Sportul Popular, februarie 1946 (Anul 2, nr. 260-284)

1946-02-01 / nr. 260

i rv Campionatul de foot - bad I districtului Constanţa, CONSTANŢA, 28 (Corespondenţă). — Cu toate că primul campionat disputat după răsboi, după toate normele regulamentare, a început cu mare întârziere, totuşi datorită Comisiunii districtuale prezidată de distinsul sportiv care este d. Lt. Col. Brucner Niculae, a fost dus la bun sfârşit. Campionatul local pentru „Cupa Victoriei“ s-a disputat numai între grupările sindicaliste, progresiste şi militare, care au îndeplinit toate îndatoririle faţă de FRFA, adică să fie afiliate şi jucătorii posede carnete. Facem această remarcă, deoarece pentru sezonul viitor se aşteaptă participarea şi altor grupări, care în prezent activează numai în cadrul amical, urmând ca până la primăvară să-şi legitimeze jucătorii şi să facă formele de afiliere la FIFA. Campionatul districtului Constanţa s-a disputat între 14 echipe împărţite în două categorii a 7 echipeDupă cele şase etape disputate, clasamentul la categ. Ia se prezintă astfel : P. C. A., Marinarii Civili, CF. R. Desrobirea, A. S. Marina S. N. C. şi T. P. Medgidia. Jocurile dintre aceste echipe au ocazionat lupte strânse, deoarece echipele sunt de forţe sensibil egale. Dovada o şi avem, întrucât diferenţa dintre echipele ce ocupă primele 5 locuri fiie clasament este de câte un punct. Astfel, P. C. A., care ocupă locul I, are 9 puncte, iar A. S. Marina, care se află în locul 5, are 6 puncte. In retur, lupta pentru titlu rămâne deschisă şi suntem siguri că vom asista la matchuri emoţionante, fiecare echipă dorind să obţină un loc cât mai bun în clasament, dacă nu chiar locul prim. Acum trecem să analizăm, pe scurt, fiecare echipă în ordinea clasificării la finele turului acestui campionat atât de aprig disputat, începem cu categoria I-a : P. C. A. Locul prim îl ocupă echipa sindicatului P. C. A., care a totalizat 9 puncte din şase jocuri. Din cele 6 matchuri P. C. A. nu a pierdut decât în faţa C. F. R.-ului, iar în faţa Marinarilor Civili a obţinut un rezultat norocos de egalitate, toate celelalte câştigânfletul şi realizatorul echipei înaimpusă la punct, însă disproporţionată între compartimente, apărarea fiind cu mult superioară atacului. Marinarii civili Recent înfiinţată. In cadrul sindicatului Marinarilor civili, echipa de foot-ball antrenată de cunoscutul Ene (fost la Venus-Buc.) după ce a condus primele patru etape, datorită şi ghinionului s-a mulţumit cu locul II. Este cea mai tehnică echipă şi cu compartimentele de forţe sensibil egale intre ele (doar două posturi cu titulari încă sub nivelul coechipierilor). Este o candidată serioasă la titlu. C. F. R. Echipa sindicaitului personalului C. F. R. din localitate, în mod normal trebuia să termine în fruntea clasamentului, având în vedere elementele de care dispune. Datorită însă unor împrejurări vitrege pentru ea, cum a fost suspendarea (dealtfel pe merit) pe 60 zile a lui Oltenică III, centrul înaintaş, sufletul și realizatorul echipei, înaintea disputării ultimului joc de campionat, C. F. R. a pierdut tiltul de campion al turului , pe care îl merita pe deplin. Feroviarii posedă o echipă bună, având apărarea imediată foarte vigilentă, linia de mijloc la feţi de bună atât în apărare cât şi în susţinerea ofensivei, iar atacul unul din cele mai agresive din localitate. Desrobirea şi locul pairu este ocupat de o tânără echipă sindicală. Este vorba de echipa sindicatului „Desrobirea” al muncitorilor din port, a cărui echipă a căpătat forma definitivă deabia în ultimele matchuri. Este o echipă de viitor, care va juca un rol important în partea II-a a acestei competiţii. A. S. Marina La egalitate de puncte cu Desrobirea, echipa Marinei militare ocupă locul 5. In tot cursul campionatului A. S. Marina, a avut o comportare excelentă, cu toate că vechile elemente au fost lăsate la vatră şi a durat un timp până la alcătuirea formaţiei noi. Amintim cu această ocazie că A. S. Marina este cea mai veche asociaţie militară sportivă democrată diin ţară, fiind formată din ofiţeri, subofiţeri şi trupă care joacă laolaltă, cu aceeaşi dragoste pentru culorile grupării S. N. C. In locul penultim găsim echipa Şantierului Naval Constanţa, formată din ucenici şi lucrători din atelierele şantierului. Cu toate că este o echipă nou formată, a avut totuşi o frumoasă comportare. T. P. Medgidia Echipa Tineretului Progresist din Medgidia cu toate că ocupă locul ultim al clasamentului, este o echipă foarte bună şi suntem siguri că la primăvară va trece în primele locuri Această echipă a avut neşansa ca toate matchurile din acest tur să le joace în deplasare la Constanţa. Din diverse motive, câteodată unii jucători nu puteau face deplasarea şi atunci echipa se descomplecta căci locţiitorii ori nu erau pregătiţi, ori erau mult sub nivelul titularilor. Odată chiar au jucat în 9 oameni (ceilalţi doi scăpând trenul de Medgidia). Conducătorii şi jucătorii acestei echipe merită toate laudele, deoarece fac mari sacrificii pentru propagarea sportului la Medgidia. Iată clasamentul technic: T. P. Medgidia 6 1 0 5 7:14 2 Reamintim cu această ocazie că acest clasament poate să sufere modificări, deoarece mai sunt de jucat 33 min. din matchul C. F. R.—T. P. Medgidia (în clasament a fost calculat cu rezultatul de 1—0 în favoarea C. F. R.-ului), iar apelul Desrroibirei la matchul cu P.C.A. se află pentru soluţionare în faţa forurilor federale. In cazul când în apel Desrobirea câştigă cauza, atunci Marinarii Civili trec în frunte la egalitate de puncte cu Desrobirea. C. F. R. se menţine la locul III, iar P. C. A. retrogradează la locul IV; ultimele locuri rămân neschimbate. Categoria Il-a E. F. A. a reuşit să termine acest campionat fără să sufere vreo înfrângere. Aceasta datorită faptului că echipa este formată numai din elemente tinere care au jucat cu multă tragere de inimă la toate matchurile. Şi în returul campionatului E. F. A. va avea un cuvânt (şi încă greu) de spus la desemnarea campionului categoriei 11-a. T. P. JUDEŢEAN, înfiinţată abia la începutul acestui campionat, datorită priceperii şi sufletului, pus de d. prof. Sălceanu, s-a prezentat din ce în ce mai bine şi suntem convinşi că în returul campionatului dacă se va prezenta tot în progres (aşa cum sperăm) va ocupa locul prim din clasament. DOBROGEANA nu a putut face mai mult, datorită faptului că toţi jucătorii sunt muncitori sau funcţionari ai fabricei şi practică footballul de plăcere. A. C. F. R., cu toate că posedă o echipă bună, totuşi din diverse motive nu a putut prezenta formaţia complectă, din care cauză se află la locul IV. Sperăm că la primăvară echipa va fi mai bine organizată. S. C. E. C. este echipa care a luat fiinţă numai datorită lui, Traian Ciochină, un inimos sportiv, şi este formată din muncitorii şi funcţionarii Societăţii Comunale pt. Electrificarea Constanţei. S. C. E. C.-ul a căpătat forma definitivă de abia la sfârşitul probei şi este un adversar periculos pentru ori oar® din parteneri. U. M. P. C. A. 6 4 1 1 16: 8 9 Marinarii Ovili 6 3 2 1 16: 6 8 C. F. R. 6312 13:10 7 Desrobirea 6 2 2 2 8:11 6 A. S. Marina 6 3 0 3 8:15 6 S. N. C. 6 1 2 3 6:10 4 Campionatul grupării E. F. A. A ies Semadighai si Am SrtiH n iu □3 3,î titm de caiurn n 13H la Constant CONSTANȚA, 28 (corespondență). — In ultimele zile ale săptămânii trecute în sala Frontului Armeniei s’au disputat jocurile de ping-pong pentru campionatul grupării E.F.A. Au luat parte la concurs numai elementele mai răsărite care au ocazionat lupte extrem, de strânse şi spectaculoase. Speranţele au ocupat primele locuri în dauna consacraţilor : Esai Raffaian (clasat al III-a) şi Miran Barutgian (clasat în locul V). Comisiunea districtuală de tennis de masă a fost reprezentată la concurs de d-nii Sorin Beiu şi Aunia Asarian, care au asistat la toate matchurile disputate în cele patru zile. Clasamentul final are următoarea înfăţişare • Doamne : 1) Alice Semedighian; 2) Arisiac Varjabedian; 3) Mari Ohanian; 4) Herenine Hechimian şi 5) Sona Asichian. DOMNI : 1) Agop Sahagian; 2) G. Bojojian; 3) Esai Kalfaian; 4) Ara A- sarian; 5) Miran Barutgian; 6) Vraş Derderian; 7) Mammc Kirigian. 8) Hazaros Kevorchian şi 9) V. Conceghiulian. In cursul săptămânii viitoare se va disputa un concurs numai între începători, nici unul care a luat parte la vreun alt concurs neavând dreptul a participa Dermagant (Târgul Mureş) a învins Dermata (Cu) 1inx cu 106 TG. MUREŞ, 28 (prin telefon). — Palatul Cultural a găzduit, în faţa unei numeroase asistenţe, matchul de box intre echipele Dermagant din localitate şi Dermata din Cluj. In faţa tinerelor elemente clujene, Dermagant a realizat o meritată victorie, cu 10:6. Rezultatele parţiale au fost : Cat. cocoş : Szabó (Dermagant) învinge prim k. o. pe Birton (Dermata). Cat pană : Szalma (Dermata) a terminat la egalitate cn Szántó (Dermagant). Cat. uşoară : Komjátszighy (Dermata) învinge prin k. o. pe Fekete (Dermagant). Boer (Dermagant) invinge la puncte pe Varga (Dermata). Simon (Dermata) face match nul cu Mátéfi (Dermagant). Cat. semi-mijlocie : Frühwirt (Dermagant) bate la puncte pe Menegotti (Dermata). Cat. mijlocie : Orbán (Dermagant) învinge la puncte pe Muntány (Dermata). Cat. semi-grea : Kovács (Dermata) învinge la puncte pe Mészáros (Dermagant). Revanşa matchului se va disputa in cursul lunei Februarie la Cluj. .$.P. Constanţa are un nou conducător CONSTANŢA, 28 (Corespon■ enţă). — In vederea punerii mişcării sportive populare pe baze solide şi cum d. Constantin Tudore, ocupat prea mult în alt domeniu, nu mai putea să se ocupe în e aproape da viaţa sportivă din -. aşui şi judeţul Constanţa, a fostsărcinat cu conducerea O. S. P. u. d. Vahran Mogărdiceanu, cospondentul ziarului nostru la ostanţa. Cu începere de la 15 ian. a. c.a şi-a luat postul în primire, întrebat asupra programului său e activitate, d. V. Mogârdiceaniu a început prin a invita toate foarte vii din sportul constănţean lături de d-sa, pentru promovarea portului la locul ce-l merită. Deasemeni s-a arătat interesat de următoarele probleme: 1. angrenarea întregului tineret muncitor (manual şi intelectual) pentru a practica toate ramurile sportive (nu numai footbalul); 2. sportul şcolar să devină o realitate şi organizarea activităţii sportive în comunele din judeţ. Deoarece, a spus d-sa, nu este admisibil ca sindicate şi întreprinprinderi mari cum este de exemplu C. F. R. din localitate să-şi rezume toată activitatea sportivă la cele 2 echipe de foot-ball, neglijând complect celelalte ramuri, ca : atletismul, ping-pongul, boxul, etc. aceasta în ceea ce priveşte punctul 1. Tot atât de inadmisibil este şi faptul ca licee cu peste 1000 de elevi (Mircea cel Bătrân) să nu aibe nici un fel de activitate sportivă în cadrul şcolar, cu toate că mulţi elevi practică diverse ramuri sportive cu mult succes la grupări în afara şcolii. Iar punctul 3 cred că nici nu mai este nevoe să fie discutat când înseşi satele cer să participe. (avem exemplul Medgidiei, al cărui reprezentant în campionatul de football de la Constanţa a avut o comportare mai mult decât frumoasă. Faţă de simpatia cu care a fost primită alegerea d-lui Mogârdiceanu suntem siguri că d-sa se va bucura de cel mai larg concurs din partea tuturor iubitorilor de sport. i Juga a câştigat „slalomul uriaş” de la Cristianul Mare BRAŞOV, 28 (corespondenţă). — Clubul A. S. Scheiul a organizat la Cristianul Mare, pe pârtia Sulinarului, un „slalom uriaş”. Au luat startul 64 concurenţi. Rezultatele tehnice sunt: 1. Juga I. (O.N.T.) 3 min. 2 sec.; 2. Coliban I. (A.S.S.) 3 min. 3 sec.; 3. Sulică D. (A.S.S.) 3 min. 4 sec.; 4. Ionescu V. (A.S.S.) 3 min. 9 sec. 4/10; 5. Văcanu Gh. (U.A.B.) 3 min. 16 sec.; 6. Verbazi Ede (Encián) 3 miin. 17 sec. 6/10. Pe echipe s’au clasat în ordine: 1. A.S.S., 2. O.N.T. 3. Encián. In sala Capsa de pe str. Edgar Quinet 2 va avea loc în zilele de Sâmbătă 2 și Duminică 3 Februarie un concurs de ping-pong intersindicalist pe echipe. S-au înscris până astăzi, cu câte 2 echipe, următoarele cluburi sindicaliste : Franck Cafea, Capşa, Sindicatul Alimentar, Ştefănescu, Luther. ★ Sâmbătă, ora 15, vor avea loc următoarele matchuri în cadrul concursului: Franck — Ştefănescu Capşa — Sind. Al. Franck — Capşa Sind. Al. — Ştefănescu Franck — Sind. Al. Capşa — Ştefănescu Un nou stadion sportiv la Lugoj LUGOJ, 28 (Corespondenţă). — In fruntea O. S. P.-uluii din Lugoj se află energicul şi plin de iniţiativă secretar general, d. maior Abordan. De mult timp în oraşul Lugoj se simţea nevoia de a se perfecţiona şi lărgi stadionul sportiv, iar aceste lucrări uriaşe nu se puteau realiza din lipsă de fonduri materiale. D. maior Abordan cu energia sa de toţi cunoscută a intervenit la forurile competente din Bucureşti care răpunzând doleanţelor drepte manifestate de lugojeni i-au aprobat pentru scopul de mai sus suma de lei 25.000.000 lei. Credem că în curând vor începe lucrările pentru amenajarea stadionului. Echipa femenină de handball „Karres (Medais) Primul concurs de sky la Cluj in organizarea Dermatei CLUJ, 28 (corespondenţă). Sezonul sporturilor de iarnă a fost inaugurat în localitate prin concursul de ski organizat de clubul Dermata. Au luat parte cca 40 concurenţi. Rezultate înregistrate au fost : COBORIRE — doamna (avansate) : 1. Selény Zsuzsa, 2. Málnási Margit.— domni (avansaţi): 1. Zilahy, 2. Pegöczy, 3. Ambrus. — domni (Încăpători): 1. Dr. Sárossy, 2. Porzsolt, 3. Chirila, 4. Ferdinand (18 concurenţi). SLALOM — doamne (avansate): 1. Selény Zsuzsa, 2. Málnási Margit — domni (avansaţi) : 1. Ambrus, 2. Gyarmati, 3. Pegőczi, 4. Vass. — domni (începători) : 1. Szilveszter, 2. Balázs, 3. Varga, 4. Szilveszter II. FOND 3 KM. — domni (avansaţi) : 1. Ferdinand 11 min. 23 sec., 2. Vass, 3. Székely, 4. Szappanos. — domni (începători) : 1. Balázs 12 min. 24 sec. 2. Varga, 3. Chirila. ACTIVITATEA GRUPĂRII A. S. POLITEHNICA IAŞI IAŞI (corespondenţă). „ Acum când manifestaţiile pe teren au luat sfârşit, fiecare grupare îşi face un bilanţ al activităţii sale în toate ramurile sportive, pentru a vedea care sunt realizările şi a lua măsuri acolo unde s-ar simţi nevoia. Prima grupare căreia am solicitat să ne dea toate datele referitoare la manifestaţiile sportive şi rezultatele obţinute, a fost gruparea studenţilor din Politehnica ieşeană. Cu toate că activitatea propriu zisă a început târziu, deoarece atât lipsa de echipament, cât şi alte cauze nu le-au permis, realizările la care a ajuns „A. S. P. I.” merită toată atenţia, şi suntem siguri că în viitor, va fi una dintre primele grupări din Iaşi. Un cuvânt de laudă merită d. decan Ianovici — preşedintele grupării — care a sprijinit şi încurajat în toate ocaziile pe studenţi. De asemenea, vechiul şi emeritul sportiv, d. Rector Cezar Partenie — preşedintele de onoare al grupării — a susţinut gruparea studenţilor şi suntem siguri că in viitorul sezon desa se va ocupa de nevoile grupării. Iată rezultatele tehnice înregistrate: Football A. S. P. I. — C. F. R.: 2—1 „ Uzina: 4—2 „ Rep. Muncitorilor: 2-1 „ Rep. Dorohoi: 1—0 „ Rep. Iașului: 1—2 Turneul fulger de ziua sporturilor A. S. P. I. — „Tinerimea Sportivă": 0—1. Volley-ball A. S. P. I. — „Tinermea Sportivă": 2—1 (15—8; 13—15; 15—6). La turneul de volley-ball, organizat de „Tinerimea Sportiva” au participat echipele: A. S. Medicină, Tinerimea Sportivă, Sportul Studenţesc, Victoria şi A. S. P. I. Finala: A. S. P. I.—A.S. Medicină: 2—0 (15—11; 15—10). La turneul de volley organizat de A. S. P. au participat: A. S. Medicina, Tinerimea Sportivă, S. C. Apollodor. Finala : A.S.P-I. — S.C. Apolodor : 2—0. (15—6 ; 15—3). La turneul organizat tot de A. S. P. cu participarea redutabilei formaţii ploeştene „ S. C. 38”, Reg. 8 Grăniceri, Tinerimea Sportivă, Victoria, A. S. Medicina şi S. C. Apollodor, în finală a învins „S. C. 38”. Rezultatul: „S. C. 38” — A. S. P. I.: 2—0 (15—13; 15—8). Cross-country La alergare pe teren variat distaanţa de 6 km. a câştigat: Bejan Teoful. Concursuri atletice La 8 iulie a avut loc un concurs atletic. Iată rezultatele obţinute- 100 m. 1. Grădinaru 12 sec. 2. Bejan 12,8 sec. Ştafetă 4 x 400 Două echipe concurente, A. S. P. și Medicina, au câștigat A. S. P. cu echipa Grădinaru Val., Bejan Teofil, Pop Filon, Manilici Aurel, V. B. D. Rector Cezar Parisnie a fost ales preşedinte al D. S. P. - ui Regionala Moldova IAŞI (corespondenţă). „ Miercuri a avut loc la sediul Uniunii Patrioţilor o adunare a tuturor sportivilor din localitate pentru soluţionarea problemelor in legătură cu sportul local. La şedinţă au luat parte d-nii prof. Hagi, ing. Iliescu, căp. Toporăscu, prof. V. Ultimescu, prof. Samral, Manolache Dorel Mihail, Vizireanu—din partea A.S.P.I.-ului, Vlahopol —~ din partea Medicine! şi Waisemberg. D. prof. Hagi, ca preşedinte al O.S.P.-ului citeşte instrucţiunile pentru organizarea O.S.P.- ului şi-şi depune mandatar. Propune ca să fie ales ca preşedinte d. Rector Cezar Partenie. Cei prezenţi salută cu bucurie această alegere cât se poate de fericită. Se trece apoi la alcătuirea provizorie a comitetului O.S.P. care se compune din : Preşedinte : D Rector Cezar Fartenie. Membri : Prof. Hagi, prof. Ultimescu căp. Toporăscu, ing. Rădulescu, insp. Iliescu, prof. Macarovici, prof. Sambrai, d. Dorel Mihail, M. Simha, Vizireaua. Casier : Waisemberg. Secretar Mamolache. Pe specialităţi au fost aleşi astfel :Gimnastică : Prof. Sambrai. Atletism Prof. Hagi. Sp. de iarnă : Prof. V. Ultimeson. Box-Lupte : N. Enache. Jucan A. Iliescu. Deoarece jocurile au mai multe secţii se aleg la rândul lor următorii reprezentanţii : Foot-Ball : A. Iliescu ; Volley-Ball : M. Simha ; Basket Ball : Vizireanu. Scrima : Dorel Mihail; Ping Pong si Tenis : Prof. Ultimescu. In continuare d. A Iliescu trece la constituirea corpisiei districtuale de foot-ball care se compune din : Presedinte A. Iliescu — rep. grup. C.F.R. Membrii : N. Vizireanu — rep. grup. A.S.P., Waisemberg — rep. grup. Macaley, T. Constantinescu—rep. grup A. C.F.R.-Nicolina, G. Vinograschi rep. grup. Al. Tătăraşi, Năstase — rep. grup. „Uzina”, Zilberman Saul rep. grup. Textila. Dag. Rădulescu Ion primește mandatul de a constitui Comisia de arbitri. Toate aceste numiri au fost făcute in mod provizoriu, deoarece o parte din membri au fost aleşi în lipsă. Urmează ca d. Preşedinte Cezar Partenie să convoace o nouă şedinţă pentru a stabili definitiv însărcinările fiecăruia şi de a trasa programul de activitate. V. B. S'a reluat campionatul de ping-pong la Timişoara TIMIŞOARA,28 (Corespondenţă) In localitate s’a reluat campionatul de ping-pong pe echipe. Primul tur s’a soldat cu mici surprize , astfel, Victoria, cu o formaţie întărită, a reuşit să dispună de Lie Loga, la un scor destul de mare, iar ILSA să termine la egalitate cu Liceul Izraelit. Iată și rezultatele: CAT. I-a DOMNI Victoria — Lie. D. Loga I 9:1 ILSA — Lie. Izraelit 8:8 CAT. II DOMNI Lie. Loga II — Fitt II 9:2 Teba — Fitt III 9:2 Fitt I — P. T. T. II 9:6 DOAMNE P. T. T. — Westend 3:2 PIONERI Lie. Loga I — Lie. Loga II 3:0 (forfait): ILSA NI — P. T. T. 3:0 I Poşta provinciei V. Mogărdiceanu • Constanţa. — Vă felicităm pentru noua şi greaua misiune ce vi s'a încredinţat, urându-vă spor la muncă. Continuaţi pe acelaşi drum şi in activitatea gazetărească. I. Benicovski-Iaşi. — Continuaţi, spre binele şi redresarea sportului moldovean. Jaţa-Buşteni. — Trimiteţi regulat corespondenţă asupra activităţii sportive in regiune. Gloria (Arad) a cerut sindicalizarea Gruparea Gloria din Arad a cerut comisiei sportive C.G.M. să i se aprobe sindicalizarea, pe lângă întreprinderile comunale Arad. Cererea va fi luată în consideraţie la prima şedinţă a comisiei sportive. învăţămintele Protocolului de la Sofia (Urmare din pag. l a) repetate, numai pe o justă apreciere a forţei noastre, putem schiţa un program de planificare a activităţii sportive. In al doilea rând, munca organizatorică, singura în măsură să dea un sens unic energiei noastre In stare latentă, trebue să fie planificată, în acord cu sistemul ţărilor semnatare ale protocului. Perseverenţa şi continuitatea, marile lipsuri în această muncă, se resimt in general, în toate domeniile de activitate .Dar în jocurile de asociaţie şi chiar în sporturile majore unde continuitatea este unul din marile secrete ale succesului, iar perseverenţa una din pârghiile de siguranţă ale dozării efortului, e cu atât mai mare nevoia observării acestor principii. Cunoaşterea justă a forţei noastre şi sistematizarea activităţii de punere în valoare sunt două necesităţi de bază, ale desvoltării relaţiilor sportive, de o manieră să satisfacă cerinţele atât de juste ale publiului, care sunt în acelaş timp şi ale Ţării. *V «»wmuawwmaä?.: HBgHKssgsao Problema echiamentului de hockey la Iaşi IAŞI, 28 (corespondenţă). „ Anul acesta sezonul sporturilor de iarnă a avut de suferit din cauza situaţiei excepţionale prin care trece oraşul nostru. Singurul sport care se practică mai intens este patinajul. La Ştrandul Iaşilor, a fost amenajat un bazin pentru patinaj iar un al doilea bazin mai mic pentru terenul de hockey. Echipele ieşene ,,H. C. Iaşi” şi „Tinerimea Sportivă” au început antrenamentele însă din luna Decembrie, sub conducerea d-lui prof. V. Ultimescu. Problema cea mai acută a hockey-ului ieşean este lipsa de echipament. In actualul sezon fiecare jucător a trebuit să-şi confecţioneze pe cont propriu crosse, iar în ceia ce priveşte echipamentul, acesta nu există. D. Prof. V. Ultimescu ne-a făcut cunoscut că clubul „H. C. Iaşi” al cărui conducător şi administrator era d. dr. Nonel Racowitză, a avut două rânduri de echipament complet. Un rând de echipament era proprietatea exclusivă a d-lui Racowitză, iar celălalt echipament era proprietatea clubului. Odată cu refugiul ,ambele echipamente au fost evacuate din Iași. Am aflat că d. Racowitză s-a stabilit la Bucureşti şi joacă la „H. C. Venus”, fără a mai avea de gând să se reîntoarcă la Iaşi. Totuşi credem că echipamentul care este proprietatea clubului ar trebui să fie înapoiat deoarece prin această lipsă gruparea ieşeană este paralizată de la orice activitate. Dorinţa clubului ieşean este de a invita o echipă bucureşteană pentru unul sau două jocuri în capitala Moldovei însă în situaţia actuală, această dorinţă nu se poate realiza. Deasemeni şi antrenamentele suferă deoarece jucătorii nu se pot antrena normal, lipsndu-le echipamentul care prezintă o singuranţă mai mare. Rugăm pe această cale ziarul „Sportul Popular” ca să fie interpretul nostru pe lângă d. N. Racowitză sau Federaţia de specialitate, pentru soluţionarea cazului şi restituirea echipametului clubului ieşean. D. Racowitză ar putea face un gest nobil împrumutând şi celălalt echipament clubului ieșean, pentru a putea organiza match-uri între echipele locale sau chiar un campionat interşcolar, deoarece fiecare liceu ar putea prezenta o echipă de hockey. Sportivii ieșeni speră că doleanţa lor va fi luată în seamă, şi în cel mai scurt timp voi fi în posesia echipamentulu mult dorit V. Benkovski I HAWA (Urmare din pag. la) în acest răstimp recordul a fost anv*- 1 torst cu numai. 5 5 s- •-1. r- •- -* i 1-j Luke s’a menţinut tmp de 8 ani, până când tot el a reuşit să-l amelioreze cu 0,2 secunde. ...dar a apărut Johnny Weissmüller n acest timp, sportsmanii americani lucrau mult pentru a se perfecţiona în „crawl-ul australian“. Până când a apărut Johnny Weissmüller, care a fost primul om din lume care a parcurs 100 m, în mai puţin de un minut, — 58,6 sec. Pentru supranumele său „Duke“ (engl. duce), a fost pe nedrept socotit drept prinţ hawaian. Fratele său, Sam Kohanomoku, nu era de clasa lui Duke. Totuşi a reuşit, la Olympiada din Paris, să ocupe locul trei pe 100 m. Alţi fraţi au mai făcut Hawaiul vestit pe tărîmul mondial al înnotului. Warren Kealoha a strălucit în crawl (al doilea pe 100 m, la Olympiada de la Anvers din 1920), dar mai bun a fost în cursele de spate. La Anvers, ca și la Paris (1924), a luat medaliile de aur pe 100 m. spate. Din 1920 până în 1926 a fost recordman mondial pe 100 m. spate cu 1 : 11,2. Fratele lui Warren, Papa Kealoha, i i. iuid aur olimpic, dar contează printre primii înnotători in lume. Hawaii a îndrăsnit chiar să se debaraseze odată de tutela Statelor Unite, într’un sport modern : tennisul. La Cupa Davis, în 1923, Hawai a luat parte ca naţiune independentă. Cel mai bun jucător hawaian , W. N. F.ckland. Indigenii Hawaiului, Kanakii, posedau o înaintată tradiţie în sport încă de pe când James Cook a descoperit insula în 1776. Practicau, pe atunci, diferite sporturi, astăzi dispărute. Astfel, „surfing“-ul, un fel de ski pe apă. Invoţătorii dibaci trebuiau să se menţină în echilibru pe nişte scânduri trase spre mal de bărci iuţi. Era cunoscut un joc cu pietre, ca şi lupta. Boxul era foarte popular, fiind asistat, de mii de spectatori. Mâinile erau înfăşurate în coji de nuci de cocos. Chiar şi femeile practicau in Hawai boxul. * Iată câteva lucruri pe care nu le-aţi ştiut. In jurul vieţii sportive a insulei himerelor, insulei atâtor din visele noastre tinerești... J3L va avea ARADUL două stadioane moderne ARAD, 28 (corespondenţă). Cercurile locale sunt în mare fierbere cu privire la construirae marelui stadion, care va înfrumuseţa oraşul. Zilele trecute, d. primar al Municipiului, Pălincaş Ion însoţit de inginerul constructor Kenderessy Ladislau s’au deplasat la terenul Gloria, pentru a stabili ce măsură de suprafață mai trebuie alocată de către primărie. După o cercetare ad-hoc, s’a stabilit că mai este nevoie de 12.000 m. p., pentru a lărgi suficient terenul Gloria, în vederea construirii stadionului. Primarul Pălîncaş a hotărît să se această suprafaţă. Urmează acum să se înainteze Ministerului de Interne proectele de construcţie, pentru ca imediat după aprobare să se înceapă lucrările. După rezolvarea problemei stadionului de pe malul Mureşului, s-a luat în discuţie, la primărie şi cererea clubului ITA, care, deasemeni, doreşte să-şi transforme terenul în stadion. Municipiul a cerut proecte amănunţite şi a promis aprobarea construirii şi acestui stadion Astfel, în curând, Aradul se va bucura de două stadioane moderne, care vor face mândria sportului românesc.