Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2022 (Anul 19, nr. 3738-3765)

2022-05-04 / nr. 3751

ACTUAUTATE/EVENIMENT 4-12 mai 2022 Sălăjeanul www.salajeanul.ro Recensământul populației Autorecenzarea In Sălaj Conducerea Instituției Prefectului Sălaj a avut, marți, 3 mai, o întâlnire de lucru cu o delegație a Institutului Național de Statistică. Sălajul se numără printre județele cu o procent ridicat de autorecenzare. La data de 1 mai județul avea un procent de autorecenzare de peste 32 de procente. Recensământul Populației și Locuințelor, cel mai important eveniment social al anului, a debutat pe 14 martie, pentru prima dată în istorie, sub o nouă formă, întregul proces este complet digitalizat și a fost introdusă și o etapă de autorecenzare, care se desfășoară până pe 15 mai, urmând ca apoi să aibă loc intrarea recenzorilor în teren, la acele adrese unde nu s-a făcut autorecenzarea. Cu această ocazie, conducerea Instituției Prefectului Sălaj a avut, marți, 3 mai, o întâlnire de lucru cu o delegație a Institutului Național de Statistică (INS), formată din Mădălina Neacșu, Bogdan Pătărlăgeanu, Florina Rădoi și Radu Băețică. La întâlnire au fost prezenți și conducerea Direcției Județene de Statistică și vicepreședintele Consiliului Județean Sălaj - Claudiu Bârsan, în cadrul discuțiilor au fost analizate activitățile derulate la nivel județean privind Recensământul Populației și Locuințelor, reprezentanții INS precizând că Sălajul se numără printre județele cu o procent ridicat de autorecenzare. La data de 1 mai județul avea un procent de autorecenzare de 32,2%. în același context, s-a subliniat faptul că este recomandat ca cei care doresc să se autorecenzeze să facă acest lucru cu cel puțin o săptămână înainte de data limită, care este 15 mai, pentru ca datele introduse să poată fi verificate și validate, iar în cazul în care există inadvertențe, acestea să poată fi corectate. “Procentul peste media națională pe care Sălajul îl are în etapa autorecenzării se datorează implicării deosebite a personalului și conducerii Direcției Județene de Statistică în tot ceea ce înseamnă Recensămîntul Populației și Locuințelor. Sper ca lucrurile să se desfășoare în același mod și în etapa de recenzare față în față”, a precizat prefectul Dări Toma. Angajatorii au obligația de a le acorda angajaților care prezintă codul eliberat de platformă o zi liberă. Ziua liberă plătită se acordă în termen de maximum 12 luni de la data realizării cu succes a autorecenzării, respectiv până cel târziu în luna mai a anului 2023, de comun acord angajat-angajator. Codul de confirmare a încheierii cu succes a autorecenzării este generat automat de platforma informatică a site-ului recensământului pentru fiecare formular individual transmis cu succes către baza de recensământ. AUTORECENZEAZATE έN SINE Recensământul numără toate persoanele și gospodăriile din România. Câți suntem, în ce condiții locuim si muncim, dar și ce studii avem. Aflam o data la 10 ani. Completează formularul de preînregistrare pe www.recensamantromania.ro si apoi chestionarul de recensământ primit pe email. Astfel, contribui la luarea deciziilor pentru noi drumuri, spitale, școli și condiții mai bune de trai. AJOFM SĂLAJ Bursa generală a locurilor de muncă - 20 mai 2022 Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Sălaj organizează bursa generală a locurilor de muncă. Acțiunea va avea loc vineri, 20 mai, la Casa Municipală de Cultură din Zalău, începând cu ora 9.00. Acest eveniment se va desfășura simultan la nivel național și se adresează tuturor persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă sau celor care doresc să se reorienteze profesional. Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Sălaj organizează vineri - 20 mai 2022, începând cu ora 9.00, bursa generală a locurilor de muncă. Locația de desfășurare a bursei va fi Casa Municipală de Cultură din Zalău. Angajatorii care dispun de locuri de muncă vacante și sunt interesați să participe la această acțiune, pot depune situația privind locurile de muncă vacante ce vor fi oferite în cadrul bursei până la data de 18 mai 2022, ora 12.00, la sediul instituției din Zalău, str. T.Vladimirescu, nr.8, bloc P40 parter sau o pot transmite pe adresa de e-mail anofm.sj@anofm. gov.ro. Acest eveniment se va desfășura simultan la nivel național, fiind adresat tuturor persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă sau celor care doresc să se reorienteze profesional spre ocupații cu posibilități de menținere a raportului de muncă pe termen mediu și lung. Obiectivul principal al acestui eveniment îl constituie creșterea gradului de ocupare, prin corelarea cererii cu oferta de locuri de muncă, existând posibilitatea interacțiunii directe dintre angajator și solicitantul locului de muncă. Menționăm că, participarea la acest eveniment este gratuită. Punct de lucru Zalău, str. Cloșca nr. 56 tel./fax: 0260/632917, mobil: 0757/074153 e-mail: rompresmedia/gmail.com www.salajeanul.ro ISSN 1584-7047 www.facebook.com/salajeanu www.facebook.com/salajeanulzalau Redactori: Ioana HOLHOȘ, Ioana ROȘ, Daniela ARDELEAN Tiparul executat la Tipografia TEHNO-PRINT Zalău Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține.