Scînteia Tineretului, noiembrie 1984 (Anul 40, nr. 11018-11043)

1984-11-01 / nr. 11018

Proletari din toate ţările, uniti vá ! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST întâmpinat cu sentimente de dragoste, inalta stima şi fierbinte recunoştinţă faţa de activitatea sa neobosita pusă in slujba creşterii continue a forţei economice a patriei noastre, a bunăstării întregului popor, ieri ANUL XL SERIA II Nr. 11 018 JOI 1 NOIEMBRIE 1984 6 PAGINI 50 BANI a efectuat o vizită de lucru pe şantierul TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU whasieşti din cadrul complexului de lucrări hidrotehnice Mostiştea Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a efectuat, miercuri dimineaţa, o vizită de lucru pe şantierul Gurbămeşti, din cadrul complexului de lucrări hidrotehnice Mostiştea, din judeţul Călăraşi. După ce a survolat partea centrală a Câmpiei Mostiştei, elicopterul prezidenţial a aterizat în zona barajului Gurbămeşti. La acest punct de lucru de pe salba lacurilor, ce se întind de la Dunăre pină la râul Ialomiţa, au fost aduse sisteme de maşini folosite la lucrările de îmbunătăţirii funciare şi de gospodăria apelor. Muncitorii de pe acest şantier de lucrări hidrotehnice, ca şi numeroşi ţărani cooperatorii, mecanizatori din comuna Gurbăneşti au intimpinat pe conducătorul partidului şi statului nostru cu cele mai calde sentimente de stimă şi dragoste, i-au exprimat direct recunoştinţa pentru activitatea sa neobosită pusă in slujba creşterii continua a forţei economice a patriei noastre şi, pe această cale, a bunăstării întregului popor. Cei veniţi in intimpimare scandau cu putere : „ Ceauşescu — P.C.R.“. ..Ceauşescu şi poporul“, „Ceauşescu reales la al XIII-lea Congres“, „Stima noastră şi mindrla, Ceauşescu, România“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost salutat cu deosebit, respect, in numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor judeţului, de Dumitru Bejan, prim-secretar al Comitetului judeţean Călăraşi al P.C.R. La analiza efectuată cu prilejul acestei vizite de lucru au painticipat Silviu Curticeanu, secretar al C.C. al P.C.R., Petre Preoteasa, ministrul industriei consutrucţiiilor de maşini, Gheorghe David, ministrul agriculturii şi industriei alimentare, Ion Badea, preşedintele Consiliului naţional al apelor, numeroşi specialişti. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a examinat modul in care sunt transpuse in practică măsurile şi orientările stabilite, cu un an in urmă, pentru realizarea de maşini şi utilaje de mnult randament necesare importantelor lucrări prevăzute in Programul naţional de irigaţii, desecări si combatere a eroziunii solului, întreprinderi de profil cunoscute in ţară şi peste hotare, intre care „Progresul“-Brăila, „Nicoliina“-Iaşi, întreprinderea Mecanică Timişoara, întreprinderea Mecanică-Mirea, Tractorul Braşov şi altele au conceput şi executat maşini şi agregate de săpat şi transportat pământ, de incălreat şi ridicat, da compactat, da betonat, mijloace de transport da mare capacitate — toate piu,tind să execute cu eficiienţă ridicată şi intr-un timp scurt un mare volum de lucrări. Secretarul general al partidului a examinat cu multă atenţie fiecare utilaj, a cerut explicaţii asupra caracteristicilor tehnice, a randamentului şi consumului de carburanţi, a condiţiilor de teren in care pot fi utilizate. A reţinut în mod deosebit atenţia instalaţia complexă de excavat cu rotor cu cupe, realizată la întreprinderea Mecanică Timişoara, după concepţia originsailă a specialiştilor români. Noul agregat este folosit pentru săparea canalelor cu deschideri şi adincimi mari — pină la 12 m lăţime şi 9 m adincime la osingură trecere — puţind să excaveze 400 mc pămint pe oră. Pămintul excavat poate fi îndepărtat cu ajutorul benzilor transportoare la mari distanţe pentru a fi depozitat sau cărat. De asemenea, a fost examinat modul de funcţionare şi randamentul draglinei, fabricată la uzinele „Progresul“ din Brăila. Acest utilaj este deosebit de util lucrărilor complexe de pe şantierele de hidro,amelioraţii, avind capacitatea de a disloca, dintr-o dată, până la 1,6 mc de pământ şi o rază mare de acţiune datorită lungimii braţului. Tot uzinele „Progresul“ Brăila au realizat, pentru prima dată în ţară, o instalaţie complexă care va executa toate lucrările de betonare şi finisare a canalelor mari de irigaţia, cu o viteză sporită de înaintare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a apreciat eforturile depuse de proiectanţi, specialişti şi constructori pentru a realiza maşini şi utilaje de înalt nivel tehnic şi eficienţă economică, corespunzătoare lucrărilor de hidro,amelioraţii şi de gospodărire a apelor. Secretarul general al partidului a indicat specialiştilor să urmărească cu toată atenţia modul de comportare a noilor maşini şi instalaţii şi să acţioneze operativ pentru îmbunătăţirea calităţii întregii game de utilaje, in mod deosebit a celor care, in timpul exploatării, dovedesc o fiabilitate sub nivelul prevăzut. De asemenea, a indicat să intre in producţie de serie maşinile şi utilajele prezentate in faza de prototip. Conducătorul partidului şi statului nostru a examinat apoi stadiul lucrărilor de acumulări de pe riul Mostiştea, obiectiv care, in final, va asigura apa pentru irigarea unor mari suprafeţe agricole. Din complexul de lucrări prevăzute pe acest şantier au fost terminate două baraje, iar cel de-al treilea, aflat în apropierea comunei Guribăneşti, se află in construcţie. Cu ajutorul lor se acumulează apa râului Mostiştea şi se pot prelua, printr-un canal de legătură, debitele mari de inundaţii ale rîuliui Ialomiţa. Regularizarea cursului riului Mostiştea şi folosirea apelor lui, împreună cu ale salbei de lacuri din această zonă, pentru irigarea unor întinse suprafeţe agricole asigură obţinerea unor recolte sigure şi stabile,in orice condiţii climatice. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se intensifice ritmul lucrărilor pe acest şantier, iar pentru ridicarea eficienţei investiţiilor să se pună un accent deosebit pe adinei,rea văilor şi lacurilor pentru a se crea condiţii acumulării unor cantităţi cit mai mari de apă cu investiţii cit mai reduse şi a se evita folosirea pentru lucrări de hidroamelioraţii a unor terenuri cultivabile. Miniştrii prezenţi, specialiştii au mulţumit tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru vizită, pentru indicaţiile şi orientările date cu acest prilej, şi l-au asigurat că vor fi luate toate măsurile pentru transpunerea lor in viaţă, pentru a-şi aduce şi pe această cale contribuţia la creşterea potenţialului productiv al pământului, la obţinerea de producţii agricole stabile, cit mai îmbelşugate. Prin întreaga sa desfăşurare, noua vizită de lucru a pus puternic în lumină preocuparea permanentă a secretarului general al partidului pentru crearea unei puternice sisteme de maşini şi utilaje care să asigure înfăptuirea in cele mai bune condiţii a amplului program de irigaţii, desecări şi combaterea eroziunii solului, menit să contribuie la dezvoltarea şi modernizarea continuă a agriculturii romanești, ramură de bază a economiei noastre naționale. TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe Thomas N. Urban, om de afaceri din S.U.A. "Pr^Cibrlirif/alA "Rurillhll/iil QAPIDw« c! cI/prnr,mn*iîl om ein o.. t ^ A Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, miercuri, pe Thomas N. Urban, preşedintele firmei „Pioneer Hi-Breed International“ din Statele Unite ale Americii, care face o vizită in ţara noastră. Oaspetele a mulţumit pentru întrevederea acordată, exprimindu-şi satisfacţia deosebită de a fi primit de preşedintele României, personalitate politică a cărui activitate în favoarea păcii şi dezarmării se bucură de o largă apreciere în S.U.A. şi în lume, în cursul primirii, care s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială, au fost discutate unele aspecte ale colaborării dintre întreprinderi româneşti de comerţ exterior şi firma „Pioneer Hi-Breed International“, evidenţiindu-se noi posibilităţi menite să contribuie la lărgirea conlucrării în domeniul agriculturii şi industriei alimentare, la dezvoltarea cooperari economi- ce dintre România şi S.U.A. Au fost abordate, totodată, o serie de probleme ale vieţii politice internaţionale, ale situaţiei economice din lume, subliniindu-se necesitatea aşezării raporturilor dintre state pe principiile deplinei egalităţi in drepturi, neamestecului în treburile interne şi avantajului reciproc. La primire a participat Gheorghe David, ministrul agriculturii și industriei alimentare. forţa catalizatoare a energiilor PARTIDUL COMUNIST ROMÂN întregului nostru popor De-a lungul întregii sale existenţe puse în slujba celor mai nobile idealuri şi aspiraţii ale poporului român, de dreptate socială şi libertate naţională, Partidul Comunist Român a probat prin lupta sa eroică, prin activitatea sa revoluţionară că nu are ţel mai înalt decit fericirea şi înflorirea naţiunii noastre socialiste, binele ţării, ridicarea României pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie, încă de la înfiinţarea sa, din anii ilegalităţii şi ai asprelor bătălii de clasă împotriva exploatării capitaliste, pentru apărarea intereselor poporului şi salvgardarea independenţei, suveranităţii şi integrităţii teritoriale a ţării in faţa pericolului fascist. Partidul Comunist Român s-a înscris în conştiinţa maselor largi populare ca forţa cea mai hotărită şi consecvent revoluţionară in măsură să unească şi să catalizeze energiile întregului nostru popor in lupta pentru o lume mai bună şi mai dreaptă, pentru triumful cauzei socialismului şi comunismului. Artizan al victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944, inspirator şi conducător al procesului de ample şi profunde transformări structurale, înnoitoare, inexistenţa materială şi spirituală a poporului român, marele strateg al procesului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe pămintul României, partidul comuniştilor a concentrat în jurul său, in ceasurile dramatice ale istoriei naţionale, in perioadele de răgaz şi de încordare creatoare pe frontul muncii paşnice, forţele vii ale poporului intr-un unic şi puternic flux ce a imprimat un nou curs şi un ritm accelerat mişcării istorice, mersului nostru înainte pe calea socialismului şi comunismului. In anii construcţiei socialismului s-a cimentat prin activitatea neobosită a comuniştilor, a tuturor fiilor acestui pămînt, unitatea de nezdruncinat a poporului, în jurul, partidului, unitatea organică a tuturor oamenilor muncii care şi-au împletit gândurile şi năzuinţele, faptele şi realizările lor minunate şi au înălţat, necontenit, prin limbajul comun al trudei şi creaţiei înfrăţite, treptele devenirii noastre socialiste. Congresul al IX-lea al partidului, adevărată piatră de hotar în noua istorie revoluţionară a patriei, congresul redobândirii demnităţii şi încrederii în destinul nostru socialist, congresul ce a deschis noi orizonturi luminoase României eterne, când prin voinţa unanimă a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii, a întregului popor d in fruntea partidului şi a ţării a fost ales tovarăşul Nicolae Ceauşescu, va rămâne adine gravat, cu litere de aur, în conştiinţa poporului ca un moment de plenitudine şi triumf al unităţii de monolit prin care poporul nostru se regăseşte cu tot ce are mai bun în partidul comunist, iar partidul — trup din trupul ţării, suflet din sufletul poporului — îşi trage seva şi forţa invincibilităţii sale din comuniunea cu masele largi populare. Cele aproape două decenii care s-au scurs de la Congresul al IX- lea al partidului, înscriind în istoria contemporană a patriei o perioadă de măreţe înfăptuiri socialiste, constituie epoca cea mai bogată in împliniri din întreaga existenţă multimilenară a poporului nostru şi ea poartă pe bună dreptate numele ctitorului său, Epoca Nicolae Ceauşescu. Economia românească a înregistrat din 1965 încoace o impetuoasă dezvoltare, România prezentîndu-se azi ca o ţară industrialagrară, cu o industrie puternică, cu o agricultură socialistă modernă, în plin avânt, întreaga viaţă socială, politică şi culturală a ţării s-a bucurat nu mai puţin in perioada inaugurată de Congresul al IX-lea de o înflorire fără precedent, de o efervescenţă creatoare caracterizîndu-se printr-un suflu tonifiant şi proaspăt. O expresie vie a umanismului socialist, a creativităţii politice, a generoasei viziuni şi acţiuni revoluţionare proprii secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Nu este lipsit de semnificaţie faptul că in această mirifică şi rodnică toamnă, în cel de-al patruzecilea an al libertăţii noastre, se va întruni marele forum al comuniştilor români — cel de-al XIII-lea Congres al Partidului Comunist Român. Este un moment sărbătoresc dar mai presus de toate este un moment de bilanţ revoluţionar. Raportul comunist pe care partidul îl prezintă in faţa întregului popor, prin glasul autorizat al celui mai bun fiu al său — tovarăşul Nicolae Ceauşescu — este un raport în care vorbesc faptele şi realizările obţinute de oamenii muncii din ţara noastră sub conducerea comuniştilor, in care sunt analizate cu responsabilitate revoluţionară căile de acţiune şi direcţiile de dezvoltare economico-socială a patriei în cincinalul 1986—1990 şi orientările de perspectivă pină in anul 2000. Victoriile şi succesele importante repurtate pină acum sunt rolul muncii pline de dăruire a poporului, a tuturor fiilor acestui pămint, fără deosebire de naţionalitate, care, urmînd cu încredere partidul, înfăptuind neabătut Programul partidului, înalţă România pe noi trepte de bunăstare şi progres. Nimic nu a picat din cer, nimic nu ne-a venit „de-a gata“, din afară. Poporul este marele demiurg al civilizaţiei socialiste pe pământul României : noi citadele ale industriei, noi oraşe şi sate cu chipul întinerit, măreţe obiective social-culturale, un nou univers de muncă şi viaţă aflindu-se sub lumina tutelară a viitorului comunist. Realizările remarcabile obţinute pină în prezent, consecvenţa revoluţionară şi spiritul vizionar, ştiinţific ce caracterizează politica partidului nostru, unitatea de neclintit, a poporului in jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, stau şi pe mai departe chezăşie încrederii in destinul luminos, comunist al patriei. MIHAI MILCA (Continuare în pag. a IV-a) congresul al lea" (PAGINA 2) PERFORMANTA CA STARE DE SPIRIT Ritmurile superioare de dezvoltare a construcţiilor de maşini, la temelia edificării unei economii dinamice, moderne (PAGINA 3)