Scînteia Tineretului, mai 1987 (Anul 43, nr. 11792-11816)

1987-05-01 / nr. 11792

Proletari din toate ţările, uniți-vă ! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ANUL XLIII SERIA II Nr. 11 792 6 PAGINI 50 BANI VINERI 1987 IN PREZENTA T^^ĂŞULIH NICOLAE ŞI A TOVARĂŞEI ELENA CEAUŞESCU ieri a avut loc în Capitală ADUNAREA FESTIVA CONSACRAT A ZILEI DE 1 MAI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului" au participat, joi dupâ-amiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai. Ziua internaţională a oamenilor muncii. Adunarea oamenilor muncii din Capitală s-a constituit într-un fierbinte şi înălţător omagiu adus de întreaga naţiune, cu prilejul măreţei sărbători de la 1 Mai, eroicului nostru partid comunist, continuatorul glorioaselor tradiţii patriotice şi revoluţionare ale clasei muncitoare, ale maselor largi populare, care, încă de la făurirea sa, a slujit cu devotament idealurile supreme ale poporului, idealurile libertăţii şi dreptăţii sociale, independenţei şi unităţii naţionale, cauza socialismului şi comunismului. In acelaşi timp, au fost reafirmate vibrant sentimentele de neţărmurită dragoste şi recunoştinţă, de aleasă preţuire pe care toţi cetăţenii ţării le poartă tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru istoricelerealizări obţinute în toate domeniile de activitate in anii lumi- noşi de cind se află în fruntea partidului şi statului, pentru strălucita sa activitate revoluţionară pusă, cu abnegaţie şi dăruire, in slujba dezvoltării multilaterale a patriei, ridicării nivelului de trai material şi spiritual al poporului, afirmării tot mai puternice a—României— socialiste pe arena mondială, ca o ţară liberă, demnă şi înfloritoare. Aceste profunde simţăminte au fost exprimate, direct şi cald, de miile de bucureşteni aflaţi în Parcul Tineretului, de-a lungul principalei alei ce duce spre Palatul sporturilor şi culturii, unde a avut loc adunarea festivă. Cei prezenţi au aclamat cu înflăcărare pentru partid şi secretarul său general, pentru patria socialistă, pentru harnicul şi talentatul nostru popor, constructor victorios al socialismului şi comunismului. Grupuri de pionieri, de tinere şi tineri au oferit cu afecţiune tovarăşului Nicolae Ceauşescu si tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. La sosirea in sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi^îrrrTOTîauceîtoaTiarHdului şi statului au fost întîmpinaţi cu multă căldură şi însufleţire, cu puternice aplauze, ovaţii şi urale, de participanţii la adunarea festivă. S-a scandat îndelung „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi ponorul !“, „Ceauşescu — România, stima noastră şi mîndria!“, „Ceauşescu — Pace !“ In această atmosferă entuziastă de sărbătoare, in prezidiul adunării, alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai organizaţiilor de masa şi , obşteşti, ai unor întreprinderi şi institute de cercetări, reprezentanţi ai vieţii noastre ştiinţifice----alţioameni ai muncii din Capitală. In sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat şiai guvernului, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. Erau prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului (Continuare in pag. a IlI-a) Pentru tinerii de pe întreg cuprinsul patriei, pentru toţi cei care alcătuiesc eroicul detaşament al clasei noastre muncitoare, ziua de 1 Mai constituie un minunat prilej de înzecire a eforturilor îndreptate spre realizarea şi depăşirea prevederilor planului, de mobilizare exemplară în scopul înfăptuirii tuturor sarcinilor şi angajamentelor asumate pe acest an. Stau, in acest sens, mărturie succesele raportate în aceste zile de toate colectivele de oameni ai muncii, realizările remarcabile înregistrate in principalele sectoare ale economiei. Rod al abnegaţiei şi dăruirii tinerilor, al răspunderii cu care se acţionează pretutindeni în aceste zile, care au precedat sărbătoarea muncii şi a tinereţii, au fost finalizate în devans nenumărate maşini şi instalaţii, capacităţi de producţie, s-au livrat la export mărfuri de înaltă complexitate, realizările din primul trimestru fiind consolidate temeinic, asigurindu-se astfel condiţiile necesare înfăptuirii neobosite a programelor de dezvoltare multilaterală a ţării. CANTITATI SUPLIMENTARE DE MINEREURI Tinerii care îşi desfăşoară activitatea in sectoarele de producţie minieră din judeţul Maramureş se regăsesc, in aceste zile, in fruntea acţiunilor de muncă , desfăşurată in intimpinarea zilei de 1 Mai. Constituie o realitate faptul că în toate exploatările şi flataţiile centralei minereurilor Baia Mare se depun eforturi sporite pentru îndeplini- rea ritmică a planului la producţia de minereuri. Nivelurile de extracţie au crescut simţitor, în ultima perioadă extrăgindu-se suplimentar importante cantităţi de substanţe minerale utile. Alături de colectivele în care-şi desfăşoară activitatea tinerii depun eforturi constante pentru creşterea randamentelor de extracţie. Astfel, de la începutul anului s-a realizat o producţie suplimentară de peste 700 tone minereuri. Un exemplu concret, în această direcţie, îl reprezintă colectivul de la mina liba. Dăruirea şi exigenţa manifestate aici în muncă au condus la realizarea unor însemnate depăşiri la producţia fizică de minereuri. ACŢIUNI DE MUNCA PATRIOTICĂ Colectivele de tineri din întreprinderile gigant ale judeţului Caraş-Severin — I.C.M. Reşiţa şi C.S. Reşiţa —, asemenea tuturor tinerilor din patria noastră şi-au propus să intim,pune cu noi şi remarcabile succese zilele sărbătoreşti de 1 şi 2 Mai. Astfel, comitetul U.T.C. din Combinatul Siderurgic Reşiţa a organizat, in această săptămină, ample acţiuni de muncă patriotică în sprijinul producţiei, cum ar fi deblocarea standerului de la cuptorul nr. 4, sortarea produselor siderurgice din depozitul defier laminat, curăţirea rigolei de oxid de fier, provenit de la cala de laminare, realizind şi schimburi prelungite în vederea reducerii duratei reparaţiilor la linia reversibilă. La cuptorul tineretului, formaţia alcătuită de Nicolae Vintilă, toţi Bumbea, Mihai Cocora, Dumitru Ciurea, Viorel Codrea au pregătit condiţiile necesare elaborării unor şarje de oţeluri aliate care, împlinite, vor reprezenta o depăşire a producţiei planificate cu 200 tone oţeluri aliate. La aceste acţiuni participă peste 350 tineri, eficienţa economică fiind evaluată la circa 580 mii lei. REALIZĂRI VALOROASE IN SPRIJINUL PRODUCŢIEI Din bogatul bilanţ cu care uteriştii buzoieni intimpină acest început de mai consemnăm realizarea planului anual de muncă patriotică în proporţie de 65 la sută. Prin acum şi-au îndeplinit angajamentele asumate pe întregul an nenumărate organizaţii de tineret din întreprinderi şi instituţii. Prin aplicarea iniţiativelor „Tineretul buzoian in acţiune pentru o nouă calitate", „Producţia netă, eficienţa muncii noas- tre“, „Educaţie, economie, energie", tinerii dirn unităţile economice au realizat un vo- lum de lucrări în • sprijinul ,0 producţiei in valoare de peste I 125 milioane lei reprezentind 185 la sută din planul anual, t Răminînd tot in domeniul muncii patriotice să mai ■ re g ţinem că eficienţa economică Jj a lucrărilor de cercetare-pro- Jj iectare preluate din planul in- treprinderilor, de către tineri sau colective de tineri, depă- jj şeşte 44 milioane lei (88 la 2. sută), că planul la recupera- | rea materialelor refolosibile a fost îndeplinit in proporţie •, de 72 la sută, că in agricul- | tură şi silvicultură au fost efectuate lucrări reprezentind I, peste 41 la sută din planul || anual. .. ........................ I ÎNSUFLEŢITOR RAPORT UTECIST 2 MAI - ZIUA TINERETULUI întreaga generaţie tînără a patriei, intr-o deplină unitate de gînd şi faptă, dă glas celor mai alese sentimente de dragoste fierbinte şi adincă preţuire pe care Ie nutreşte faţă de strălucitul conducător al naţiunii noastre pe drumul luminos al socialismului şi comunismului, simbol suprem de muncă şi viaţă revoluţionară " TELEGRAMA ADRESATĂ TOVARĂŞULUI NICOLAE secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe NICOLAE CEAUŞESCU. In aceste momente de înaltă efervescenţă politică şi aleasă emoţie creatoare, prilejuite de sărbătoarea Muncii şi a Zilei tineretului din Republica Socialistă România, milioanele de tineri de pe întreg cuprinsul patriei, intr-o deplină unitate de gînd şi faptă, dau glas celor mai alese sentimente de profundă stimă şi neţărmurită recunoştinţă, de dragoste fierbinte şi adincă preţuire pe care le nutresc faţă de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, strălucit conducător al naţiunii noastre pe drumul luminos al socialismului şi comunismului, simbol suprem de muncă şi viaţă revoluţionară, creatorul vizionar al întregii politici interne şi externe a partidului şi statului nostru, promotor neobosit al cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării intre popoare. Adresăm, totodată, mult stimatei tovarăşe Elena Ceauşescu, militant de seamă al partidului şi statului nostru, om politic şi savant de largă recunoaştere internaţională, cele mai alese sentimente de înaltă preţuire şi respectuoasă consideraţie pentru excepţionala contribuţie adusă la înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, la progresul ştiinţei, învăţămîntului şi culturii româneşti, pentru grija cu care veghează la creşterea şi educarea comunistă, revoluţionară a tinerelor generaţii, afirmarea dimensiunii umaniste a ştiinţei, promovarea nobilelor idealuri ale păcii, înţelegerii şi cooperării internaţionale. Sărbătorirea Zilei tineretului din Republica Socialistă România ne oferă nouă, tuturor tinerilor ţării, un nou prilej de a vă adresa dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, din adincul inimilor noastre, cele mai fierbinţi mulţumiri pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură create, de afirmare plenară, in toate domeniile de activitate, pentru îndeplinirea celor mai cutezătoare idealuri şi aspiraţii de prosperitate şi progres. . .Coiunea Tineretului Comunist şi Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, întregul tineret al patriei vă raportează, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că, puternic mobilizaţi de inflăcăratele îndemnuri şi vibrantele chemări adresate tineretului de la înalta tribună a Adunării solemne consacrate aniversării organizaţiei noastre, însufleţiţi de minunatele perspective de dezvoltare a ţării, acţionează cu pasiune şi dăruire revoluţionară pentru înfăptuirea istoricelor hotărîri ale Congresului al XIlI-lea al partidului, a orientărilor şi indicaţiilor dumneavoastră, in vederea creşterii contribuţiei tinerei generaţii la grandioasa operă de făurire a societăţii socialiste fruntilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, îndemnurile pe care ni le-aţi adresat şi cu acest prilej, aureolate de flacăra nestinsă a spiritului revoluţionar, de suprema răspundere pentru prezentul şi viitorul patriei, constituie pentru noi un permanent imbold de a nu precupeţi nici un efort, astfel incit în uzine şi pe ogoare, pe marile şantiere ale muncii pentru ţară, in şcoli şi facultăţi, pretutindeni acolo unde pulsează mintea şi braţul tinereţii, să întîmpinăm cu rezultate remarcabile Conferinţa Naţională a partidului, eveniment major din viaţa comuniştilor, a întregului nostru popor. Vă raportăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, situindu-ne cu dăruire şi entuziasm în primele rînduri ale amplului proces de devenire a patriei, pe baza Programului de participare a tinerei generaţii la realizarea, in anul 1987 prin muncă patriotică, a unor obiective de dezvoltare economico-socială a ţării, s-au executat ample lucrări în sprijinul producţiei în industrie şi agricultură, în celelalte domenii de activitate, de cercetare şi proiectare, am acţionat pentru însuşirea şi aplicarea in practică a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii contemporane, pentru continua perfecţionare şi integrare profesională a fiecărui tinăr, îndeplinind, in cinstea zilei de 1 Mai — Ziua Tineretului din Republica Socialistă România — 50 la sută din planul anual de muncă patriotică al Uniunii Tineretului Comunist şi Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România. Apropiata aniversare a făuririi Partidului Comunist Român, marile evenimente cu ample şi profunde rezonanţe istorice şi politice din acest an din viaţa întregului nostru popor, a tinerilor săi, împlinirea a 110 ani de la proclamarea independenţei de stat a României, Conferinţa Naţională a partidului şi aniversarea a 40 de ani de la proclamarea Republicii constituie şi pentru tînăra generaţie a patriei, pentru organizaţia sa revoluţionară un deosebit prilej de intensificare a activităţii de educare comunistă, revoluţionară a întregului tineret, in vederea dezvoltării continue a conştiinţei socialiste şi făuririi profilului spiritual al generaţiilor tinere, cultivind in rindurile acestora patriotismul revoluţionar, principiile eticii şi echităţii socialiste, înaltele viitori şi idealuri ale omului nou, constructor conştient şi responsabil al socialismului şi comunismului. Vom munci şi vom invăţa, ne vom pregăti temeinic pentru muncă şi viaţă, pentru a fi întotdeauna la înălţimea încrederii pe care partidul, poporul, personal dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ne-o acordaţi, pentru a contribui cu toate forţele noastre la înfăptuirea prezentului şi viitorului patriei socialiste. Ne exprimăm şi în aceste momente de aleasă sărbătoare recunoştinţa şi satisfacţia deplină pentru rolul şi prestigiul de care se bucură astăzi România socialistă in întreaga lume, pentru contribuţia remarcabilă adusă de dumneavoastră la dezbaterea şi soluţionarea, in interesul popoarelor, al tineretului de pretutindeni, marilor probleme ale contemporaneităţii, pentrugarantarea şi afirmarea deplină a dreptului fundamental al naţiunilor, al tinerei generaţii la viaţă, la pace, la o existenţă liberă şi demnă. Tinera generaţie a patriei, asemenea întregului nostru popor, dă glas şi de această dată sentimentelor de neţărmurită mindrie patriotică şi profundă admiraţie aprobării unanime şi satisfacţiei depline faţă de rezultatele remarcabile cu care s-a încheiat noua şi strălucita solie pe care, dumneavoastră, mult iubite Şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, aţi intreprins-o pe pămintul Asiei şi Africii, contribuţie de seamă la promovarea păcii, înţelegerii şi colaborării in întreaga lume. Vă încredinţăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că, uimind întocmai orientările şi direcţiile politicii externe a partidului şi statului nostru, indicaţiile şi chemările dumneavoastră, vom acţiona consecvent pentru consolidarea unităţii de acţiune a forţelor progresiste ale tineretului din întreaga lume, pentru triumful idealurilor sacre de libertate, pace şi progres, pentru oprirea cursei înarmărilor şi trecerea la dezarmare, in primul rînd la dezarmare nucleară, asigurarea unei păci trainice în lume, pentru o nouă ordine economică_sinolitică----pentru—făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră. Acum, la marea sărbătoare a muncii libere şi tinereţii fericite, facem legămint solemn, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca, urmînd neabătut însufleţitorul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţa comunistă, revoluţionară, să nu precupeţim nici un efort pentru a ne aduce la îndeplinire sarcinile ce ne revin din măreţele planuri şi programe de înflorire neîntreruptă, pe noi culmi de progres şi civilizaţie a ţării, spre gloria, măreţia şi prosperitatea scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România. COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST Tinereţea revoluţionară — deplin angajată în înfăptuirea măreţei opere de construcţie socialistă a patriei Etapa istorică de dezvoltare în care se află patria noastră conferă sărbătorii muncii din acest an o semnificaţie cu totul aparte, avînd în vedere marile obiective stabilite de partid pentru a asigura progresul neîntrerupt al societăţii româneşti pe coordonatele socialismului şi comunismului. Ca întotdeauna, 1 Mai este o zi în care facem şi un bilanţ al succeselor dobîndite prin munca întregului popor al împlinirilor revoluţionare ce ne definesc, şi ne reprezintă, cu această ocazie, reînnoindu-ne angajamentul de a continua să păşim cu fermitate şi încredere pe drumul făuririi socialismului şi comunismului în România, înfăptuind exemplar politica partidului. Grandioasele sarcini stabilite de Congresul al XIII-lea şi trecerea la realizarea lor determină intrarea României socialiste in etapa dezvoltării intensive, linie strategică de acţiune la a cărei fundamentare teoretică şi practică contribuţia esenţială şi-a adus-o şi şi-o aduce secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Prin eforturile întregului popor s-au obţinut deja în această direcţie succese importante ce ne insuflă optimism, din(Continuare în pag. a IV-a)