi ale vieţii politice, economice şi culturale kuweitiene în cursul vizitei înalţilor soli ai poporului român, care au manifestat un viu interes faţă de realizările României şi au ţinut să-şi exprime consideraţia faţă de personalitatea preşedintelui Nicolae Ceauşescu, faţă de activitatea sa neobosită în slujba păcii şi cooperării internaţionale. Primul dialog româno-kuweitian la nivel înalt constituie un eveniment cu amplă rezonanţă nu numai în planul relaţiilor bilaterale; el vine să demonstreze faptul că în lumea de astăzi conlucrarea dintre toate naţiunile, indiferent de mărime sau orînduire socială, este nu numai posibilă, ci şi necesară, servind la consolidarea climatului de pace şi securitate, la făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte. Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au întors, miercuri seara, în Capitală, din vizitele oficiale întreprinse în Grecia, la invitaţia preşedintelui Republicii Elene, Constantin Tsatsos, şi în Kuweit, la invitaţia emirului statului, şeicul Sabah Al-Salem Al-Sabah, şi a doamnei Norryyah Al-Sabah. în aceste vizite, şeful statului român a fost însoţit de George Macovescu, ministrul afacerilor externe, Nicolae Doicaru, consilier al preşedintelui Republicii, Nicolae Ionescu, ministru secretar de stat la Ministerul Comerţului Exterior şi Cooperării Economice Internaţionale, Constantin Mitea, consilier al preşedintelui Republicii, de alte persoane oficiale. La aeroportul Otopeni, unde a avut loc ceremonia sosirii, domnea o atmosferă sărbătorească. Pe frontispiciul aerogării se afla portretul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, încadrat de drapelele partidului şi statului. La ora 19.20, aeronava prezidenţială a aterizat. La coborîrea din avion, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sînt întîmpinaţi de tovarăşii Manea Mănescu, Ştefan Voitec, Emil Bobu, Cornel Burtică, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Iosif Uglar, Ştefan Andrei, Mihai Dalea, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Ion Ioniţă, Vasile Patilineţ, Ion Ursu. Tovarăşii din conducerea de partid şi de stat au venit împreună cu soţiile. Erau prezenţi membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, personalităţi ale vieţii culturale, generali. A fost de faţă Athanase A. Camilos, însărcinat cu afaceri ad-interim al Republicii Elene la Bucureşti. Se aflau, de asemenea, şefi de misiuni diplomatice acreditaţi în ţara noastră. Mii de locuitori ai Capitalei au venit la aeroport pentru a saluta cu însufleţire pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi pe tovarăşa Elena Ceauşescu. Ei au scandat îndelung „Ceauşescu — P.C.R.“, reafirmîndu-şi sentimentele de profundă dragoste, stimă şi recunoştinţă faţă de secretarul general al partidului, pentru activitatea neobosită pe care o consacră prosperităţii patriei, creşterii prestigiului şi rolului României socialiste în viaţa internaţională, edificării unei lumi mai drepte şi mai bune. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu căldură manifestărilor pline de simpatie ale populaţiei Capitalei. în primirea entuziastă făcută de bucureşteni şi-au găsit o grăitoare expresie deplina aprobare şi satisfacţie cu care întreaga noastră naţiune a luat cunoştinţă de rezultatele remarcabile ale vizitelor efectuate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu în Grecia şi Kuweit, vizite ce se înscriu ca momente de mare importanţă şi semnificaţie în dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi colaborare multilaterală dintre România şi aceste ţări, dintre popoarele noastre, ca o contribuţie de seamă la cauza păcii, înţelegerii şi cooperării internaţionale. Pe aeroportul din Kuweit Conferinţă de presă Comunicat comun (în pag. a 2-a) Vizita la Universitatea din Kuweit Primiri la preşedintele Nicolae Ceauşescu 9 Întîlnire cu reprezentanţi ai vieţii economice şi comerciale (în pag. a 3-a) Ritm susţinut culturilor din epocă . Ieri, în principalele zone agricole s-au înregistrat temperaturi între 10 şi 20 grade , în multe cooperative agricole din sudul ţării s-au încheiat sau se lucrează pe ultimele suprafeţe la semănatul sfeclei de zahăr @ Iniţiative care se generalizează pe ogoarele Doljului şi Gorjului . Creşterea temperaturilor din sol a permis declanşarea semănatului florii soarelui, în sudul şi vestul ţării, avînd în vedere factorii meteorologici care influenţează desfăşurarea lucrărilor agricole de sezon, sunt condiţii bune pentru ca la pregătirea terenului şi la semănat să se înregistreze viteze zilnice mult mai mari. După aprecierile specialiştilor din acest domeniu, îr următoarele zile, temperaturile în sol la adîncimea de 5—10 cm vor creşte, ajungînd la 7 grade în regiunile sudice şi vestice şi la 4—5 grade în nord. Din punct de vedere al precipitaţiilor in prima jumătate a lunii aprilie, acestea vor avea un caracter izolat, de scurtă durată. în concluzie, se impune ca timpul favorabil să fie folosit din plin pentru ca lucrările agricole să avanseze mult mai repede decit pînă acum. Spunem aceasta finind cont că in perioada 25—29 martie s-au însămînţat cu plante din prima epocă doar 100 000 ha, ceea ce echivalează cu o viteză zilnică de numai 25 000 ha. Acum vremea este bună. Dovadă şi faptul că ieri la ora 14 s-au înregistrat următoarele temperaturi: în Oltenia şi Muntenia între 16 şi 20 grade, în Dobrogea pînă la 17 grade, în Moldova 9—18 grade, în Maramureş 9—12 grade, în Crişana 12—15 grade, în Banat 15—16 grade, iar în centrul Transilvaniei 10—17 grade, într-o serie de judeţe, profitîndu-se de acest timp prielnic şi luîndu-se măsuri pentru o mai bună organizare a muncii, au crescut vitezele zilnice la semănat, în ultimele zile în judeţul Buzău, de pildă, s-au semănat cu culturi din prima epocă aproape 6 000 hectare şi s-a pregătit pentru însămînţări o mare suprafaţă de teren în vederea semănatul florii soarelui, în judeţul MEHEDINŢI, fa de 3 000 ha prevăzute a fi semnate cu sfeclă de zahăr, sajuns, în prezent, la 2 000 h multe cooperative agricole , producţie — Vrata, Ciorobovei Salcia etc. — încheind acea lucrare. în judeţele DOLJ şi GOR campania agricolă este în plin desfăşurate, întreprinderile agricole de stat din Dolj au încheiat semănatul culturilor de prima epocă, iar în cooperatiele agricole de producţie sînsămînţat jumătate din supnfaţa prevăzută. De remarcat c în această primăvară semănaţi sfeclei de zahăr a fost termin, cu două săptămîni mai devreri decit anul trecut. Se lucrează Continuare in pag. a 5-a.