Scînteia Tineretului, iulie 1980 (Anul 36, nr. 9673-9699)

1980-07-01 / nr. 9673

GENERAŢIA CEAUŞESCU generaţia muncii libere şi demne, generaţia gindirii şi acţiunii revoluţionare Retrospectiva celor 15 ani care au trecut de la Congresul al IX-lea al partidului, perioadă pe care în mod curent şi semnificativ o definim „epoca Ceauşescu“, ne relevă cu forţa unui adevăr de netăgăduit, întemeiat pe o realitate de ordinul evidenţei, faptul că, alături de marile şi profundele mutaţii petrecute în viaţa politică, economică şi socială a patriei, de avintul şi dinamismul fără precedent al întregii noastre societăţi, s-a format şi s-a afirmat o generaţie tînără, distinctă prin elemente calitative, specifice de generaţiile care au precedat-o, generaţie care poate şi trebuie să fie denumită generaţia Ceauşescu. Alegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de conducător al Partidului Comunist Român, recunoaştere a strălucitelor sale merite intr-o exemplară viaţă şi luptă revoluţionară, constituie, din perspectiva dinamismului şi elanului clocotitor pe care secretarul general al partidului îl imprimă operei de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltare şi înaintare a României spre comunism, cu adevărat un moment istoric, de cotitură şi in viaţa şi activitatea tinerelor generaţii. Pentru că generaţia noastră, crescută şi educată in toţi aceşti 15 ani de ctitorie revoluţionară, beneficiază prin grija şi preocuparea partidului, a întregii noastre societăţi, din iniţiativa şi sub directa îndrumare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de excepţionale condiţii de formare şi afirmare, de cadrul optim necesar pentru a-şi valorifica pe deplin entuziasmul, priceperea, pasiunea creatoare. La temelia acestei realităţi, şi acesta este un lucru esenţial, se află concepţia ştiinţifică, profund originală, a partidului nostru, a secretarului său general, potrivit căreia tineretul reprezintă o puternică forţă socială, viitorul însuşi al naţiunii socialiste. Se poate spune pe drept cuvînt că socialismul, cu precădere epoca inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, a oferit tinerei generaţii atit un ideal luminos, mobilizator de muncă şi de viaţă ca şi totalitatea mijloacelor de realizare a aspiraţiilor sale fundamentale. Pentru că, în concepţia novatoare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu există o strînsă, permanentă interdependentă între socialism şi tineret, in sensul că socialismul solicită şi stimulează în cel mai înalt grad calităţile revoluţionare ale tineretului, cutezanţa, romantismul revoluţionar, ataşamentul profund faţă de cauza noului, a progresului in toate domeniile de activitate şi în egală măsură tineretul resimte nevoia vitală de a trăi şi a munci în condiţiile minunate ale socialismului, singura orînduire în măsură să răspundă plenar vitalelor crezuri, supremelor idealuri ale tineretului, în acelaşi timp este o şansă cu adevărat istorică a generaţiilor tinere de astăzi de a avea în permanenţă înaintea ochilor pilda supremă de gindire şi acţiune revoluţionară ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, exemplul cel mai minunat, întruchiparea cea mai pilduitoare a virtuţilor comunistului de omenie, ale patriotului şi revoluţionarului înflăcărat, a militantului neobosit şi cutezător pentru triumful cauzei socialismului şi comunismului, a păcii şi prieteniei intre popoare. în acest fel, generaţia tinără a zilelor noastre îşi însuşeşte ca titlu de mindrie supremă această şansă a istoriei de a se torna, de a munci, a trăi, a visa şi împlini sub magistralul semn pe care i-l conferă însăşi identitatea sa, aceea de a se sptimi — generaţia Ceauşescu. Nu este insă mai puţin adevărat că epoca noastră atit de bogată in împliniri şi izbînzi prezintă elemente esenţiale, definitorii care fac necesare si posibile prezenta in primele rinduri ale luptei şi muncii revoluţionare a poporului, a tinerilor. Practic, toate documentele partidului şi statului nostru elaborate după Congresul al XI-lea al P.C.R. vizează tinăra generaţie nu doar tangenţial, ci efectiv, conferă tineretului statutul fără precedent de obiect şi subiect al operei de edificare a socialismului şi comunismului pe pămintul patriei. Prin Programul partidului, prin ansamblul documentelor de largă perspectivă elaborate de Congresul al XII-lea al P.C.R., tineretul României socialiste are pentru prima oară șansa de a dialoga direct, nemijlocit cu propriul său viitor, cu viitorul tării, al cărui constructor și beneficiar va fi in primul rînd el, tineretul zilelor noastre. Aşa cum o dovedeşte ampla activitate desfăşurată de organizaţiile noastre în cadrul întrecerii uteciste, tînăra generaţie este un factor activ în bătălia pentru realizarea unei calităţi noi, superioare în toate sectoarele şi domeniile vieţii economico-sociale, in realizarea obiectivelor actualului cincinal şi pregătirea in cele mai bune condiţii a cincinalului 1931—1985, a deceniului ştiinţei, tehnicii, calităţii şi eficienţei. Participant activ şi responsabil, in cadrul generos şi stimulator al democraţiei socialiste al autoconducerii muncitoreşti, tineretul, îşi spune cu maturitate şi răspundere cuvîntul în toate problemele vitale ale societăţii noastre, participă la decizia şi acţiunea politică, economică şi socială cu conştiinţa clară a mandatului pe care i l-a ŞERBAN CIONOF (Continuare în pap. a 11-a) Programul de creştere a nivelului de trai, program politic al grijii faţă de omiftlioproad de astăzi. Alte categorii de oameni ai muncii beneficiază de majorarea retribuţiei Azi, 1 iulie 1980. 283 000 de oameni ai muncii din industria chimică, industria de prelucrare a petrolului, industria săpunurilor şi cosmeticelor beneficiază de cea de a doua etapă de majorare a retribuţiilor. Sunt ramuri industriale de maximă importanţă pentru economia naţională, purtătoare ale tehnicii de virf, care în ultimii ani au cunoscut o dezvoltare deosebită. Dacă ne referim doar la faptul că pe total cincinal creșterea reprezintă un procent de 34,8 la sută, cu mult peste prevederile inițiale, acest lucru reflectă, în primul rînd, grija statornică a partidului pentru bunăstarea poporului, faptul că avem o economie puternică, cu ritmuri de dezvoltare dintre cele mai înalte. Cincinalul viitor va avea ca obiectiv fundamental — spunea secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, „continuarea, pe o treaptă superioară, a îndeplinirii Programului partidului, creşterea in ritm susţinut a economiei naţionale, afirmarea cu putere a revoluţiei tehnico-ştiinţifice în toate domeniile, trecerea la o nouă calitate a întregii activităţi economico-sociale. Pe această bază se asigură consolidarea şi mai puternică a modului de producţie socialist, ridicarea gradului de civilizaţie a întregului popor, întărirea forţei materiale şi spirituale a ţării, a independenţei şi suveranităţii României socialiste“. în ce priveşte industria chimică, cincinalul viitor înseamnă valorificarea superioară a materiilor prime şi energiei, ridicarea gradului de chimizare, creşterea producţiei de mase plastice, a fibrelor şi firelor sintetice. Tinerii care formează majoritatea colectivelor de oameni ai muncii din aceste importante sectoare de activitate şi-au propus să se situeze în primele rinduri ale luptei pentru progres tehnic, pentru modernizarea producţiei. Aprecierile secretarului general al partidului că „tineretul reprezintă o forţă remarcabilă in industrie, in producţia materială, ca dealtfel în întreaga viaţă a societăţii noastre“ reprezintă un titlu de mindrie dar şi un îndemn la angajare deplină în eforturile întregului popor pentru îndeplinirea exemplară a obiectivelor ce vor face din România o țară cu o dezvoltare medie, independentă din punct de vedere energetic. Pe agenda de lucru a organizaţiilor U.T.C. se află, în prim plan, stimularea spiritului novator al tinerilor, ridicarea nivelului lor profesional, formarea unei opinii puternice, de masă, împotriva risipei de orice fel, pentru folosirea cu randament sporit a utilajelor şi capacităţilor de producţie, creşterea productivităţii muncii dintr-un cuvînt pentru sporirea mai rapidă a avuţiei societăţii şi ridicarea continuă a calităţii vieţii. LIDIA POPESCU (Continuare în pag. a 11-a) Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST Luna iulie — perioadă de maximă intensitate la seceriş! Prima zi «din luna iulie înseamnă, nu numai calendaristic, deschiderea unei perioade de maximă concentrare a eforturilor depuse de lucrătorii ogoarelor pentru desfăşurarea celei mai importante activităţi din campania de vară: SECERIŞUL! Este perioada cînd lanurile de grîne se coc cu rapiditate, impunînd acelaşi ritm susţinut la recoltare, pentru ca nimic din producţia de cereale să nu se piardă. Fiecare zi, fiecare oră bună de lucru contează acum in bătălia pentru pîinea ţării. Cu atit mai mult cu cit sarcinile de seceriş sint deosebit de mari, mai este de recoltat aproape jumătate din suprafaţa cultivată cu orz, iar la grîu sint de adunat intr-un interval foarte scurt de timp peste 2,2 milioane hectare. Cum este şi normal în judeţele sudice secerişul la orz s-a finalizat sau se apropie de sfîrşit, iar în Dolj primele două mii ha cu grîu au fost puse la adăpost. Desigur, de la zi la zi şi chiar de la oră la oră Cifrele statistice se modifică substanţial, datorită capacităţilor mari de lucru a utilajelor mecanice disponibile. Dar, pentru aceasta, trebuie acordată o atenţie deosebită folosirii cu randament sporit, la productivitatea maximă a fiecărei combine, pentru realizarea integrală a vitezelor de lucru în brazdă. In acest context al efortului general de muncă o importantă contribuţie la efectuarea operativă a multiplelor lucrări din campania de seceriş trebuie să-şi aducă organizaţiile U.T.C. de la sate, toţi tinerii din agricultură, pentru ca întreaga recoltă să ajungă grabnic în hambare. in pagina a 2-a : Raidul nostru realizat pe ogoarele judeţului Timiş DE ANI DE LA MURIREA PRIMULUI STAT DAC -CENTRALIZAT ŞI INDEPENDENT Perioada de maximă dezvoltare a civilizaţiei geto-dacilor din ultimele două secole dinainte de cucerirea romană se caracterizează în principal prin ridicarea marilor cetăţi din zona Munţilor Orăştiei. Constituite într-un sistem grandios de apărare, conceput şi realizat în epoca Burebista-Decebal, cetăţile geto-dacice ni se înfăţişează ca nişte adevărate fortăreţe, înconjurate de ziduri de piatră, ridicîndu-se, in multe privinţe, la nivelul celor din lumea elenistică şi romană. Urmele acestor cetăți, descoperite la Grădiștea Muncelului, Cos- ANUL XXXVI SERIA II NR. 9 673 4 PAGINI 30 BANI MARȚI 1 IULIE 1980 MESAJUL adresat de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU preşedintele Republicii Socialiste România, celei de-a XVII-a Conferinţe la nivel înalt a Organizaţiei Unităţii Africane Excelenţei Sale Domnului SIAKA STEVENS Preşedintele Republicii Sierra Leone Preşedintele in Exerciţiu al Organizaţiei Unităţii Africane Cea de-a XVII-a conferinţă la nivel înalt a Organizaţiei Unităţii Africane îmi oferă plăcutul prilej ca, în numele poporului român şi al meu personal, să vă adresez dumneavoastră, tuturor şefilor de stat şi guvern ai ţărilor membre ale organizaţiei, precum şi conducătorilor mişcărilor de eliberare naţională participanţi la această importantă reuniune africană, un călduros mesaj de prietenie şi solidaritate, precum şi cele mai bune urări de pace şi progres pentru popoarele din Africa. Conferinţa la nivel Înalt a Organizaţiei Unităţii Africane are loc in condiţiile unei situaţii internaţionale deosebit de complexe, cind s-a ajuns la o încordare deosebit de gravă. Se afirmă tot mai puternic hotărirea popoarelor de a pune capăt vechii politici imperialiste de dominaţie şi asuprire, de forţă şi dictat, de a se dezvolta libere şi independente, într-un climat de deplină egalitate, înţelegere şi pace. Totodată, ca urmare a acumulării unor probleme nerezolvate şi a apariţiei altora noi, se accentuează contradicţiile dintre unele state şi grupări de state, politica de reîmpărţire a zonelor de influenţă şi dominaţie , ceea ce creează mari pericole pentru libertatea şi independenţa popoarelor, pentru pacea şi securitatea internaţională. România consideră că imperativul cel mai arzător al prezentului este unirea şi conlucrarea tot mai strînsă a tuturor popoarelor, a forţelor înaintate de pretutindeni pentru a împiedica agravarea situaţiei internaţionale, pentru reluarea şi continuarea cursului spre destindere. Viaţa demonstrează că cerinţa esenţială a destinderii şi păcii este respectarea riguroasă a dreptului sacru al fiecărui popor la libertate, independenţă şi suveranitate naţională, a dreptului fiecărei naţiuni de a-şi hotărî viaţa aşa cum doreşte, fără nici un amestec din afară. Popoarele Africii au adus şi aduc o contribuţie de seamă la afirmarea libertăţii, independenţei, egalităţii, păcii şi colaborării pe continent şi în întreaga lume. România socialistă, poporul român au acordat şi acordă un sprijin activ acţiunii hotărîte a ţărilor şi popoarelor africane pentru abolirea oricărei politici imperialiste, colonialiste şi neocolonialiste, de discriminare rasială şi apartheid, eforturilor lor îndreptate spre consolidarea independenţei şi suveranităţii naţionale, pentru lichidarea subdezvoltării şi tuturor consecinţelor îndelungatei asupriri coloniale, pentru asigurarea unei dezvoltări armonioase un ritm rapid, în conformitate cu cerinţele progresului economic şi social contemporan, pentru edificarea unei noi ordini economice internaţionale. Susţinind lupta dreaptă a popoarelor africane pentru înlăturarea ultimelor rămăşiţe ale dominaţiei coloniale, poporul român priveşte cu profundă satisfacţie victoriile obţinute în ultimii ani de statele africane care s-au eliberat de dominaţia colonială. Salutăm proclamarea noului stat Zimbabwe, încununarea strălucită a luptei plină de eroism dusă de poporul Zimbabwe, căruia îi dorim noi succese in consolidarea independenţei şi progresul economic şi social al patriei sale. Suntem solidari cu lupta pentru eliberare şi independenţă naţională a poporului din Namibia, căruia îi acordăm sprijinul nostru politic, moral, diplomatic şi material şi ne exprimăm încrederea că sub conducerea Organizaţiei Poporului din Africa de Sud-Vest (S.W.A.P.O.) această luptă va fi încununată de succes. Totodată, România militează cu fermitate pentru lichidarea definitivă a politicii de discriminare rasială şi de aparthei din Africa de Sud. Pornind de la interesele vitale ale popoarelor africane de care ne leagă o strînsă și trainică prietenie, de la caracterul indivizibil pe care pacea și securitatea l-au căpătat în epoca noastră, ne exprimăm încrederea că statele africane vor face totul pentru depăşirea tensiunilor şi situaţiilor conflictuale care mai există în diferite părţi ale continentului, pentru soluţionarea problemelor litigioase pe calea tratativelor, prin mijloace paşnice. In situaţia complexă a lumii de azi, întărirea unităţii şi solidarităţii ţărilor africane, concentrarea eforturilor, pe plan naţional şi regioFREETOWN nal, în vederea progresului lor economic şi social mai rapid reprezintă o condiţie esenţială pentru promovarea politicii de independenţă şi dezvoltare liberă, de sine stătătoare, pentru excluderea oricăror presiuni şi imixtiuni din afară, constituie unica modalitate de rezolvare trainică şi stabilă a problemelor cu care ele sunt confruntate. Legăturile trainice de solidaritate şi colaborare care unesc poporul român şi popoarele africane capătă astăzi o semnificaţie şi mai profundă prin conţinutul tot mai bogat al raporturilor care s-au statornicit intre România şi statele independente din Africa. Sîntem bucuroşi să constatăm că aceste relaţii cunosc un progres continuu, se amplifică şi se adîncesc pe baza principiilor deplinei egalităţi în drepturi, respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, avantajului şi respectului reciproc. Ţările noastre colaborează, de asemenea, în mod fructuos la O.N.U. şi alte reuniuni internaţionale, în cadrul grupului ţărilor în curs de dezvoltare şi al ţărilor nealiniate, unindu-şi eforturile în lupta pentru lichidarea politicii imperialiste şi colonialiste, pentru apărarea independenţei şi libertăţii popoarelor, întîlnirile frecvente pe care le-am avut cu conducătorii statelor şi ai mişcărilor de eliberare naţională din Africa, atit în România cit şi pe pammtul african, convorbirile şi înţelegerile adoptate cu aceste prilejuri au constituit o vie manifestare a hotăririi poporului român şi popoarelor africane de a întări şi mai mult prieteniaşi solidaritatea dintre ele, de a dezvolta cooperarea în domeniile economic, tehnic şi cultural-ştiinţific şi conlucrarea lor pe plan internaţional. Considerăm că în condiţiile actuale se impune să se acţioneze cu mai multă energie pe plan internaţional pentru a se pune capăt cu desăvârşire oricărei încălcări a libertăţii şi drepturilor naţionale legitime ale popoarelor africane, a oricărei forme de dominaţie sau amestec străin in afacerile interne. în acest sens, apreciem că Organizaţia Unităţii Africane are un rol de însemnătate deosebită în întărirea solidarităţii şi unităţii ţărilor continentului, la depăşirea unor probleme complexe rămase din perioada oprimării coloniale, la promovarea cauzei eliberării totale a Africii, a cooperării şi conlucrării strînse în scopul dezvoltării economice şi sociale independente. Sîntem de părere că se impune un efort sporit din partea întregii comunităţi internaţionale pentru lichidarea gravei anomalii a epocii noastre, care este perpetuarea stării de subdezvoltare in care se mai află cea mai mare parte a omenirii. România militează permanent şi doreşte să întărească colaborarea cu ţările africane, cu ţările in curs de dezvoltare şi nealiniate, cu toate statele în vederea lichidării marilor decalaje dintre ele şi instaurarea unei noi ordini economice internaţionale, pentru ca sesiunea specială a Adunării Generale a O.N.U. din acest an să adopte măsuri eficiente în această direcţie. Ca ţară europeană, interesată in dezvoltarea premiselor păcii şi colaborării pe continent, România acţionează pentru ca reuniunea de la Madrid să se soldeze cu măsuri de natură să realizeze securitatea, să promoveze dezangajarea militară, reducerea armamentelor, relaţiile de încredere şi colaborare neîngrădită în domeniul economic, ştiinţific şi tehnic între statele participante la Conferinţa pentru securitate şi cooperare europeană. România militează, totodată, pentru înfăptuirea dezarmării şi, in primul rind, a dezarmării nucleare, pentru soluţionarea marilor probleme care confruntă omenirea contemporană cu participarea tuturor ţărilor, condiţie fundamentală a asigurării stabilităţii in lume. Cu aceste gînduri şi sentimente, îmi exprim convingerea că cea de-a XVII-a conferinţăla nivel înalt a O.U.A. de la Freetown se va înscrie ca o nouă şi importantă contribuţie la cauza libertăţii şi independenţei popoarelor din Africa şi vă urez succes deplin in desfăşurarea lucrărilor sesiunii dumneavoastră. NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România PROFUNDĂ BUCURIE ŞI MlNDRIE PATRIOTICĂ, UNANIMĂ APRECIERE PENTRU MARILE MERITE Şl ÎNALTELE CALITĂŢI ALE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, LUPTĂTOR NEOBOSIT PENTRU CAUZA PĂCII Şl COLABORĂRII, PENTRU FERICIREA GENERAŢIILOR DE AZI Şl DE MÂINE Telegrame adresate secretarului general al partidului, preşedintele republicii, cu prilejul înmînârii de către tovarăşul Erich Honecker a Ordinului „Karl Marx" (în pagina a lll-a) SARMIZEGETUSA teşti, Blidaru, Piatra Roşie (Munţii Orăştiei), Bănită, pe Valea Jiului, Tilişca, lingă Sibiu, Bîtca Doamnei — Piatra Neamţ etc., se înscriu în rindul celor mai valoroase vestigii lăsate de strămoşii noştri getodaci. Ele impresionează prin tehnica construcţiei, măiestria dăltuitorilor în piatră, prin marele efort depus pentru construirea lor pe vîrfuri de coline înalte şi prin caracterul unitar şi original al celor mai multe din laturile acestui aspect important al civilizaţiei geto-dacice. Din rîndul acestor cetăţi se evidenţiază in mod deosebit marele complex arheologic de la Grădiştea Muncelului. Descoperirile făcute aici, mai întii de D. M. Teodorescu şi apoi de C. Daicoviciu şi elevii săi, se impun prin măreţia, bogăţia, varietatea şi valoarea lor istorică şi muzeală. Pe baza acestor descoperiri s-a stabilit că la Grădiştea Muncelului a fost principalul centru militar, politic, religios şi economic al getodacilor din ultimul secol dinainte de cucerirea romană. Astfel s-a ajuns la concluzia, acceptată de toţi arheologii şi istoricii, că aici se afla capitala Daciei ,din vremea lui Decebal şi a înaintaşilor lui imediaţi, identificată cu Sarmizegetusa Basileion din „Geografia“ lui Ptolemeu. Ruinele şi urmele Sarmizegetusei dacice se află în Munţii Orăştiei, pe înălţimea Grădiştei, circa 1 200 m altitudine. Iniţial aici fusese stabilit centrul religios al lumii geto-dace, după cite se pare, chiar din vremea lui Burebista şi a marelui preot Deceneu. Treptat, acest prim nucleu religios se va extinde, adăugîndu-i-se cetatea propriuzisâ şi aşezarea civilă. Pentru instalarea unui astfel de centru important şi complex a fost nevoie de crearea unor suprafeţe de teren suplimentare, prin amenajarea mai multor terase. Cetatea, folosită ca loc de refugiu, ocupă o suprafaţă de circa 3 ha, zidul de apărare urmînd un traseu impus de configuraţia terenului. De aceea forma ei este aproximativ patrulateră, dar destul de neregulată. In interiorul ei nu s-au găsit decit urmele unor barăci de lemn şi ale unui drum antic ce străbatea cetatea de la est spre vest. Zidul cetăţii a fost construit din blocuri mari de piatră frumos cioplite, dispuse doar pe feţe, spaţiul dintre ele fiind umplut cu pămint şi piatră. Pentru a fi bine sudat, blocurile dintre cele două feţe ale zidului erau legate între ele cu leine de lemn. Deşi această tehnică de construcţie este cunoscută in lumea antică, respectiv, cea elenistică, totuşi se poate vorbi de unele particularităţi locale, ceea ce a făcut să se vorbească de un murus dacicus. Dr. CONSTANTIN PREDA secretar ştiinţific al Institutului de Tracologie (Continuare In pag. a 1 l-a) IATIN TINĂR ANOTIMP Incuvintarea la recenta Consfătuire cu activul şi cadrele de bază din cooperaţia de consum, cooperaţia meşteşugărească, cooperaţia agricolă şi consiliile populare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, arăta că „principiul nostru socialist pe care îl aplicăm, şi-l vom aplica încă mult timp, prevede ca fiecare să fie plătit după muncă“. Indiscutabil, în concepţia partidului, a secretarului său general, aşa cum s-a evidenţiat şi incuvintarea mai sus amintită, calea proprie de creştere a nivelului de trai material şi spiritual al tuturor oamenilor muncii din ţara noastră este creşterea veniturilor obţinute din muncă, ca expresie a participării conştiente a fiecărui cetăţean la construirea societăţii Calea proprie, al MCA socialiste multilateral dezvoltate. In acest principiu se reflectă, încă o dată, valenţele umane extraordinare, avantajele istorice pe care socialismul le fructifică in folosul omului, făcînd posibilă manifestarea dreptului fundamental al fiecăruia de a munci, de a-şi realiza aspiraţiile individuale în acord cu contribuţia directă la înfăptuirea cauzei comune. Ceea ce este important rezidă in faptul că acest principiu este in acţiune, fiecare percepînd nemijlocit efectul lui pe măsura cantităţii, calităţii şi importanţei sociale a muncii pe care o depune zi de zi. Aici se inregistrea DINU MARIN (Continuare în pag. a II-a)