România Liberă, octombrie 1984 (Anul 42, nr. 12414-12440)

1984-10-01 / nr. 12414

.*r** 1 Proletari din toate ţările, uniți-vă! COTIDIANUL CONSILIULUI NATIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE Anul XLII Nr. 112414 Luni 1 octombrie 1984 6 pagini 50 bani | OAMENI AI MUNCIIDE PE OGOARE! De efortul şi priceperea voastră din aceste zile depinde recolta de griu '85! Eliberaţi rapid terenurile destinate insămînţărilor de toamnă! încheiaţi, în ctteva zile, executarea arăturilor şi efectuaţi semănatul pe întreaga suprafaţă, în limitele perioadelor optime! # SUCEAVA : Deci se poate avansa mai rapid la însămînţări! # BRĂILA : Transportul nu ţine pasul cu strinsul legumelor (In pagina a 3-a) Proiectul de Directive ale Congresului al XlII-lea al partidului in dezbaterea comuniştilor, a întregului popor Preocupare susţinută şi spirit creator în construcţia localităţilor urbane şi rurale — După cum se preconizează in proiectul de Directive ale Congresului al XIII-lea al partidului, in cincinalul următor se va rezolva, practic, problema locuinţelor in România. Vă rugăm să ne spuneţi care este stadiul construcţiei de locuinţe in judeţul Suceava in momentul de faţă ? — In cele patru decenii care au trecut de la eliberare şi, mai ales, in perioada de după 1965, perioadă caracterizată prin aplicarea pe scară largă a spiritului înnoitor imprimat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu activităţii din toate domeniile, judeţul Suceava s-a dezvoltat vertiginos, inclusiv din punct de vedere edilitar. In municipiul de reşedinţă, în cele 7 oraşe ale judeţului şi in cele 90 de comune, creşterea rapidă a puterii economice a făcut nu numai necesară ci şi posibilă construirea de locuinţe într-un ritm accelerat. Pinâ in prezent avem în judeţ aproape 40 OOO de apartamente noi. In cincinalul următor se vor construi încă aproximativ 15 000 apartamente rezolvindu-se astfel, practic, toate cerinţele. Rezultate foarte bun in asigurarea de locuinţe pentru populaţie au oraşul Cimpulung Moldovenesc, centrele miniere Broşteni, Ostra, Neagra Şarului, centrul forestier Frasin. Ce se poate spune despre calitatea acestor locuinţe ? — Este de ajuns să comparăm un apartament construit acum 20—30 de ani cu unul care se construieşte azi pentru a ne da seama cit de mult s-a progresat. Constructorii au acumulat, între timp, experienţă ; totodată însă Convorbire cu tovarăşul Ion Siminiceanu, prim-vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Suceava uigenţele populaţiei sunt mai mari. După cum a indicat secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, construim numai apartamente cu confort îmbunătăţit. De altfel, urmărim in mod sistematic realizarea de condiţii tot mai bune de locuit. Un exemplu de ultimă oră îl constituie ampla acţiune de introducere a instalaţiilor de gaz metan la bucătăriile apartamentelor. Anul acessemenea instalaţii la 3 000 apartamente in Suceava şi 700 apartamente în Fălticeni, urmind ca acţiunea să continue în 1985. Trebuie să recunoaştem totuşi că in ceea ce priveşte calitatea locuinţelor mai avem încă probleme. De exemplu, unele apartamente sunt afectate de condens şi ne străduim să fie aduse remedierile necesare. — Ce se întreprinde in judeţul Suceava pentru dezvoltarea oraşelor mici si mijlocii ? — Un puternic imbold în dezvoltarea acestor oraşe l-au dat indicaţiile concrete pe care le-am primit de la tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu prilejul vizitelor de lucru in judeţul Suceava. In conformitate cu indicaţiile primite direct, se amplasează, de exemplu, în prezent noi unităţi industriale in oraşul Siret, la Gura Humorului şi Rădăuţi. Amplasarea de noi unităţi industriale atrage, desigur, construirea de ansambluri de locuinţe, cu dotările social-culturale şi comerciale aferente. Aşa s-a intimplat, de Al. Ştefănescu (Continuare in pag. a 2-a)! Iii M li li alXIIW Mili *W\CONGRES/J*' 5 • In aceste zile hotaritoare pentru recolta actuala si cea din anul viitor, se impune o mobilizare totală a fortelor satului; • La cules se va acorda prioritate terenurilor destinate a fi Insamintate in acest sezon ; • Pentru a se termina în cel mai scurt timp arăturile, este necesar să se strîngă cu operativitate resturile vegetale şi să se lucreze în schimburi prelungite şi in schimburi de noapte ; • Atenţie : semănatul orzului trebuie terminat în 3—4 zile, cel al griului pînă la 7 octombrie în centrul şi nordul ţării şi pînă la 14 octombrie in restul zonelor; • Profitind de rezervele de umiditate sporite din sol trebuie să se execute arăturile şi pregătirea patului germinativ la un înalt nivel calitativ, iar la semănat să se respecte toţi parametrii privind adîncimea, uniformitatea şi in special densitatea plantelor, şi spiritia orientărilor şi indicaţiilor formulate de tovarăşicolae Ceauşescu PLANUL REALIZAT RITMIC, LA TOŢI INDICATORII! Pe ogoare, zi şi noapte, ia cules şi semănat Trimestrul IV — hotărîtor în întreaga economie Aşadar, am păşit astăzi peste pragul ultimului trimestru al anului. Trimestru cu tradiţie frumoasă în viaţa noastră, el fiind an de an cadrul unei mobilizări de amploare a clasei muncitoare, a ţărănimii, a intelectualităţii tehnice care, inţelegînd necesităţile economiei naţionale şi obligaţiile lor, ţin să şi le onoreze — în primul rind prin îndeplinirea tuturor sarcinilor din planul anual, inclusiv a restanţelor acumulate in celelalte trimestre, apoi prin măsuri şi acţiuni care să asigure o temeinică bază de pornire in anul următor, înregistrind succese deosebite, în majoritatea întreprinderilor ţării, în cadrul întrecerii socialiste închinate marelui act al eliberării şi istoricului eveniment reprezentat de Congresul al XlII-lea al partidului, cei ce muncesc în ţara noastră sunt hotărîţi să facă tot ce le stă in puteri pentru a intimpina forumul comunist din noiembrie cu rezultate cit mai bune. „Este un lucru extraordinar ceea ce se petrece in viaţa noastră, a colectivului din uzina noastră — sunt cuvinte pe care le-am auzit spuse in aceste zile, în multe întreprinderi. Eram oricum «la zi» cu îndeplinirea planului, exista şi pînă acum o atmosferă foarte stimulatoare dar publicarea proiectului de Directive a introdus în existenţa şi activitatea noastră un plus de entuziasm şi mobilizare. Oamenii au şi spus-o în dezbaterea documentului, in adunările generale, dar lucrul se simte mai ales în activitatea de zi cu zi, în exigenţa crescută cu care judecă munca lor si a tovarăşilor lor, in hotărirea cu care acţionează pentru realizarea producţiei fizice, a producţiei pentru export , unde se finalizează produsele mai grele, cu ciclu lung de fabricaţie. Trimestrul IV va fi pentru uzina noastră un trimestru de virf“. De altfel, veştile primite la redacţie confirmă această stare de spirit generală. Acum importantă este utilizarea la maximum a timpului ce ne mai desparte de 31 decembrie, pentru a încheia anul cu rezultate pe măsura necesităţilor şi obligaţiilor. Pe primul plan se situează fără îndoială, îndeplinirea tuturor prevederilor planului anual. In toate secţiile şi în toate întreprinderile, fără excepţie. Aşa cum a arătat tovarăşul Nicolae Ceauşescu in cuvîntarea la recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R. ca şi in vizita de lucru din unităţile judeţului Arad, sarcina prioritară pentru economia naţională este astăzi îndeplinirea integrală a sarcinilor din planul pe 1984, recuperarea răminerilor in urmă in domeniul producţiei fizice la o serie de produse importante pentru acoperirea necesităţilor pieţei interne ca şi la export. Constructorii de tractoare braşoveni, constructorii de autoturisme din Piteşti, metalurgiştii de la C.S. Galaţi şi C.O.S. Tirgo-M. Radian (Continuare in pag. a 3-a) Cifrele înscrise pe hartă reprezintă realizările (în procente) la semănatul orzului de toamnă. Datele au fost centralizate in seara zilei de 29 septembrie a.c. 35 de ani de la proclamarea Republicii Populare Chineze Tovarăşului HU YAOBANC Secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez Tovarăşului LI XIANNIAN Preşedintele Republicii Populare Chineze Tovarăşului PENG ZHEN Preşedintele Comitetului Permanent al Adunării Naţionale a Reprezentanţilor Populari a Republicii Populare Chineze Tovarăşului ZHAO ZIYANG Premierul Consiliului de Stat al Dragi tovarăşi, Cu prilejul celei de-a 35-a aniversări a proclamării Republicii Populare Chineze, în numele Partidului Comunist Român, al Guvernului Republicii Socialiste România şi al poporului român, vă adresăm dumneavoastră, Partidului Comunist Chinez, Adunării Naţionale a Reprezentanţilor Populari, Guvernului Republicii Populare Chineze şi poporului , frate chinez un cordial salut prietenesc şi cele mai calde felicitări. Proclamarea, la 1 octombrie 1949, a Republicii Populare Chineze a reprezentat o strălucită încununare a îndelungatei lupte revoluţionare, plină de eroism şi sacrificii, desfăşurată de poporul chinez sub conducerea gloriosului său partid comunist împotriva vechiului regim de exploatare şi asuprire, a dominaţiei imperialiste, pentru eliberare socială şi naţională. Crearea Republicii Populare Chineze a constituit un eveniment de însemnătate istorică, care a inaugurat o nouă eră in viaţa şi destinele marelui popor chinez, avînd, totodată, o profundă semnificaţie pe plan internaţional, ca urmare a modificării substanţiale a raportului de forţe in favoarea socialismului, independenţei, progresului şi păcii. In cei 35 de ani care au trecut de la proclamarea Republicii Populare Chineze, poporul chinez punindu-şi în valoare marile sale energii creatoare, muncind cu multă abnegaţie, cu dăruire şi pasiune, a obţinut succese remarcabile in vasta operă de edificare a socialismului, în afirmarea tot mai puternică a Chinei pe arena mondială. Comuniştii români, întregul popor român dau o înaltă apreciere amplei activităţi pe care harnicul popor chinez o desfăşoară, sub conducerea Partidului Comunist Chinez, pentru transformarea ţării sale intr-un puternic stat socialist, cu o industrie şi agricultură moderne, cu o ştiinţă şi tehnică avan- ( NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român Preşedintele Republicii Socialiste România Republicii Populare Chineze sate, cu un nivel de trai tot mai ridicat. Apreciem, de asemenea, rolul tot mai important pe care Republica Populară Chineză îl "are astăzi în viaţa internaţională, în lupta şi eforturile generale pentru pace, dezarmare şi securitate in lume, pentru înţelegere şi colaborare între naţiuni, pentru lichidarea subdezvoltării şi edificarea noii ordini economice internaţionale, pentru reglementarea disputelor dintre state pe cale politică, prin negocieri. Animaţi de profunde sentimente de prietenie şi solidaritate, comuniştii români, întregul nostru popor se bucură sincer de aceste însemnate realizări şi urează din toată inima talentatului şi entuziastului popor chinez, Partidului Comunist Chinez să obţină noi şi tot mai mari victorii în dezvoltarea şi înflorirea patriei, în făurirea unei vieţi noi, libere, demne şi fericite. Cu deosebită satisfacţie constatăm că relaţiile de prietenie, solidaritate şi colaborare rodnică dintre partidele, ţările şi popoarele noastre cunosc o dezvoltare continuă în toate domeniile de interes comun. Dorim să reafirmăm, şi cu acest prilej, convingerea noastră fermă că, acţionînd împreună, în strinsă conlucrare, în spiritul înţelegerilor convenite la cel mai înalt nivel, relaţiile dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Chinez, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Chineză, vor cunoaşte o nouă şi puternică dezvoltare, spre binele şi in interesul popoarelor romiul şi chinez, al cauzei generale a socialismului, independenţei, progresului, păcii şi cooperării in întreaga lume. De ziua acestei glorioase aniversări jubili? vă adresăm încă o dată dragi tovarăşi, chneavoastră, comuniştilor şi întregului chinez urarea cordială de a obţine noi şi in stante succese în construcţia socialistă. .. prosperitatea și înflorirea continuă a R'J 1 Populare Chineze. CONSTANTIN DĂSCĂLEAN Prim-ministru . , al Guvernului Republicii Socialiste Romane*