Scînteia Tineretului, martie 1974 (Anul 30, nr. 7706-7731)

1974-03-01 / nr. 7706

Proletari din toate tacile uniţi-vă! ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ANUL XXX, SERIA II, Nr. 7706 6 PAGINI, 30 BANI VINERI 1 MARTIE 1974 Ieri, au continuat, în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu LUCRĂRILE CONFERINŢEI PE ŢARA A CADRELOR DE CONDUCERE DIN UNITĂŢILE AGRICOLE DE STAT Şl COOPERATISTE SOLEMNITATEA INMINARil unor Înalte distincţii Intr-o atmosferă solemnă, joi dimineaţa, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, a înmînat înalte distincţii ale Republicii Socialiste România, unui mare număr de cadre de conducere şi lucrători fruntaşi din agricultură pentru merite deosebite în organizarea muncii, pentru aportul nemijlocit la sporirea producţiei vegetale şi animale. Solemnitatea s-a desfăşurat în rotonda Pavilionului Expoziţional din Capitală, în prezenţa miilor de participanţi la lucrările Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. Au luat parte tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Ilie Verde, Maxim Arghianu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Constantin Băbălău, Petre Blajovici, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Aurelia Dănilă, Miu Dobrescu, Magdalena Filipaş, Mihai Gere, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Patilineţ, Ion Păţan, Ion Stănescu, Mihai Telescu, Iosif Uglar, Richard Winter, Ştefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R., Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat. Luînd cuvîntul în numele celor decoraţi, Eroul Muncii Socialiste Andrei Cojocaru, director S.M.A. Ianca, jud. Brăila, a spus: Acordarea titlului de Erou al Muncii Socialiste constituie un important îndemn pentru a munci cu mai multă abnegaţie, cu mai multă pricepere, pentru mecanizarea şi modernizarea agriculturii noastre socialiste şi pentru a pregăti noi cadre de nădejde în această nobilă muncă. Asigur conducerea de partid şi de stat, pe dumneavoastră personal, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că împreună cu colectivul pe care-l conduc, vom cinsti marile evenimente politice ale anului - a XXX-a aniversare a eliberării patriei noastre şi cel de-al XI-lea Congres al partidului - cu rezul(Continuare în pag. a Hl-a) Decretul Consiliului de Stat cu privire la conferirea titlului de „Erou al Muncii Socialiste“ si a unor ordine f si medalii 9 ale Republicii Socialiste România Cuvîntul tovarășului NICOLAE CEAUSESCU In numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal doresc să adresez cele mai calde felicitări tuturor acelora care au fost distinşi astăzi, şi care vor fi distinşi în continuare, cu ordine şi medalii ale Republicii Socialiste România. (Vii aplauze). Am acordat astăzi titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ unui mare număr de preşedinţi de cooperative, de directori de întreprinderi agricole de stat, de cooperatori şi lucrători din agricultură. A sporit deci numărul de Eroi ai Muncii Socialiste. Aceasta este o apreciere deosebită pe care o dăm activităţii desfăşurate de tovarăşii respectivi, de colectivele în care ei muncesc, contribuţiei aduse la înfăptuirea politicii partidului în domeniul agriculturii. De altfel, după cum ştiţi, prin Hotărîrea Comitetului Central de acum un an, am stabilit ca anual să acordăm celor care vor obţine rezultate bune în agricultură, titlul de Erou al Muncii Socialiste şi alte ordine ale Republicii Socialiste România. Deci am făcut un început cu ocazia acestei conferinţe. Urmează ca activitatea din acest an să prilejuiască acordarea unui număr mai mare de titluri de Erou al Muncii Socialiste, de alte ordine ale Republicii Socialiste România, atit unităţilor, cit şi acelor tovarăşi care vor avea rezultate deosebite, precum şi judeţelor, consiliilor populare şi comitetelor judeţene de partid. Este deci deschisă calea spre a avea fiecare judeţ un număr mai mare de Eroi, şi mai cu seamă de a creşte acest număr ca rezultat al obţinerii unor producţii sporite în toate sectoarele de activitate. Cu aceste gînduri îmi exprim convingerea că acordarea acestor ordine — care constituie o apreciere a activităţii de pină acum — va constitui un imbold pentru înfăptuirea in cele mai bune condiţii a politicii partidului şi guvernului în domeniul agriculturii. Felicit încă o dată pe toţi tovarăşii distinşi. Vă urez noi succese în activitatea dumneavoastră. (Aplauze puternice). Ziua a doua In prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, joi dimineaţă, au fost reluate în plen lucrările Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. Dezbaterile s-au desfăşurat sub puternica înmurire a cuvîntării secretarului general al partidului, adevărată Cartă a agriculturii româneşti, document de însemnătate excepţională pentru dezvoltarea pe mai departe a acestei ramuri de producţie, a întregii noastre economii. Sosirea în incinta Pavilionului expoziţional a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a celorlalţi conducători de partid şi de stat, a fost întîmpinată cu puternice ovaţii, cei prezenţi exprimîndu-şi sentimentele de înaltă stimă şi preţuire, de profundă recunoştinţă şi dragoste faţă de secretarul general al partidului, pentru analiza amplă făcută în cuvîntarea rostită la deschiderea Conferinţei asupra drumului parcurs de agricultura noastră, a căilor şi mijloacelor de creştere în continuare a producţiei agricole, ale perfecţionării activităţii în acest important sector al economiei naţionale1, cit şi pentru aprecierile calde la adresa muncii pline de abnegaţie desfăşurată zi de zi de cei ce lucrează pe ogoare. La lucrările Conferinţei au participat: tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu, Ștefan Voitec, Iosif Banc, Constantin Băbălău, Petre Blajovici, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Aurelia Dănilă, Miu Dobrescu, Magdalena Filipaş, Mihai Gere, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Patilineţ, Ion Păţan, Ion Stănescu, Mihai Telescu, Iosif Uglar, Richard Winter, Ştefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R., membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, prim-secretari ai comitetelor judeţene de partid, activişti de partid şi de stat, cadre din unele ramuri industriale, oameni de ştiinţă şi cultură. Lucrările Conferinţei au fost deschise de tovarăşul Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri. Au luat apoi cuvîntul Ion Spătărelu, preşedintele C.A.P. Gheorghe Doja, judeţul Ialomiţa ; Florentin Cîrpan, director al întreprinderii de stat pentru creşterea şi îngrăşarea porcilor Beregsău, judeţul Timiş ; Marin Nedea, director al S.M.A. şi preşedinte al C.A.P. Purani, judeţul Teleorman ; Elena Orzan, şefă de fermă la C.A.P. Valea Măcrişului, judeţul Ilfov; Alexandru Toană, preşedintele C.A.P. ..Viaţa nouă“, Poiana Mare, judeţul Dolj; Vasile Vîlcu, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid Constanţa; Costică Mişcă, preşedintele C.A.P. Bucov, judeţul Prahova ; Ion Davidoiu, preşedinte şi inginer şef la C.A.P. Tîmboieşti, judeţul Vrancea; Corneliu Mardare, director al I.A.S. Miroslava, judeţul Iaşi; Nicolae Bahici, director al Direcţiei generale a agriculturii. ..industriei alimentare şi apelor, judeţul Satu Mare ; Nichifor Ceapoiu, directorul Institutului de cercetări pentru cereale şi plante tehnice Fundulea, judeţul Ilfov ; Maria Cucuta, şefă de fermă la C.A.P. Traian, judeţul Tulcea; Iosif Molnar, inginer şef la C.A.P. Sînzieni, judeţul Covasna; Maria Raţa, cooperatoare fruntaşă la C.A.P. Ardusat, judeţul Maramureş ; Vasile Bărbulescu, preşedintele C.A.P. Scorniceşti, judeţul Olt; Ion Grecu, mecanizator la S.M.A. Bibeşti, judeţul Gorj ; Alexandru Czege, preşedintele C.A.P. Salonta, judeţul Bihor ; Johan Kraus, mecanizator la S.M.A. Reghin, judeţul Mureş ; Marin Traşcă, preşedintele Asociaţiei intercooperatiste de creştere şi îngrăşare a taurinelor Oprişor, judeţul Mehedinţi; Ion Kelemen, preşedintele consiliului intercooperatist Cîrţa, judeţul Harghita ; Vasile Marin, primsecretar al Comitetului judeţean Ialomiţa al P.C.R. După-amiază, lucrările s-au desfăşurat pe secţii — coopera(Continuare în pag. a 111-a) Din cuvântul participanților la dezbaterile în plen Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a intilnit cu tovarăşul Alvaro Cunhal Joi, 28 februarie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întîlnit cu tovarăşul Alvaro Cunhal, secretar general al Partidului Comunist Portughez, care se află în ţara noastră la invitaţia C.C. al P.C.R. La întrevedere a participat tovarăşul Ştefan Andrei, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. In cadrul discuţiilor ce au avut loc cu acest prilej s-a procedat la o informare reciprocă asupra activităţii şi preocupărilor actuale ale P.C.R. şi P.C.P. şi s-a făcut un scrumi de parsie cu privire la unele probleme ale mişcării comuniste şi muncitoreşti şi ale situaţiei internaţionale. S-a reliefat hotărîrea comună de a dezvolta în continuare raporturile frăţeşti de prietenie, solidaritate şi conlucrare dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Portughez, în folosul cauzei unităţii comuniste şi muncitoreşti internaţionale, a tuturor forţelor democratice, patriotice, anticolonialiste şi antiimperialiste, în interesul luptei pentru pace, democraţie şi socialism, întrevederea s-a desfăşurat într-o ambianţă de prietenie şi înţelegere tovărăşească. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a primit scrisorile de acreditare ale noului ambasador al R. S. F. Iugoslavia In ziua de 28 februarie 1974, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a primit pe tovarăşul Petar Dodik, care şi-a prezentat scrisorile de acreditare în calitate de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Socialiste Federative Iugoslavia în ţara noastră. In cadrul solemnităţii de prezentare a scrisorilor, ambasadorul Petar Dodik a transmis tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi poporului român un cald salut şi urări cordiale din partea preşedintelui Iosip Broz Tito, a popoarelor şi narţionalităţilordin Iugoslavia prietenă. A luat apoi cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Mulţumind cu cordialitate pentru urările ce i-au fost adresate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a transmis, la rîndul său, preşedintelui Iosip Broz Tito un salut călduros şi a dat, totodată, expresie sentimentelor de prietenie pe care poporul român le nutreşte faţă de popoarele Iugoslaviei. După prezentarea scrisorilor de acreditare, preşedintele Consiliului de Stat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a avut o convorbire cordială, tovărăşească, cu ambasadorul iugoslav Petar Dodik. La solemnitatea prezentării scrisorilor şi la convorbire au participat Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, şi George Macovescu, ministrul afacerilor externe. Au fost, de asemenea, prezenţi membri ai Ambasadei R.S.F. Iugoslavia la Bucureşti. Vizita oficială de prietenie a tovarăşului Ion Gheorghe Maurer în R. P. Ungară Primirea de către tovarăşul * János Kádár Primul secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, tovarăşul János Kádár, a primit, la 28 februarie, pe tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. a P.C.R., preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România. Tovarăşul Ion Gheorghe Maurer a fost însoţit de tovarăşul Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, precum şi de Cornel Pacoste, adjunct al ministrului afacerilor externe, şi Ioan Cotoţ, ambasadorul României la Budapesta. La primire au fost de faţă Timar Mátyás, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Roska István, adjunct al ministrului afacerilor externe, şi Ferenc Martin, ambasadorul R. P. Ungare la Bucureşti. Cu acest prilej, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer a transmis tovarăşului János Kádár cele mai bune urări de sănătate şi fericire din partea secretarului general al Partidului Comunist Român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, iar poporului ungar — noi succese în edificarea socialismului şi asigurarea progresului şi prosperităţii patriei. Mulţumind pentru bunele urări ce i-au fost adresate, tovarăşul János Kádár a adresat, la rindul său, tovarăşului Nicolae Ceauşescu un călduros salut şi urări de succese tot mai mari poporului român în înfăptuirea programului construcţiei socialiste. In timpul convorbirii, de ambele părţi s-a dat o înaltă apreciere evoluţiei ascendente a relaţiilor frăţeşti multilaterale dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Muncitoresc Socialist Ungar, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Ungară. A fost evidenţiată voinţa comună de a intensifica şi mai mult in viitor prietenia, colaborarea şi cooperarea pe multiple planuri dintre cele două ţări, corespunzător intereselor fundamentale ale celor două popoare, intereselor generale ale socialismului şi păcii. In cadrul discuţiilor au fost abordate, de asemenea, unele probleme de interes comun, ale vieţii politice internaţionale actuale. Primirea s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială, de înţelegere deplină şi caldă prietenie. Sesiunea extraordinară a Adunării generale a Academiei Republicii Socialiste România (în pagina a 4-a)