Scînteia Tineretului, iunie 1971 (Anul 27, nr. 6853-6878)

1971-06-10 / nr. 6861

Vizita delegaţiei de partid şi guvernamentale române conduse de tovarăşul Nicolae Ceauşescu in R.P.D. Coreeană Sosirea la Phenian Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întîmpinat sărbătoreşte, cu sentimente de caldă prietenie, delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie a delegaţiei ţării noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil in evoluţia ascendentă a relaţiilor de prietenie şi solidaritate militantă dintre cele două partide şi state frăţeşti, ca oînaltă expresie a legăturilor profunde care sunesc popoarele român şi coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie", „coeziune“ sunt înscrise sub imaginea a două mîini strînse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean şi român. Asemenea panouri domină traseul pe care înalţii oaspeţi urmeazăsă-l parcurgă şi de-a lungul căruia s-au înşiruit sute de mii de oameni, încă din primele ore ale dimineţii. Aceeaşi atmosferă festivă domneşte la aeroportul Sun An, unde au fost arborate pretutindeni drapelele de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Democrate Coreene. Numeroşi oameni ai muncii au venit cu portrete ale tovarăşilor Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen, cu panouri pe care sunt înscrise urări de bun venit, cuvinte de salut închinate prieteniei dintre popoarele român şi coreean : „Trăiască Partidul Comunist Român“, „Bun venit delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu“. Baloane uriaşe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României şi Coreei, precum şi lungi eşarfe de mătase cu urările : „întîmpinăm cu căldură solia de prietenie a României“, „Trăiască prietenia şi coeziunea frăţească statornicite între poporul coreean şi poporul român“. Orele 11:30. Avionul oficial românesc îşi face apariţia pe cerul Phenianului, însoţit de reactoare ale forţelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o Stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimate tovarăşe Ion Gheorghe Maurer, Stimaţi şi distinşi oaspeţi români. Dragi tovarăşi şi prieteni, In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Populare Democrate Coreene şi al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita în ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România conduse de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă întîmpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită în ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei şi coeziunii dintre popoarele ţărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece in mod fericit. Poporul coreean şi poporul român sunt unite prin legături puternice, deContinuare în pag. a IIl-a) Stimate tovarăşe Kim Ir Sen, Stimată tovarăşă Kim Song E, Dragi tovarăşi şi prieteni. Sosit pe pămintul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, prezidiului Adunării Populare Supreme şi guvernului ţării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărăşesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat şi a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. Doresc să exprim vii mulţumiri Comitetului Central al Partidului Muncii şi Cabinetului de Miniştri, personal tovarăşului Kim Ir Sen, pentru invitaţia ca o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită.„^tficială de prietenie in frăţească. Sintem hncwgUKkngi tovatatea de a lua contact nemijlocit i'Simfili'a şi preocupările entuziastului şi dinamicului popor coreean, ale cărui strălucite realizări dobîndite sub conducerea gloriosului său partid, in frunte cu tovarăşul Kim Ir Sen, sunt urmărite cu (Continuare în pag. a 111-a) Cuvîntarea de salut a tovarăşului KIM IR SEN Cuvîntarea de, răspuns a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU In timpul vizitei protocolare (Continuare în pag. a II-a) VIZITA PROTOCOLARA LA TOVARĂŞUL KIM IRSEN Miercuri după-amiază, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, cu soţia, Elena Ceauşescu, împreună cu tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Ion Iliescu, George Macovescu, Aurel Mălnăşan, ambasadorul ţării noastre la Phenian, a făcut o vizită protocolară tovarăşului Kim Ir Sen, secretar general al ,C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Cabinetului de Miniştri, şi soţiei sale, Kim Song E. Au fost prezenţi, din partea coreeană, Toi En Ghen, membru al Comitetului Politic al C.C., secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Prezidiului Adunării Populare Supreme, Kim Ir, membru al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, prim-vicepreşedinte al Cabinetului de Miniştri, Pak Sen Cer, membru al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, al doilea vicepreşedinte al Cabinetului de Miniştri, Kim Jong Gin, membru al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea,’ O Jin U, membru al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, șeful Statului Major al Armatei populare coreene, Zong Zun , Thek, membru supleant al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, Yang Hyong Sop, membru supleant al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, Ho Dam, membru al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, ministrul afacerilor externe. Cu acest prilej, a avut loc o convorbire, care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. Proletari din toate tarile, uniţi-vă! ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ANUL XXVII. SERIA II. Nr 6861 6 PAGINI —30 BANI JOI 10 IUNIE 1971 Recepţie oferită de tovarăşul Kim Ir Sen ■ Miercuri seara, tovarăşul Kim Ir Sen şi soţia sa, Kim Song E au oferit, la Casa Congreselor din Phenian, o recepţie în cinstea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi soţiei sale, Elena Ceauşescu, a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România. Au participat tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Ion Iliescu, George Macovescu, Aurel Mălnăşan, ambasadorul Republicii Socialiste România la Phenian. Din partea coreeană au participat tovarăşii Ţoi En Ghen, Kim Ir, Pak Sen Cer, Kim läng Giu, O Jin U, Zăng Zung Thek, Yang Hyong Sop, Kim Man Ghen, Kan Rian Uk, Pek Nam . Un, Pak Yeung Sin, Hă Dam, Kang long Sop, ambasadorul Republicii Populare Democrate Coreene la Bucureşti. Au fost intonate imnurile de stat ale celor două ţări, în timpul recepţiei, care s-a desfăşurat într-o atmosferă deosebit de cordială, tovarăşii Kim Ir Sen şi Nicolae Ceauşescu au rostit toasturi. Participanţilor la recepţie le-a fost prezentat un spectacol, la care şi-a dat concursul Ansamblul vocal şi instrumental feminin care a interpretat cîntece populare şi revoluţionare coreene. In semn de omagiu pentru solii poporului român, Ansamblul a interpretat, de asemenea, în limba română, cu deosebită virtuozitate, mai multe cîntece populare de pe meleagurile ţării noastre. Spectacolul a fost îndelung aplaudat de cei prezenţi. ÎN PAGINA A TREIA PUBLICĂM TOASTURILE ROSTITE CU ACEST PRILEJ încheierea vizitei DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI GUVERNAMENTALE CONDUSE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU IN R.P. CHINEZĂ In timpul ceremoniei semnării comunicatului comun româno-chinez CEREMONIA SEMNĂRII COMUNICATULUI COMUN Miercuri dimineaţa, la reşedinţa oficială a delegaţiei de partid şi guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno-chinez. Comunicatul a fost, semnat, din partea română, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză de tovarășul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de faţă membrii delegaţiei române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al CotContinuare in pag. a ll-a) COMUNICAT COMUN ROMÂNO-CHINEZ La invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze, intre 1 şi 9 iunie 1971, o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost însoţit în această vizită de soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu. Tovarăşul Mao Tzedun, preşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şi tovarăşul său de luptă apropiat, vicepreşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, tovarăşul Lin Biao, au avut o întrevedere cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi cu toţi tovarăşii din delegaţia de partid şi guvernamentală română. întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă de prietenie şi cordialitate, în spiritul solidarităţii militante dintre cele două partide, ţări şi popoare ale României şi Chinei. In continuare, preşedintele Mao Tzedun, vicepreşedintele Lin Biao şi tovarăşii Ciu En-lai, Kan Sen şi alţi tovarăşi au avut convorbiri prieteneşti cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, cu tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi tovarăşi din delegaţia de partid şi guvernamentală a României. In timpul şederii în Republica Populară Chineză, delegaţia de partid şi guvernamentală română a vizitat oraşele Pekin, Nankin şi Şanhai, uzine şi fabrici, o comună populară şi instituţii de invăţămint, s-a întilnit cu masele largi revoluţionare. Oaspeţii români s-au bucurat pretutindeni de o primire deosebit de caldă şi o ospitalitate cordială — expresie a sentimentelor de prietenie frăţească dintre poporul român şi poporul chinez. Delegaţia română a exprimat mulţumiri sincere pentru ospitalitatea prietenească, pentru sentimentele cu care a fost întîmpinată peste tot în Republica Populară Chineză. In timpul vizitei, părţile română şi chineză au purtat convorbiri într-o atmosferă de prietenie cordială şi înţelegere reciprocă, în legătură cu dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre cele două partide, ţări şi popoare, precum şi asupra problemelor internaţionale de interes comun. La convorbiri au participat, din partea română, tovarăşii — Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat — conducătorul delegaţiei de partid şi guvernamentale, Ion Gheorghe Maurer, ■membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România in Republica Populară Chineză, Ioan Florescu, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, şef de secţie la Comitetul Central al Partidului Comunist Roman, Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, primadjunct de şef de secţie la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Constantin Mitea şi Emilian Dobrescu, membri supleanţi ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, consilieri la Comitetul Central al Partidului Comunist Român. Din partea chineză, tovarășii : Ciu En-lai, membru alComitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat, Huan Jun-Sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Parii (Continuare în pag. a II-a) PLECAREA DIN PEKMN Delegaţia de partid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, efectuată la invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze. Delegaţia a părăsit Pekinul plecînd spre Phenian. De la reşedinţa oficială, delegaţia a fost însoţită de premierul Ciu En-lai, Huan Junsen şialte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătoreşte. Sunt arborate drapelele de stat român şi chinez. Pe platoul central se află adunată o mulţime de locuitori ai capitalei, veniţi să-şi ia rămas bun de la înalţii oaspeţi români. Se află, de asemenea, prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în capitala R P. Chineze. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Chineze. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu premierul Ciu En-lai , trec în revistă unităţile reprezentative ale trupelor terestre, marine şi aviaţiei, miliţiei populare şi gărzilor roşii aliniate pe aeroport. Miile de locuitori prezenţi izbucnesc în urale, scandează pentru prietenia dintre popoarele român şi chinez. Pe mari pancarte se află scrise în limbile română şi chineză cuvintele : „Călduroase urări de drum bun delegaţiei de partid şi guvernamentale române“. Grupuri de tineri şi tinere îmbrăcaţi în costume (Continuare în pag. a ll-a)