România Liberă, decembrie 1978 (Anul 36, nr. 10606-10632)

1978-12-01 / nr. 10606

Pagina a 2-a — 7 decembrie 1978 „România liber㔕 „PRIN GLASUL DUMNEAVOASTRĂ A VORBIT întregul partid, întregul popor Telegrame adresate din întreaga ţară tovarăşului Nicolae Ceauşescu „Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Brăila, dau o înaltă apreciere modului strălucit în care aţi expus poziţia României la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al Tratatului de la Varşovia, principialităţii profunde şi spiritului de răspundere exemplară cu care aţi oglindit şi susţinut orientările generale ale României socialiste în problemele discutate — minunat exemplu de promovare consecventă a politicii externe a partidului, de slujire devotată a intereselor supreme ale poporului român, a cauzei socialismului, progresului social şi păcii in lume, se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BRAILA AL P. C. R. . Totodată, ne exprimăm satisfacţia deplină faţă de declaraţia adoptată cu acest prilej, a cărei orientare principală o constituie promovarea cauzei destinderii, dezarmării, securităţii şi păcii in Europa şi în întreaga lume, colaborării şi înţelegerii intre popoare. în acest spirit, aprobăm întrutotul poziţia dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, a delegaţiei noastre, de a nu se declara de acord cu adoptarea unor măsuri ce nu au fost puse de acord între toate ţările membre ale Tratatului de la Varşovia. Situindu-vă pe această poziţie fermă, revoluţionară şi profund umanistă, exemplu de înaltă principialitate comunistă, aţi acţionat şi in această împrejurare ca strălucit exponent al poporului, al clasei muncitoare şi al întregii noastre naţiuni, care doreşte — şi luptă in acest scop — ca măsurile de menţinere a capacităţii de apărare să fie rezonabile, să nu urmeze realizarea programelor de dezvoltare economică, de ridicare a nivelului de trai al maselor populare, însuşindu-ne pe deplin argumentele expuse de dumneavoastră, permiteţi-me, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să dăm glas vibrantelor sentimente de dragoste, stimă şi consideraţie cu care vă înconjurăm, admiraţiei şi recunoştinţei pentru consecvenţa cu care militaţi in scopul statornicirii unor relaţii de echitate şi justiţie internaţională, pentru promovarea dreptului fiecărei naţiuni de a-şi hotărî in mod suveran destinele, de a se dezvolta liber pe calea progresului economic şi social, pentru democratizarea vieţii internaţionale, pentru înţelegere, colaborare şi pace in lume. Asigurăm că şi pe viitor vom acţiona cu toată fermitatea, strîns uniţi ca un singur om, in jurul partidului, al dumneavoastră, mult iubite tovarăşe secretar general, pentru traducerea in viaţă a politicii interne şi externe a partidului, politică ce corespunde pe deplin dorinţei poporului nostru, de înflorire multilaterală a patriei, de ridicare continuă a nivelului de trai material şi spiritual al celor ce muncesc, pentru edificarea pe întreaga planetă a unei lumi mai bune, mai drepte şi mai echitabile, o lume a păcii, colaborării şi înţelegerii“. „Permiteţi-ne, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă adresăm inalta apreciere a tuturor locuitorilor judeţului nostru, pentru modul strălucit in care aţi dat glas şi cu acest prilej aspiraţiilor naţiunii noastre, strins unită in jurul partidului, răspunderii exemplare si principialităţii comuniste cu care promovaţi permanent liniile directoare stabilite de Congresul al XI-lea şi de Programul partidului nostru. Avem în dumneavoastră un minunat şi însufleţitor model de patriotism fierbinte, de identificare totală a muncii şi vieţii Dumneavostră cu interesele supreme ale prezentului şi viitorului poporului român. Angajaţi plenar în dezvoltarea economico-socială multilaterală a societăţii noastre, în înfăptuirea programului stabilit de partid, din iniţiativa Dumneavoastră, pentru creşterea mai rapidă a nivelului de trai in actualul cincinal si în perspectivă, apreciem că sunt întrutotul corespunzătoare intereselor întregii omeniri măsurile concrete de îngheţare si reducere a cheltuielilor militare si a efectivelor armate, de dezarmare nucleară, ceea ce va asigura folosirea resurselor statelor pentru progresul economic si social. în acest sens, suntem fericiţi că poziţia partidului şi statului nostru, exprimată de Dumneavoastră, de Comitetul Politic Executiv, reafirmă cu claritate orientarea de fond ca măsurile de menţinere a capacităţii de apărare să aibă un caracter raţional, rezonabil, să nu împovăreze poporul, ţara, să nu devină o frînă în calea îndeplinirii programelor de înflorire multilaterală a societăţii socialiste, de ridicare a bunăstării materiale şi spirituale a celor ce muncesc — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CARAŞSEVERIN AL P.C.R. ŞI CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN. Aşa cum aţi subliniat şi Dumneavoastră la întîlnirile cu reprezentanţi ai oamenilor muncii, suntem convinşi că esenţial este faptul că ţările socialiste să ofere întregii lumi un model superior de relaţii internaţionale, să se situeze în fruntea luptei pentru dezarmare, destindere, pace şi colaborare internaţională. în acest sens, permiteţi-ne să vă exprimăm acordul unanim faţă de poziţia pe care aţi expus-o cu privire la unele probleme militare ale Tratatului de la Varşovia discutate la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ şi vă adresăm întreaga noastră gratitudine pentru faptul că nuaţi semnat nici un document care nu corespunde intereselor construcţiei socialismului si cauzei independenţei ţării. Vă mulţumim din toată inima pentru faptul că, consecvent democratismului deschis pe care-l promovaţi, permanent in întreaga Dumneavoastră activitate. în viata partidului si a întregii , ţări, aţi dat răspunsuri limpezi în cadrul întîlnirilor cu reprezentanţi ai oamenilor muncii, unor întrebări si probleme care ne-au frămintat si pe noi. La fel ca întotdeauna, ne recunoaştem în totalitate interesele noastre naţionale în tot ce întreprindeţi Dumneavoastră, întreaga conducere a partidului şi statului, ne plan intern şi extern“. „Aservieni întregului popor, comuniştii din tînărul detaşament ai clasei muncitoare, lucrătorii ogoarelor, toţi oamenii muncii de pe străbunele plaiuri ale Bistriţei şi Năsăudului, români, maghiari şi germani, tineri şi vîrstnici, femei şi bărbaţi, uniţi într-o singură conştiinţă şi unitate de acţiune, au urmărit cu cel mai deplin interes şi totală aprobare activitatea şi poziţia delegaţiei ţării noastre, condusă de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, reprezentantul cel mai de seamă, celmai iubit şi autorizat al naţiunii, al poporului şi statului român la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al Tratatului de la Varşovia, care a avut loc recent la Moscova, poziţie aprobată în unanimitate ca semn al voinţei întregului nostru partid şi popor, de Comitetul Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi reafirmată cu toată claritatea în răspunsurile pe care le-aţi dat cu prilejul întîlnirilor avute cu reprezentanţii muncitorilor, oamenilor de ştiinţă şi cultură, tineretului din patria noastră", se arată in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BISTRITANASAUD AL P.C.R. SI CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN. Socotindu-ne participanţi nemijlociţi la aceste întâlniri, ne solidarizăm întrutotul cu întreaga noastră voinţă şi hotărîre la expunerile dumneavoastră, la aprecierile făcute, potrivit cărora Declaraţia adoptată de Comitetul Politic Consultativ corespunde orientării principiale de promovare a cauzei destinderii, dezarmării, securităţii şi păcii pe continentul european şi în întreaga lume, colaborării şi înţelegerii tovărăşeşti între ţările socialiste, între toate ţările şi popoarele lumii. In condiţiile în care in lume se manifestă cu tot mai multă putere rolul şi influenţa forţelor păcii şi progresului, cînd nu se poate vorbi de existenţa unui pericol de război iminent, socotim ca fiind pătrunsă de cel mai adine patriotism, de grija faţă de destinele poporului nostru faţă de pace şi securitate, poziţia partidului şi statului nostru ca măsurile de menţinere a capacităţii de apărare să aibă un caracter raţional, rezonabil, astfel încît să nu împovăreze poporul, ţara, să nu urmneze sau să împiedice îndeplinirea programelor de înflorire multilaterală a societăţii socialiste şi de ridicare continuă a nivelului de trai material şi spiritual al maselor populare. Suntem întrutotul de acord cu punctul de vedere al partidului şi statului, exprimat atât de clar prin cuvintul dumneavoastră, omul pe care, asemeni întregului popor, îl iubim şi îl urmăm ,ca pe cel mai drag fiu al naţiunii, stimat şi preţuit deopotrivă în întreaga lume pentru clarviziunea sa politică, pentru activitatea neobosită îndreptată spre asigurarea păcii şi securităţii mondiale, punct de vedere potrivit căruia forţa ţărilor socialiste, forţa de apărare a independenţei şi suveranităţii noastre naţionale rezidă nu în escaladarea înarmărilor ci în îndeplinirea neabătută a programului partidul de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism, în creşterea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a poporului nostru. Tocmai de aceea, aprobînd încă o dată din toată inima poziţia partidului şi statului nostru în aceste probleme, întreaga politică internă şi internaţională promovată de România socialistă, al cărei iniţiator şi conducător strălucit sunteţi dumneavoastră, permiteţi-ne totodată, iubite tovarăşe secretar general, să vă încredinţăm că, urmîndu-vă neabătut îndemnul şi pilda, de un nemărginit devotament faţă de popor şi patrie, vom munci cu toată pasiunea, hărnicia şi priceperea de care sîntem în stare, vom face totul pentru a îndeplini în chip exemplar obiectivele şi sarcinile cu adevărat istorice ce ne revin din hotărîrile Congresului al XI-lea, din indicaţiile preţioase pe care ni le-aţi dat, conştienţi fiind că, numai în acest mod ne putem aduce propria contribuţie la prosperitatea şi înflorirea României socialiste, la întărirea suveranităţii şi independenţei sale naţionale, la creşterea prestigiului ei în întreaga lume“. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN NEAMŢ AL P.C.R. se arată: „Împreună cu întregul partid şi popor dăm omultă apreciere şi aprobăm întrutotul activitatea desfăşurată de delegaţia ţării noastre, de dumneavoastră personal, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, la recenta consfătuire a Comitetului Politic Consultativ al Tratatului de la Varşovia. Modul strălucit în care aţi expus şi de această dată poziţia României, principialitatea profundă şi spiritul de răspundere cu care aţi oglindit şi susţinut orientările generale ale României socialiste în problemele discutate constituie pentru noi toţi un nou şi minunat exemplu de promovare a hotărîrilor partidului şi statului, de slujire devotată, a intereselor supreme ale poporului român, ca şi ale cauzei generale a socialismului, progresului social şi păcii în lume. Fiind de natură să stimuleze eforturile pentru promovarea destinderii, dezarmării, securităţii şi păcii pe continentul European şi in întreaga lume, declaraţia adoptată la Moscova şi semnată de dumneavoastră este primită cu satisfacţie şi unanimă aprobare şi în judeţul nostru. Ea ne dă noi speranţe în succesul luptei ţărilor socialiste, a tuturor popoarelor şi forţelor înaintate pentru trecerea la măsuri concrete de îngheţare şi reducere a cheltuielilor militare şi efectivelor armate, pentru dezarmare militară, retragerea trupelor străine in graniţele naţionale, diminuarea rolului blocurilor militare şi crearea condiţiilor de dizolvare concomitentă a Tratatului de la Varşovia şi a N.A.T.O., ceea ce ar, întări încrederea între naţiuni, ar dezvolta conlucrarea paşnică intre toate statele, împărtăşim întrutotul aprecierea conducerii partidului şi statului, a secretarului general al partidului, potrivit căreia trebuie făcut totul pentru evitarea oricăror escaladări a cursei înarmărilor, pentru respingerea categorică a oricărui nou impuls dat cheltuielilor militare care ar prejudicia grav interesele vitale ale tuturor popoarelor, pentru oprirea oricăror demonstraţii de forţă, manevre militare sau alte mijloace de intimidare. Poziţia dumneavoastră fermă în această direcţie ca şi în celelalte probleme discutate la recenta Consfătuire a fost primită şi în judeţul nostru cu sentimentele cele mai adinei de apreciere, dragoste şi stimă în rîndul tuturor oamenilor, de la mic la mare, care văd in dumneavoastră cel mai devotat exponent şi apărător al independenţei şi suveranităţii patriei, al libertăţii şi fericirii poporului din rîndul căruia v-aţi ridicat şi pe care îl reprezentaţi atît de strălucit in orice împrejurare. * Răspunsul nostru la neobosita dumneavoastră activitate pusă cu atita devotament în slujba intereselor supreme ale patriei şi poporului român, a cauzei socialismului, progresului şi păcii în lume nu poate fi altul decît angajamentul de a face totul pentru realizarea exemplară a sarcinilor actualului cincinal, pentru continua dezvoltare economico-socială a patriei noastre, fiind convinşi că prin aceasta ne aducem cea mai bună contribuţie la întărirea capacităţii de apărare, a libertăţii şi independenţei patriei, la realizarea hotărîrilor Congresului al XI-lea si Conferinţei Naţionale ale partidului“. „In numele tuturor comuniştilor şi oamenilor muncii români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi de pe frumoasele meleaguri sătmărene, COMITETUL JUDEŢEAN SATU MARE AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN exprimă înalta apreciere şi deplina aprobare pentru activitatea strălucită pe care aţi desfăşurat-o în fruntea delegaţiei Republicii Socialiste România la recenta Consfătuire a Comitetului Politic Consultativ şi pentru semnarea Declaraţiei adoptate, care corespunde pe deplin intereselor vitale ale poporului nostru, ale socialismului şi păcii, pentru demnitatea şi poziţia fermă, profund responsabilă faţă de partid şi popor, prin care aţi afirmat cu acest prilej orientările Congresului al XI-lea în problemele cardinale ale omenirii, în spiritul consecvent al principiilor care guvernează întreaga politică externă a României socialiste, se arată într-o altă telegrafie. Suntem nespus de fericiţi să putem da glas mindriei patriotice şi neţărmuritei, satisfacţii pe care le-am încercat ascultind magistrala cuvintare rostită de dumneavoastră in faţa reprezentanţilor colectivelor' de' oameni ai' muncii, minunată sinteză a înflăcăratului crez al unui om politic de prim rang al contemporaneităţii, in puterea raţiunii popoarelor, a convingerii nestrămutate a internaţionalistului consecvent în posibilitatea și necesitatea instaurării unui climat de destindere fără zăngănit de arme, al patriotului neînfricat pătruns de adevărul că misiunea poporului său de a clădi socialismul nu se poate realiza decît prin clădirea păcii pe planetă. Asemenea întregului nostru popor, oamenii muncii sătmăreni, fără deosebire de naţionalitate, înţeleg şi dau cea mai înaltă preţuire raţiunilor care au dictat poziţia principială a dumneavoastră în problemele discutate la Moscova, considerînd pe drept cuvînt că aceasta este in interesul major al înfăptuirii în bune condiţiuni a programelor stabilite de Congresul al XI-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului nostru privind dezvoltarea economico-socială susţinută a patriei şi creşterea corespunzătoare a bunăstării poporului, a aportului României la întărirea forţei şi prestigiului socialismului în lume că, dimpotrivă , sporirea suplimentară a bugetelor militare nu poate aduce popoarelor lumii decît încetinirea dezvoltării, a progresului, promovînd totodată adîncirea insecurităţii internaţionale. Recunoscători pentru grija ce o purtaţi poporului nostru, gliei străbune, cu conştiinţa înaltei răspunderi ce ne revine, toţi comuniştii şi oamenii muncii sătmăreni, fără deosebire de naţionalitate, îşi reafirmă dorinţa de a contribui cu toate forţele, printr-o activitate tot mai eficientă, la înfăptuirea exemplară a hotărîrilor Congresului al XI-lea, ale Conferinţei Naţionale a partidului, cu convingerea că numai astfel ne vom spori participarea la victoria deplină a comunismului în România, la dezvoltarea şi adîncirea prieteniei şi colaborării cu toate ţările socialiste, cu forţele progresiste de pretutindeni, la cauza destinderii, a conlucrării şi păcii pe pămint, operă căreia dumneavoastră îi consacraţi fără răgaz, în admiraţia cea mai vie a întregii lumi, întreaga energie, printr-un efort ce nu-şi găseşte egal în întreaga noastră istorie naţională“. In telegrama oamenilor muncii din MINISTERUL COMERŢULUI EXTERIOR ŞI COOPERĂRII ECONOMICE INTERNAŢIONALE se scrie : „însuşindu-ne pe deplin aprecierile şi aprobarea unanimă pe care Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. le-a dat activităţii desfăşurate de delegaţia ţării noastre, în frunte cu dumneavoastră, la Consfătuirea de la Moscova, susţinem întrutotul poziţia principială şi realistă adnotată faţă de unele probleme militare dezbătute, respectiv ca măsurile de menţinere a capacităţii de apărare să nu afecteze programele de dezvoltare economico-socială a tării, singurele capabile să pună în valoare superioritatea orînduirii noastre socialiste. Asemeni Întregului nostru popor, noi vedem in aceasta un nou și minunat exemplu de slujire devotată a intereselor supreme ale națiunii noastre, ale cauzei independenţei şi suveranităţii naţionale, ale destinderii şi păcii în lume.. Ne exprimăm admiraţia şi mulţumirea-fierbinte -pentru modul în care dumneavoastră, cel mai bun şi mai iubit fiu al poporului român, patriot înflăcărat şi revoluţionar consecvent, eminentă personalitate a lumii contemporane, promovaţi cu fermitate principiile de tip nou pe care trebuie să se întemeieze relaţiile dintre toate statele, în vederea edificării unei lumi mai bune şi mai drepte, a instaurării securităţii şi păcii pe planeta noastră. Pe baza poziţiei principiale a partidului şi statului nostru, a orientărilor şi indicaţiilor dumneavoastră, mult iubite tovarăşe secretar general, vom acţiona şi în continuare pentru extinderea şi diversificarea relaţiilor, de colaborare cutoate ţările socialiste, pentru realizarea întocmai a programelor de dezvoltare a schimburilor economice şi cooperării internaţionale cu aceste ţări, contribuind astfel la creşterea prestigiului şi forţei socialismului în lume“. „Consiliul Ziariştilor se face interpretul sentimentelor de profundă gratitudine şi deplină satisfacţie ale tuturor gazetarilor din România socialistă care, împreună cu toţi fiii acestui pămînt, cu întreaga naţiune, işi exprimă totala aprobare şi adeziune faţă de poziţia delegaţiei române, condusă de dumneavoastră, la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al Tratatului de la Varşovia. Vedem in această poziţie un înalt şi însufleţitor exemplu de slujire devotată a intereselor supreme ale poporului român, ale cauzei independenţei şi suveranităţii naţionale, ale promovării destinderii, colaborării şi păcii în lume, se arată în telegrama CONSILIULUI ZIARIŞTILOR DIN REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA. Prin glasul dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, a vorbit ţara întreagă, poporul nostru angajat într-o vastă operă constructivă, hotărât să înalţe cu succes edificiul vieţii sale noi, socialiste, să-şi asigure o existenţă demnă, pe măsura năzuinţelor ce-l animă. Ştim prea bine că atingerea unui asemenea obiectiv măreţ se poate realiza numai pe calea păcii, a destinderii şi colaborării intre naţiuni. Această poziţie consecventă şi fermă a României socialiste dă măsura deplină a clarviziunii, realismului "Şi spiritului consecvent al unei politici externe a cărei forţă şi al cărei prestigiu sunt suiseparabile de numele şi activitatea dumneavoastră. Vă încredinţăm că noi, purtători ai cuvîntului partidului în mase prin coloanele presei, emisiunile radioului şi televiziunii, sîntem hotărîţi să contribuim cu neslăbită energie şi deplin devotament la transpunerea in viaţă a orientărilor Congresului al XI-lea, să milităm cu fermitate comunistă pentru biruinţa nobilelor idei promovate de România socialistă. Vă încredinţăm că vom afirma cu toată puterea, prin scrisul nostru, încrederea în forţa popoarelor de a asigura un curs pozitiv evoluţiei internaţionale, pentru că pacea nu se poate realiza de la sine, ci,prin acţiuni eficiente, în primul rînd în direcţia dezarmării, acţiuni pe care le pot determina toţi cei ce se preocupă de ziua de mîine a omenirii. Consiliul Ziariştilor vă asigură, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că ziariştii patriei noastre îşi vor îndeplini în mod exemplar sarcinile ce le revin ca activişti ai partidului pe frontul ideologic, contribuind, cu toate forţele lor, la afirmarea principiilor şi poziţiilor de amplă rezonanţă ale politicii partidului şi statului nostru, la făurirea unei lumi mai bune, mai drepte şi mai echitabile, fără arme şi eliberată de pericolul războiului distrugător, pentru biruinţa idelurilor de pace şi colaborare ale tuturor popoarelor lumii“, în telegrama COMITETULUI DE STAT PENTRU ENERGIA NUCLEARA se scrie : „însuşindu-ne pe deplin aprecierile cuprinse în Comunicatul Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. privind activitatea delegaţiei române la această Consfătuire, dăm o înaltă apreciere şi aprobăm întrutotul modul strălucit în care Dumneavoastră aţi expus poziţia ţării noastre, principialităţii profunde şi spiritului de răspundere exemplar cu care aţi susţinut orientările generale ale Românieisocialiste în problemele discutate. Ne însuşim şi susţinem întrutotul poziţia Dumneavoastră în legătură cu unele probleme militare, dezbătute la Consfătuire, faptul că nu aţi acceptat adoptarea unor măsuri care nu au fost puse de acord între toate statele participante, privind creşterea cheltuielilor pentru înarmare, poziţie în deplină concordanţă cu principiile promovate de partidul şi statul nostru, pătrunsă de un profund patriotism şi înaltă responsabilitate faţă de popor, de interesele socialismului şi păcii în întreaga lume. Ne exprimăm adeziunea profundă faţă de poziţia principială şi fermă adoptată de delegaţia ţării noastre la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ, expusă de Dumneavoastră cu o deosebită claritate la întîlnirile cu reprezentanţi ai clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tineretului, ai armatei şi ai ministerului de interne. Permiteţi-ne, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă exprimăm mulţumirile noastre fierbinţi pentru modul în care Dumneavoastră militaţi consecvent pentru promovarea principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, a egalităţii depline în relaţiile cu toate statele, pentru edificarea unei lumi mai bune şi mai drepte“. In telegrama COMITETULUI DE PARTID ŞI CONSILIULUI DE CONDUCERE DIN MINISTERUL SĂNĂTĂŢII se arată : „Sîntem întrutotul de acord cu poziţia Dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru că ea reprezintă voinţa unanimă a naţiunii noastre socialiste de a trăi liberă, în pace şi securitate, fără nici un amestec din afară. Şi noi, personalul sanitar, alături de întregul popor am ascultat cu adîncă emoţie şi mîndrie patriotică excepţionalele cuvintări pe care le-aţi rostit la întîlnirile cu reprezentanţii, clasei muncitoare, ai ţărănimii, intelectualităţii şi tineretului, cuvintări în care aţi înfăţişat în mod luminos, principial şi constructiv poziţia României socialiste faţă de probleme- •le discutate la Moscova şi sîntem pătrunşi de adevărul unanim recunoscut că şi acolo, ca şi in oricare împrejurare. Dumneavoastră slujiţi cu fermitate şi înalt patriotism interesele vitale, aspiraţiile cele mai frumoase ale poporului nostru. Personalul sanitar este pe deplin conştient că poziţia Dumneavoastră categorică de a spune „Nu“ cursei înarmărilor corespunde idealurilor şi dorinţei omenirii întregi. Este o mindrie pentru noi, cei ce prin natura profesiunii şi activităţii noastre acţionăm pentru binele omului, că politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, purtînd pecetea eminentei Dumneavoastră personalităţi, este pătrunsă de un înalt umanism promovînd cu consecvenţă dreptul de viaţă şi dezvoltare a tuturor popoarelor, independenţa, egalitatea şi echitatea între naţiuni. Şi nouă, personalului sanitar ne sunt străine şi dezaprobăm tendinţa cercurilor imperialiste la înarmare, de încordare şi pregătire a războaielor. Omenirea a plătit cu mult prea multe jertfe omeneşti nebunia şi lipsa de raţiune a unor cercuri conducătoare capitaliste şi imperialiste, a adus prea multă nefericire în lume folosirea forţei, a armelor şi altor mijloace de distrugere în masă. Iată de ce, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, noi, cei care lucrăm în Ministerul Sănătăţii, întregul personal sanitar, aprobăm întrutotul modul strălucit în care Dumneavoastră aţi expus la Consfătuirea de la Moscova poziţia ţării noastre şi ne exprimăm ataşamentul fără rezerve faţă de această pozţie, sprijinul ferm faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, dăm o înaltă apreciere activităţii prestigioase, multilaterale şi plină de grijă pe care o desfăşuraţi în fruntea partidului şi statului pentru binele întregului popor“. In scrisoarea sa, EMIL BALAN, muncitor la întreprinderea de sîrmă şi produse de sîrmă din Buzău, scrie : „Ca cetăţean al patriei, al României socialiste, ca om al muncii, vă încredinţez mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că aprecierile Dumneavoastră în legătură cu situaţia internaţională actuală, cu tot ce avem de făcut pentru ca liniştea şi pacea să ne însoţească viitorul fericit, răspund întrutotul gîndurilor mele şi ale tovarăşilor mei de muncă. Sînt mîndru că pot exprima şi cu acest prilej încrederea neţărmurită în gloriosul nostru partid, stima şi înalta preţuire faţă de neobosita activitate ce o desfăşuraţi în fruntea partidului şi statului, pentru binele şi fericirea poporului nostru. Am înţeles, şi de această dată, că în , toate împrejurările de interes major vă adresaţi poporului cu încrederea din totdeauna, iar poporul vede în Dumneavoastră strălucitul reprezentant al intereselor sale fundamentale, fiul său cel mai iubit, care-i slujeşte cu abnegaţie şi devotament cele mai scumpe împliniri şi aspiraţii. Avînd la bază aprecierile Dumneavoastră că forţa noastră stă în primul rînd, în dezvoltarea mai rapidă a ţării, vă asigur, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că voi lupta alături de ceilalţi tovarăşi de muncă, pentru mai buna gospodărire a gestiunii ce ne este încredinţată din avutul naţiunii noastre şi să facem mai eficientă întreaga activitate productivă care ne este singura chezăşie a bunăstării şi fericirii“. După evocarea evenimentului făuririi statului naţional unitar român de acum şase decenii, în telegrama adresată preşedintelui Republicii Socialiste România de către participanţii la conferinţa interconfesională, conducători ai cultelor religioase, ierarhi şi cadre didactice din învăţămîntul teologic, se spune : „In aceste momente de înălţare sufletească şi de avînt patriotic, Vă rugăm să ne îngăduiţi, mult stimate • Ne exprimăm admiraţia şi recunoştinţa fierbinte pentru modul cum dumneavoastră, cel mai bun şi mai iubit fiu al poporului român, patriot înflăcărat şi revoluţionar consecvent, eminentă personalitate a lumii contemporane, promovaţi cu fermitate principiile de tip nou pe care trebuie să se întemeieze relaţiile dintre toate statele, în vederea edificării unei lumi mai bune şi mai drepte, a instaurării securităţii şi păcii pe planeta noastră. • Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de sentimentele noastre de respect şi deosebită preţuire pe care vi le purtăm şi ne angajăm ca, strîns uniţi în jurul partidului, să depunem eforturi şi mai mari pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului şi statului nostru, contribuind la dezvoltarea multilaterală a patriei noastre dragi. Domnule Preşedinte, să dăm expresie celei mai profunde, recunoştinţe faţă de conducerea statului, faţă de Dumneavoastră personal, pentru minunatele condiţii create tuturor cetăţenilor, indiferent de naţionalitate, convingeri său crez , religios, de a trăi liber, mulţumiţi şi prosper in ţara lor mereu mai înfloritoare şi cu mereu sporit prestigiu internaţional. Recunoştinţa noastră a dobîndit noi temeiuri in zilele din urmă cînd, impreună cu întregul popor, am luat emoţionaţi cunoştinţă de lămuririle pe care aţi binevoit să le daţi, privitor la poziţia României socialiste faţă de marile probleme cu care este confruntată omenirea. Mîndri de felul cum aţi expus la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al Tratatului de la Varşovia simţămintele şi vrerile întregii suflări româneşti, ne manifestăm sincera gratitudine şi totala adeziune pentru reafirmarea cu tărie a politicii ţării noastre, pusă în slujba consolidării cursului spre destindere, dezarmare, pace, securitate şi înţelegere între popoare, cauză pe care şi noi o sprijinim necondiţionat, fiind deplin conformă crezului nostru religios“. în încheierea telegramei, se spune : „Strins uniţi in jurul conducerii statului, în jurul Dumneavoastră. Domnule Preşedinte, înţelegem să contribuim plenar la apărarea păcii, la întărirea prieteniei şi colaborării între popoare, la făurirea unei lumi mai drepte şi mai bune, fără arme şi fără războaie, spre fericirea întregii omeniri“. Semnează : Iustin Moisescu, patriarhul Bisericii ortodoxe române, Francisc Augustin, conducătorul Arhiepiscopiei romano-catolice București, Iuliu Nagy, episcop al Episcopiei reformate Cluj, Albert Klein, episcop al Bisericii evanghelice C.A., Paul Szedrcîsy, superintendent , al Bisericii Evanghelice S.P., Kovács Lajos, episcop al Bisericii unitariene, Moses Rosen, şef-rabinul Cultului mozaic, Tirayr Mardichian, episcop al Bisericii armeano-gregoriene, Chiprian Savici, arhiereu-vicar al Cultului creştin de rit vechi, Dumitru Popa, preşedintele Cultului adventist de ziua a 7-a, Cornel Mara, preşedintele Cultului baptist, Pavel Bochian, preşedintele Cultului penticostal, Meliton Lazarovici, prim-delegat al Cultului creştin după evanghelie, Regep Săli, imamul comunităţii musulmane Bucureşti. „Dînd glas sentimentelor tuturor comuniştilor, colectivul de muncă, comitetul de partid şi consiliul oamenilor muncii de la COMBINATUL CHIMIC RIMNICU VÎLCEA îşi exprimă deplina aprobare faţă de activitatea pe care delegaţia ţării noastre, în frunte cu dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, a desfăşurat-o la recenta Consfătuire de la Moscova a Comitetului Politic Consultativ al Tratatului de la Varşovia. Cu fiuimile pline de bucurie, cu o înaltă mindrie Patriotică, vă adresăm dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, profundele noastre mulţumiri pentru modul strălucit în care aţi prezentat şi susţinut la această consfătuire poziţia României în probleme de stringentă importanţă ale lumii contemporane. Asemenea întregului popor, susţinem şi aprobăm din adincul fiinţei noastre argumentele expuse de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la Consfătuirea de la Moscova, ele oglindind poziţia consecventă a României de a acţiona ferm şi neabătut pentru promovarea unor relaţii noi de egalitate, respect reciproc şi colaborare paşnică între toate naţiunile, pentru edificarea în Europa şi în întreaga lume a unei noi ordini economice şi politice. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, Nicolae Ceauşescu, de sentimentele noastre de respect şi deosebită preţuire pe care vi le purtăm şi ne angajăm ca strîns uniţi în jurul partidului să depunem eforturi şi mai mari pentru a fi la înălţimea sarcinilor încredinţate pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului şi statului nostru, contribuind în acest fel la dezvoltarea multilaterală, a patriei noastre dragi, la creşterea prestigiului internaţional al României socialiste“. Pe adresa C.C. al P.C.R., a secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au sosit mii şi mii de alte telegrame din partea unor ministere, instituţii centrale,comitete municipale, orăşeneşti şi comunale de partid, organizaţii de masă şi obşteşti, din partea a numeroase întreprinderi industriale, trusturi şi şantiere de construcţii, instituţii de studii, cercetări şi proiectări, a numeroase întreprinderi agricole de stat, cooperative agricole de producţie, întreprinderi pentru mecanizarea agriculturii, consilii intercooperatiste, din partea uniunilor de creaţie, a instituţiilor de cultură, învăţămînt şi presă, unităţi sanitare şi comerciale, şcoli şi institute de invăţămint superior, unităţi militare, din partea a numeroase personalităţi ale vieţii noastre politice, economice şi ştiinţifice, din partea a numeroşi muncitori, tehnicieni şi ingineri, ţărani cooperatori şi cu gospodărie individuală, studenţi, elevi, militari ai forţelor noastre armate, pensionari, gospodine, reprezentanţi ai cultelor. In toate aceste telegrame se exprimă, în modul cel mai unanim, deplina aprobare şi satisfacţie faţă de activitatea desfăşurată de delegaţia română, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, la lucrările Consfătuirii Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varşovia, care a avut loc recent la Moscova. In telegrame se dă o înaltă apreciere fermităţii cu care secretarul general al partidului a expus, cu inaltă principialitate şi profund spirit de răspundere, poziţia României in problemele aflate pe ordinea de zi a reuniunii, poziţie care corespunde pe deplin intereselor vitale ale întregii noastre naţiuni, construcţiei socialismului in patria noastră, progresului şi bunăstării continue a întregului nostru popor. Această poziţie este in concordanţă deplină cu cauza generală a socialismului, a întăririi prieteniei şi colaborării între ţările socialiste, între forţele revoluţionare, progresiste, democratice de pretutindeni, a luptei popoarelor pentru pace, securitate, pentru o lume mai dreaptă şi mai bună. Telegramele exprimă, totodată, adeziunea deplină a tuturor cetăţenilor patriei noastre — români, maghiari, germani, sârbi şi de alte naţionalităţi — la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, precum şi hotărirea unanimă a acestora de a acţiona in continuare, cu toată fermitatea, de a face totul pentru transpunerea în viaţă a hotărîrilor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism.