Scînteia Tineretului, mai 1966 (Anul 22, nr. 5273-5297)

1966-05-03 / nr. 5273

Oră solemnă Piaţa Aviatorilor din Bucureşti, cu cîteva clipe înainte de începerea marii sărbători. Semnificaţia zilei este simbolizată de un uriaş glob pămîntesc aflat la înălţimea tribunei centrale deasupra căruia se înalţă un mare steag roşu cu data festivă, 1 Mai. Pe panglica purpurie ce-l înconjoară este înscrisă chemarea de luptă : „Proletari din toate ţările uniţi-vă !“ Steme ale partidului şi patriei încadrează tribuna centrală. In partea cealaltă a pieţii, în centru, se înalţă un mare medalion cu portretele dascălilor proletariatului — Marx — Engels — Lenin. Fluturînd în adierea vîntului de primăvară, flamuri purpurii se îngemănează cu tricolorul steagurilor patriei. Sute de drapele se înalţă deasupra mulţimii aflate în piaţă pentru a lua parte la I miting. Participanţii poartă stemele partidului şi ţării, tablouri ale lui Marx, Engels, Lenin, ale fiului credincios al poporului nostru — Gheorghe Gheorghiu-Dej portretele membrilor Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., grafice ilustrînd realizări ale economiei noastre naţionale, nenumărate buchete de flori. Sentimentele internaţionaliste de care sunt animaţi îşi găsesc expresie în cuvintele de salut adresate popoarelor frăţeşti ale ţărilor socialiste, oamenilor muncii din lumea întreagă. Aerul vibrează de urările reluate de mii de glasuri şi care sunt înscrise pe mari pancarte deasupra tribunelor : „Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni !“, „Trăiască Partidul Comunist Român, conducătorul încercat al poporului, inspiratorul şi organizatorul tuturor victoriilor noastre!“, „Trăiască şi înflorească scumpa noastră patrie, Republica Socialistă România !" „Trăiască poporul român, constructor al socialismului!“, „Trăiască unitatea ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale !“, „Trăiască pacea şi prietenia între popoare!“. Ora 9. Miile de oameni ai muncii aflaţi în piaţă salută cu aplauze şi urale îndelungi pe tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrlădeanu, Emil Bodnaraş, Alexandru Drăghici, Petre Borilă. (Continuare în pag. a 2-a) Proletari din toate țările, uniti-vă ! Anul XXII, seria H, Nr. 5273 6 PAGINI 25 BANI Marți 3 mai 1966 ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST Intr-o atmosferă de puternic entuziasm, in întreaga ţară poporul nostru a sărbătorit ziua de 1 MAI 1 Mai a fost o zi bogată în soare, darnică în lumină menită parcă să reprezinte metaforic sentimentul general de plenitudine, de bucurie şi nestrămutată încredere pe care-1 trăieşte. In acest anotimp al florilor, întreg poporul român. De ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, alături de satisfacţia realizării propriilor planuri, oamenii muncii din patria noastră au sărbătorit 1 Mai 1966 în consensul unei aniversări scumpe întregului popor: împlinirea a 45 de ani de la crearea Partidului Comunist Român. De la Suceava la Argeş, la Porţile de Fier , de la Galaţi la Braşov sau Baia Mare, numele partidului a fost scandat alături de numele socialist al patriei, alături de fiecare dintre succesele noastre, la toate orele sărbătorii. Tribuna centrală in timpul demonstrăţiei oamenilor muncii din Capitală ENTUZIASMUL MARILOR COLOANE Cuvintarea tovarăşului Paul Mculescu- Mizil Dragi tovarăşi, Dragi oaspeţi de peste hotare. Poporul român sărbătoreşte astăzi, împreună cu oamenii muncii din întreaga lume, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei în lupta pentru libertate şi viaţă mai bună, pentru pace, democraţie şi socialism. Cu prilejul zilei de 1 Mai, Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat şi Guvernul Republicii Socialiste România adresează muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, un fierbinte salut, felicitări pentru realizările de seamă obţinute în dezvoltarea economiei şi culturii, urări de noi succese în activitatea neobosită pentru înflorirea patriei socialiste ! Exprimînd sentimentele întregului popor român, adresăm un salut frăţesc oaspeţilor noştri, tuturor delegaţilor de peste hotare, care participă împreună cu noi la această sărbătoare. Sărbătorim 1 Mai în condiţiile cînd întregul nostru popor înfăptuieşte cu hotărîre şi elan programul elaborat de cel de al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român. Anul care a trecut de la acest Congres de însemnătate istorică a fost bogat în evenimente. Marile izbînzi ale poporului, profundele transformări revoluţionare care au schimbat din temelii înfăţişarea patriei şi-au găsit consacrarea in Constituţia Republicii Socialiste România. Planul de şase ani a fost încheiat cu succes. Cu deosebită satisfacţie relevăm rezultatele bune cu care poporul nostru a început înfăptuirea prevederilor noului cincinal. Planul producţiei industriale pe primele 3 luni ale anului în curs a fost îndeplinit in proporţie de 102,2 la sută. Producţia globală Industrială realizată in acest trimestru este de aproape două ori şi jumătate mai mare decit întreaga producţie a anului 1938. Se înfăptuiesc cu succes sarcinile stabilite de partid privind îmbunătăţirea conducerii şi planificării agriculturii, dezvoltarea înzestrării ei tehnicomateriale, sporirea producţiei agricole, ridicarea nivelului de viaţă şi cultură în satele noastre. Lucrările de primăvară se desfăşoară în condiţiuni bune, însămînţările fiind terminate în majoritatea regiunilor ţării. Oamenii de ştiinţă, artă şi cultură, întreaga intelectualitate participă activ la opera de construcţie socialistă, consacră talentul şi energia lor creatoare dezvoltării economiei şi culturii, înfloririi patriei. Succesele obţinute în timpul scurt care a trecut de la Con (Continuare in pag. V-a) Ziua tineretului din Republica Socialista România CU TINEREŢEA PE CUPRINSUL ŢĂRII Masa tovărăşească oferită de C.C. al P.C.R. Duminică la amiaza, după marea demonstraţie de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală, a avut loc o masă tovărăşească oferită de Comitetul Central al Partidului Comunist Român, la Palatul Snagov. Au participat tovarăşii : Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrlădeanu, Alexandru Drăghici, Petre Borilă, Constantin Drăgan, Alexandru Moghioroş, Paul Niculescu Mizil, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Leontin Sălăjan, Ştefan Voitec, membrii supleanţi ai Comitetului Executiv, secretarii C.C. al P.C.R., membrii şi membrii supleanţi ai C.C. al P.C.R., membrii Consiliului de Stat şi ai guvernului, şefi ai unor instituţii centrale, activişti de partid, numeroşi veterani ai mişcării revoluţionare din ţara noastră. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al C.C. al P.C.R., luînd cuvîntul, a felicitat pe cei prezenţi cu ocazia sărbătoririi zilei de 1 Mai — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua muncii şi a primăverii. Vorbitorul s-a referit la tradiţiile vechi ale mişcării muncitoreşti din ţara noastră, la activitatea primelor cercuri socialiste, a partidului socialist, creat în 1893, care au premers lupta revoluţionară a partidului comunist. El a amintit apoi felul în care comuniştii, oamenii muncii sărbătoreau ziua de 1 Mai în anii grei ai ilegalităţii, în condiţiile luptei de clasă, demonstraţiile, mitingurile, manifestaţiile, serbările cîmpeneşti organizate cu acest prilej. Evocînd puternica demonstraţie de la 1 Mai 1939, vorbitorul a subliniat lupta desfăşurată de comunişti, de forţele progresiste ale poporului român împotriva fascismului, a înfeudării ţării Germaniei hitleriste, împotriva pregătirii războiului antisovietic, pentru apărarea intereselor vitale ale poporului, a independenţei şi suveranităţii patriei. El a amintit lupta desfăşurată de Partidul comunist pentru mobilizarea tuturor forţelor patriotice ale poporului român în vederea răsturnării dictaturii militaro-fasciste, eliberării României, revoluţiei şi transformării socialiste a societăţii. Sărbătorim acum ziua de 1 Mai — a spus vorbitorul — în condiţiile unor mari victorii în opera de desăvîrşire a construcţiei socialiste, la care şi-au dat contribuţia, în diferitele etape ale luptei revoluţionare, vechii militanţi ai partidului şi mişcării muncitoreşti, toate generaţiile. In încheiere, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a toastat pentru Partidul comunist, pentru activul său, pentru veteranii mişcării revoluţionare, pentru poporul român — creatorul a tot ceea ce s-a făurit de-a lungul anilor în patria noastră socialistă, pentru unitatea ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti, pentru solidaritatea oamenilor muncii din întreaga lume în lupta pentru pace, democraţie şi socialism. (Agerpres)