Scînteia Tineretului, aprilie 1985 (Anul 41, nr. 11146-11171)

1985-04-01 / nr. 11146

„SCÂNTEIA TINERETULUI" pag. 2 /17 7 APRILIE 1985 MARELUI CTITOR AL ROMÂNIEI SOCIALISTE MODERNE - OMAGIUL FIERBINTE AL ÎNTREGII NOASTRE NAŢIUNI Telegrame de felicitare adresate preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu Omagiul pe care vi-l adresăm în aceste clipe de înflăcărată simţire românească, cu adine respect şi caldă recunoştinţă ne prilejuieşte, totodată, afirmarea vibrantei mîrturii patriotice pentru măreţele împliniri socialiste înscrise in cronicul de aur al noii deveniri a patriei in ultimele două decenii, de cînd dumneavoastră, omul de minunată omenie, comunistul şi revoluţionarul încercat, conduceţi cu neasemuită energie şi pilduitoare cutezanţă destinele naţiunii, perioada celor mai strălucite înfăptuiri din istoria multimilenară a României, pe care întregul popor o numeşte, cu deplin temei, cu deosebită satisfacţie şi însufleţire „Epoca Ceauşescu“, se arată in telegrama COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. Cinstind cu adîncă vibraţie de cuget aceste două decenii de glorie ale istoriei româneşti, dăm, totodată, glas înaltei preţuiri şi gratitudinii pentru aportul dumneavoastră hotărîtor la elaborarea şi înfăptuirea politicii externe a partidului şi statului nostru, pentru contribuţia dumneavoastră de inestimabilă valoare la instaurarea pe întreaga planetă a unui climat de pace, securitate şi colaborare internaţională, la făurirea unei lumi mai drepte şi mai bune, la soluţionarea pozitivă a tuturor problemelor cu care se confruntă astăzi omenirea, ceea ce a făcut ca numele României, al conducătorului ei, să se bucure de nemărginit respect şi admiraţie pe toate meridianele globului, în aceste momente de neasemuită însufleţire patriotică, cind, laolaltă cu întregul popor, trăim plenar măreţia clipelor rostirii Jurămîntului solemn de către dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu , la reînvestirea in înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România, este pentru noi cea mai vibrantă datorie de conştiinţă să dăm glas, în numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din Capitală, simţămintelor de inflăcărată dragoste şi neţărmurită recunoştinţă pentru tot ceea ce aţi făcut şi faceţi in vederea înfloririi multilaterale a Bucureştiului, dezvoltării sale economico-sociale şi edilitar-urbanistice, creşterii calităţii vieţii, a tuturor locuitorilor săi. Vă Încredinţăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că orientările programatice pe care le-aţi dat Organizaţiei municipale de partid, reprezintă pentru noi îndatoriri de onoare, pe care le vom transpune în viaţă cu deplină angajare patriotică, revoluţionară. Asemenea întregului popor, oamenii muncii din Capitală dau glas,in aceste clipe de înflăcărată sărbătoare, legămintului lor solemn de a-şi dărui toate forţele, capacitatea şi energiile creatoare înfăptuirii hotărîrilor istorice ale Congresului al XIII- lea al partidului, cu ferma convingere că, strîns uniţi in jurul partidului, al dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, toţi fiii ţării vor făuri, pe pămîntul străbun al patriei, visul de aur al omenirii — comunismul. Afirmindu-ne încă o dată, caldele noastre sentimente de dragoste, preţuire şi recunoştinţă, ingăduiţi-ne să vă adresăm, din adîncul inimilor, multă sănătate şi fericire, urări de viaţă lungă, multă putere de muncă, spre măreţia şi gloria României socialiste de azi, a României comuniste de mîine, spre binele, prosperitatea şi demnitatea poporului. In aceste momente istorice pe care le trăiesc întregul nostru partid şi popor cu puternică mindrie şi satisfacţie patriotică, vă rugăm să ne permiteţi mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să fim purtătorii celor mai înalte ginduri şi sentimente de vibrantă emoţie şi nemărginită bucurie ale comuniştilor, ale tuturor oamenilor muncii din Argeş şi să vă adresăm calde şi respectuoase felicitări pentru realegerea dumneavoastră in funcţia supremă de preşedinte al Republicii Socialiste România, se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN ARGEŞ AL P.C.R. Votul istoric prin care Marea Adunare Naţională va reinvesti in funcţia supremă de răspundere in stat reprezintă o strălucită sinteză a voinţei şi dorinţei fierbinţi a tuturor cetăţenilor României socialiste, o caldă şi totală expresie a stimei, preţuirii, respectului şi recunoştinţei cu care partidul şi poporul înconjoară pe cel mai iubit fiu al naţiunii — înflăcărat revoluţionar şi patriot — pentru tot ce a făcut şi face spre binele şi fericirea poporului, spre gloria şi măreţia patriei noastre. Poporul întreg exprimă prin acest vot istoric recunoştinţa pentru măreţele înfăptuiri obţinute intr-o epocă pe care o numeşte cu mindrie şi respect „Epoca Ceauşescu“ şi hotărîrea sa fermă de a înfăptui neabătut, sub înţeleaptă şi încercata dumneavoastră conducere, luminosul program elaborat de cel de-al XIlî-lea Congres a! partidului. în aceste momente emoţionante, sărbătoreşti, vă rugăm să ne daţi voie, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să dăm şi de această dată glas sentimentelor de profundă dragoste, preţuire şi admiraţie, de nemărginită recunoştinţă pe care vi le poartă comuniştii, toţi cetăţenii Argeşului, mulţumindu-vă din adîncul inimilor noastre pentru grija şi ajutorul neprecupeţit, pe care ni-l acordaţi permanent, pentru imensa dumneavoastră contribuţie la făurirea Argeşului nostru modern şi prosper de azi. Aducindu-vă omagiul nostru fierbinte, reînnoim angajamentul solemn de a ne face mereu datoria pe marele front al muncii, de a ne îndeplini irn mod exemplar sarcinile economicosociale pe acest an, pe întregul cincinal, de a transpune în viaţă istoricele, obiective ale Congresului al XVII-lea al partidului, riguros stabilite de gindirea dumneavoastră cutezătoare. Puternic animaţi de cele mai alese sentimente de neţărmurită dragoste, fierbinte recunoştinţă şi înaltă mindrie patriotică, revoluţionară, comuniştii, toţi locuitorii judeţului Braşov, — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — îşi exprimă marea bucurie şi profunda satisfacţie pentru realegerea dumneavoastră în suprema funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România, act politic fundamental pentru destinele întregii noastre naţiuni, pentru asigurarea înaintării neabătute a patriei pe calea progresului şi civilizaţiei. Exprimind voinţa unanimă a comuniştilor, a tuturor cetăţenilor patriei, realegerea dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu în funcţia de preşedinte al ţării, dă glas omagiului nostru vibrant faţă de îndelungata şi prodigioasa dumneavoastră activitate revoluţionară, faţă de modul strălucit în care, în cele două decenii de cînd vă aflaţi în fruntea partidului şi a ţării, militaţi neobosit pentru fericirea şi bunăstarea poporului, pentru cauza socialismului şi păcii, pentru întărirea independenţei şi suveranităţii României socialiste, pentru creşterea prestigiului său internaţional, se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BRAŞOV AL P.C.R. Mîndri de strălucitele succese repurtate sub înţeleaptă dumneavoastră conducere, în anii de glorie înmănuncheate în epoca de aur ce vă poartă numele, deplin încrezători în viitorul prosper şi înfloritor al patriei. În aceste momente de înaltă semnificaţie şi vibraţie patriotică, revoluţionară, ne angajăm, ca într-o deplină unitate în jurul partidului, al dumneavoastră, mult stimate, şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să muncim fără preget, cu abnegaţie şi elan, pentru a înfăptui exemplar istoricele hotâriri adoptate de cel de-al XIII- lea Congres al partidului, conribuind astfel la înflorirea comptinut a patriei, la afirmarea demnă şi liberă a poporului nostru între naţiunile iubitoare de progres şi pace de pe întreaga planetă. Asemeni celor peste 22 de milioane de cetăţeni ai patriei, permiteţi-ne, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să folosim prilejul realegerii dumneavoastră în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România — eveniment ale cărui semnificaţii sunt aureolate de împlinirea a 20 de ani de cind partidul şi poporul v-au ales la cîrma destinelor României —, pentru a vă adresa, din adincul inimilor, urările noastre muncitoreşti, revoluţionare de multă sănătate şi fericire, putere de muncă, spre a ne conduce şi pe mai departe, cu aceeaşi înţelepciune şi fermitate comunistă, cu patos şi fierbinte dragoste de ţară, pe drimul de victorii şi prosperitate al Socialismului şi comunismului, în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CALARASI AL I.C.R. se spune : In aceste momente de măreţie istorică, cind trăim cu toţii, asemenea întregii naţiuni, emoţia şi mindria prilejuite de rostirea jurâmîntului solemn, cu care aţi inaugurat cel de-al patrulea mandat de preşedinte al Republicii Socialiste România, ingăduiţi-ne să dăm glas simţămintelor de fierbinte dragoste, înalta preţuire şi gratitudine faţă de dumneavoastră, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al poporului, erou intre eroii neamului românesc, să vă adresăm înaltul omagiu pentru neobosita şi prodigioasa activitate revoluţionară ce o consacraţi, de peste cinci decenii, înfăptuirii celor mai nobile aspiraţii de libertate şi prosperitate ale poporului, cauzei păcii şi socialismului, edificării linei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră. Este pentru noi cea mai înaltă datorie de conştiinţă să vă exprimăm întreaga recunoştinţă faţă de modul strălucit in care aţi acţionat şi acţionaţi pentm creşterea rolului conducător al partidului şi întărirea rolului statului, pentru înflorirea economico-socială fără precedent a României socialiste şi ridicarea, pe această bază, a bunăstării poporului, pentru continua amplificare a democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, dezvoltarea armonioasă, echilibrată a tuturor zonelor ţării, toate aceste transformări revoluţionare regăsindu-se şi in dinamicul tablou al prefacerilor din judeţul Călăraşi, ridicat la o viaţă nouă şi modernă in ultimele două decenii. Vă asigurăm cu adînca vibraţie a conştiinţelor, că toţi locuitorii judeţului Călăraşi, în frufire cu Comuniştii, asemenea întregului nostru popor, urmind măreţul dumneavostră exemplu, îndeplinind cu toată responsabilitatea orientările şi indicaţiile de înaltă valoare principială şi practică pe care ni le-aţi dat, îşi vor dărui întreaga capacitate şi putere de muncă înfăptuirii hotărîrilor istorice ale Congresului al Xîlî-lea a! partidului, sporindu-şi astfel necontenit contribuţia la înflorirea multilaterală a patriei. Odată cu , acest solemn legămînt, ingăduiţi-ne să vă adresăm din adincul inimilor calde felicitări, urări de viaţă lungă, multă sănătate, conducindu-ne, pe mai departe, cu aceeaşi înaltă clarviziune şi cutezanţă revoluţionară, spre noi şi mari succese, către culmile comunismului. Să ne trăiţi mulţi ani intru fericirea şi prosperitatea întregii naţiuni, ce v o înconjoară cu neţărmurită dragoste şi devotament, intru gloria României socialiste. Cu inimile pline de nemărginită bucurie şi neţărmurită satisfacţie, într-o deplină unitate de gind şi acţiune cu întregul nostru popor, exprimind sentimentele fierbinţi de dragoste şi preţuire ale comuniştilor, ale tuturor oamenilor muncii de pe străvechile şi mereu înnoitoarele meleaguri româneşti ale Clujului. Vă rugăm să primiţi, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cu prilejul reinvestirii dumneavoastră de către Marea Adunare Naţională in suprema funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Cele mai calde felicitări, profunda şi înalta noastră cinstire, admiraţia şi preţuirea pentru strălucita activitate pe care aţi desfăşurat-o şi o desfăşuraţi cu clarviziune, fermitate şi consecvenţă revoluţionară in fruntea partidului şi statului, pentru făurirea destinului nou, socialist şi comunist al României, se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CLUJ AL P.C.R. Oamenii muncii clujeni, tineri şi vârstnici, bărbaţi şi femei dau expresie sentimentelor de profundă stimă, de înaltă consideraţie şi aleasă preţuire faţă de dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu a! naţiunii române, omul care de peste 50 de ani serveşte cu dăruire cu Înflăcărat patriotism cauza eliberării sociale şi naţionale, a progresului, democraţiei şi socialismului in România, însufleţiţi puternic de reînvestirea dumneavoastră în suprema funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România, de obiectivele şi sarcinile stabilite de Congresul al Xîîî-lea a! Partidului Comunist Român, de îndemnurile şi indicaţiile preţioase pe care ni le-aţi dat, comuniştii, toţi oamenii muncii clujeni, strîns uniţi in jurul partidului, al dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, vă încredinţează de hotârirea şi voinţa lor unanimă de a Vă urma neabătut, de a acţiona cu toată energia şi fermitatea pentru înfăptuirea neabătută a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, sporind şi mai mult contribuţia lor la înflorirea şi prosperitatea scumpei noastre patrii. Vii rugăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca, în acest moment înălţător al realegerii dumneavoastră în fruntea minunatei noastre ţări, să ne permiteţi să vă aducem un vibrant omagiu şi să vă adresăm cele mai calde urări de multă sănătate, viaţă lungă şi fericire, pentru a conduce pe mai departe, cu aceeaşi clarviziune, înţelepciune şi fermitate revoluţionară, destinele poporului român, pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a comunismului pe pâmintul României. Cităm din telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN Dîmboviţa AL P.C.R. : Asemenea întregului nostru partid şi popor comuniştii toţi locuitorii judeţului Dîmboviţa, exprimind cele mai sincere ginduri şi simţăminte, vă adresează cu prilejul reinvestirii dumneavoastră in funcţia supremă a puterii de stat un respectuos omagiu şi cele mai calde felicitări. Noi vedem in votul unanim al reprezentanţilor poporului opţiunea hotărîtă a întregii noastre naţiuni, manifestarea voinţei sale de nezdruncinat, a unităţii de neclintit in jurul partidului, al dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, şi, totodată, dorinţa fierbinte a tuturor cetăţenilor României socialiste de a fi conduşi şi in viitor de dumneavoastră, cel mai de seamă şi preţuit fiu al ţârii, care întruchipaţi în mod strălucit calităţile cele mai inalte de conducător de partid şi de stat, de revoluţionar consecvent şi patriot înflăcărat, militant neobosit pentru cauza socialismului şi comunismului, a progresului şi bunăstării in patria noastră. Momentul solemn al realegerii dumneavoastră de către Marea Adunare Naţională in înalta funcţie de preşedinte al ţârii dobindeşte semnificaţii deosebite, avind loc in aceste zile cînd se împlinesc două decenii de cînd dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, vă aflaţi in fruntea partidului — decenii de nepieritoare glorie, care au dat cea mai intensă strălucire României şi v-aui consacrat drept erou intre eroii ca renume ai neamului. Datorăm marile înfăptuiri obţinute de poporul român in construcţia noii societăţi socialiste, uriaşei dumneavoastră activităţi organizatorice, realismului şi spiritului revoluţionar, ştiinţific pe care le manifestaţi în toate împrejurările, căilor şi metodelor profund înnoitoare pe care le promovaţi cu consecvenţă in organizarea şi conducerea întregii vieţi economice, politice, sociale şi culturale, ceea ce a descătuşat uriaşe energii creatoare şi a determinat o renaştere fără seamăn ir, istoria patriei. Convinşi fiind că sub înţeleaptă şi clarvăzătoarea dumneavoastră conducere vom înainta neabătut spre noi şi măreţe împliniri socialiste, vă adresăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cele mai calde şi respectuoase urări de sănătate, viaţă îndelungată şi putere de muncă, spre gloria patriei, pentru binele şi prosperitatea poporului român Comuniştii, toţi oamenii muncii de pe înfloritoarele meleaguri doljene trăiesc momente de înălţătoare vibraţie patriotică, generată de reînvestirea dumneavoastră, prin votul Marii Adunări Naţionale, în Suprema funcţie de conducere in stat de preşedinte al Republicii Socialiste România. Acest act politic de importanţă deosebită reflectă dorinţa fierbinte a Întregii noastre naţiuni de a avea, în continuare, la conducerea destinelor ţării, pe cel mai iubit fiu al poporului, genialul strateg al construcţiei socialiste în România, revoluţionarul carei s-a identificat cu cele mai , nobile aspiraţii de pace şi progres ale românilor, eminentă personalitate a lumii politice contemporane, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se arata in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN DOLJ AL P.C.R. Realegerea dumneavoastră, mult iubite si stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în înalta funcţie de preşedinte al Republicii, are loc la puţină vreme de la împlinirea a două decenii ce cînd, prin voinţa comuniştilor români, aţi fost ales în fruntea partidului, această perioadă, pe care cu deosebită satisfacţie şi îndreptăţită mindrie patriotică o denumim „Epoca Ceauşescu“, fiind epoca celor mai strălucite realizări din multiseculara istorie a patriei noastre. Permiteţi-ne, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca in acest, moment fericit. ffl numele comuniştilor şi oamenilor muncii, al celor aproape 80(1000 de locuitori ai Dotjmui, cu cele mai alese sentimente de dragoste, preţuire şi profund respect, să vă aducem un card omagiu pentru activitatea neobosită pusă în slujba propăşirii patriei şi poporului, a ridicării continue a nivelului de trai material şi spiritual al tuturor celor ce muncesc. Vă adresăm, din adîncul inimilor noastre, cele mai fierbinţi urări de sănătate, fericire şi viaţă Îndelungată, pentru a vă avea, pe mai departe, la crima destinelor ţârii, conducîndu-ne, cu aceeaşi înţelepciune şi clarviziune spre cele mai înalte culmi ale bunăstării şi civilizaţiei, spre piscurile luminoase ale socialismului şi comunismului. Din glas voinţei, comuniştilor şi tuturor celorlalţi oameni ai muncii doljeni, vă asigurăm, stimate tovarăşe preşedinte al Republicii, că vom depune toate eforturile, vom acţiona cu abnegaţie şi dăruire revoluţionară, cu întregul devotament, făcînd faţă oricăror greutăţi, pentru transpunerea in viaţă a istoricelor , hotărâri ale Congresului al XÎII-lea al partidului, demonstrând astfel ataşamentul deplin la strălucita politică internă şi externă a partidului şi statului nostru, în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN MARAMUREŞ AL P.C.R. se arată : într-o atmosferă de puternică efervescenţă creatoare, oamenii muncii de pe înfloritoarele meleaguri maramureşene au primit, cu entuziasm şi ate,se sentimente de mindrie patriotică hotărîrea înaltului forum legislativ al ţârii — Marea Adunare Naţională — privind realegerea dumneavoastră in înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Avem ferma, convingere că această viguroasă reafirmare a voinţei Unanime a întregii noastre naţiuni este o elocventă expresie a înaltei aprecieri a strălucitelor dumneavoastră calităţi de neîntrecut arhitect al celei mai prospere epoci din multimilenara istorie a neamului românesc, pe care cu justificată mindrie o numim „Epoca Ceauşescu“, o epocă a mîndriei şi demnităţii noastre, pe care o măsurăm prin monumentale realizări, mărturii elocvente ale capacităţii partidului de a gindi realist prezentul şi viitorul patriei, împliniri pe care poporul nostru le asociază indisolubil de numele şi activitatea dumneavoastră, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, adevăratul ctitor al României socialiste de azi, impus în conştiinţa naţională ca un strălucit ginditor, luminat şi înflăcărat patriot ce a făcut din înălţarea patriei ţelul vieţii sale revoluţionare, conducător de mare cutezanţă, intruchipind exemplar spiritul novator, om de adîncă omenie, apărător consecvent ale celor mai nobile idealuri şi aspiraţii ale poporului nostru, personalitate proeminentă a lumii contemporane, luptător neobosit pentru triumful cauzei socialismului şi comunismului in lume, pentru statornicia unui climat de colaborare, securitate şi pace pe planeta noastră. Conştienţi fiind de marile sarcini ce ne revin din istoricele documente ale Congresului al XXII-lea al partidului, în numele oamenilor muncii din judeţul Maramureş, mineri, metalurgişti, forestieri, agricultori, intelectuali — tineri şi vîrstnici, — vă rugăm să primiţi încredinţarea noastră că nu vom precupeţi nici un efort pentru a înfăptui exemplar sarcinile de plan pe acest an şi pregătirea temeinică a condiţiilor de realizare a prevederilor cincinalului viitor, astfel incit judeţul nostru să-şi aducă o contribuţie tot mai mare la realizarea măreţelor obiective de dezvoltare economico-socială a patriei prevăzute în Programul partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. în aceste momente de aleasă sărbătoare, când, prin dorinţa şi voinţa întregii naţiuni, destinul de strălucită împlinire şi biruinţă al patriei noastre străbune se contopeşte cu viaţa şi activitatea celui mai vrednic şi mai brav dintre fiii săi, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Timiş, cu inimile pline de nemărginită bucurie şi deosebită satisfacţie, vă roagă respectuos să primiţi felicitările cele mai sincere cu memorabilul prilej al realegerii dumneavoastră, intr-o entuziastă unanimitate de către Marea Adunare Naţională, în funcţia supremă de conducere a statului, strălucită şi puternică garanţie a înfăptuirii neabătute a Programului partidului nostru, a progresului impetuos al patriei, a bunăstării poporului. Realegerea dumneavoastră ca preşedinte al ţării reprezintă un eveniment cu profunde semnificaţii in istoria noastră naţională,care coincidă in mod fericit cu împlinirea a două decenii de cind vă aflaţi in fruntea partidului, cirinuind cu siguranţă şi fermitate comunistă, intr-un spirit, profund novator şi revoluţionar, destinele luminoase aie României socialiste, se subliniază in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN TIMIŞ AL P.C.R. De numele dumneavoastră sunt legate cele mai strălucite victorii ale poporului român, dobândite în multimilenara sa istorie. Vasta şi înţeleaptă dumneavoastră activitate politică. Ştiinţifică a dat o fundamentare riguroasă realizării ritmurilor dezvoltării economice, punind in centrul acţiunii sociale valorificarea cu eficienţă ridicată a resurselor umane şi materiale de care dispune societatea noastră. Viaţa însăşi a argumentat şi confirmă zi de zi teza pe care aţi elaborat-o încă de la Congresul al IX-Iea, potrivit căreia numai intensificarea eforturilor pentru punerea in valoare a bogăţiilor de care dispunem poate duce la dezvoltarea multilaterală a patriei, la ridicarea nivelului de trai al poporului. Fermitatea cu care aţi acţionat şi militaţi pilduitor în această direcţie se regăseşte, cu generozitate, in viaţa fiecăruia dintre noi, în fiecare familie, în fiecare cămin. Prin tot ce s-a realizat mai măreţ pe pămîntul României, într-o dinamică fără precedent a întregii sale vieţi economice, politice şi sociale, trăim epopeea grandioasă a celor douăzeci de ani de statornică zidire, in care prezenţa dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, marele şi neostenitul ctitor al acestui, timp nepereche, eminent revoluţionar, conducător înţelept şi vizionar, în fruntea partidului şi a ţării, ne-a fost cea mai trainică şi mai rodnică chezăşie a tuturor împlinirilor, este garanţia supremă a îndeplinirii . Istoricelor hotâririale Congresului al Xllî-lea, întruchiparea Înaltelor idealuri pentru care au ivitat şi s-au jertfit cei mai buni fii ai neamului nostru. Suntem mîndri că istoria zilelor noastre a dat ţării omul de glorie la vreme de glorie, trup şi suflet din trupul şi sufletul ţării, care, prin gindire clarvăzătoare şi fantă durabilă, este cea mai frumoasă pildă pentru întregul popor. Urmind cu fermitate indicaţiile dumneavoastră, conştient că mai avem muite de făcut, ne vom strădui să fim demni de strălucitul exemplu pe care ni-l daţi, să ne situăm la înălţimea încrederii pe care , ne-o acordaţi şi , minunatelor condiţii pe care ni le-aţi creat, însufleţiţi de aceste profunde sentimente facem, încă o dată, legămint de credinţă Să Stringem şi mai puternic rindurile in turul conducerii partidului şi a ţării, al dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, asigurindu-vă că nu vom precupeţi nici un efort pentru înfăptuirea neabătută a sarcinilor de mare răspundere ce ne revin. In aceste momente de înaltă solemnitate si pe care istoria le va înscrie cu litere de aur in rîndul celor mai glorioase pagini ale sale, vă dorim, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, multă sănătate şi fericire, neostenită putere de muncă, ani mulţi şi rodnici, spre binele tării si al întregului popor, spre gloria pămintului românesc. In aceste momente solemne, de aleasă sărbătoare pentru intregul nostru popor, prilejuite de recenta împlinire a două decenii de cînd ati fost ales in funcţia supremă de conducere a Partidului Comunist Român şi de realegerea dumneavoastră ca preşedinte al Republicii Socialiste România şi Comandant suprem al Forţelor Armate, vă rugăm in mod respectuos să ne permiteţi a vă adresa, în numele tuturor cadrelor SECURITĂŢII STATULUI, un vibrant omagiu ostăşesc de profundă preţuire, stimă şi fierbinte recunoştinţă pentru gîndirea şi activitatea dumneavoastră cutezătoare, rolul hotărîtor în elaborarea şi transpunerea in viaţă a întregii politici interne şi externe a partidului şi statului, a programelor de dezvoltare şi înflorire multilaterală a patriei. Cu însufleţită mindrie patriotică, alături de întreaga noastră naţiune, ne exprimăm şi cu acest minunat prilej admiraţia neţărmurită pentru glorioasele înfăptuiri din Ultimii 20 de ani ale poporului român sub conducerea dumneavoastră înţeleaptă şi clarvăzătoare, perioadă a celor mai remarcabile împliniri din întreaga istorie a României, de măreţe succese în opera de edificare a socialismului şi comunismului pe pămîntul patriei şi prestigioasă afirmare a contribuţiei ţării noastre la cauza păcii, înţelegerii şi cooperării internaţionale, pentru care militaţi cu înflăcărat patriotism, ca strălucit promotor al luptei pentru libertatea şi independenţa popoarelor. Călăuziţi de luminosul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţă, vă încredinţăm, mult stimate tovarăşe Comandant suprem, că vom face totul pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne revin din hotăririle Congresului al XXII-lea, a ordinelor,indicaţiilor şi orientărilor dumneavoastră, a misiunilor încredinţate de partid şi popor, de a apăra cu fermitate cuceririle revoluţionare, independenţa şi suveranitatea Republicii Socialiste România. Cu inimile vibrînd de o adîncă şi emoţionantă bucurie, vă rugăm să ne permiteţi să dăm glas,iiittimele milioanelor de pionieri şi şoimi ai patriei, cu prilejul reinvestirii dumneavoastră în funcţia supremă, de preşedinte al Republicii Socialiste România, dragostei şi preţuirii nemărginite pe care toţi copiii ţării o nutresc faţă de dumneavoastră, fiul cel mai iubit şi stimat al poporului român, prietenul apropiat şi îndrumătorul preţuit al celei mai tinere generaţii din patria noastră — se spune, in telegrama CONSILIULUI NATIONAL AL ORGANIZAŢIEI PIONIERILOR. In aceste momente de sârbătoare a întregului popor, permiteţi-ne, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă adresăm cele mai fierbinţi mulţumiri şi recunoştinţa noastră profundă, pentru minunatele condiţii de muncă şi viaţă create, pentru neasemuita grijă şi dragoste părintească cu care înconjuraţi permanent tinerele vlăstare ale patriei. Gîndurile pionierilor şi şoimilor patriei se îndreaptă, în acelaşi timp, cu adine respect şi caldă recunoştinţă către tovarăşa Elena Ceauşescu, eminent om de ştiinţă, patriot înflăcărat şi activist de frunte al partidului, care acordă o grijă deosebită creşterii şi educării celor mai tinere generaţii, aducindu-şi totodată o contribuţie remarcabilă la progresul necontenit al invăţămintului şi culturii, la puternica afirmare în lume a gindirii şi cercetării ştiinţifice româneşti. Călăuziţi necontenit de înălţătorul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţă revoluţionară, copiii României cresc in spiritul dragostei şi devotamentului nemărginit faţă de patrie şi partid, al preţuirii trecutului şi prezentului glorios ale poporului nostru, al respectului faţă de cinste şi adevăr, fiind pe deplin conştienţi că , cea mai înaltă dovadă a patriotismului ,o constituie angajarea in muncă şi Învăţătură, însuşirea celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, hotărîrea de a nu precupeţi nici un efort pentru a deveni constructori pricepuţi ai societăţii comuniste. înflăcăraţi de mobilizatoarele îndemnuri pe care le adresaţi permanent tinerei generaţii, pionierii şi şoimii patriei se angajează în faţa partidului şi poporului. In faţa dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să inveţe şi să muncească în aşa fel incit să răspundă prin fapte minunatelor condiţii de muncă şi viaţă create, să contribuie din toate puterile la făurirea societăţii socialiste,şi comuniste în Scumpa noastră patrie, Republica Socialistă România. Cu aceste ginduri izvorite din căldura copilăriei fericite a milioanelor de pionieri şi şoimi ai patriei, vă rugăm să primiţi, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, expresia dragostei şi recunoştinţei neţărmurite a tuturor copiilor ţării, urările fierbinţi ele ani mulţi şi fericiţi, de sănâtate şi putere de muncă, spre binele şi prosperitatea poporului, pentru continua Înflorire a naţiunii noastre, pe calea luminoasă a edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism. SCRISOAREA Guvernului Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Secretar general al Partidului Comunist Român Preşedinte al Republicii Socialiste România In aceste momente de înaltă vibraţie patriotică şi neţărmurită bucurie cu care întregul partid şi popor sărbătoresc actul istoric al reinvestirii dumneavoastră in funcţia supremă, de preşedinte al Republicii Socialiste România, cu alese sentimente de stimă, preţuire şi profund respect. Guvernul Republicii Socialiste România vă adresează cele mai calde felicitări împreună cu urarea de viaţă îndelungată, multă sănătate şi putere de muncă, pentru a conduce pe mai departe destinele patriei noastre pe culmile luminoase ale civilizaţiei socialiste şi comuniste. Guvernul Republicii Socialiste România vede in realegerea dumneavoastră in înalta funcţie de preşedinte al ţării expresia elocventăi voinţei de unitate a întregului nostru popor în jurul Partidului Comunist Român, dovada încrederii depline a tuturor fiilor patriei in geniul dumneavoastră de om politic, conducător revoluţionar şi patriot înflăcărat, de strateg şi vtitor al libertăţii şi demnităţii naţionale, al României socialiste moderne, chezăşia trainică a înfăptuirii neabcâtuute a obiectivelor fundamentale ale Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Opţiunea istorică de a vă avea mereu din fruntea ţării pe dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe ,secretar general Nicolae Ceauşescu, reprezintă cel mai fierbinte omagiu pe care întreaga noastră naţiune o o aftrce conducătorului iubit al partidului şi statului, care îi cunoaşte alt scop mai măreţ decit slujirea cu credinţă a intereselor poporului, înălţarea patriei pe noi culmi de civilizaţie şi progres, întărirea libertăţii, independenţei şi suveranităţii ei naţionale. Cu acest prilej solemn, ne este deosebit de plăcut să evocăm cu profundă mindrie patriotică şi vie recunoştinţă activitatea dumneavoastră neobosită, animată de un înflăcărat spirit revoluţionar, novator, de care se leagă cele mai mari transformări din multimilenara noastră Istorie, contribuţia determinantă adusă de dumneavoastră la elaborarea şi aplicarea întregii politici interne şi externe a partidului,şi statului nostru, la unirea şi mobilizarea tuturor energiilor creatoare ale poporului pe calea socialismului şi comunismului, pentru împlinirea idealurilor noastre de pace şi progres. Pentru întreaga noastră naţiune, dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe preşedinte, sînteţi întruparea legendară a eroului naţional, pe care-l armereza cu devotament, cu convingerea nestrămutată în justeţea gîndirii şi acţiunii revoluţionare, în umanismul operei, iniţiată şi condusă de dumneavoastră, defăurire a socialismului şi comunismului cu poporulşi pentru popor. Printr-o fericită coincidenţă, în aceste zile, partidul şi poporul sărbătoresc două decenii du cînd, prin voinţa unanimă a comuniştilor români, aţi fost ales in funcţia supremă de secretar general al partidului, act politic de excepţională însemnătate pentru întreaga societate românească, care a dat un puternic avînt transformărilor revoluţionare, fără egal in Întreaga istorie naţională. Poporul român, dind o viată apreciere activităţii desfăşurate de dumneavoastră in fruntea partidului şi statului, profund recunoscător pentru noul curs, imprimat construcţiei socialismului in patria noastră, iniţiat de Congresul al IX-lea al partidului, pentru minunatele perspective deschise afirmării plenare a capacităţii sale creatoare, numeşte, cu legitimă mindrie patriotică, perioada de ciim vă aflaţi in funcţia supremă în partid „Epoca Ceauşescu", cea mai bogată epocă in împlinim din îndelungata istorie a neamului nostru, în toţi aceşti ani, pe baza concepţiei dumneavoastră revoluţionare, a impresionantei opere social-teolitice, economice şi filozofice ce a îmbogăţit tezaurul gîndirii şi practicii revoluţionare contemporane, au fost obţinute succese strălucite în făurirea unei economii moderne, dinamice, de înaltă eficienţă, în dezvoltarea şi modernizarea fără precedent a forţelor de producţie, a creşterii venitului naţional şi, pe această bază, a nivelului de viaţă al poporului, s-au perfecţionat relaţiile sociale, creindu-se Un sistem democratic, unit în felul său, de participare a oamenilor muncii, a tuturor cetăţenilor ţării la decizie şi acţiune, au cunoscut un nou avint învăţămîntul, ştiinţa, arta şi cultura, s-au creat condiţii minunate de formare .a personalităţii multilaterale a omului nou, constructor con- • ştient şi devotat al societăţii socialiste şi comuniste în • patria noastră. In „Epoca Ceauşescu“, România socialistă a cunoscut cea mai strălucită afirmare pe plan internaţional, s-a manifestat pe deplin vocaţia de pace a poporului nostru, magistral reprezentată de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, poziţia ţării noastre faţă de problemele cardinale ale lumii contemporane fiind preţuită şi respectată pe toate meridianele lumii. Pătruns de marea responsabilitate ce-i revine în aplicarea politicii partidului şi Statului nostru, Guvernul Republicii Socialiste România se angajează, pipit, iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să acţioneze cu toată energia şi capacitatea sa revoluţionară pentru înfăptuirea exemplară a tuturor sarcinilor ce-i revin din plănui pe anil 1985, pentru încheierea cu succes a actualului cincinal și trecerea la realizarea noului plan de dezvoltare economico-socială a țării în perioada 1986—1990 la spiritul hotărîrilor Congresului al XIii-lea al partidului, al indicaţiilor şi orientărilor dumneavoastră, guvernul va facetotul pentru continuarea neabătută a dezvoltării social-economice a patriei, pentru perfecţionarea activităţii in toate ramurile producţiei materiale, pentru afirmarea unei noi calităţi, superioare, in toate domeniile. Vor milita ferm pentru aplicarea largă a revoluţiei tehnico-ştiinţifice, a tehnologiilor moderne şi rezultatelor cercetării româneşti în producţie, in toate sectoarele de activitate. Vom acorda o atenţie deosebită, aşa, cum ne-aţi cerut dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, înfăptuirii integrale a tuturor programelor prioritare elaborate din iniţiativa şi prin contribuţia hotărîtoare ale dumneavoastră, pentru manifestarea mai pronunţată a factorilor intensivi de creştere economică, de valorificare superioară, la mnalte cote de eficienţă şi calitate, a resurselor materiale şi umane ale societăţii noastre, condiţie esenţială pentru realizarea programului de creştere continuă a bunăstării materiale şi spirituale a poporului. Vom acţiona şi in viitor pentru înfăptuirea neabătută a politicii externe a partidului şi statului nostru, al cărei neobosit promotor sunteţi dumneavoastră, mult iubite si stimate tovarăş, Nicolae Ceauşescu, politică ce corespunde intru totul intereselor fundamentale ale poporului român, cauzei socialismului, progresului şi păcii in lume., Orientările şi sarcinile pe care ni le-aţi dat — şi pe care le-aţi subliniat cu deosebită pregnanţă şi nu insufleţitorul discurs pe care l-aţi rostit astăzi cu prilejul reinvestirii dumneavoastră ca preşedinte al Republicii — reprezintă pentru noi, in permanenţă, un adevărat program de muncă, ne obligă să manifestăm. In activitatea noastră, mai multă exigenţă şi intransigenţă revoluţionară, să acţionăm cu fermitate pentru realizarea integrală a sarcinilor cuprinse in planul de dezvoltare economico-socială in industrie, agricultură, investiţii, comerţ exterior, in toate domeniile de activitate. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că nu există pentru guvern o datorie mai de răspundere decit aceea de a înfăptui cu consecvenţă linia politică a partidului, concepţia dumneavoastră profund revoluţionara şi ştiinţifică de făurire a socialismului în ţara noastră, convins fiind că de aceasta depinde mersul neabătut al României pe calea progresului, civilizaţiei şi bunăstării poporului. Cu acest legămint solemn, vă adresăm, încă o dată, mult, iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, urarea fierbinte de sănătate şi fericire deplină, ani îndelungaţi în fruntea partidului şi statului, spre binele întregii noastre naţiuni, pentru ca poporul, condus de dumneavoastră, să desăvirşească măreaţa operă istorică — construirea socialismului şi comunismului pe pâmintul scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România. GUVERNUL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA