Sportul Popular, decembrie 1945 (Anul 1, nr. 213-236)

1945-12-01 / nr. 213

.  doua reuniune Programul A doua reuniune eliminatorie a box ale Capitalei va avea avea loc Sâmbătă după amiază la ora 18 în arena Mitrea, conţine 13 matchuri la 5 categorii şi întruneşte boxeuri dintre cei mai valoroşi, printre care remarcăm pe cunoscuţii şi apreciaţii Arghel Drăgan, Ion Ciolca şi Gheorghe Ion. Partidele Nicolae Buză - Eugen Costache şi Samson Bogosian - Ioan Stanomir, se anunţă foarte disputate, cunoscută fiind valoarea acestor patru boxeuri. Remarcăm că fiecare dintre ei a ieşit campion în câte o competiţie şi vor face tot posibilul să obţină victoria pentru a ajunge în următorul tur şi apoi în finală. Şi toţi au şanse foarte mari pentru a deveni campioni ai Capitalei. Totul depinde de forma în care se află în acest moment şi credem că fiecare s’a antrenat intens in vederea acestei competiţii. Sâmbăta eliminatorie a ankara la boi aia [apelui 1 DECEMBRIE (ZIUA Il-a) CAT. MUSCA. Buză Nicolae (Mocampionate! ?r de domiţa) — Eugen Costache (Lic. Ind. I) CAT. COCOŞ. Gheorghe Ion (Malaxa) — Tufisan Apostol (Universul) Larcu Ştefan (electrician)— Măcriş Gheorghe (Leomida). CAT. PANA. Iorgu Nicolae (Textile) — Rosemberg Iancu (Constr) Ciolea Ion (Imbr.) — Stănescu Ion (A. C. T.). Gheorghiu Mihail (C. F. R.) — învingătorul Emil Stăniloiu (funcț. part.) — Bucur D. (C. F. R.). UȘOARA : Bogosian Samson (elev) — Ion Statomîr (Malaxa). Stănculescu Florian (Alimentar) — învingătorul Roman Alex. (Mociorniţa) — Drăculescu C. (militar). Popovici Ştefan (A. C. T.) — Cristescu Eugen (Mociorniţa) Jenesen Alex. II (C. F. R.) Vâlcea A. (militar). SEMI MIJLOCIE Ştefănescu N. (metalochimic) — Băltăţeanu M. (L. Ind. II) Anghil Drăgan (Turda) — N. Şevoiu (C. F. R.), Paraschiv Popa (Alimentar) — Stoian Marin (Mallaxe) a fost foarte promissoara Prima reuniune disputată în cadrul campionatelor amatoare de box a avut un succes deosebit, ceea ce ne face să credem că la viitoarele reacauză că, cu cât ne vom apropia de cauză că oricât ne vom apropia de finală, cu atât reuniunile vor fi mai interesante și partidele mai echilibrate REZULTATELE Pentru categoria cocoș, Rădulescu Ion (Metalochimic) a învins prin abandon în prima repriză pe Ghimea Ion (Universul), într’un match fără istoric. La categoria muscă, Dumitru Ionescu (Constructor) a învins prin abandon în repriza II-a pe Ghiţă Mircea (îmbrăcăminte), deşi căzuse din prima repriză, şi fusese salvat de gong. La ,,până‘, Bucur Dumitru (C. F. R.), a câştigat prin neprezentarea lui Emil Stăniloiu (Funcţ. part.). La ,,muscă“, Coman Gheorghe (A. C. T), a învins prin abandon în repriza II-a pe Păun Baciu (Alimentar), după o partidă în care Bacău a făcut tot posibilul pentru a câştiga, dar nu a avut ce face în faţa unui adversar net superior. La „muscă“, după o luptă îndârjită, în care ambii adversari au luptat până la epuizare, Pantelimon C. (Arte Grafice) a învins la puncte pe Ion Sapovalov (Metalochimic). La „cocoș", Dumitru Ion (I. O. R), a învins prin abandon în prima repriză pe Zidaru Ion (Universul), care s’a prezentat foarte slab. In ultimul match al categoriei cocoș, Vasile Paiscar (Leonida) boxând în stil magistral, a învins prin oprire pe Smaranda Aurel (U. C. B.), care însă a făcut o figură frumoasă însă lipsit de suflu a fost knok-down de două ori. Un match frumos şi rapid au făcut două ,,pene“ de valoare, Const. Gherasim (Alimentar) şi Luca Romano (A . T.), amândoi tehnici şi talentaţi. A câştigat la puncte Luca Romano. Ultimul match la „pană" a fost câştigat de Mihail Ştirbu (Metalochimic) la puncte în dauna lui Nicolae Vasilescu (Lic Ind. I), care nu fusese cu nimic inferior. Era însă nevoie de un învingător fiind match eliminatoriu. La „uşoară“ Grigore Nicolae (îmbrăcăminte), a învins la puncte pe Gh. Niculescu (Victoria), într’o luptă îndârjită. Tot la „uşoară“ Albert Blank (Tir), a învins prin knok-out în prima repriză pe Săvulescu D. (Mociorniţa), care a mai stat odată la podea timp de 9 secunde. Penultimul match s’a disputat la „uşoară“, şi s’a soldat cu victoria lui Alexandru Roman (Mociornița) asupra lui Drăgulescu C. (militar), prin abandon. In ultimul match, Mihai Voinea (Fichet) a câștigat prin neprezentarea lui Bugiu Gh. (Malaxa). Matchul a contat pentru categoria semi-mijlocie. Duminica dimineaţa uun mare ciclo-cross popular pentru cupa Jack Vlodingher“ Secţia de ciclism din O. S. P. organizează Duminică 2 Decembrie începând de la orele 10 dimineaţa un mare ciclo-cross popular ce se va desfăşura pe străzile Capitalei. Ciclo-crossul de Duminică este deschis tuturor posesorilor de biciclete cât şi licenţiaţilor F. R. C. Cursa se va alerga în conformitate cu regulamentul F. R. C. în vigoare. Fiecarea se va da la orele 10 dimineaţa din faţa ziarului Scânteia, concurenţii fiind obligaţi a fi prezenţi la start până cel mai târziu la orele 9-30. Gnţîia Jack Vlodingher In amuţirea colegului şi prietenului Jack Vlodingher, fost campion de ciclism. FAMILIA G. şi N. DRAGOMIR donează o cupă ce va fi decernată câştigătorului probei de ciclo-cross de Duminică. Regulamentul cupei prevede următoarele : Cupa va reveni definitiv alergătorului ce o va câştiga doi ani consecutiv sau trei alternativ. înscrierile Pentru ciclo-crossul „Jack Vlodingher“, înscrierile se primesc până Sâmbătă orele 11, la sediul O. S. P. din str. Belvedere Nr. 6, et. IV, Secţia de Ciclism. Concurenţii sunt obligaţi a se prezenta în ţinută sportivă pe cât posibil reglementată, deasemeni sunt obligaţi a respecta întocmai traseul ciclo-crossului, trecând obligatoriu pe la punctele de control, ce vorfi marcate de fanioane. Prewciile Se vor decerna următoarele premii : Prerpiul J: Cupa Jack Vlodingher și o diplomă O. S. P. Premiul 11: O plachetă de argint.. Premiul III: O plachetă de bronz. Următorilor 7 clasaţi li se vor decerne câte o diplomă. O S. P. PROGRESUL conducă in clasamentul campionatului da volsy-balla! Timabai Ultima etapă a campionatului de volley-ball al Timişoarei a întărit supremaţia echipei Progresul, care jucând, al cincilea match a terminat tot neînvins, acumulând încă un punct şi totalizând astfel 5 puncte. Cei cinci puncte au și R. G. M. T. și Imbrăcăminite, cari însă au pierdut mai multe seturi decât Progresul, în urma căruia se clasează. Rezultatele ultimei etape sunt cele de mai jos. îmbrăcăminte — Prima Banat (cat. I) : 15—7 ; 15—2. Prima Banat — Galvani (cat. I): 15—0; 15—0 — forfait. îmbrăcăminte — Medicina (cat. 1): 11—15; 15—9; 15—11. Progresul — I. L. S. A (cat. I): 13—15; 15—19; 16—15. In urma acestor rezultate, clasamentul categoriei l-a se prezintă astfel: 1) Progresul (5), 2) R.G.M.M.T. (5), 3) îmbrăcăminte (5), 4) Medicina (3), 5) I.L.S.A. 13), 6) Tracţiune C. F. R. (2), 7) Prima Banat (1), 8) Galvani (0), C. F. R. (0). Deasemeni, s-a jucat şi finala echipelor secunde,disputată între Victoria şi Progresul Grafic. 11. După lin match extrem de spectaculos, victoria a revenit primilor, pe merit şi în urma unui efort formidabil, întrucât au jucat în 5 oameni și au fost conduși în primul set cu 9—0. . .Rezultatul final a fost de: 16-14, 15—12, care exprimă perfect desfășurarea matchului. Campionatul naţional de rugby OOQQXOOOOOOOOODOOOOOOOOOOOOOOOOOaOOOOSSgQOOroOCiXâCCSCC^XXXXXiOOOOOOClOCXaO la categoria „Onoare" CXX>00OPQ0PQQQ0nQe0CXXlOOOOOOO(KXÎg000O000OO00000000Ci0O0000000C0CX>IK3O000000tXXX?0 In cifre ŞI performanţe Aportul Studenţesc — virtual campion 2080 minute de joc — 262 puncte înscrise Turul de toamnă al Campionatului Naţional de rugby al „Categoriei Onoare“ a luat sfârşit Duminică prin ultimele două jocuri restante ale trecutelor etape. Cifre interesante Vom încerca să aruncăm o privire generală asupra întregei competiţii ş’, bazându-ne pe o serie de cifre interesante — să extragem ceea ce e mai necesar. S’au jucat 28 matchuri, în timp de şapte etape. In afara a două matchuri forfaitate, totalul timpurilor de joc al celorlalte 26 jocuri face 2080 minute S’au înscris în total 263 puncte cea ce revine la mai mult de 9 puncte de fiecare match, cam trei essai-uri. Din totalitatea celor 28 jocuri, numai cinci s’au terminat la egalitate , restul de 23 fiind câștigate respectiv pierdute de adversari. Dintre cele cinci jocuri terminate la egalitate, patru au sfârşit cu scor alb şi anume : Viforul Dacia—Tennis Club Sportul Studenţesc—Stadiul Român. CFR Buc.—CFR Târg. Stadiul Român — A. S. Politehnica numai jocul dintre CFR şi Tenis Club a avut un scor egal diferit de 0 : 3-3. Au fost numai două forfaituri — ambele motivate : A. S. Politehnica—CFR Târg forfait, Viforul Dacia — A. S. Politehnica forfait, respectiv ale ultimelor două echipe din clasament. Dintre victorii, un număr de 12 au fost realizate la 0. Cele mai mari le-a obţinut Sportul Studenţesc, incontestabil cea mai eficace echipă din competiţie : Sportul Studenţesc—A.S. Politehnica 26-0. Sportul Studenţesc—C. F. R. Târg. 20-0. Deasemeni „studenţii“ au mai realizat— coincidenţă — de două ori scorul de 11-3. Cele mai strânse victorii obţinute au fost în număr de două : Sportul Studenţesc—CFR Buc. 9-8 Vif. Dacia—CFR Buc. 7-6. Unul din scorurile cele mai frequente la rugby, 3:0 nu apare în cursul acestei competiţii decât de trei ori. Sportul Studenţesc autentic campion Goalaverajul prezentăm un capitol pe cât de interesant pe atât de variat. Un clasament într-o formă mai originală ne duce la concluzia că Sportul Studenţesc a fost — incontestabil — în toamna aceasta, cea mai în formă grupare şi doar datorită unui simplu ghinion a pierdut „locul I“ în clasament , o înfrângere la limită din partea actualului leader „Viforul Dacia”. In continuare vom reda câteva clasamente alcătuite prin prisma goalaverajului. Puncte marcate 1. Sportul Studenţesc 77 pt. 2. C.F.R. Buc. 42 pt. 3. P. T. T. 41 pt. 4. Stadiul Român 34 pt. 5. Viforul Dacia 32 pt. 6. Tennis Club 23 pt. 7. A. S. Politehnica 11 pt. 8. C.F. R. Trg 3 pt. După cum se vede, în frunte se găseşte Sportul Studenţesc cu o cifră interesantă , aproape dublu cu echipa clasată la loc secund, surprinzător CFR Buc. In ce priveşte raportul dintre prima şi ultima echipă, el este aproape 26 (de atâtea ori mai mult a marcat Sportul Studenţesc). In orice caz o trăsătură comună : între locul II şi VI lupta e foarte strânsă şi încă un amănunt: în medie Sportul Studenţesc a înscris 11 pt de fiecare joc. Puncte primite Aci,locul I a fost preluat de Viforul Dacia, cu cea mai bună apărare : 4 essai-uri în şapte matchuri. Deasemeni luptă strânsă , între echipe, şi în locul „lanternei roşii” A. S. Politehnica a luat locul lui CFRTârgovişte cu aproape zece puncte primite de joc. Până in prezent cea mai bună situaţie o deţine Sportul Studenţesc. Puncte diferenţă La diferenţa dintre „marcate’’ şi ..primite” ordinea e următoarea: 1. Sportul Studenţesc 60 pt. 2. Viforul Dacia 20 pt 3. P. T. T. 19 pt. 4. Stadiul Român 14 pt 5. C. F. R. Buc. 2 pt. 6. Tennis Club 11 pt 7. C. F. R. Târg 48 pt. 8. A. S. Politehnica 56 pt După cum se vede Sportul Studenţesc e extraordinar de distanţat faţă de cel de al doilea clasat. Trei echipe au o diferenţă negativă iar A. S. Poan o situaţie dezastruoasă. Şi un alt clasament. In ordine după coeficient, prin împărţirea punctelor „marcate” la „primire” obţinem : 4,53 2,66 1,86 1,70 1,05 0,67 0,50 0,17 Din nou Sportul Studenţesc se evidenţiază, şi din nou ultimii clasaţi au o situație dezastruoasă. Clasament general Şi iată acum un clasament general obţinut prin adunarea locurilor la care s au clasat cele opt grupări clasamentele de mai sus. 1. Sportul Stud. (1 + 11-1 + 2)= 5 pt 2. Viforul Dacia 3. P. T. T. 4. Stadiul Român 5. CFR. Buc. 6. Tennis Club 7-8. CFR Târg. 7-8. A.S. Politeh. (2 + 2 + 5 + 1) = 10 pt. (3 + 3+ 3+ 4) =13 pt. (4+4+4+5)=17 pt. (5 + 5 +2+ 6) = 18 pt. (6 + 6 + 6 + 5) = 23 pt (7 + 8 + 8 + 7) = 90 pt (8 + 7 + 7 + 8) = 40 pt. Cu mici excepţiatii, poate fi acceptat în întregime. Coeficientul 1. Sportul Studenţesc 2. Viforul Dacia 3. P. T. T. 4. Stadiul Român 5. C. F. R.-Buc. 6. Tennis Club 7. A. S. Politehnica 8. C.F.R.-Târg 1. Viforul Dacia 12 pt. 2. Sportul Studențesc 17 pt. 3. Stadiul Român 20 pt. 4. P. T. T. 22 pt 5. Tenis Club 34 pt. 6. CFR-Buc. 40 pk 7. CFR-Târg. 51 pt 8. A. S. Politehnica 67 pt. sm O prec^ar* a federaţiei de ofT*, în legătura cu ipa Regele Mihai •— Punctajul oficial — P L In, legătură cu „Cupa M .S. Regele Mihai I“ — competiţie ce cuprinde toate concursurile atletice cu caracter naţional din tot cursul unui an — federaţia de atletism a ţinut să facă următoarele precizări:„Dat fiind că există probabilitatea ca la sfârşitul acestei competiţii să nu poată fi desemnat un câştigător din cauza că două grupări ar avea acelaş număr de puncte (în care caz regulamentul cupei prevede că va câştiga echipa cu cele mai multe ■ victorii individuale) s’a hotărît că în aceste două situaţii, regulamentul trebue completat după cum urmează : „In caz de egalitate de victorii, discriminarea se restrânge asupra locului doi al fiecărei probe şi aşa mai departe (locul III, IV, etc.) până la desemnarea unui învingător. Punctajul oficial, înaintea Campionatului Naţional de Cross al seniorilor este următorul: 1. A. C. R. 245 pt. 2. Stadiul Român 233 pt. După cum se vede, pentru a câştiga „pe teren” şi nu la „masa verde” Stadiştii au nevoie de 13 pt. Cum Dinu Cristea va „scoate” sigur zece din aceste 13 pt., roş albaştrii mai au nevoie de 3, respectiv ca cel de al doilea clasat să fie cel puțin la locul IV sau ca următorii doi după Dinu ‘ Cristea să ocupelocurile V și VI. , vp vi . P.T.T.-rugby a primit o Mafie din Franţa Dintr- o serie de jocuri Echipa de rugby P. T. T. a primit o scrisoare de la clubul Stade Borde-Turneul, în cazul când toate formalităţile de plecare vor fi satisfăcute lais din Bordeaux-Franţa prin care îl şi vor fi găsite mijloacele de locomovivită pentru a juca împreună o serie de matchuri, Fie, va avea loc chiar în cursul acestei ierni. Sărbătorirea de exstenţă a Federaţia de atletism aduce la cunoştinţa grupărilor atleţilor şi membrilor ei, că sunt rugaţi a lua parte mâine, Sâmbătă 1 Decembrie, la sărbătorirea a 33 ani de existenţă a U.S.R.-ului. Dimineaţa la ora 11, va avea loc la Biserica Boteanu un Tedeum, iar după amiază, la ora 17, în amfiteatrul „Spiru Haret“ de pe str. Academiei colţ cu str. Edgar Quinet, unde va avea loc decernarea Premiului Naţional pentru Sport atletului Dinu Cristea şi a celorlalte medalii pentru merite sportive. 33 am gpsfi- ului De Crăciun, la Bucureşti IIDermagant-Tg. Mureş , forul Dacia, C F. P., Telfoane şi Adesgo Cu ocazia turneului de basketball dela Tg. Mureş al echipelor bucureştene C. F. R. şi înainte, s’a discutat posibilitatea organizării unui turneu la Bucureşti în cursul lunei Decembrie cu participarea teamului mureşean sindical Dermagant. Deşi principial se fixase ca turneul să aibe loc în prima săptămână a lui Decembrie, în urna consfătuirei dintre F.R.B.V. şi secţia de specialitate din Comisia Centrală C. G. M., s-a hotărît ca turneul să se desfăşoare, nu la 6 Decembrie, ci la 25-27 Decembrie, de Crăciun, deci. Matchurile se vor juca în sala de la Giuleşti a C.F.R.-ului, care deabia atunci va avea terminată aparatura pentru basket-ball şi care-şi va face astfel inaugurarea festivă. In ceea ce priveşte adversarii ce vor fi opuşi mureşenilor în cadrul turneului, ei nu vor mai fi C.F.R. şi înainte, ci trei echipe sindicale şi una particulară. Dintre sindicale, vor fi alese primele trei, deci C.F.R., Telefoane şi Adesgo, echipa particulară asupra căreia s-au oprit oficialii fiind Viforul Dacia, campioana regională. Turneul se va disputa sistem campionat și va prilejui cu siguranţă matchurile cele mai pasionante ale sezonului, cum şi definitiva afirmare a baskett-ball-ului sindical. In derby-ul austriac: Austria-Rapid 0:0 VIEN A, 29 (Serviciul nostru special). — In localitate s’a disputat derbyul campionatului austriac de football Austria a făcut match nul (0 :0) cu Rapid, după un joc extrem de disputat. Ziarişti distinşi cu „Medalia U.F.S.R.“ cl. I Au fost omişi a se trece pe lista celor distinşi cu „Medalia UFSR cl. I-a D-nii ziarişti: Vasile Bădescu, Bucur Berceanu, V. Firoiu, Lorin Firu, Petre Gaţu, Egon Horn, Adrian Lerry, M. Lupescu, Nicolae Mateescu, L. Roşiami, I. Seinescu, Ştefan Socaciu, Ferdinand Stoessel, Nicolae Suditulescu, Grigore Tănase, Cristian Teodorescu, Ion Vasiliu, Artur Vogel precum și D-nii A. Mihelly (Tir) Medalia UFSR cl. I Aurel Munteanu (Ski) Medalia UFSR cl. n. Ion Firu (Box), Medalia UFSR cl. I şi Vasile Munteanu (Ski) Medalia UFSR cl. II. Campionatul maghiar de marş pe 50 km, BUDAPESTA, 29 (Serviciul nostru special) — In localitate s’a disputat campionatul maghiar de marş pe distanţa de 50 km. Proba a fost câştigată de Kanus (OBSE) în timpul: 5 ore 8 min. 30 sec., urmat de Farkas (Poşta). / Resortul Militar Sportiv O.S.P., Secţia Box COMUNICAT Resortul Militar sportiv din O S. P. Secţia Box aduce la cunoştinţa d-lor Comandanţi Secunzi E. C. P. că ţine la dispoziţia unităţilor militare maiştrii şi materiale pentru box. D-nii Comandanţi secunzi E C. P. cari au sau vor să-şi formeze echipe de boxeuri sunt rutaţi a trimite ostaşi pentru a învăţa boxul la Centrul Militar de Bd. Fizică, sălile rezervate O. S P. din str. Maior Ene No. 12 între orele 16 şi 19 în fiecare zi lrcrătoare. % fOt desamiaţi csştigdorii islebiscityEyi erganisat S^s»rt*jS Popular’*6 «9* Cititorii noştri cu răspuns cu mult entuziasm la plebiscitul iniţiat cu ocazia acordării „Premiului Naţional pentru Sport". Le-a venit rândul acum la răsplată. Câştigătorul premiului a fost desemnat în persoana lui Dinu Cristea. După cum am mai anunţat, 35 de cititori au prevăzut acest lucru, deci lor li s-a cuvenit norocul de a intra în urna care trebuia să dea pe câştigătorii premiilor oferite de ziarul „Sportul Popular". După „emoţionante" trageri la sorţi, care au avut loc în redacţia noastră, fericiţii câştigători au fost conturaţi Ei sunt: 1. Serg. maj. Virgil Ştefănesc, Reg. 3 Transmisiiuni-Deva un abonament pe 1 an la „Sportul Popular". 2. Puiu Vasculescu, al lic. Gh. Livăr, str. Dr. Babe? 18. Loco, un abonament pe 6 luni. . 3. Av. Tiberiu Grad, str. Pitar Moş 27 A, — Loco, un aborament pe 3 luni. Urâm norocoşilor noştri premiaţi spor la... citit. l Trăgătorii noştri au terminat pregătirile pentru campionatul de carabina S’a anunţat că Duminică se va desfăşura la Poligonul A.N.E.F., Campionatul Naţional de Carabină. In vederea acestuia, cei mai buni trăgători dela noi s’au antrenat în mod asiduu. Antrenamentele s’au terminat şi acum concurenţii aşteaptă ziua verificării formei în care se găsesc. Participă un lot valoros în frunte cu Dan Rădulescu (Olimpic), Sorin Cantili (Olimpic), Panait Călcâi (Olimpic), St. Popescu (Metropola), precum şi trăgătoarele : Nataşa Aftudov, Solange d’Herbez de la Tour, Rodica Dabija, Marilena Vidrașcu și Elena Cerchez. Fostul jucător venusist, STRUSCH se află la Sofia... 600şi ar vrea sa vina la Bucureşti Struţca, fostul venusist se află la Sofia, unde s’a întâlnit cu delegaţia sportivă românească făcând declaraţii interesante. A declarat, între altele, că actualmente este antrenor la o echipă de football din sudul Bulgariei, care este campioana regiunii. înainte de aceasta, el a antrenat echipa Levsky, campioana Bulgariei, precum şi echipa naţională bulgară. Deşi este solicitat să se stabilească la Sofia, pentru a antrena echipe din capitala Bulgariei, el ar prefera să se întoarcă la Bucureşti. Struşca a sondat posibilităţile de a găsi angajament la Bucureşti interogând pe membrii delegaţiei româneşti. Struşca a activat ca antrenor în Norvegia, în Africa de Nord şi este un om destoninic în meseria lui. Conducătorii cluburilor din Capitală ar putea reflecta... Institutul de Arte Grafice „SCRISUL LIBER”, București, Str. Belvedere nir. 6. I.T.A a învins S.G.A. cu 13-0 (7-0) După un match fair în care arbitrul n’a avut de penalizat nici un fault, I. T. A. a învins cu 13-0 formaţia S. G. A. In match-ul de închidere a sezonului, înaintarea alb-roşilor a fost în mare vervă. Cei 2000 spectatori cari au asistat la match au aplaudat învingătorii. Turneurile „U“Cluj şi Karres Mediaş se dispută In cuplaj ESTE FOARTE PROBABIL CA CELE DOUA TURNEE ALE UNIVERSITĂŢII CLUJ ŞI KARRES MEDIAŞ SA SE JOACE IN CUPLAJ SAMBATA ŞI DUMINICA PE TERENUL VENUS. CINCI DINTRE GRUPĂRI ŞI-AU DAT ASENTIMENTUL URMÂND CA RĂSPUNSUL UNIREI TRICOLOR SA FIE DAT AZI. CUM PROBABIL CA „OBORENII“ VOR RĂSPUNDE FAVORABIL, JOCURILE SE VOR DISPUTA IN CUPLAJ PE TERENUL VENUS. SAMBATA UNIREA TRICOLOR — KARRES UNIVERSITATEA CLUJ -JUVENTUS DUMINICA CIOCANUL — UNIVERSITATEA CLUJ CARMEN — KARRES ECHIPA TORPEDO (MOSCOVA) a sosit la SOFIA, venind de la București, cu avionul SOFIA (Prin telefon). — Echipa uzinelor Stalina, din Moscova a sosit la Sofia.Echipa s-a bucurat de o primire extraordinară, iar fiecare jucător în parte este asaltat de cereri de autografe pe străzile Sofiei. Programul sportiv al echipei sovietice nu a fost încă stabilit, dat fiind că echipierii de la Torpedo au nevoie de antrenament înainte de a putea susţine jocuri publice. Torpedo a fost primită la sosire şi de delegaţia sportivă română aflătoare la Sofia, d. Orbán rostind o scurtă cuvântare de bun venit. Cu această ocazie delegaţia română a înmânat un buchet de flori, legat cu tricolorul românesc, căpitanului echupei sovietice, jucătorul Morozov, care a mulţumit prin câteva cuvinte calde. La masa de prânz li s’fi oferit jucătorilor sovietici insignele OSP-ului, cari le-au făcut o plăceri deosebită.. 1 Bulgarii intenționează să opue echipei sovietice la, primul joc, echipa renprezentativă a Sofiei, în aceaș formație cu care s’a jucat şi la Bucureşti. Rata jocului încă nu se cunoaşte, depinzând de răspunsul echipei sovietice. Bulgarii ar dori săjoace primul joc, acum, Duminică. Scopul vizitei echipei Dinamo Tiflis este legarea şi strângerea de relaţii prieteneşti Declaraţiile domnului AL Reuss preşedintele F. R. F. A. Evenimentul foot-ballistic Nr. 1 al anului îl constitue desigur sosirea echipei Dinamo Tiflis. Dar, pentru că echipa georgiană soseşte după terminarea sezonului la noi şi în timp de iarnă, faptul a creat câteva nedumeriri. Pentru a răspunde tuturor întrebărilor am solicitat d-lui Al. Reuss, preşedintele FIFA, un interview, la care d-sa ne-a spus următoarele: Mulţi se vor întreba de ce echipa Dinamo-Tiflis vine în sezon destul de înaintat pentru football îa noi. F+’ninsul este simplu. Fiindcă nvi de T.ţinte nici de alta nu se ur•-'nresc excit+riv şi *n principal p®rfonr.mite syrtive. Scopul real al acestei vizite este legarea şi strângerea de relaţiuni prietenşti, este dorinţa reciprocă de a ne cunoaşte şi de a ne preţui. Pentru acest motiv vizita este organizată sub auspiciile Asociaţiei Române pentru strângerea legăturilor de prietenie cu Uniunea Sovietică. Este neîndoios că apropierea şi colaborarea între popoare, precum şi consolidarea raporturilor internaţionale se realizează mai ales pe plan politic, economic şi cultural. Sportul fiind strâns legat de domeniul Cultural îşi spune şi el cuvântul său, , De aceia, pentru noi sportivii, este o mare bucurie şi o mare cinste e'-\' ni se oferă ocazia să cunoaştem frul de joc al unei echipe care, pentru prima dată trece hotarele ţării ei şi care, graţie calităţilor ei deosebite, s-a menţinut mult timp în fruntea clasamentului campionatului din Uniunea Sovietică. Sunt convins că vom avea multe de învăţat şi că ţinuta şi comportarea jucătorilor va impune şi celor mai pretenţioşi. Rezultatele strălucite, obţinute de Dinamo-Moscova în Anglia sunt indicii concludente. Iată de ce acordăm toată atenţiunea acestui eveniment sportiv deosebit de important.