Scînteia Tineretului, septembrie 1978 (Anul 34, nr. 9105-9130)

1978-09-15 / nr. 9117

„ser NT El A TINERETULUI" pag. 2 VINERI 15 SEPTEMBRIE 1978 VIZITA DE LUCRU IN JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN In cea de-a doua zi a vizitei de lucru în judeţul Caraş-Severin, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, s-a întîlnit cu noi colective de oameni ai muncii din unităţi industriale şi, agricole, examinind modul în care sunt înfăptuite sarcinile de mare răspundere ce revin judeţului în cincinalul revoluţiei tehnico-ştiinţifice, în înfăptuirea programului partidului de făurire a unei economii dinamice, moderne, de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. In cadrul acestei noi şi exigente analize, la care au participat reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, conducători ai unor ministere economice, specialişti, au fost abordate pro- bleme de mare actualitate referitoare la modul în care este valorificat potenţialul economic şi uman al judeţului, cum se materializează sarcinile privind creşterea cantitativă şi calitativă a producţiei, sporirea eficienţei întregii activităţi, pentru ca oamenii muncii din această parte a ţării să-şi aducă o contribuţie sporită la efortul general de ridicare a României socialiste pe noi culmi de progres şi civilizaţie, împreună cu secretarul general al partidului, la vizită participă tovarăşii Iosif Banc, Virgil Cazacu, Gheorghe Rădulescu şi Ilie Verdeţ. Dialogul de lucru din cea de-a doua zi a vizitei a început la ÎNTREPRINDEREA DE CONSTRUCŢII METALICE BOCŞA. Locuitorii acestui vechi centru muncitoresc au întîmpinat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu bucurie neţărmurită, cu sentimente de profundă dragoste şi preţuire. Pe stadionul oraşului, unde a avut loc ceremonia sosirii, se afla un mare număr de cetăţeni ai Bocşei, veniţi aici cu dorinţa fierbinte de a-i exprima adînca lor mulţumire şi satisfacţia pentru împlinirile socialiste ale localităţii lor, pentru condiţiile minunate de muncă şi viaţă ce le-au fost create prin grija permanentă a secretarului general al partidului. Asemenea tuturor aşezărilor României socialiste, Bocşa a cunoscut în ultimii ani o puternică dezvoltare economico-socială. Aici a fost creată o puternică întreprindere constructoare de maşini, s-a dezvoltat mineritul, au luat amploare exploatarea şi industrializarea lemnului, una din marile bogăţii naturale ale acestei zone. Creşterea continuă a puterii economice a acestei străvechi localităţi a determinat mutaţii vizibile in nivelul de trai al populaţiei. In Bocşa au fost construite şi date In folosinţă peste 1 500 apartamente, precum şi numeroase dotări sociale. La aterizarea elicopterului, din mii de piepturi au izbucnit urale şi ovaţii. S-a scandat „Ceauşescu-P.C.R.P. „Ceauşescu şi poporul!“. Exprimind marea bucurie a cetăţenilor Bocşei de a-l avea ca oaspete drag, primarul oraşului, Gheorghe Avram, a urat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la coborîrea din elicopter, un călduros bun-venit. Sănătate, viaţă lungă şi putere de muncă în fruntea partidului şi statului nostru. O gardă militară a prezentat onorul. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Un grup de pionieri, de tineri şi tinere in costume naţionale l-au * Înconjurat cu emoţie şi bucurie pe secretarul general al partidului, oferindu-i buchete de flori. A urmat, apoi, un moment de edîncă semnificaţie : minerul Vasile Rudăreanu a adus, in numele acestui detaşament da frunte al clasei noastre muncitoare, un salut revoluţionar conducătorului partidului şi statului nostru — primului miner de onoare al ţării. Mulţimea aplaudă cu însufleţire, scandează numele partidului şi al secretarului său general. Răspunzind acestei calde manifestări de dragoste şi preţuire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu parcurge pe jos pista stadionului, salutînd cu prietenie mulţimea aflată in tribune. De aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se Îndreaptă spre primul obiectiv al vizitei — întreprinderea de construcţii metalice, care, prin profilul ei, îşi aduce o contribuţie importantă la dezvoltarea unor ramuri prioritare ale economiei naţionale. La sosirea in incinta Întreprinderii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost salutat de Ioan Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, Dimitrie Galu, directorul uzinei, de reprezentanţi ai Consiliului oamenilor muncii, de numeroşi muncitori. In faţa unor grafice şi machete, gazdele înfăţişează evoluţia întreprinderii, dinamica principalilor indicatori economici, în primul rind al producţiei fizice şi nete, perspectivele dezvoltării sale viitoare. Drumul parcurs de această unitate, care în 1948 mai producea şape, grape şi alta -asemenea unelte şi maşini simple, pînă la întreprinderea modernă de astăzi, care realizează agregate, utilaje şi echipamente complexe, de o înaltă tehnicitate, reprezintă un salt calitativ semnificativ. In discuţia care are loc, gazdele prezintă tovarăşului Nicolae Ceauşescu ultimele lor realizări — macarale de diferite tipuri pentru construcţii civile, macarale portuare ,şi plutitoare de diferite dimensiuni şi capacităţi, poduri rulante, echipamente hidroenergetice şi metalurgice, precum şi echipamentele necesare excavatorului gigant cu cupe, destinat exploatărilor miniere de suprafaţă. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu apreciază succesele obţinute de colectivul unităţii şi subliniază necesitatea de a se continua acţiunea de diversificare şi înnoire a producţiei, astfel incit întreprinderea să-şi aducă o contribuţie sporită la utilarea unor mari obiective economice cum sunt sistemele hidroenergetice, marile noastre porturi şi şantiere navale, precum şi exploatările miniere. Secretarul general al partidului a atras, totodată, atenţia asupra necesităţii de a se lua măsuri pentru o creştere mai substanţială a producţiei, pe măsura importantului volum de investiţii făcute pentru dezvoltarea unităţii. S-a arătat că se impune, de asemenea, o devansare a termenelor de intrare în funcţiune a noii capacităţi prevăzute să realizeze tipuri mai complexe de macarale solicitate de economia naţională, precum şi accelerarea programului de reprofilare a unor secţii care să permită modernizarea şi creşterea întregii fabricaţii. Vizita in citeva secţii a pus in evidenţă, totodată, eforturile făcute în scopul autodotării, al introducerii tehnologiilor avansate, preocupările colectivului pentru reducerea consumului de metal, pentru valorificarea superioară a materiei prime şi a materialelor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a stat de vorbă cu numeroşi muncitori, s-a interesat de condiţiile lor de muncă şi de viaţă. In Încheierea vizitei, gazdele au mulţumit pentru orientările şi indicaţiile date cu acest prilej şi s-au angajat să valorifice la un nivel superior potenţialul material şi uman al întreprinderii, să ridice eficienţa întregii activităţi. La BERZOVIA, o frumoasă comună situată in partea de nord-vest a judeţului. Înscrisă în itinerarul vizitei de azi, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, celorlalţi conducători de partid şi de stat li se face o primire călduroasă. Pe drumul pînă la marginea comunei se află mii de oameni care aclamă îndelung. Aici se vizitează COMPLEXUL DE CREŞTERE ŞI INGRAŞARE A TAURINELOR ŞI OVINELOR, unul dintre obiectivele zootehnice moderne realizate in ultimii ani în judeţ. In faţa complexului continuă analiza problemelor agriculturii din judeţul Caraş-Severin, Începută in ziua precedentă, de data aceasta in centrul dezbaterilor aflindu-se programul de dezvoltare a zootehniei. După cum se ştie, judeţul Caraş-Severin are o veche tradiţie şi bogată experienţă in creşterea animalelor. De asemenea, condiţiile naturale favorabile şi baza materială — judeţul deţine 240 000 hectare de pajişti care reprezintă 5,4 la sută din totalul celor existente în ţară — fac cu putinţă creşterea unui număr mare de bovine şi ovine. In ultimii ani, zootehnia judeţului a cunoscut o nouă dezvoltare. Au fost organizate două complexe industriale de creştere a taurinelor pentru carne şi patru pentru vaci cu lapte, precum şi trei complexe de îngrăşare a berbecuţilor şi a ovinelor. Berzovia, Răcăjdia, Grădinari, Măureni, Caransebeş, Bozovici au devenit centre puternice de creştere industrială a animalelor. La complexul de la Berzovia, în faţa panourilor care înfăţişează sugestiv rezultatele obţinute, cit şi perspectivele de dezvoltare a zootehniei, are loc un dialog fructuos cu factori de răspundere din agricultura Caraş-Severinului, cu ministrul de resort, tovarăşul Angelo Miculescu. Sunt examinate temeinic posibilităţile de sporire a producţiei de carne, diferitele tehnologii menite să ducă la sporirea eficienţei economice. Directorul Direcţiei agricole, Petre Vişescu, înfăţişează oaspeţilor rezultatele obţinute in ultimii ani în privinţa sporirii efectivelor de bovine, ovine, porci şi păsări în condiţiile organizării complexelor zootehnice moderne. Astfel, în acest an, se livrează la fondul de stat, 17 377 tone carne, faţă de 11 680 tone în 1971. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, apreciind aceste rezultate, cere organelor de specialitate să acţioneze mai eficient şi in direcţia creşterii producţiei de lapte, acest lucru fiind facilitat de existenţa in judeţ a unor mari suprafeţe ocupate cu păşuni şi fineţe naturale. Au fost prezentate apoi rezultatele obţinute in cadrul asociaţiilor economice intercooperaVizita In judeţul Caraş-Severin se încheie — ca şi alte intilniri de lucru ale secretarului general al partidului cu oamenii muncii — cu o mare şi însufleţită adunare populară. Desfăşurată în piaţa centrală a municipiului Reşiţa, adunarea reuneşte mii şi mii de localnici, siderurgişti şi constructori de maşini din cunoscute întreprinderi reşiţene, mineri din Anina şi din alte exploatări miniere, muncitori din Bocşa şi Caransebeş, ţărani cooperatori, intelectuali, elevi. Sînt bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici, români, germani, sîrbi şi de alte naţionalităţi. Ei au venit animaţi de aceeaşi dorinţă fierbinte de a exprima, încă o dată, sentimentele de profundă dragoste, stimă şi recunoştinţă pe care le nutresc faţă de gloriosul nostru partid comunist, prin lupta şi sub conducerea căruia s-au împlinit năzuinţele cele mai scumpe ale poporului român, faţă de conducătorul iubit al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a cărui viaţă şi activitate revoluţionară sunt indisolubil legate toate istoricele realizări obţinute in grandioasa operă ce o înfăptuim — societatea socialistă multilateral dezvoltată. Mulţimea poartă portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, steaguri roşii şi tricolore, buchete de flori. Pe nenumărate pancarte sunt înscrise calde lista de creştere a animalelor. Cea de la Berzovia este prima unitate de acest fel din care fac parte 8 cooperative agricole din judeţ. Intrată in producţie in 1974, unitatea are o capacitate de 3 860 taurine şi 12 000 ovine îngrăşate anual. Atingind capacitatea proiectată, complexul de la Berzovia livrează anual peste 900 tone carne, tehnologiile aplicate aici asigură obţinerea unui spor mediu zilnic de creştere in greutate de peste 800 grame la taurine şi de peste 170 gramela ovine. Activitatea acestei asociaţii economice intercooperatiste se concretizează an de an în importante beneficii. Apreciind rezultatele şi experienţa dobîndite de crescătorii de animale de aici, secretarul general al partidului cere specialiştilor să introducă noi elemente ale progresului tehnic menite să asigure obţinerea unei eficienţe sporite. De asemenea, recomandă Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare să vegheze ca la proiectarea viitoarelor complexe să se asigure o mai bună folosire a spaţiului, astfel incit să se reducă cheltuielile de investiţii. Tot aici au fost prezentate rezultatele Asociaţiei economice de creştere a vacilor de la Caransebeş, care a ajuns la o producţie de 3 600 litri lapte la un efectiv de 600 capete. Sunt apreciate exemplarele de vaci, unind şi vitele prezentate, care urări închinate partidului şi secretarului său general, patriei noastre socialiste. Este o atmosferă sărbătorească, de intensă bucurie şi satisfacţie, de înălţător patriotism. Corurile reunite ale unor mari întreprinderi şi instituţii reşiţene interpretează melodii în care, intr-o unitate firească, se alătură cele trei cuvinte cu protent de rezonanţe in conştiinţa şi sufletul naţiunii noastre: „Partidul — Ceauşescu — România!“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului sunt întimpinaţi cu deosebit entuziasm,la apariţia in balconul sediului Comitetului judeţean de partid. In acest moment, piaţa vibrează de puternice aplauze, urale şi ovaţii. Se scandează neîntrerupt, cu multă dragoste, numele partidului şi al secretarului său general — „Ceauşescu — P.C.R.!“. Adunarea este deschisă de tovarăşul Nicolae Buşui, primsecretar al Comitetului judeţean Caraş-Severin al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, care a spus : Exprimind nemărginita bucurie a întregii populaţii a Caraş- Severinului de a avea în mijlocul ei pe cel mai iubit fiu al naţiunii noastre, primul secretar al Comitetului judeţean de partid, Nicolae Buşui, a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, din toată inima, cele mai fierbinţi urări de bun venit pe această străveche vatră a pămintului românesc. Pentru siderurgiştii, constructorii de maşini din cetăţile noastre industriale — a spus el — pentru toţi cei ce trăiesc şi muncesc Înfrăţiţi pe cuprinsul judeţului Caraş-Severin — români, germani, sîrbi şi de alte naţionalităţi — pilduitoarea şi neobosita dumneavoastră activitate desfăşurată în fruntea partidului şi poporului reprezintă un strălucit model de gîndire şi faptă comunistă. In tot ce se făureşte pe întinsul României socialiste, liberă şi independentă, recunoaştem cu minduna pecetea profundă a proeminentei dumneavoastră personalităţi, omenia, dăruirea de militant revoluţionar consecvent şi Înflăcărat patriot, marea grijă pe care o purtaţi, împlinirii celor mai fierbinţi năzuinţa ale poporului nostru, împreună cu întregul popor român, clasă muncitoare, ţărănimea, Intelectualitatea. Întreaga populaţie a judeţului nostru îşi exprimă adeziunea deplină la politica internă şi externă a partidului şi statului, recunoştinţa fierbinte pentru continua prosperitate a patriei socialiste, legămîntul de a da viaţă în mod exemplar programului partidului. preţioaselor dumneavoastră indicaţii Suntem deosebit de bucuroşi, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar, general că ne-ai oferit posibilitatea de a va înfăţişa preocupările rodnice ale colectivelor de oameni ai munci: din industrie, agricultură din celelalte unităţi economice, sociale şi cultural-educative Prezentind in continuare principalele realizări ale oamenilor fac parte din rasa Bălţată românească, larg răspindită in această zonă. Secretarul general al partidului cere specialiştilor din Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare să grăbească acţiunea de ameliorare a acestei rase, folosindu-se în acest scop reproducătorii aduşi din import. Problema ameliorării raselor a fost discutată pe larg şi in faţa compartimentului in care sunt prezentate diverse, rase de oi. Specialiştii informează că prin încrucişarea rasei de oaie Ţurcană — rasă cu randament mic de lină şi greutate redusă — cu rase adecvate există posibilitatea să se obţină o producţie dublă de lină. Avînd in vedere că oile din rasa Ţurcană sunt adaptate condiţiilor locale şi că deţin o mare pondere in totalul ovinelor care se cresc în ţara noastră, tovarăşul Nicolae Ceauşescu indică să se extindă mai repede experienţa obţinută în acest domeniu, să se accelereze acţiunea de ameliorare, astfel incit în următorii 4—5 ani să se schimbe complet compoziţia actualelor rase de oi, aceasta constituind principala cale in vederea sporirii producţiei de lină. La sfîrşitul vizitei, secretarul general al partidului apreciază că judeţul Caraş-Severin dispune de condiţiile necesare ca sarcinile cuprinse in programul de muncii din judeţ, primul secretar a informat că, in primii doi ani şi opt luni din actualul cincinal, s-a realizat o producţie industrială suplimentară in valoare de aproape două miliarde lei. Se îndeplineşte în bune condiţiuni planul livrărilor la export, a fost îmbunătăţită structura producţiei, asimilîndu-se agregate de înaltă tehnicitate, cum sunt motoarele navale de 20 de mii şi 30 de mii cai putere, maşini electrice de curent continuu de mare putere, linii de laminare şi alte utilaje. In agricultură eforturile sunt concentrate spre dezvoltarea cu prioritate a zootehniei, legumiculturii şi pomiculturii corespunzător condiţiilor specifice ale judeţului. Au crescut an de an fondurile de investiţii alocate judeţului. Numai în 1978 se va înfăptui un volum de lucrări apropiat nivelului realizat în întreaga perioadă 1966—1970. Succese însemnate se înregistrează şi in domeniul învăţămîntului, al sănătăţii şi culturii, in creşterea continuă a nivelului de trai material şi spiritual al clasei muncitoare, al ţărănimii, al tuturor locuitorilor judeţului. După ce a reafirmat deplina adeziune şi aprobare a oţelarilor şi jurnaliştilor, a minerilor şi constructorilor, a tuturor oamenilor muncii din judeţ la politica internaţională a partidului şi statului, satisfacţia şi mindria patriotică pentru activitatea laborioasă şi contribuţia strălucită pe care o aduce tovarăşul Nicolae Ceauşescu la soluţionarea în interesul popoarelor a problemelor fundamentale ale contemporaneităţii, vorbitorul a spus : însufleţiţi de exemplul strălucitor pe care îl oferiţi naţiunii, facem şi cu acestprilej legămint de a cimenta unitatea de nezdruncinat în jurul partidului, al dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, de a ne consacra întreaga activitate şi viaţă îndeplinirii sarcinilor care revin judeţului Caraş-Severin, inţelegînd aceasta ca o înaltă datorie patriotică, revoluţionară. A vorbit, apoi, directorul general al Centralei industriale siderurgice — Reşiţa, Constantin Savu, care a spus: Vă rog să-mi permiteţi ca, in numele siderurgiştilor reşiţeni, prestigios detaşament al clasei noastre muncitoare, să dau glas sentimentelor de adincă dragoste şi preţuire pe care vi le purtăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să exprim profunda bucurie pe care ne-o prilejuieşte noua dumneavoastră vizită de lucru în judeţul Caraş-Severin. Vă raportăm tovarăşe secretar general că preţioasel» indicaţii pe car» ni le-aţ dat cu prilejul vizitelor precedent» au prins viaţă că planuni menit» să impulsionez« dezvoltare şi modernizare, cere ma vechi citadele e siderurgie româneşt ai dobindit conturul şi consecinţa faptelor Datorită eforturilor susţinute ale comuniştilor, ala tuturor oamenilor muncii de la Combinatul siderurgic, recent a fost dată parţial ir, folosinţă prima cara a laminorului dedezvoltare al zootehniei să fie Împlinite şi depăşite. Gazdele şi specialiştii au asigurat că vor transpune în viaţă preţioasele indicaţii şi recomandări ce le-au fost făcute. între obiectivele Industriala cuprinse in cadrul vizitei de lucru in judeţul Caraş-Severin s-a înscris şi ÎNTREPRINDEREA MECANICA din Reşiţa. La sosirea secretarului general al partidului, sute de constructori de maşini, în marea lor majoritate tineri, dau glas, prin puternice şi vii urale, sentimentelor de cea mai profundă dragoste ce i le poartă. Se aclamă, se scandează „Ceauşescu şi partidul !“, „Ceauşescu şi poporul !“. Un detaşament al gărzilor patriotice şi al formaţiilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei prezintă onorul. Tinere muncitoare oferă buchete de garoafe roşii. In întimpinarea oaspeţilor au venit Ion Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, membri ai Conciliului oamenilor muncii din întreprindere. Directorul unităţii, ing. Adrian Marinescu, a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu un călduros bun-venit. El dă apoi explicaţii privitoare la dinamica producţiei industriale, a producţiei nete, a cheltuielilor de fabricaţie, relevind efortul colectivului pentru a asigura creşterea eficienţei economice şi a beneficiilor, a productivităţii muncii. Pe parcursul vizitei sunt examinate utilajele din dotare. Gazdele informează despre preocupările lor stăruitoare pentru a realiza, prin autodotare, diferite instalaţii şi dispozitive necesare fabricării pieselor destinate compresoarelor de aer şi amortizoarelor de vibraţie pentru autocamioane. Prezentind diferite repere şi ansamble de mecanică fină, directorul întreprinderii informează despre preocuparea colectivului întreprinderii de a asigura o calitate superioară producţiei, pentru pregătirea, calificarea şi specializarea personalului muncitor in vederea utilizării depline a modernelor capacităţi de producţia aflate în dotare. . Secretarul general al partidului discută cu cadrele de conducere ale ministerului de resort si ale întreprinderii, cu alţi specialişti despre necesitatea diversificării producţiei, a ridicării în continuare a calităţii acesteia, precum şi a eficienţei. Printre şirurile de maşini, de-a lungul halei de prelucrări mecanice, cei aflaţi la lucru ovaţionează cu căldură pentru cel ce întruchipează în modul cel mai ideal aspiraţiile poporului nostru, pentru conducătorul partidului şi statului. Vizita la întreprinderea mecanică se încheie în uralele şi ovaţiile celor prezenţi, într-o atmosferă de puternică însufleţire, grosişor, obiectiv care, sub aspectul funcţionalităţii şi al randamentului, se situează la nivelul tehnicii mondiale. Preocupîndu-ne intens de aplicarea noului mecanism economico-financiar iniţiat de dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, am întreprins măsuri menite să contribuie la stimularea iniţiativei, la sporirea spiritului de răspundere, la concretizarea în viaţă a principiului definitoriu pentru societatea noastră, potrivit căruia oamenii muncii sunt in acelaşi timp proprietari, producători şi beneficiari. In numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii de la combinatul siderurgic, ne angajăm să facem totul pentru înfăptuirea marilor sarcini ce ne revin, a indicaţiilor pe care le-aţi dat vizitindu-ne întreprinderea, pentru a ne spori contribuţia la îndeplinirea obiectivelor Înscrise in programul partidului de făurire a societăţii Socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. în cuvintul său, tovarăşul Costache Rusu, miner, secretar al Comitetului de partid la mina Anina, a spus : Vă rog să-mi permiteţi ca, în numele minerilor din Caraş-Severin, să vă transmit, mult stimate tovarăşe secretar general, salutul nostru tradiţional : „Noroc bun !“. Minerii din bazinul Anina Îşi Îndreaptă cu adincă emoţie şi respect gîndurile şi sentimentele către dumneavoastră, miner de onoare, cel mai iubit fiu al poporului, care vă identificaţi cu luminoasele noastre năzuinţe şi idealuri. Vă raportăm că măsurile luate pentru introducerea tehnicii şi tehnologiilor moderne ne-au permis să realizăm, peste plan, de la începutul anului, 21 mii tone de cărbune brut, să economisim însemnate cantităţi de combustibil şi energie electrică, să sporim suplimentar productivitatea muncii cu peste 3 000 lei pe lucrător. In urma preţioaselor indicaţii date de dumneavoastră, în bazinul minier Anina, se desfăşoară cu succes lucrările de exploatare a şisturilor bituminoase şi construcţia termocentralei ce va fi alimentată cu asemenea combustibili — prima de acest gen din ţară. Cu inimile pline de satisfacţie, noi, minerii din această parte a ţării, ne alăturăm puternicului detaşament minier al patriei, mulţumindu-vă în modul cel mai călduros pentru grija părintească acordată îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă şi de muncă ale acelora care, cu abnegaţie şi migală, scot la lumină bogăţiile subsolului. Vă asigurăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că şi in continuare, urmind neabătut Îndemnul dumneavoastră, vom acţiona zi de zi pentru a da patriei mai mult cărbune, răspunzînd întotdeauna prezent la chemarea partidului, a dumneavoastră personal, pentru ridicarea Românieisocialiste pe noi culmi de civilizaţie şi progres. Tovarăşa Maria Scheffer, muncitoare, secretar al comitetului de partid la întreprinderea de confecţii din Reşiţa, a spus, la rindul său: Vă rog să-mi Îngăduiţi ca, in numele muncitoarelor de la întreprinderea in care lucrez, al tuturor femeilor din municipiul Reşiţa şi din Judeţul Caraş-Severin, să dau glas celor mai vibrante sentimente de stimă şi respect, de dragoste şi recunoştinţă pe care vi le purtăm. Exprim mulţumirea noastră fierbinte pentru grija deosebită pe care o manifestaţi permanent faţă de munca femeilor, pentru ridicarea continuă a nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. Cu puternicul sentiment al bucuriei de a vă avea ca oaspete pe dumneavoastră, întîiul cetăţean al ţării, comunistul de omenie, noi, femeile din judeţul Caraş-Severin, fără deosebire de naţionalitate, în spiritul deplinei frăţii şi unităţi în jurul partidului, ne afirmăm adeziunea deplină la politica internă şi internaţională a partidului şi statului nostru. Ne angajăm să muncim mai bine şi mai spornic, să ne îndeplinim in mod exemplar sarcinile de răspundere ce ne revin la locurile de muncă, in familie şi în societate. Vom acţiona neabătut pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, aducindu-ne contribuţia la opera istorică de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de Înaintare a României spre comunism. Intr-o deplină unitate de cuget şi simţire cu toţi cei ce vieţuiesc pe meleagurile de străveche istorie şi de profunde înnoiri socialiste ale Caraş-Severinului, noi, cadrele didactice, toţi intelectualii din judeţ, vă rugăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să primiţi expresia celor mai înalte şi alese sentimente de dragoste, respect şi admiraţie, a spus Nicolae Bogoevici, prorector la Institutul de subingineri din Reşiţa. In această Împrejurare excepţională prin semnificaţii, dăm glas recunoştinţei neţărmurite pentru grija permanentă pe care o manifestaţi faţă de dezvoltarea învăţămîntului, ştiinţei şi culturii, pentru minunatele condiţii asigurate şcolii, principal factor de cultură şi izvor de civilizaţie. Vă raportăm că, acţionind consecvent pentru aplicarea indicaţiilor dumneavoastră, am militat ca cei 1 200 de studenţi ai institutului să beneficieze de uriaşele avantaje pe care le oferă formării lor ca viitori specialişti uzinele reşiţene. Datorită condiţiilor create, corpul profesoral, studenţii, participă intens la activitatea de cercetare şi producţie a întreprinderilor. Faptui că o bună parte din lucrările practice şi de laborator se desfăşoară nemijlocit in unităţile industriale, a permis ca integrarea învăţămintului cu cercetarea şi producţia să devină un fapt real, util atît procesului de formare şi pregătire a subinginerului de mîine, cit şi producţiei înseşi. Pavel Madina, şef de fermă la Cooperativa agricolă de producţie Glimboca, secretar al comitetului comunal al U.T.C.,a spus : Vă cer permisiunea ca in numele şi din însărcinarea tinerei generaţii ce o reprezint, al oamenilor muncii care trăiesc şi muncesc înfrăţiţi pe ogoarele acestui colţ de vatră românească — români, germani, sirbi şi de alte naţionalităţi . — să vă adresez un fierbinte salut şi să exprim satisfacţia cea mai deplină de a vă avea din nou ca oaspete în mijlocul nostru. Acest moment constituie pentru noi, lucrătorii din agricultură, un minunat prilej de a ne analiza cu temeinicie şi înaltă responsabilitate comunistă activitatea. Urmind indicaţiile de mare preţ ce ni le-aţi dat cu ocazia vizitelor anterioare pentru valorificarea condiţiilor de sol şi climă, vă raportăm, stimate tovarăşe secretar general, că Cooperativa agricolă de producţie Glimboca a reuşit să sporească an de an producţiile agricole, să dezvolte o puternică bază legumicolă şi pomicolă şi să contribuie astfel, cu bune rezultate, la aprovizionarea centrelor muncitoreşti Oţelu Roşu şi Caransebeş. Suntem preocupaţi de alegerea soiurilor şi raselor de mare productivitate, de asigurarea unei baze furajere puternice pentru zootehnie. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general — a spus vorbitorul în încheiere — că vom aplica în întreaga noastră activitate preţioasele indicaţii ce le-aţi dat unităţilor din agricultură cu prilejul acestei vizite şi ne vom îmbunătăţi continuu munca, spre a fi demni de sarcinile pe care partidul ni le încredinţează. în cuvîntul său, Damian Moise, maistru la secţia motoare navale şi compresoare , de la întreprinderea de construcţii de maşini Reşiţa, a spus: In aceste momente emoţionante pe care le trăim noi, comuniştii, toţi locuitorii oraşului de la poalele Semenicului, asemenea întregului popor, dăm o înaltă apreciere pilduitoarei activităţi pe care o desfăşuraţi, exprimindu-ne adinca preţuire pentru rolul hotărîtor pe care dumneavoastră îl aveţi in elaborarea şi Înfăptuirea politicii partidului şi statului nostru. Colectivul secţiei de motoare navale şi compresoare vă raportează că a acţionat cu răspundere pentru asimilarea cu succes a fabricaţiei de motoare navale semirapide şi lente — produse de mare complexitate — la care nu multe industrii din lume se angajează. Pînă in prezent, colectivul nostru a realizat 7 motoare semirapide de 7 400 CP, 3 motoare de 8 400 CP, primul motor lent de 20 000 CP, pentru echiparea navelor de 55 000 tone, a trecut cu succes probele tehnice, iar pînă la sfîrșitul anului va fi montat pe stand primul motor de 30 000 CP, produse care se vor dovedi competitive cu cele fabricate pe plan mondial. Vă asigurăm, mult stimate tovarășe secretar general, că Întregul colectiv de muncă, avînd in frunte pe comunişti, nu va precupeţi nici un efort pentru a îndeplini întocmai indicaţiile preţioase pe care ni le-aţi dat cu ocazia vizitei de lucru în întreprinderea noastră, considered că astfel vom fi la înălţimea conştiinţei revoluţionare, nauncitoreşti, care s-a format şi cimentat de-a lungul a peste 200 ani de existenţă a industriei româneşti pe aceste meleaguri reşiţene, a exigenţelor de astăzi ale partidului nostru, în numele tuturor participanţilor, primul secretar a! Comitetului judeţean de partid adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu invitaţia de a lua cuvintul la adunarea populară. Primit cu cele mai calde sentimente, în entuziasmul şi însufleţirea generală, ia cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea secretarului general al partidului este urmărită cu deosebită atenţie, cu profundă satisfacţie şi deplină aprobare, ea fiind subliniată, în repetate rînduri, de vii şi îndelungi aplauze, urale şi ovaţii. . La încheierea cuvintării, participanţii la adunare — şi prin ei, toţi locuitorii judeţului — îşi reafirmă, intr-o impresionantă unitate de simţire şi gindire, dragostea şi încrederea in partid şi secretarul său general, hotărirea fermă de a urma neabătut politica partidului, de a face totul pentru Înfăptuirea ei. Făcându-se ecoul acestor simţăminte, primul secretar al Comitetului judeţean de partid se adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu : „Vă rog să-mi permiteţi să exprim adinea recunoştinţă şi mulţumire pentru vizita cu care ne-aţi onorat, pentru preţioasele dumneavoastră indicaţii, care ne vor călăuzi permanent în activitatea noastră. Vă încredinţăm, iubite tovarăşe secretar general, că vom acţiona cu răspundere şi abnegaţie pentru înlăturarea neajunsurilor, pentru a fi la înălţimea exigenţei cerute de conducerea partidului, pentru realizarea exemplară a sarcinilor politice, economice şi socialculturale care ne stau in faţă, unindu-ne eforturile cu cele ale întregii naţiuni, pentru ca patria noastră scumpă, România socialistă, să urce tot mai sus pe treptele înalte ale civilizaţiei şi progresului, în aceste momente Înălţătoare, vă adresăm profundele noastre sentimente de înaltă stimă şi respect, gratitudine şi dragoste, cele mai călduroase urări de viaţă lungă, multă putere de muncă în fruntea partidului şi statului, spre binele partidului, poporului şi spre fericirea naţiunii noastre socialiste. In această atmosferă de intensă vibraţie patriotică, de profundă dragoste pentru partidul comunist şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu işi ia rămas bun de la reprezentanţii harnicei populaţii a Caraş-Severinului. La coborirea din balconul sediului Comitetului judeţean de partid, de unde, in inflăcătrata sa cuvintare, a chemat la noi izbinzi în muncă pe jurnalişti, oţelari şi laminorişti, pe constructorii de maşini, pe tăietorii de pădure şi pe ţărani, pe toţi cei ce trăiesc şi muncesc in acest frumos şi bogat colţ de ţară, secretarul general al partidului este înconjurat cu aceleaşi profunde sentimente de stimă şi recunoştinţă. Vasta piaţă răsună de chemări care cinstesc partidul şi patria, de melodii populare şi revoluţionare. Mulţimea scandează neîntrerupt „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Stima noastră şi minciuna — Ceauşescu, România!“. De aici, din marea piaţă civică a municipiului, într-o maşină deschisă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se îndreaptă spre stadionul oraşului însoţit de uralele şi ovaţiile miilor de locuitori ai Reşiţei muncitoare, ai Reşiţei socialiste, care au umplut pînă la refuz tribunele stadionului, arterele străbătute da coloana oficială de maşini. Secretarul general al partidului răspunde prin gesturi prieteneşti acestei vibrante manifestări în care se regăseşte hotărîrea întregului nostru popor de a face zid de granit în jurul partidului, şi conducătorului său. După intonarea Imnului de Stat al Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu trece în revistă compania de onoare alcătuită din ostaşi ai forţelor noastre armate, membri ai gărzilor patriotice şi ai formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. Pionieri şi şoimi ai patriei înconjoară cu dragoste şi emoţie pe secretarul general al partidului, îi oferă buchete de flori. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu işi ia apoi rămas bun de la reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat. Primul secretar al Comitetului judeţean Caraş-Severin al P.C.R. adresează conducătorului partidului şi statului nostru, in numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor acestor străbune meleaguri româneşti, cele mai calde mulţumiri pentru aprecierile date rezultatelor obţinute în economia judeţului,in celelalte domenii de activitate, pentru Îndemnurile şi indicaţiile de mare preţ făcute în timpul vizitei. El asigură pe secretarul general al partidului că organele şi organizaţiile de partid din judeţ v°r mobiliza în continuare colectivele de muncă pentru a se ridica la Înălţimea importantelor sarcini pe care Ie au de înfăptuit, a tradiţiilor de muncă şi luptă ale acestui ţinut, în uralele şi ovaţiile celor prezenţi, elicopterul prezidenţial decolează, îndreptindu-se spre Caransebeş, de unde tovarăşul Nicolae Ceauşescu a plecat in judeţul Cluj, pentru a-şi continua vizita de lucru in această parte a ţării. Imm mmE popula de u reşiţa La complexul zootehnic din Berzovia Secretarul general al partidului înconjurat cu dragoste şi emoţie de pionieri şi şoimi ai patriei