Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2022 (Anul 19, nr. 3738-3765)

2022-05-04 / nr. 3751

Sălăjeanul www.salajeanul.ro 4-12 mai 2022 ACTUALITATE/EVENIMENT 3 Internet Siguranța on-line a copiilor și tinerilor Lumea virtuală, asemenea celei reale, prezintă o serie de riscuri. Atunci când vorbim de utilizarea Internetului de către copii și tineri o parte dintre aceste riscuri se referă la: hărțuire și amenințare, furt de date personale, expunere la materiale ilegale sau cu conținut „dăunător”, pornografie sau ademenire a minorilor către diverse comportamente riscante. Trăim într-o perioadă în care tinerii petrec o mare parte a timpului online dar, de cele mai multe ori, au și un grad redus de competențe când vine vorba de mediul virtual. Utilizarea frecventă a Internetului însoțită de niveluri mici de competențe poate duce la experiențe online riscante și dăunătoare. Nu de puține ori, copiii nu cunosc modalitățile prin care se pot proteja și nici riscurile la care sunt supuși printr-o simplă accesare a Internetului. In ultima perioadă internetul a devenit modalitatea prin care majoritatea populației face cumpărături, plăți, lucrează, învață, socializează și își petrece timpul liber. Una dintre categoriile vulnerabile ale populației o reprezintă copii și tinerii, care sunt mai expuși victimizării în mediul online. Pentru a preveni evenimentele negative, Inspectoratul de Poliție Județean Sălaj recomandă copiilor și tinerilor: Nu tot ceea ce vedeți sau citiți pe internet este adevărat sau potrivit vârstei dumneavoastră. Aveți mare grijă să intrați pe site-uri sigure și să verificați cu părinții informațiile citite. Nu răspundeți mesajelor supărătoare sau care conțin cuvinte ori imagini nepotrivite. Blocați persoana care le trimite! Părinții dumneavoastră sunt persoane de încredere cu care puteți vorbi despre activitatea pe internet. Stabiliți împreună cu ei o listă de site-uri sigure și un program pentru folosirea computerului. Parolele conturilor dumneavoastră sunt secrete și vă aparțin. Ele sunt ca și cheile de la casă, nu le dați nimănui, nici măcar cunoștințelor. Nu dați persoanelor întâlnite pe internet informații despre dumneavoastră sau despre familie - poze, adresa de acasă, numărul de telefon, școala unde studiați, locul de muncă al părinților. Dacă s-a întâmplat ceva pe internet care nu va plăcut puteți oricând să vă opriți din navigare. Vorbiți direct cu părinții sau cu un adult în care aveți încredere și explicațile ceva îngrijorat. Internetul este un spațiu public la care oricine are acces. Nu postați poze sau informații personale pe internet, pentru că alții le pot vedea și vă puneți în pericol atât pe dumneavoastră cât și pe familia dumneavoastră. Dacă sunteți victima unei infracțiuni sunați imediat la 112! Pregătire profesională IPJ Sălaj Activități de formare profesională coordonude de biroul pregătire profesională Zeci de polițiști sunt pregătiți săptămânal de polițiștii Biroului de Pregătire Profesională. Pregătirea profesională a polițiștilor este un proces complex care începe în școală și continuă pe tot parcursul carierei. La data de 2 august 2021, în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj, a fost înființat Biroul Pregătire Profesională care asigură, coordonează și controlează realizarea activităților de formare profesională, prin pregătirea polițiștilor din cadrul unității și evaluarea performanțelor individuale ale acestora. Polițiștii specializați în pregătire profesională ai Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj organizează periodic atât ședințe de tragere, cât și sesiuni de pregătire tactică, pentru ca orice polițist să dobândească toate deprinderile necesare privind intervenția la evenimente de orice natură. Obiectivul principal al structurii, îl reprezintă formarea polițiștilor prin instruirea teoretică și practică, dar și dezvoltarea permanentă și menținerea unui nivel corespunzător de pregătire practică în concordanță cu dinamica mediului operativ. Principalele atribuții ale Biroului Pregătire Profesională sunt coordonarea, monitorizarea și evaluarea pregătirii de specialitate, perfecționarea pregătirii profesionale a polițiștilor, pe post și prin programe de formare profesională continuă, precum și pregătirea în domeniul intervenției polițienești, cu cele patru componente (pregătirea tactică, pregătirea în domeniul educației fizice și autoapărării, pregătirea în domeniul tragerilor cu armamentul din dotare și pregătirea în domeniul conducerii autovehiculelor de serviciu). Săptămânal, la nivelul unității noastre sunt programați zeci de polițiști care iau parte la ședințe de pregătire fizică și autoapărare, pregătire tactică, pregătirea în domeniul tragerilor cu armamentul din dotare și pregătirea în domeniul conducerii autovehiculelor de serviciu. Aceste activități urmează a se desfășura și în perioada următoare, pentru dezvoltarea permanentă și menținerea unui nivel corespunzător de pregătire practică în concordanță cu dinamica mediului operativ. Biroul de Pregătire Profesională este împărțit pe mai multe ramuri de activitate, cum ar fi pregătirea de specialitate, pregătirea în domeniul tragerii cu armamentul, pregătirea în domeniul educației fizice și autoapărării, pregătirea în domeniul conducerii autovehiculelor de serviciu în regim prioritar, precum și pregătirea în domeniul tacticii și intervenției polițienești.