Sportul Popular, decembrie 1950 (Anul 6, nr. 1780-1792)

1950-12-02 / nr. 1780

■r A Trăiască victoria în alt vori a Frontului Democratiei Populare! PROLETARI DIN TOATE TARILE, VNIţi-VA ! ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICA SI SPORT DE PE LANGA CONSILIUL DE MINISTRI ŞI AL CONFEDERATIEI GENERALE A MUNCII Anw! VII Mp. 1139 8 pagini Lei 5 Sâmbătă 2 Decembrie 1990 Votând candidaţii Frontului Democraţiei^ Populare, veţi vota pen- i tru îmbunătăţirea tra- , iului odor ce muncesc, pentru bunăstare, pen- i tru înflorirea oraşelor şi satelor noastre, pen- . tru desvoltarea culturii! | ( (din Chemarea Comite- . torul Central al Partidu- . * lui Muncitoresc Român către toți alegătorii). 1 CU TOŢII LA VOT Cu inimile pline de fericire întâmpină massele de oameni ai muncii măreaţa sărbătoare de la 3 Decembrie. Bucuria aceasta, bucuria vieţii noui pe care o construim sub conducerea Partidului Muncitoresc Român, se inalţă din fiecare normă depăşită, din fiecare biruinţă, la strung, în abataj, pe mănoasele ogoare sau în laboratoare, acolo unde freamătă fără încetare apriga noastră dorinţă de a ne clădi o viaţă însorită şi îmbelşugată, o viaţă care să nu mai fie ameninţată de cruntele distrugeri ale răsboiului. Minunata însufleţire care a cuprins massele de muncitori, ţărani, intelectuali, răzbate din dragostea şi încrederea cu care sunt înconjuraţi candidaţii Frontului Democraţiei Populare, din nenumăratele victorii în producţie închinate sărbătorii dela 3 Decembrie, din entuziasmul cu care oamenii muncii s’au înscris în listele electorale. Poporul nostru de vrednici constructori ai socialismului este convins că votul pe care îl va da la 3 Decembrie Frontului Democraţiei Populare este un vot al păcii şi al vieţii. Oamenii muncii, călăuziţi de învăţătura Partidului, ştiu că prin alegerea celor mai harnici şi mai devotaţi fii ai clasei muncitoare în Sfaturile Populare, contribuie la consolidarea regimului nostru, la întărirea alianţei dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, la făurirea unui trai fericit şi luminos. Niciodată în trecut, în timpul regimului burghezo-moşieresc, o campanie electorală nu ar fi putut să se bucure de succesul strălucit pe care l-a obţinut campania electorală din acest an. Cu viu entuziasm oamenii muncii din toate colţurile ţării au propus în cadrul însufleţitelor adunări din fabrici şi uzine, din instituţii, facultăţi şi aşezăminte culturale, pe cei mai buni şi pe cei mai de nădejde fii ai ţării, cărora Ie vom da la 3 Decembrie votul nostru, votul năzuinţelor noastre fierbinţi. Masele largi ale poporului nostru au citit cu multă dragoste Chemarea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, în care se arată că: „în vreme ce mincinoasa democraţie burgheză lipseşte poporul muncitor de cele mai elementare drepturi, în vreme ce în ţările unde la putere se află capitaliştii şi moşierii, oamenii muncii au doar „libertatea" de a fi şomeri, de a trăi în mizerie, de a înfunda închisorile şi lagărele de concentrare, în ţara noastră milioane şi milioane de oameni ai muncii au cucerit cele mai largi libertăţi cetăţeneşti şi au dobândit dreptul şi putinţa de a lua parte la gospodărirea treburilor obşteşti, de a trimite reprezentanţi liber aleşi din mijlocul lor in organele de conducere a Statului“. Câtă deosebire între alegerii® burghezo-moşiereşti şi alegerile de astăzi! Orice om cinstit îşi aduce aminte cu desgust de manevrele de culise şi înşelătoriile partidelor din acea vreme, care işi impuneau candidaţii cu aju- torul băuturii şi al ciomagului. Înainte vreme, candidaţii în alegeri se alegeau dintre moşieri, industriaşi şi comercianţi, în timp ce astăzi pe listele Frontului Democraţiei Populare candidează fiii cei mai buni ai poporului nostru. Candidaţii pentru Sfaturile Populare sunt activişti ai Partidului, ai organizaţiilor de masă, fruntaşi la muncă din uzine şi de pe ogoare, intelectuali, oameni de artă şi cultură, sportivi şi activişti ai mişcării de cultură fizică şi sport. Viaţa candidaţilor de la 3 Decembrie, în fruntea cărora se află conducătorii iubiţi ai clasei muncitoare, s’a împletit zi de zi cu lupta pentru făurirea unui trai mai bun şi mai fericit pentru oamenii muncii. Candidaţii Frontului Democraţiei Populare sunt chezăşia înfăptuirilor măreţe, simt oameni de încredere, devotaţi cauzei clasei muncitoare, oameni care prin întreaga lor activitate de până acum au dovedit un înflăcărat patriotism. Pentru tinerii muncitori şi intelectuali care, datorită grijei permanente a Partidului, au avut posibilitatea să se bucure de binefacerile culturii fizice şi sportului, ziua de 3 Decembrie înseamnă o măreaţă şi minunată sărbătoare. Sportivii vor vota în această zi pentru nenumăratele stadioane, terenuri şi săli de sport care se înalţă în toate colţurile ţării, pentru largile posibilităţi de călire fizică şi morală pe care le au la îndemână. Sportivii se vor prezenta in fata urnelor pentru a alege, alături de întreg poporul muncitor, pe cei care prin munca lor vor asigura o necontenită înflorire a vieţii noastre, pe cei care prin activitatea lor neobosită de zi de zi vor contribui la cea mai mare măsură la realizarea sportului de massă. „Milioanele de oameni ai muncii, arată Chemarea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, vor păşi la 3 Decembrie în faţa urnelor cu încredere în Partid şi în Frontul Democraţiei Populare. Ei au învăţat să iubească şi să urmeze Partidul care timpde treizeci de ani a arătat fără şovăire poporului muncitor calea spre eliberarea socială şi naţională. Ei au cunoscut pe comunişti în anii grei ai teroarei burghezo-moşiereşti şi ştiu că aceştia nu şi-au precupeţit viaţa, au înfruntat temniţele, lagărele şi plutoanele de execuţie pentru viitorul liber şi fericit al Patriei noastre“. Pentru sportivii noştri ziua alegerilor pentru Sfaturile Populare este un prilej de mare bucurie. Fiecare sportiv trebue să voteze cu dragoste şi încredere listele de candidaţi al Frontului Democraţiei Populare, însufleţiţi de un puternic şi fierbinte patriotism, sportivii vor fi in primele rânduri ale celor ce s® vor prezenta Duminică la localurile de vot. Sportivii vor fi înflăcăraţi agitatori pentru victoria in alegeri a Frontului Democraţiei Populare. Să sărbătorim cu dragoste şi încredere pe candidaţii Frontului Democraţiei Populare, candidaţi ai vieţii noi, ai păcii, ai construirii socialismului. TRAIASCA VICTORIA IN ALEGERE A FRONTULUI DEMOCRAŢIEI POPULARE ! In cadrul unui măreţ meeting Tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej a vorbit alegatorilor din Capitală Gheorghiu-Dej! Gheorghiu-Dej! Gheorghiu-Dej!... Din mii de glasuri, din mii de inimi, un singur nume: numele celui mai iubit fiu al poporului, numele celui care, conducând Partiduil, conduce toate batăliile paşnice pentru mai bine, toate acţiunile zămislitoare de belşug, de fericire. In imensa hală a Garajelor ITB-Floreasca n’au încăput Viceri după amiază decât o parte din masele de cetăţeni care ar fi dorit fierbinte să-l vadă şi să-l audă pe secretarul general al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, cel mai drag dintre candidaţii Frontului Democratiei Populare. Cu fanfare în frunte, într'un entuziasm care nu poate fi cuprins în cuvinte, s'au strâns laolaltă coloane pornite din toate colţurile Capitalei, din uzine şi întreprinderi, din instituţii şi şcoli. La grandiosul meeting au participat tovarăşii Ana Panker, Teohari Georgescu, Al. Moghioroş, general colonel Emil Bodnăraş, Miron Constantinescu, Gheorghe Vasilichi, Leonte Răutu, Al. Drăghici, Augustin Alexa, Dumitru Petrescu, Gh. Stoica, Ofelia Manale, Grigore Preoteasa şi alţii. Gheorghiu-Dej, luptător pentru pace şi popor! Aceste cuvinte pline de miez, scandate mereu, neobosit, nu exprimau numai gândul întemeiat pe fapte de toţi cunoscute şi dragostea nemărginită a celor ce le rosteau. Cei care au participat la adunarea de neuitat de la ITB dădeau glas unui gând comun în trenului popor muncitor din Republica Populară Română, sentimentului profund al tuturor celor ce văd în Partid călăuza sigură către toate culmile pe care le visează și le vor cuceri oamenii muncii. Adunarea a fost deschisă de tov. Gheorghe Stoica, prim secretar al Organizaţiei de Bucureşti a P.M.R. A vorbit apoi tov. Gh. Gheorghiu-Dej, primit cu ovaţii îndelung repetate. Cât de adânc au pătruns cuvintele sale în conştiinţele celor prezenţi au arătat-o aclamaţiile îndelungate, aplauzele interminabile care au subliniat pasagiile cele mai semnificative, suntalegând din cuvântare ce sarcini de seamă revin ca loc ce vor să-şi vadă copiii crescând fericiţi, apăraţi de primejdia bombardamentelor criminale să-şi vadă patria înflorind în pace, participanţii far meeting şi-au manifestat puternic voinţa de a opune unelti,rilor mârşave ale vânzătorilor de moarte din Apus, elanul lor constructiv, avântul lor creator. Uriaşă a fost înflăcărarea cu care cetăţenii au manifestat pentru cea mai consecventă şi cea mai puternică apărătoare a păcii, Uniunea Sovietică, şi pentru genialul Stalin, către care îşi îndreaptă speranţei« toţi oamenii iubitori de pace de pe glob. Cetăţenii Capitalei sunt fericiţi că tov. Gh. Gheorghiu-Dej a acceptat să candideze pentru Sfatul Popular al Regiunii, Bucureşti. Şi nu e întâmplător faptul că această bucurie a fost exprimată în cuvinte de copilul unui ceferist, de pionieri Gheorghe Iordache, deoarece realizările Sfaturilor Populare vor pregăti viitorul luminos al tuturor copiilor ţării. De la meeting, participanţii au plecat mai entuziasmaţi, mai hotarîţi , ca în ziua de 3 Decembrie să dea votul lor candidaţilor Frontului Democraţiei Populare. (Agerpres). . PRIMUL MEU VOT de Dănilă Goga In ochi port zâmbetul dimineţii senine, Port bucuria roadelor coapte, Bucuria zilelor pline De muncă şi fapte. Sunt fapte. Pe care le-am adunat ceas cu ceas In căuşul bătătorit al pumnului. Şi le-am dat Planului. Le-am dat ţării Pentru ca In ziua votării Să merg cu cinste, Muncitoreşte. Să dau primul meu vot Vieţii acesteia noi. Vieţii ce creşte Năvalnic şuvoi. Cântă raboteza mea dragă. Chiuie inimă, chute puternic S’audă lumea întreagă Chiuitul tău de libertate / Să răsune paşii noştri pe drumul Cincinalului. Să se audă cum clocoteşte oţelul In pântecul furnalului. Să se audă şopotul dulce al valului Ce goneşte prin stepa dobrogeană spre mare. Să se audă huruitul puternicelor hidrocentrale Ce lumnează căile viitorului. Să crească glasul oamenilor ce In puterea corului Işi cântă bucuria, isbânda, viaţa lor plină şi urcă pieptiş, mai departe. Mai sus, spre tumbă. Noi venim din beznele nopţilor. Pe umeri purtăm încă urmele lanţurilor. Dar astăzi suntem liberi. Liberi ca pasărea cerului, Ca glasu ce sbucneşte din pieptul minerului. Şi pentru noi, pentru Patria dragă. Ce înfloreşte ca o muşcată’n pervaz Ridicăm baraje la Vălug, Moroeni şi Bicaz. Pentru noi construim pe schele palate. Pentru noi ridicăm oraşe şi sate. Clădim uzine şi şcoli şi stadioane. Pentru fericirea noastră. Pentru fericirea acestor milioane De constructori ce. Păcii. Noi ştim că dincolo, peste ocean. Mişel cu labe pătate de sânge coreean Uneltesc contra Păcii, contra vieţii pe care o clădim. Noi ştim ! Dar voinţa noastră Voinţa oamenilor ce trec peste norme şi ani. Nu poate fi sdruncinată Nici de mii, de sute de mii de truman. Mai tare ca bomba, ca tancul, ca tunul E viaţa. E traiul puternic şi plin Ce ’n ţară şi ’n inimi pulsează. E Partidul ! E glasul ce vine de sus, din Kremlin, Lumina ce calea o veghiază. In ochi port zâmbetul dimineţii senine. Port bucuria roadelor coapte. Bucuria roadelor culese din uzine, De pe stadion. Bucuria normelor depăşite. Bucuria Insignei G.M.A., a recordurilor stabilite. Şi pentru toate acestea Pentru fericire, pentru Pace, Pentru tot ce-am ridicat. . La 3 Decembrie voi da votul meu. Primul meu vot, Puternic, muncitoreşte, răspicat. I