Scînteia Tineretului, iunie 1989 (Anul 45, nr. 12439-12464)

1989-06-01 / nr. 12439

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST MINUNATE. CONDIŢII DE Fult MARE ŞI AFIRMARE PENTRU CELE MAI TINERE VLĂSTARE ALE PATRIEI Aniversăm astăzi, ca în fiecare an la 1 Iunie, Ziua Internaţională a Copilului, sărbătoare care simbolizează dragostea noastră pentru copii, pentru copiii noştri şi pentru copiii lumii, dragostea noastră şi dorinţa noastră de pace, de cer senin, de soare şi flori, de încredere şi speranţă, în ţara noastră, în România socialistă, Ziua Internaţională a Copilului este un nou şi minunat prilej pentru a releva eforturile pe care întreaga societate, partidul nostru comunist le fac pentru a asigura tinerelor vlăstare de om o copilărie fericită, condiţii cu ■mai bune de muncă şi viaţă. La noi, grija pentru copii a fost ridicată la rang de politică de stat, politică în care suntem implicaţi cu toţii prin tot ceea ce facem, prin tot ceea ce gîndim spre binele de azi şi de miine al societăţii. Astfel, sunt edificatoare toate măsurile privind ocrotirea mamei şi copilului, dotările şi construcţiile destinate copiilor, sumele uriaşe alocate beneficiului celor mici. însuşi secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, comunistul de omenie, părintele cel mai iubit şi cel mai apropiat al tinerei generaţii, revoluţionarul înflăcărat, care a definit tinăra generaţie ca fiind viitorul însuşi al naţiunii noastre socialiste, cu orice prilej ne îndeamnă să veghem cu grijă la creşterea şi educator» copiilor, la formarea şi afirmarea personalităţii lor. Pentru ei, pentru aceşti minunaţi muguri de viaţă muncim noi astăzi, pentru prezentul şi viitorul lor întocmim programe a căroor împlinire conduce la bunăstare şi progres. Copiilor le sunt oferite spaţii in care se formează, învaţă şi se pregătesc pentru viaţă in cea mai glorioasă şi mai muiumata epocă din istoria multimilenară apoporului român, in spiritul patriotismului revoluţionar şi umanismului socialist, al principiilor normelor morale ale societăţii noastre, pentru întărirea răspunderii faţă de muncă şi învăţătură, dezvoltarea sentimentelor de preţuire a glorioaselor tradiţii de luptă ale poporului nostru, faţă de măreţele realizări obţinute in luminoşii ani ai construcţiei socialiste. Şcoli, laboratoare, ateliere, săli de sport, terenuri de sport, săli de spectacole, creşe, grădiniţe, tabere şi colonii, manuale, cărţi, ziare şi reviste, emisiuni radio şi de televiziune etc., toate acestea se află în slujba idealului conform căruia copiii trebuie să aibă o copilărie fericită, să crească un pace, să-şi însuşească cele mai înalte cuceriri ale geniului uman. Adresîndu-se copiilor, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, spunea : „Părinţii voştri, întreaga societate, partidul şi statul vă înconjoară cu grijă şi dragoste, fac totul pentru ca viaţa voastră să fie lipsită de griji, pentru ca voi să vă bucuraţi de o copilărie fericită, să vă dezvoltaţi in condiţii de pace. An de an creşte numărul şcolilor de toate gradele, al căminelor şi grădiniţelor de copii ; sunt cheltuite sume tot mai mari pentru buna desfăşurare a învăţămîntului, pentru asistenţa medicală a copiilor, pentru recreaţia şi odihna lor în taberele de la munte şi de la mare“. La rindul lor, copiii răspund acestor statornice preocupări prin fapte de învăţătură şi de muncă specifice vîrstei, conştienţi fiind că au asigurate toate condiţiile pentru a-şi realiza cele mai frumoase şi măreţe idealuri. Sărbătorim astăzi copilăria, virsta la care totul este pur şi frumos şi adevărat, virsta la care povestea capătă contur real, virsta care, ocrotită de maturi, naşte minunate întimplări de vis. Copilăria în România este o planetă a fericirii, a soarelui, a florilor, a cerului senin, este planeta adevărului şi a optimismului. Este planeta gindului fără margini şi a visului fără hotar, este un univers al candorii şi al privirii care scrutează fără teamă viitorul. La 1 iunie le dăruim copiilor partea cea mai frumoasă şi mai curată a fiinţei noastre. De ziua lor, copiii noştri sunt mai frumoşi şi mai buni şi mai cuminţi şi mai inteligenţi pentru că, de fapt, aici, la noi, ziua lor este in fiecare zi, cu fiecare gind şi cu fiecare fantă ocrotitoare cu care le înconjurăm zorii de zi, amiaza fierbinte şi seara cu basme. De ziua lor gindim frumos despre ei şi despre noi, copiii care am fost, şi ne propunem să fim mai buni şi mai harnici, şi ne propunem să facem totul pentru ca ziua de miine să fie şi mai senină şi mai prosperă. De ziua Io’’ facem copiilor daruri, sunt daruri izvorîte din mintea şi inima unui popor care îşi iubeşte fiii pentru că-şi iubeşte viitorul, ale unui popor care trăieşte în pace un fertil anotimp al muncii, alcreaţiei. Sărbătorim astăzi copilăria, copiii preşcolari şi şcolari, şoimii patriei şi pionierii, într-o ţară tinără şi mereu mai frumoasă şi avem inima plină de această sărbătoare pentru că avem în fruntea ţării şi in fruntea partidului un om, un comunist, un erou între eroii neamului, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul de geniu al noii Românii, omul care înconjoară cu dragoste părintească şi încredere neţărmurită tinăra generaţie. La ceas aniversar, milioanele de copii ai patriei îşi îndreaptă gîndurile lor curate, pline de dragoste şi recunoştinţă către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidu-,lui, preşedintele Republicii, către tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi învăţămîntului, pentru minunatele condiţii de învăţătură şi viaţă oferite, pentru atenţia neobosită cu care le veghează creşterea, pentru copilăria minunată ce o trăiesc in patria noastră înfloritoare şi sub cerul ei luminos, pentru privilegiul ce-l au de a se forma ca oameni, de a se pregăti temeinic la şcoala eroică a partidului nostru comunist, a gindirii şi acţiunii patriotice, revoluţionare a naţiunii noastre socialiste. Copiii României socialiste sunt educaţi în spiritul ţării şi prieteniei, al înţelegerii şi colaborării cu toţi copiii lumii. Ei sunt invăţaţi să preţuiască pacea, liniştea, starea de armonie dintre popoare. Aşa cum declara tovarăşul Nicolae Ceauşescu, „Nu există nimic care să justifice distrugerea vieţii acelora care abia s-au născut şi care au in faţa lor un viitor, o viaţă de zeci şi zeci de ani, în care pot să dea civilizaţiei şi omenirii multe lucruri minunate, multe descoperiri ale tainelor naturii, în numele vieţii copiilor, al omenirii, să facem totul pentru pace, pentru independenţă !“. Ca de fiecare dată, în gindul conducătorului partidului şi statului nostru, apar copiii, apare grija pentru viitorul lor fericit. Şi acest gind rodeşte fapte, fapte de tulburătoare frumuseţe, aşa cum a fost şi dăruirea, în iunie 1986, in Bucureşti, a minunatului edificiu care este Palatul pionierilor şi şoimilor patriei, ridicat ca o expresie a dragostei părinteşti faţă de tinerele vlăstare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, elocventă mărturie a grijii nemărginite faţă de copiii patriei, cărora le-au oferit acest grandios lăcaş de cultură şi educare patriotică, revoluţionară, ce va purta prin vremi o strălucită imagine a împlinirilor fără egal ale „Epocii Nicolae Ceauşescu“, cea mai luminoasă din întreaga existenţă multimilenară a poporului român. Aniversăm astăzi, ca in fiecare an la 1 Iunie, Ziua Internaţională a Copilului, şi le urăm copiilor noştri să crească mari, sănătoşi, frumoşi şi viguroşi, să înveţe şi să se pregătească pentru, a deveni participanţi activi la opera istorică pe care poporul nostru o înfăptuieşte sub conducerea partidului, a secretarului său general ! 1 Iunie — Ziua Internaţională a Copilului Vocaţia şi argumentul constructorilor Nisipul străluceşte alb in lumina primăverii, contrastivă, de la depărtare şi aproape straniu, cu verdele luncii. Albia este şi nu mai este, firul apei s-a ascuns pe undeva printre aceşti munţi de nisip. Faleza şi malurile gospodăreşte împărţite ca un fagure de beton spun totuşi că aici, in locul utilajelor, in locul benzilor ce marchează drumuri tehnologice va fi apă , pentru navigat, pentru irigaţii, pentru alte şi alte întrebuinţări. Pentru ca apa să triumfe (un marş triumfal ordonat de mintea şi puterea oamenilor) şi-au dat intilnire pe parcursul Argeşului constructori din întreaga ţară. Oameni incercaţi, oameni pentru care verbul a construi înseamnă chiar viaţa lor, oameni fără de care geografia nouă a patriei ar fi rămas mai săracă nu numai cu citeva importante lucrări, ci şi cu o mulţime de sentimente, căci piatra de temelie a oricărei construcţii este sufletul celui ce crede în profesia sa ca intr-o vocaţie , colectivă, l-am întilnit cu ani in urmă la Canalul Dunăre- Marea Neagră (cum e cazul lui Mihai Margine sau Constantin Carâp), i-am întilnit la lucrările din zona lor (cum e cazul lui Augustin Busuioc cu care am adăstat o zi întreagă in zona Apusenilor, la Mihăileni, Patriotismul - un sentiment de fiecare zi unde aveau citeva lucrări superbe cei de la Antrepriza de drumuri şi poduri Timişoara). Fiind in zona Bucureştiului, unii au participat şi la construcţia pasajelor Capitalei, alţii dau acum o mină de ajutor grăbind punerea in funcţiune a unui nou tronson de Metrou, cei mai mulţi ţin legătura zilnică cu lucrările pe care le-au lăsat acasă. E-o trepidaţie, e-un ritm nemaiîntîlnit spun ei înşişi. Dar, s-au racordat lui, ba, mai mult, sporesc, intensifică pe zi ce lucrarea avansează. Ca intr-o obişnuită cursă de fond, ciştigătorii se desprind pe ultimele sute de metri... Aici, la Amenajarea complexă a riului Argeş, s-au confirmat şcoli de constructori şi s-au impus altele mai puţin cunoscute. Printre acestea din urmă se află şi brigada Ialomiţa. Cunoscuţi şi recunoscuţi ca arhitecţi ai bobului de griu, oamenii cimpiei, oamenii Bărăganului ialomiţean s-au dovedit indemînatici „croitori de ape“, operind cu betoane, cofraje, cu excavatoare şi buldozere, cu mintea, braţul şi, mai ales, inima. In 1988, au ciştigat detaşat întrecerea cu celelalte brigăzi, iar acum vor să-şi confirme faima de cei mai buni. Sufletul acestei brigăzi : un tînăr calm şi foarte sigur, cu o alură de actor (Continuare in pap. a ll-a) Municipiul Satu Mare Frumoasa vară românească cerne peste noi lumina de început de anotimp dar, inundindu-ne retina cu faguri de miere topită, sub bolta de nectar a inflorescenţei de tei. Curcubeie de raze translucide cad aproape perpendicular pe coroanele încărcate de rod ale cireşilor, fermecind privirile celor ţurci, gata oricind să scoată cărţile din ghiozdan pentru a-l umple cu bucuria culorii aprinse a cireşelor coapte, insind la culesul unor pomi de înălţimea blocului in care locuiesc. A început de vară şi e 1 Iunie ! Clepsidra anotimpului transparent ne măsoară paşii pe aleile de smarald ale unei vieţi nepereche, rechemind din lumina amintirii fiecare Intii de Iunie care ne-a marcat existenţă, ca o linie de despărţire intre copilărie şi adolescenţă, prelungită pină la anii maturităţii. Intr-adevăr, începutul fiecărei veri ne face să trăim, la cote inedite, bucuria de a ne şti părtaşi la fericirea copiilor noştri, fericirea de a ne recunoaşte parte integrantă la bucuria generaţiei tinere, adevărata trăsătură de unire intre astăzi şi miine, transfigurată in realitatea inconfundabilă a noii societăţi. Copiii ţării — copiii noştri, vlăstarele de dor şi de continuitate, perenitatea Patriei din care se naşte viitorul şi viitorul al ll-lea — iată înălţimea morală la care se ridică poporul român, privind de pe culmile de azi la culmea de miine, acolo unde vor ajunge cu paşii cei ce astăzi cutează cu mintea. Căldura Patriei cu care ne înconjurăm copiii este mai puternică şi mai dătătoare de viaţă decit căldura soarelui, raza ei de dragoste şi iubire nestingindu-se niciodată. Grija familiei pentru creşterea şi educarea copiilor se împleteşte organic cu grija statului şi partidului nostru, configurind cel mai luminos cadru in care se dezvoltă florile Patriei, frumos ailai pe trunchiul unui popor orav, cu rădăcini adinei in istoria de peste două milenii a vechii Ucoli. "tinereţea României socialiste şi vitalitatea ţării noastre urcă mereu spre definirea unei noi calităţi a vieţii şi a muncii, ingrobina, intr-un demers naţional, capacitatea şi inteligenţa revoluţionara a generaţiei tinere. „Tot ceea ce realizăm — afirma secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — oglindeşte munca întregii naţiuni, a întregului tineret şi a pionierilor şi copiilor patriei noastre. Dar, mai cu seamă, tot ceea ce realizăm este in scopul ridicării bunăstării poporului. Facem totul ca tineretul, copiii patriei noastre să aibă cele mai bune condiţii de viaţă, de muncă, de învăţătură“. Nimic nu-i mai curat şi mai generos, mai înălţător decit dragostea pentru copiii acestei patrii, înscrisă cu litere de aur in noua istorie a României socialiste, sub pavăza drapelului Tricolor şi a steagului de purpură. Pentru Patria de miine — emblema unei naţiuni libere şi independente — copiii de astăzi vor fi cei care vor prelua cintecul muncii, dîndu-i noi carate şi înălţimi de zbor. In cuvintele tovarăşului Nicolae Ceauşescu avem garanţia unui popor şi a unui partid, că viitorul României socialiste va fi aşa cum îl gindim şi-l modelăm azi, aici, pe vatra milenară a unui popor milenar : „Dorim să asigurăm poporului nostru (...), tineretului, copiilor patriei noastre condiţii de pace pentru a putea învăţa, pentru a se putea pregăti în vederea continuării construcţiei socialiste şi comuniste !“ (Geo Cioban). ANUL XLV SERIA I Nr. 12 439 4 PAGINI 50 BANI JO 11 IUNIE 1989 a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu PEURI CREŞTEREA INNIVĂSTĂIIII POPOU Un principiu fundamental al întregii politici a partidului nostru comunist, un adevăr viu, confirmat zi de zi cu puterea faptelor este situarea în centrul acestei politici a omului, a grijii permanente pentru ridicarea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a acestuia. Avem exprimate astfel cit se poate de clar concordanţa dintre proiecte şi fapte, consecvenţa cu care sunt răsplătite efortul creator, munca de calitate. Această componentă de esenţă a politicii partidului şi statului, devenită modalitate concretă şi permanentă de lucru prin contribuţia directă, a preşedintelui ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, reprezintă, alături de marile înfăptuiri obţinute in anii construcţiei socialiste, tabloul unei societăţi libere şi demne care îşi făureşte prin exemplarul efort aloamenilor săi un prezent şi un viitor luminos. Succesele obţinute de ţara noastră in anii construcţiei socialiste, îndeosebi în perioada pe care cu îndreptăţită mindrie patriotică o numim ..Epoca Nicolae Ceauşescu“, reflectă plenar justeţea opţiunii cu privire la utilizarea unei ponderi însemnate din venitul naţional pentru dezvoltare, respectiv pentru dezvoltarea impetuoasă şi echilibrată a forţelor de producţie pe întreg teritoriul ţării, pentru modernizarea aparatului productiv. Urmare a realizărilor deosebite obţinute pe multiple planuri, s-au creat condiţii pentru sporirea şi a fondului de consum, şi pe această bază, creşterea veniturilor tuturor categoriilor de oameni ai muncii. Prin asigurarea unei proporţionalităţi corespunzătoare intre partea din fondul de consum repartizată sub forma retribuţiei şi partea destinată satisfacerii unor nevoi socialculturale în mod gratuit de către stat, elemente la care se adaugă retribuirea în funcţie de cantitatea, calitatea şi importanţa muncii depuse, precum şi * echilibrul dintre retribuţia minimă şi cea maximă, au fost transpuse in practică principiile eticii şi echităţii socialiste in acest important domeniu al ridicării nivelului de viaţă al poporului. Pe această linie se înscrie şi trecerea la aplicarea in practică a hotărîrilor Congresului al XlII-lea şi Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român privind majorarea retribuţiilor in cincinalul 1986— 1990, aceasta probind o dată în începind de astăzi, 1 iunie, noi categorii de oameni ai muncii beneficiază de retribuţii majorate plus esenţa umanistă, revoluţionară a teoriei şi practicii promovate de secretarul general al partidului, potrivit căreia corelaţia dezvoltare-bunăstare ocupă un loc hotăritor. Parte organică a acestei concepţii. Decretul Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România cu privire la aplicarea majorării retribuţiilor personalului muncitor ridică pe o treaptă superioară aceste principii. Elaborat sub directa îndrumare a preşedintelui ţării, documentul, prevederile sale vizează mai mult decit până acum ca toţi cetăţenii ţării să beneficieze din plin de efectele creşterii veniturilor lor. Avem in primul rind în vedere faptul că respectiva majorare decurge în condiţiile în care preţurile cu amănuntul rămîn neschimbate, după cum nemodificate se menţin şi treptele pentru chirii, iar drepturile de alocaţie pentru copii rămîn de asemenea in vigoare. Reamintim că toate drepturile de retribuire, sporurile care decurg din retribuţia variabilă pe depăşirea prevederilor din acordul global, stimulentele pentru depăşirea sarcinilor la export, indemnizaţiile de vechime neîntreruptă vor fi mai mari, fiind corelate cu noile retribuţii majorate. Ne aflăm aşadar, astăzi, 1 iunie, la data cinci noi categorii de oameni ai muncii, respectiv cei ce îşi desfăşoară activitatea în unităţile Ministerului Metalurgiei, in unităţi constructoare de maşini, ale Ministerului Agriculturii, precum şi in unităţile de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică, proiectare şi in cele de informatică, beneficiază de majorarea retribuţiilor. Vor primi astfel retribuţii majorate ,circa 325 000 oameni ai muncii. Este vorba aşadar de sectoare deosebit de importante ale economiei naţionale, încă o dovadă a preocupării constante a partidului şi statului nostru de a stimula cum se cuvine pe aceia care îşi aduc o contribuţie deosebită la dezvoltarea generală a ţării. Cum este şi firesc, oamenii muncii, tinerii care îşi desfăşoară activitatea în unităţile din aceste sectoare au primit şi primesc cu reală satisfacţie măsurile de majorare a retribuţiilor, văzind in aceasta expresia grăitoare a grijii permanente pe care partidul şi statul nostru, personal secretarul general al partidului le manifestă pentru ridicarea pe trepte superioare a calităţii vieţii tuturor celor ce muncesc. Văzind deopotrivă în aceste măsuri forţa economiei româneşti, capacitatea sa de a-şi asuma obiective dintre cele mai importante, tinerii ce lucrează în aceste sectoare, alături de tinerii întregii ţări, se angajează să acţioneze mai susţinut pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce le revin la locul de muncă, conştienţi fiind că şi de efectele muncii lor depinde înflorirea multilaterală a României socialiste. Elocventă expresie a grijii partidului și statului nostru, personal Calitate, ritm şi exigenţă în îndeplinirea indicatorilor de plan ÎNNOIREA PRODUCŢIEI, SUPORTUL PRINCIPAL AL ACTIVITĂŢII DE EXPORT ÎNTREPRINDEREA „UNIREA“ DIN CLUJJ-NAPOCA face parte din categoria unităţilor economice care şi-au redimensionat aproape integral activitatea productivă desfăşurată. Sigur, nu este puţin lucru dacă avem in vedere mutaţiile calitative intervenite in structura producţiei şi tehnologiile de fabricaţie utilizate. Practic, în cazul de faţă avem de-a face cu o reînnoire masivă a produselor fabricate, în raport direct cu solicitările existente pe piaţa internă şi la export. Pe de altă parte, reorganizarea fluxurilor de producţie a avut şi are ca efect principal creşterea eficienţei şi rentabilităţii economice obţinute. CREŞTERI DE PRODUCŢIE EDIFICATOARE Mai intii este bine să precizăm că întreprinderea işi înscrie activitatea în ramura construcţiilor de maşini. Profilul de tradiţie al acesteia îl reprezintă utilajul textil, o bună parte fiind destinată exportului. Prin urmare, maşinile textile realizate posedă un grad ridicat de complexitate şi caracteristici tehnico-funcţionale pe măsură. Avem, aşadar, una din explicaţiile volumului mare de utilaje expediate partenerilor de peste hotare. Pe parcurs, profilul de fabricaţie al întreprinderii s-a diversificat continuu în funcţie de solicitările concrete exprimate de beneficiarii interni şi externi. Adevărul este că specialiştii unităţii au manifestat receptivitatea necesară faţă de exigenţele pieţei externe, asimilînd in fabricaţie o gamă largă de utilaje tehnologice. Aşa se face că în momentul de faţă pe fluxurile de fabricaţie se regăsesc numeroase produse destinate industriei chimice, metalurgice, constructoare de maşini, alimentare şi lemnului. De altfel, înnoirea producţiei se constituie ca principală direcţie de acţiune la nivelul tuturor sectoarelor de activitate. Cu alte cuvinte, este evidentă mobilitatea profesională a acestui colectiv de oameni ai muncii tineri, care, intr-un interval relativ scurt de timp, a reuşit să sporească substanţial gradul de rentabilitate a produselor specifice executate. Activitatea de producţie e structurată pe serii mici şi unicate care incorporează un nivel superior de tehnicitate. Efectul economic realizat este semnificativ sub toate aspectele. Luînd in calcul numai indicatorul export, creşterile de producţie înregistrate sunt edificatoare. In raport cu anul trecut, de exemplu, angajamentele contractuale pe piaţa externă sunt mai mari cu 12 la sută pe relaţia cliring şi pe relaţia devize convertibile se consemnează o creştere de peste 3 ori. Oricum, mai bine de 35 la sută (Continuare în pag. a II-a) REPERELE ACTUALITĂŢII AGRICOLE PREOCUPĂRI SUSŢINUTE PENTRU ASIGURAREA FURAJELOR In ultima perioadă, alături de întreţinerea culturilor agricole şi pregătirile pentru secerişul cerealelor păioase, in atenţia lucrătorilor ogoarelor din judeţul Arad a stat obţinerea unor recolte cit mai bogate de furaje, atit pentru asigurarea hranei zilnice a animalelor, cit şi pentru realizarea de finuri şi silozuri de calitate, ştiindu-se că de acestea depind intr-o mare măsură rezultatele din zootehnie in perioada de iarnă-primăvară. Un exemplu pozitiv insensul celor arătate anterior îl reprezintă întreprinderea Agricolă de Stat „Sciteia“, unitate ce se distinge an de an prin rezultata tot mai bune. „Am realizat pină in acest moment 1 000 tone fin, de cea mai bună calitate , ne spunea ing. Silviu Radu, directorul unității, din care pe sortimente 700 tone din lucernă şi 300 tone din finuri naturale. Pentru cele 3 700 bovine şi 5 000 oi, avem un necesar de 2 500 tone. Avind in vedere buna recoltă obţinută din prima coasă, există premise să depăşim cu mult acest necesar. De fapt şi in anul trecut am avut surplus de furaje, ceea ce ne-a permis să ajutăm şi alte unităţi. Peste aceste cantităţi, am administrat circa 200 tone masă verde pentru hrana animalelor. Pentru a asigura in continuare o bună recoltă de furaje, imediat după prima coasă am fertilizat păşunile cu sulfat de amoniu, iar incernierele cu azotat de amoniu“. Am notat şi numele unor mecanizatori care au acţionat responsabil in această primă etapă de asigurare a unităţii cu furaje de calitate : Alexandru Abrudean, Iosif Spir, Dumitru Pas(Continuare in pag. a ll-a)