Scînteia Tineretului, noiembrie 1954 (Anul 9, nr. 1716-1740)

1954-11-02 / nr. 1716

Proletari din toate țările, uniti-vă ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI MUNCITOR Anul IX Seria II-a Nr. 1716 4 PAGINI — 20 BANI Marți 2 noiembrie 1954 Tineri ceferişti, transportaţi mai mult, mai repede, mai bine! CĂLĂTORIND în aceste zile de toamnă pe drumurile de fier ale patriei, nu poţi, să nu admiri priveliştea ce ţi se înfăţişează prin staţii: magazii doldora de bucate, trenuri încărcate cu rodul întinselor cîmpii, luînd grăbite drumul oraşelor şi al silozurilor. Privind această imagine, sentimentul de mîndrie patriotică îl încearcă pe ţăranul muncitor care şi-a predat la timp cotele de produse către Stat, pe muncitorul care încarcă vagoanele, ca şi pe mecanicul care, a plecat peste ferăstruica marchizei locomotivei, scrutează neobositoarea. Pretutindeni, munca neobosită a ceferiştilor — cărora le revin sarcini deosebit de importante în lupta pentru întărirea economiei noastre naţionale — contribuie la buna desfăşurare a schimbului de mărfuri între oraş şi sat, la creşterea nivelului de trai al maselor muncitoare^ Tinerii ceferişti constituiţi în brigăzi utemiste de tren, brigăzi utemiste de producţie şi de reparaţii de calitate, de bună deservire şi în posturi utemiste de control, aduc un aport însemnat la transportarea la timp şi în bune condiţiuni a garniturilor de călători şi de mărfuri. Una dintre sarcinile actuale ale tinerilor de la căile noastre ferate este problema transportării rapide a mărfurilor şi a cerealelor. Intîmpinînd cu cinste ziua de 7 Noiembrie, tinerii ceferişti sporesc rulajul vagoanelor prin încărcarea trenurilor şi transportarea lor cu supratonaj, prin reducerea timpilor de staţionare la încărcat şi descărcat, prin eliminarea întîrzierilor de parcurs etc. Asigurînd în felul acesta transportarea la timp a mărfurilor, se obţin însemnate economii de combustibil şi se reduce totodată preţul de cost al transporturilor. Succese de seamă a obţinut astfel brigada atemistă de tren a tovarăşului Lázár Arpa din staţia Cluj, care conduce trenuri cu supratonaj. Această brigadă a condus un tren încărcat cu cereale pe distanţa Huedin-Cluj, cu un tonaj sporit de 290 tone, reducind timpul de oprire cu 10 la sută şi, îmbunătăţind procesul tehnologic la manevră cu 15 la sută. Asemenea succese aufost obţinute şi de brigada utemistă de tren din staţia Iaşi, condusă de şefa de tren Veruzi Filomela, care a însoţit mai multe trenuri marşratizate cu tonaj sporit, pe distanţa Iaşi-Bucureşti. La data de 27 octombrie această brigadă a condus trenul nr. 6526 cu un tonaj sporit de 150 tone. Un rol deosebit de important în îndeplinirea şi depăşirea planului de transporturi pe calea ferată, în asigurarea unui transport rapid şi economic din punct de vedere al vagoanelor şi combustibilului, îl au posturile utemiste de control din diferite ramuri de activitate ca: mişcare, tracţiune, vagoane, T.c., L. şi altele. Sarcinile posturilor utemiste de control sunt deosebit de însemnate în perioada actuală cînd vagoanele trebuie să circule rapid şi cu o încărcătură corespunzătoare capacităţii lor maxime. Îndrumat îndeaproape de către comitetul organizaţiei de bază U.T.M., postul utemist de control din staţia Cluj a sezisat că de patru zile stau în staţia Cluj 5 vagoane încărcate cu cereale, în loc să fie ataşate la primele trenuri. Acelaşi post utemist de control a sezisat că vagoanele cu numerele 128.410 şi 146.521, din cauza slabei lor reparaţii au pierderi de cereale. Ca urmare a acestui fapt, au fost luate imediat măsuri de transportare a acestor 5 vagoane cu cereale, iar vagoanele defecte au fost reparate. Sezisări preţioase privind buna desfăşurare a transportului de cereale şi a altor produse, fac şi posturile utemiste de control din staţiile Ploeşti-Triaj, Timiş-Triaj, Mărăşeşti, Iaşi şi altele. La asigurarea în bune condiţiuni a transporturilor pe C.F.R., trebuie să contribuie fiecare tînăr ceferist, fie că lucrează ca mecanic de locomotivă sau ca impiegat în staţie, fie că lucrează în ateliere la reparaţii sau în magazii ca încărcător sau descărcător. Comitetelor organizaţiilor de bază U.T.M. din unităţile CF.R. le revin sarcini de mare răspundere în îndrumarea tineretului. Datoria lor permanentă este să întărească necontenit legătura cu tinerii, să desfăşoare în rîndurile lor o intensă muncă politică de masă pentru ca ei să-şi îndeplinească cu cinste sarcinile ce le revin în asigurarea transportului la timp şi în bune condiţiuni. Organizaţiile utemiste din staţii şi revizii de vagoane, sub conducerea organizaţiilor de partid, trebuie să antreneze un număr tot mai mare de tineri în vederea formării şi îndrumării trenurilor în cele mai bune condiţiuni, pentru reducerea timpului de staţionare la încărcare şi descărcare, pentru îndrumarea vagoanelor încărcate,, cu primele trenuri, spre destinaţie. Ele trebuie să mobilizeze şi să sprijine tineretul în acţiunea de a încărca şi descărca în mod voluntar vagoanele aşa cum au făcut cu cîteva zile în urmă tinerii de la uzinele „23 August“ şi „Republica“ din Capitală, care au descărcat într-un timp scurt, în mod voluntar, mai multe vagoane*cu produse alimentare. In această acţiune deosebit de însemnată comitetele organizaţiilor de bază U.T.M. trebuie să ceară şi să folosească din plin ajutorul organizaţiilor de partid, al comuniştilor, pentru ca participarea tineretului la acţiunea de încărcare şi descărcare a vagoanelor în mod voluntar, să fie octavă. Posturile utemiste de control care au sarcina de a sezisa orice deficienţă în buna desfăşurare a transportului, de a descoperi vagoanele care stau neutilizate prin staţii, trebuiesc sprijinite cu toată seriozitatea de către comitetele organizaţiilor de bază U.T.M. Posturile utemiste de control trebuie să devină factori activi în îmbunătăţirea calităţii reparaţiilor vagoanelor şi a locomotivelor, în întărirea disciplinei muncii, în înlăturarea întîrzierilor la ataşarea locomotivelor la capetele trenurilor. Tinerii ceferişti trebuie să aducă o contribuţie sporită la îmbunătăţirea transporturilor pe C.F.R. sub lozinca „Mai mult, mai repede, mai bine“. Schimb de onoare în cinstea zilei de 7 Noiembrie In cinstea celei de a 37-a aniversări a Revoluţiei din Octombrie, minerii din bazinul carbonifer Comăneşti au organizat un schimb de onoare în ziua de 25 octombrie. Minerii de la exploatarea Galion şi-au îndeplinit planul zilei în proporţie de 129,9 la sută, cei de la Asău au extras peste plan cu 17,9 la sută mai mult cărbune, iar cei de la mina Lumina cu 5,6 la sută. Pe întreg bazinul, planul zilei a fost realizat în proporţie de 114 la sută. Succesele obţinute de către minerii din Valea Trotuşului in ziua schimbului de onoare vin să se adauge realizărilor de pînă acum. De la luarea angajamentelor, colectivele minelor Lumina, Leorda şi Asău au extras între 150 şi 380 tone cărbune peste plan La realizările obţinute au adus o contribuţie de seamă Nicolae Vrinceanu, Grigore Miron, Ion Munteanu de la mina Leorda, Gh. Ciurlică și Ion Buzan de la mina Galion, fruntași în întrecerea socialistă. SA îmbunătăţim MUNCA DE COLECTĂRI Şl CONTRACTĂRI |_,_ _ In comuna Făureşti, Intr-o comuna raionul Oiteţu, refruntaşă giunea Craiova, co------------------------ lectările sunt pe terminate. Pentru realizarea la timp a planului de colectări au muncit cu însufleţire şi utemiştii. Ca rezultat al acestui fapt s-a reuşit ca, pînă la data de 25 octombrie, planul de colectări în comuna Făureşti să fie realizat în întregime la lapte de vacă, lapte de oaie, lînă, grîu, alte boabe şi să fie depăşit cu 0,9 la sută la porumb. La floareasoarelui, carne de porc şi carne de vită, cifrele arată că planul este aproape de a fi îndeplinit. Agentul colector, utemistul Ştefan Panait din satul Bungetani, comuna Făureşti a fost ajutat în munca sa de numeroşi utemişti care au fost exemple demne de urmat. Printre aceştia se numără : Maria Asproiu, Mihai Tudoraşcu şi Eugenia Măciuceanu, care este şi deputată a sfatului popular din comună şi alţii. Corespondent GH. DRAGOŞENEANU In sat, la Măraşu Pentru ca munca de colectări să meargă mai bine, din îndrumarea raionului de partid, sfatul popular raional Măcin a trimis în comuna Măraşu un şlep în care să se strîngă produsele colectate. Totodată, echipele care duceau muncă de lămurire au pornit la acţiune în comună şi în satele dependente de aceasta. Dintre cei care au făcut parte din aceste echipe s-au evidenţiat tovarăşii Preciputu Gheorghe, Trosculeţu Dumitra şi Vrăbescu Gheorghe, care au reuşit să colecteze numai într-o singură zi 35.000 kg. porumb ştiuleţi. Fruntaşi la predarea cotelor au fost : Alexandru Dumitru, care a luat chitanţa nr. 1 la porumb, Mihalache Bujor, Craioveanu Mariţa, Petre Ivănescu, care a obţinut chitanţa nr. 1 la floarea-soarelui, Dumitru Dobre şi alţii. Au fost însă şi elemente înapoiate care s-au sustras de la predarea cotelor ca : Bebi Angelescu salariatul cooperativei Măcin, Gimbeşeanu Iordan gestionarul cooperativei şi Luca Grigore. Fapta lor trebuie analizată de cei în drept. Corespondent MARCEL PLĂCINTĂ 1 raionul Rădăuţi In întîmpinarea zilei de 7 Noiembrie cooperativele din cuprinsul raionului Rădăuţi obţin importante succese în munca de contractări şi achiziţii. Astfel, între 1 şi 20 octombrie, printre alte produse, au fost achiziţionate 16.360 kg. porumb, 788 kg. floarea-soarelui, 202.000 kg. cartofi, etc. De asemenea au fost livrate din contractări, 26 vite mari, 52 porci şi altele. Printre cooperativele care şi-au îndeplinit încă din ziua de 20 octombrie planul lunar se numără şi cele din comunele Domneşti, Calafindeşti, Grămeşti, Milşeuţi şi altele. Corespondent SIGI SONNTAG Roadele unei munci susţinute In comuna Corunca din raionul Tg. Mureş, se desfăşoară o acţiune puternică pentru realizarea înainte de termen a planului de colectări la toate produsele. In fruntea acestei acţiuni se află ţăranii muncitori Antal Erdoş, Ioan Balázs şi Mihai Gherghişor care, după ce şi-au predat în întregime cotele anuale au îndemnat şi pe alţi ţărani muncitori din comună să-şi ducă cotele la bazele de recepţie. Datorită acestei acţiuni planul de colectări al comunei a fost îndeplinit aproape în întregime la produsele vegetale, iar la lapte în procent de 93 la sută. PENTRU OAMENII MUNCII O NOUA FABRICA DE PRODUSE LACTATE. Partidul şi guvernul acordă o mare atenţie creşterii permanente a bunei stări a oamenilor muncii. De curînd, la Remetea, în Regiunea Autonomă Maghiară s-a construit o nouă fabrică de produse lactate. In prima fotografie un aspect al exteriorului fabricii. Fotografia a II-a îl reprezintă pe utemistul Axinescu Ştefan, şef de schimb la secţia compresoare a fabricii Remetea în timp ce controlează o fază a procesului de producţie. (Foto Agerpres) Băieţii din brigada lui Duhanov Utemiştii de întreprinderea O. T. A. U.Ploeşti au aflat că în brigada lui Duhanov Alexandru există unele lipsuri. Comitetul U.T.M. a organizat o consfătuire, în care s-a analizat amănunţit cauzele care fac ca brigada lui Duhanov să nu fie la nivelul posibilităţilor. S-a constatat atunci că în brigadă nu se aplică metode sovietice, nu se organizează consfătuiri de producţie şi că membrii ei nu trec cu lunile pe la cabinetul tehnic. Utemiştii din brigada lui Duhanov au fost ajutaţi în mod tovărăşesc şi au hotărît să pornească o luptă necruţătoare împotriva lipsurilor. Atenţia fiecărui utemist era îndreptată spre reducerea rebuturilor şi înlocuirea muncii în „asalt“, duşmani ai îndeplinirii sarcinilor de plan la timp şi în bune condiţiuni. Din rîndul utemiştilor din brigadă a izvorit ideea dar a se împărţi lucrul pe oâU raţiuni. Aceasta le-a da posibilitatea să-şi ridic calificarea profesională şi să imprime răspundera personală fiecărui membru în parte. Acum, în fiecare dimi-. \neaţă, brigada ţine săţjrte dffnsfătuţri, \ ţ Aplicîpldsmetodă Voroţin, întreţinerea utilajelor " se face cu multă atenţie, iar '.X ajutorul celor rămaşi în urmă se dă în mod organizat. Cu două luni în urma brigada au început să aplice şi metoda de muncă sovietică Kolesov de tăiere intensivă a metalelor. Succesele sporeau de la o zi la alta. Intr-una din zile, întreaga brigadă a mers la cinematograful „Victoria“ pentru a viziona un film. Ifi îi cadrul jurnalului deactualitate a fost prezentată experimentarea de către un grup de ingineri şi tehnicieni sovietici a uneinoi metode intensive de aşchiere a metalelor în dublu sens. A doua zi de dimineaţă, deşi nu erau în schimb, membrii brigăzii . S-au dus grăbiţi la maistru. (f. — Am aflat despre o ■»noua metodă. Aplicînd-o ■ vom spori cu mult produc- 2 tivitatea muncii. Maistrul îi însoţi pe tineri la,cîromef tul tehnic. 1 . Tinerii au întocmit schiţa unui cuţit cu trei muchii tăietoare. Experienţa le-a îmbujorat faţa de emoţie. Strungul a început să funcţioneze şi cu toţii urmăreau rotirea, fulgerătoare a bucăţii de imetal. CÎAi ajunse cu j^eg^saregpaînă la capăt, |Tpr3r inv^parea suportuluiXonmudinS cuţitul continua NtgroNfea cu un avans de 2 milimetri. Şi astfel, din ziua aceea brigada începu să aplice noua metodă. Aceasta dovedeşte, că membrii brigăzii au înţeles să muncească în fiecare zi tot mai bine, să caute necontenit noi rezerve pentru ridicarea productivităţii muncii, pentru reducerea preţului de cost şi îmbunătăţirea calităţii pieselor, în aceste zile la gazeta de perete a apărut un nou articol: „Planul brigăzii a fost depăşit cu 197 la sută“. Şi ca urmare, brigada condusă de Duhanov Alexandru a primit pentru a doua oară steagul roşu de brigadă fruntaşă. Corespondent, NICOLAE Z. PETRE W f * j « Folosesc la anaximum canalitatea de lucru a mașinior Tinerii din întreprinderea noastră, muncesc cu eforturi sporite alături de muncitorii vîrstnici pentru îndeplinirea planului. Pentru ca munca să cunoască noi succese, comitetul organizaţiei de bază U.T.M. din întreprindere a reorganizat brigăzile de producţie de tineret, le-a instruit cum trebuie să-şi desfăşoare activitatea. Astăzi, brigada nr. 1 construcţii, condusă de utemistul Vrînceanu Victor, aplicînd metode înaintate de muncă obţine depăşiri de normă de 150 la sută. De asemenea şi tinerii din brigada atemistului Tofan Aralambie, care lucrează în secţia bunuri de larg consum a îndeplinit planul lunar şi a lucrat peste plan 4 sobe de gătit. O atenţie deosebită a fost acordată folosirii la maximum a capacităţii de lucru a maşinilor şi agregatelor. Tînărul Mihălceanu Mircea, strungar de frunte în atelierele C.F.R. „Gheorghe Apostol“ numai într-o săptămînă a elaborat 4 dispozitive pentru diferite piese care măresc productivitatea mașinii sale. De asemenea, împreună cu tînărul strungar Dragomir Gheorghe a alcătuit modelul unor noi cuţite pentru aşchierea bronzului. Datorită folosirii acestor cuţite o piesă este lucrată numai în 3 minute faţă de cele 40 de minute în care era lucrată înainte. Brigăzile de tineret antrenate în întrecerea socialistă muncesc cu înflăcărare pentru a realiza importante succese pe drumul ridicării productivităţii muncii şi a-şi depăşi astfel sarcinile de plan. APARCEA TEODOR secretar al comitetului org. de bază U.T.M. la atelierele C.F.R. „Gheorghe Apostol“ Galaţi FRUNTAŞELE Iată o tînără cu care se mîndresc tinerii de la întreprinderea „Ionel Jora“ din Galaţi. Lucrînd la maşina de închis cutiile de conserve, utemistă Voiculescu Florica depăşeşte zilnic norma cu 1300— 1400 bucăţi. Prin buna folosire a capacităţii de producţie a ringurilor, tînăra Iordana Iorga de la filatura de lînă pieptănată „Alexandru Sahia" din Capitală, dă zilnic peste plan 3 kilograme fire de lînă. 99,7 la sută din firele produse de ea sînt de calitate superioară. --------------------------------------------------------- Ajutînd pe cei râmași în urma In noul sector de filatură al fabricii „Teba“ Arad, s-au realizat în primele 20 de zile ale lunii octombrie, peste plan 1.010 kg. fire. Deosebit de semnificative sunt succesele „schimbului tineretului“. Numai la 4 zile după înfiinţare, tinerii au dat peste plan 295 kg. fire. Utemistele filatoare Chiş Florica şi Scînteie Maria aplicînd cu succes iniţiativa tovarăşei Elena Chişiu s-au angajat să dea zilnic 15-20 kg. fire peste plan, în cadrul „schimbului de tineret“ există o deosebită preocupare pentru ajutorarea celor rămaşi în urmă. Astfel, tînăra Grăşan Maria în urma ajutorului primit din partea utemistei Mînzat Cornelia, cea mai bună filatoare pe întreprindere, reuşeşte să-şi depăşească cu mult sarcinile de plan. Succese deosebite au obţinut şi tinerii de la sectorul de ţesătorie. In cadrul întrecerii pe profesii, pentru obţinerea titlului de „cel mai bun tînăr ţesător“, tînăra Pall Irina, lucrînd la 4 războaie duble, a realizat peste plan 480 metri pînză, iar tînăra Medis Hilda care lucrează la 18 războaie automate a realizat peste plan 415 m. pînză. Corespondent: GRIGORE MIHAIESCU * In cinstea zilei de 7 Noiembrie CREȘTEREA PRODUCTIVITĂȚII MUNCII _ DATORIA PATRIOTICĂ A FIECĂRUI TÎNĂR Contribuţia inovatorilor din fabrică BAIA MARE — (De la corespondentul nostru). Muncitorii, fabricii de ulei „Ardealul“ din raionul Cărei au reuşit să depăşească pe luna trecută planul global cu 46,92 la sută, extrăgindu-se o mare cantitate de ulei peste sarcina planificată. Inovatorii fabricii s-au alăturat luptei pentru pentru îndeplinirea înainte de termen a sarcinilor de plan. Printre ei se numără şi tînărul electrician Barath Francisc. înainte, rezervoarele de ulei nu aveau automate de siguranţă. Acest fapt făcea ca zilnic să se piardă însemnate cantităţi de ulei. Analizînd această situaţie, tinărul Barath a întrezărit posibilitatea de a înlătura acest neajuns. Construind un dispozitiv de plutire deasupra uleiului în interiorul rezervorului, el l-a pus în contact cu o membrană. Datorită vibraţiei ţevii pe care se scurge uleiul, opreşte automat electromotorul pompei de ulei. Risipa de ulei în felul acesta este înlăturată. Din dorinţa de a spori producţia şi productivitatea muncii Ludovic Keresztessy a propus pînă în prezent să se aplice cea de a patra inovaţie. E Vorba despre aparatul semnalizator pentru determinarea centrelor de autoîncălzire a seminţelor din magazii. Utemistă Dobran Maria, fruntaşă a întrecerii socialiste, cu aparatul confecţionat după indicaţiile tovarăşului Keresztessy cercetează în fiecare zi materia primă din magazii. Dacă pericolul de supraîncălzire Se iveşte undeva, ameninţînd să rîncezească seminţele, aparatul semnalizator aprinde în vîrful lui un bec. Seminţele se aerisesc sau sunt mutate în alt loc şi zeci de mii de kilograme de seminţe sunt salvate la timp. Dispozitivul protector contra supraîncălzirii motoarelor electrice a fost creat de tovarăşul Keresztessy pentru a nu se mai defecta nici un motor din uzină. Inovaţia înlocuieşte în bune condiţii automatele electrice. Inovaţiile realizate aduc întreprinderii economii anuale de 300.000 lei. SOCOTELI BIROCRATICE Chiar dacă nu ai privit tabela de urmărire a desfăşurării campaniei agricole de toamnă (care este afişată chiar în centrul oraşului Bîrlad), de cum intri în raionul Murgeni îţi dai seama că lucrările agricole de toamnă nu se desfăşoară deloc strălucit. Pe ogoarele ţăranilor muncitori din comunele Stoişeşti, Dodeşti, Berezeni şi chiar ale comunei de reşedinţă Murgeni, poţi vedea încă beţele de floareasoarelui şi cocenii de porumb ce stau netăiaţi Acest lucru te face să vezi de la bun început că însămînţările de toamnă şi ogoarele merg prost. Este adevărat însă că se pot vedea şi locuri întinse şi verzi pe care griul semănat acum, în toamnă, a răsărit şi este de un lat de palmă. Din păcate însă exemple de acest fel sunt rare în raionul Murgeni. Ritmul însămînţărilor de toamnă este slab. Majoritatea comunelor acestui raion de-abia au însămînţat 13—18 la sută din suprafaţa planificată şi asta pînă la 25 octombrie, dată cînd însămînţările trebuiau să se apropie de sfîrşit. In comuna Murgeni se realizase, pînă la 25 octombrie, de-abia 7,8 la sută din plan. Acest lucru este datorat lipsei desfăşurării unei intense munci politice în mijlocul ţăranilor muncitori din această comună. Deşi s-au format echipe de agitatori pe fiecare circumscripţie, acestea au rămas doar pe hîrtie. Deputaţii Savin Constantin, Caşu Anica şi Bastan Dumitru nu numai că nu au făcut nimic în circumscripţiile lor, dar nici ei înşişi nu au însămînţat nimic pînă la această dată. Nu este deci de mirare că nici ceilalţi ţărani muncitori nu au ieşit la însămînţări. Mai mult chiar, profitînd de lipsa de control, chiaburul Gheorghe Tăriţă zis Pieţeanu a anunţat sfatul popular că el a terminat lucrările de toamnă şi însămînţările, cînd în realitate , pe pămînturile lui mai există şi astăzi coceni de porumb netăiaţi. Situaţia este asemănătoare şi în comuna Fălciu. Secretarul organizaţiei de bază U.T.M., tovarăşul Olaru Ion, preocupat îndeosebi de problemele sale personale, nu a sprijinit cu nimic campania agricolă de toamnă. Din lipsă de grijă a organizaţiei de bază U.T.M. în această direcţie, numeroşi utemişti — care dealtfel au fost fruntaşi în celelalte campanii — în această toamnă nu au pus încă plugul în brazdă. Aşa sunt utemiştii Croitoru Vasile, Mardare Elena, Hristu Filip şi mulţi alţii. In raionul Murgeni există 10 gospodării agricole colective. Pînă la 25 octombrie numai 5 au început muncile de toamnă şi unele din acestea au realizat foarte puţin. Aşa s-a întîmplat de pildă la gospodăria colectivă din Fălciu, unde s-a însămînţat doar 8 la sută. De asemenea din cele 22 întovărăşiri agricole, doar 5 au început însămînţările. De acest lucru se face vinovat în mare măsură S.M.T.-ul Bogdăneşti. In afară de faptul că 17 tractoare nu au ieşit încă în campanie, utemiştii de aici nici nu-şi fac conştiincios datoria. Astfel, utemiştii Smelelinte Ioan care lucrează la gospodăria colectivă din Periani, Uja Gheorghe la Găgeşti, Ioau Gheorghe şi Proorocu Gh., care lucrează la Şuletea, au obiceiul de a lăsa tractoarele zile întregi în brazdă, plecînd acasă. Tovarăşul Oprea Constantin, secretarul organizaţiei de bază U.T.M. din staţiune se mulţumeşte cu faptul că brigada sa este fruntaşă pe staţiune şi nu ia nici un fel de măsuri pentru buna desfăşurare a muncii celorlalţi utemişti. Vinovat de această stare de lucruri este îndeosebi comitetul raional U.T.M. care ştie că în această staţiune nu există adjunct cu problemele U.T.M. din luna mai. Cu toate acestea nu numai că nu ia măsuri de remediere a acestei lipse, dar nici nu trimite activişti prin această organizaţie decit la foarte mari intervale de timp. In munca comitetului raional U. T. M. Murgeni s-a cuibărit munca birocratică, cu telefonul. De aceea activişti ca tovarăşii Coatu Ion şi Badiu Gheorghe nu cunosc situaţia exactă a organizaţiilor prin care merg, mulţumindu-se să aducă la raion situaţii luate de la sfatul popular. De aceea există organizaţii de bază cum sunt cele din comuna Blăjeşti şi din gospodăria colectivă Şuletea, care nu au mai ţinut adunări generale încă de la alegeri şi nici nu au trecut ceva în plan in legătură cu muncile agricole de toamnă. Birocratismul s-a cuibărit şi în activitatea comitetului executiv al sfatului popular raional Murgeni. Este grăitoare uşurinţa cu care sunt întocmite situaţiile la însămînţări. Aşa de exemplu, pe situaţia întocmită la 22 octombrie, sfatul popular raional Murgeni avea trecută comuna Murgeni cu însămînţările executate în procent de 13 la sută — în realitate era 7,8 la sută. La Fălciu, deşi se executase 30 la sută din plan, pe situaţie apărea cu 25 la sută. Mai mult chiar, totalul pe raion era 30,1 la sută, iar la sfatul popular regional puteai vedea, în aceeaşi zi, doar 24,74 la sută. Lipsa de răspundere o dovedeşte şi faptul că la sfatul popular raional Murgeni este trecută comuna Cîrja cu 165 hectare arate din care... 189 hectare însămînţate. Cum s-au putut însămînţa 24 de hectare fără a fi arate, asta numai tovarăşul Marton, preşedintele comitetului executiv al sfatului popular raional poate să ne spună. Biroul comitetului regional U.T.M. Bîrlad trebuie să ia şi el urgente măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii comitetului raional U.T.M. Murgeni. De multă vreme activiştii regionali care merg în acest raion sezisează comitetului regional U.T.M. lipsurile existente la Murgeni. Este necesar ca tovarăşul Adam Leica, prim secretar al comitetului regional U.T.M. Bîrlad să dea urmare propunerilor făcute de activişti, să analizeze neîntîrziat, în cadrul unei şedinţe de birou, munca biroului raional U.T.M. Murgeni şi să ia măsurile necesare. GH. ANGELESCU corespondentul „Scînteii tineretului“ pentru regiunea Bîrlad